Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 11:19:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyniarnie i garaże drezynowe  (Przeczytany 38060 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« : 06 Marzec 2010, 18:58:07 »
0

Witam
Chciałem się dowiedzieć jak na rożnych kolejkach podchodzono do garażowania drezyn służby drogowej. Wiem że czasami były to "duże" drezyniarnie na 2 drezyny Wmc a czasami były to malutkie garaże na jedną drezynę ręczną (2-3m). Ciekawi mnie gdzie jeszcze są takie drezyniarnie/garaże i do jakich celów są obecnie wykorzystywane. Oto lista tych drezyniarni które znam:

Piaseczno - Duża drezyniarnia, wykorzystywana przez sekcję drezynową PTKW. (własna obrotnica)
Rogów - Duża drezyniarnia, wykorzystywana jako magazyn elementów torowych.
Rogów 2 - Mała drezyniarnia, w pomieszczeniu pod nastawnią, adoptowana na pomieszczenie gospodarcze.
Rawa Mazowiecka - Mała drezyniarnia, wrota zamurowane.
Krośniewice - Duża drezyniarnia, funkcja nieznana. (3 stanowiska)
Mława - Duża drezyniarnia, funkcja nieznana
Ełk - Mały garaż, funkcja nieznana
Trzebiatów - Mały garaż, funkcja nieznana

Czy ktoś może dodać pozycje do tej listy?
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 06 Marzec 2010, 20:21:32 »
0

Bytom Karb Wąskotorowy - garaż w budynku drogówki, przy nastawini dysponującej. Obecnie zamurowany, nieuzywany.
W Rudach Raciborskich, choć był odcinek drogowy, drezynowni jako takiej nie było - pewnie stacjonowała w hali lokomotywowni.

Co do pozostałych (licznych) odcinków drogowych na sieci GKW - z głowy trudno cokolwiek pisać. Po większości stacji śladu juz na gruncie nie ma i trzeba by sprawdzać na planach.

Starachowice - w Iłży i Starachowicach drezynowni brak. Drezyny z resztą też.
Zapisane
bradko
Nowicjusz
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 06 Marzec 2010, 21:24:59 »
0

Wiele do sprawy nie wniosę (bo nie znam stanu obecnego), ale znam dwa miejsca, w których trzymali drezyny drogowcy z Gryfic w 1992 roku.
Pierwszym jest Paprotno. Jest jakaś szansa na to, że drezyna nadal tam stoi, bo na własne uszy słyszałem wówczas, jak człowiek mieszkający w budynku stacyjnym przywitał szefa drogowców słowami: "ooo, dobrze, że pana widzę, bo pana ludzie jeździli parę miesięcy temu drezyną, zamknęli garaż, klucza nie oddali, a tam jest moja pompka od roweru". Szef klucza nie miał i nie wiedział, gdzie jest.
Drugim miejscem jest Łabuń Mały. Była tam drewniana szopka (nie, nie WMD. szopka) mieszcząca zaplecze gospodarstwa torowców, kalendarz z gołą panią i drezynkę. Drezynką tą 22 lipca 1992 pojechałem do Rymania, a następnie odstawiłem ją na terenie warsztatów w Resku. Dalsze losy drezyny i szopki nieznane.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 06 Marzec 2010, 22:08:40 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 12:25:23 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #4 : 06 Marzec 2010, 22:38:05 »
0

Noo, dziękuje wszystkim za informacje, w wolnej chwili postaram się zebrać do kupy wszelkie inne szczątkowe informacje i wtedy opublikuje zebrane przeze mnie dane.

Czy ktoś orientuje się jak wyglądała sprawa drezyn i garaży na nie na kolejkach cukrowniczych?

Cytat: "Phinek"
Ślady własnej obrotnicy - konieczna rekonstrukcja

No nie przesadzaj, obrotnica jest na swoim miejscu. Owszem jest niesprawna i częściowo niekompletna ale żeby wyjechać z drezyniarni trzeba po niej przejechać a to trochę więcej niż ślad. :razz:
Zapisane

prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 07 Marzec 2010, 00:24:03 »
0

Był coś takiego (na 90%, z tego co pamiętam z obserwacji) na wąskiej Opalenicy. No ale jak to teraz wygląda to wszyscy wiemy.
A w Sompolnie obok hali nie mieściło się pomieszczenie na pojazdy gospodarcze?
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Marzec 2010, 09:23:16 »
0

Witam wszystkich - pisał kolega o krośniewickiej drezynowni. Wiec nie 3 stanowiskowa tylko 2-u stanowiskowa.
Patrząc od przodu pierwsze i drugie drzwi od licząc od prawej dwa stanowiska do dziś są tam  dwie drezyny Wmc ,ale jedna i druga bez osi napędowej z tyłu.Jedna posiada silnik od Żuka druga od Warszawy dolnozaworowa.Miejsca jest prawie sporo gdyż przed jedna drezyną stoi ręczna moja a przed drugą drezyna motorowa jak coś w stylu  ta z nałęczowskiej niebieska mała.Trzecie stanowisko nie posiadało szyn , w środku stały wózki akumulatorowe , a potem Multikar , a dzisiaj garaż prywatny , w środku stoi samochód.  Teren zadbany gdyż podpisałem z gminą umowę wynajmu pomieszczeń na te pojazdy , wiec jak jest po koszone , odnowione coś to nawet miejscowe żuliki wiadomo nie kręcą sie tam. Wracając do drezyniarni to oprócz tej 2 stanowiskowej z dodatkowym garażem jest jeszcze jedna z torem do środka połączona z torem do montowni  , w środku znajdują się drezyny ręczne uszkodzone niekompletne i fiacik mały 126p jakiegoś gościa  , gdzie drezyna sprawna stoi na lokomotywowni , a powinna stać tam gdzie zawsze  , ale to już inny temat - pozdrawiam Was
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 07 Marzec 2010, 09:24:13 »
0

Na stacji Środa Miasto garaż i na terenie warsztatów w Trzebnicy Gaj - budynek murowany, zachowany do dziś.
Zapisane
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #8 : 07 Marzec 2010, 10:07:39 »
0

W Boniewie był garaż dla drezyny. W roku 2000 jak mnie pamięć nie myli stała w nim Wmc z urządzeniem do oprysku toru.

Pozdr.
Mariusz
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 07 Marzec 2010, 10:18:46 »
0

Masz całkowitą rację  - stała i była zabrana i była skasowana jakoś  razem z tą drugą  - właśnie jakos w 2002 góra 2003r na początku.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 07 Marzec 2010, 10:52:19 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"

Co do pozostałych (licznych) odcinków drogowych na sieci GKW - z głowy trudno cokolwiek pisać. Po większości stacji śladu juz na gruncie nie ma i trzeba by sprawdzać na planach.


Tak z pamieci:

Repty - budynek dawnej lokomotywowni, 2 tory.
Poręba - budynek dawnej lokomotywowni, 2 albo 3 tory, obrotnica zlikwidowana
Siemianowice wąsk - jakas szopka na drezyny, chyba bez połączenia z torem stacyjnym, wiec pewnie trzymali tam cos wielkości Doc/Dm
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #11 : 07 Marzec 2010, 14:03:49 »
0

Na Grkd garaż na drezynę był w Tarczynie na przeciwko budynku stacyjnego. Obecnie obiekt ten przekształcony jest na dom mieszkalny.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 07 Marzec 2010, 14:32:03 »
0

Michał, w Tarczynie był magazyn i kancelaria WDZ, natomiast drezyniarki nie było. I rzeczywiście obecnie w kancelarii mieści się mieszkanie jednej kolejarskiej rodziny.

Natomiast WDZ Mogielnica posiadała garaż na drezynę, obecnie wykorzystywany jako komórka. Sam garaż ma w swym wnętrzu tor i kanał rewizyjny. Przestał być używany w momencie likwidacji odcinka drogowego w Mogielnicy bodajże w 1992r.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 07 Marzec 2010, 16:17:07 »
0

Nikt nie wspomina o kolejce Hrubieszowskiej.
Szopa na drezynę w samym Hrubieszowie wyglądała tak



Natomiast w Łaszczowie (tym od żurawia) nad drzwiami drezynowni zachował się (w 2007r. jeszcze był) napis "Garaż".

Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #14 : 07 Marzec 2010, 17:37:53 »
0

Gniezno: w budynku dawnej parowozowni,będącej za czasów PKP "Halą Napraw Wagonów" garażowana jest do dziś drezyna.
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #15 : 07 Marzec 2010, 17:46:49 »
0

Cytat: "Marek Sz"
Repty - budynek dawnej lokomotywowni, 2 tory.
Poręba - budynek dawnej lokomotywowni, 2 albo 3 tory, obrotnica zlikwidowana

Cytat: "102N"
Gniezno: w budynku dawnej parowozowni,


Tylko czy to są typowe drezyniarnie/garaże czy duże normalne lokomotywownie wykorzystywane jako garaż?
Zapisane

102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #16 : 07 Marzec 2010, 17:55:35 »
0

W Gnieźnie budynek ten był pierwotnie przeznaczony jako parowozownia dwustanowiskowa z zapleczem technicznym-przed nią była obrotnica,po przekuciu torowiska parowozy przestały się tam mieścić(Px48 musiałby mieć zdejmowany komin),więc "wepchnięto tam drezynę,wyciągano ją na czas ,gdy wagon remontowany był wewnątrz.
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #17 : 07 Marzec 2010, 18:45:01 »
0

Cytat: "Marcin117"
Cytat: "Marek Sz"

Poręba - budynek dawnej lokomotywowni, 2 albo 3 tory, obrotnica zlikwidowana

Tylko czy to są typowe drezyniarnie/garaże czy duże normalne lokomotywownie wykorzystywane jako garaż?

Lokomotywownia w Porębie jest (bo nadal stoi) pięciostanowiskowa wachlarzowa.
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #18 : 07 Marzec 2010, 18:56:51 »
0

Cytat: "Łowca do mnie na mejla"
Koszalin - 1 brama z kanałem, długość półtorej drezyny Wmc - aktualnie stoi tam odstawiona węglarka bez kół, oraz drezyna samoróbka z silnikiem PF 126p

Białogard - obrotnica i 4 bramy z szynami. Nie wiem czy budynek jeszcze istnieje. Obrotnica "w kawałkach" ale się zachowała.

Mława - 1 brama z kanałem, długość drezyny Wmc - aktualnie stoi tam odstawiona pekapowska drezyna Wmc028.
Obok 2 brama bez szyn długość pół drezyny Wmc bez kanału - stoi tam 1 osiowa doczepka do drezyny lub coś w tym rodzaju.

Opole Lubelskie - 2 blaszane garaże długość półtorej drezyny Doc - w jednym stoi drezyna Dm615 w drugim drezyna ręczna rower szynowy i komar - Romet szynowy

Usunałęm pewne dane z posta - nie informujmy ewentualnych intruzów o potencjalnych fantach // PN

Karczmiska - 1 brama z kanałem, długość półtorej drezyny Wmc - stoi tam sprawna drezyna Wmc zresztą jedyna.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #19 : 07 Marzec 2010, 18:56:53 »
0

Cytat: "OczeQ"
pięciostanowiskowa wachlarzowa

No takiej drezyniarni jeszcze nie widziałem. Chłopaki z drogówki mieli pewnie dość dużo miejsca pod dachem jeżeli cała lokomotywownia była do ich dyspozycji. Są jakieś fotki tego budynku?
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!