andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #2940 : 18 Grudnia 2013, 13:14:31 » |
0
|
Być może chodzi o kolejkę konną w hucie królewskiej, ale dokładnej daty coś nie mogę znaleźć.
jeśli tak to lata 1798-1802
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2013, 13:18:34 wysłane przez andrzej84 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2941 : 18 Grudnia 2013, 18:43:54 » |
0
|
Tak, o tę kolej chodzi. Co prawda wg. mojej wiedzy to był rok 1804, ale nie bądźmy drobiazgowi. Zatem zadawaj kolejne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #2942 : 19 Grudnia 2013, 07:20:53 » |
0
|
1012. Na której stacji zostało zrobione zdjęcie, które posłużyło do wykonania załączonej ilustracji ?
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2943 : 19 Grudnia 2013, 10:37:02 » |
0
|
Wygląda na Pińczów.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #2944 : 19 Grudnia 2013, 14:16:44 » |
0
|
Zgadza się
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2945 : 19 Grudnia 2013, 20:35:37 » |
0
|
Nie mam natchnienia na pytanie wiec kto pierwszy ten lepszy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2946 : 19 Grudnia 2013, 21:32:24 » |
0
|
Pytanie 1013: Proszę wymienić punkty smarowania w parowozie Px48. Kto więcej ten wygrywa
|
|
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2013, 21:37:32 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2947 : 20 Grudnia 2013, 08:59:57 » |
+3
|
Veto. Ktoś napisze dwa, kolejny skopiuje te dwa i dopisze jeszcze jeden i ma trzy 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2948 : 20 Grudnia 2013, 11:22:35 » |
-2
|
I na tym to polega. Należy wypisać jak najwięcej. Veta nie przyjmuję 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2949 : 20 Grudnia 2013, 12:37:44 » |
0
|
to niech się liczą tylko te nie wymienione już wcześniej przez kogoś innego.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2950 : 20 Grudnia 2013, 12:47:35 » |
0
|
A co to zmieni? Każdy dodatkowy to plus dla Ciebie. Jak ktoś dopisze jeden więcej to znaczy, że Ty o nim zapomniałeś więc plus dla niego. Trzeba podać wszystkie lub prawie wszystkie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2951 : 20 Grudnia 2013, 13:17:35 » |
0
|
Według mnie tylko osoby, które mają styczność z eksploatacją parowozu są w stanie udzielić dobrej odpowiedzi na to pytanie, ale cóż, niech będzie: Panewki główne na osiach 8 szt panewki wiązarów też 8 szt panewki korbowodu 2 szt krzyżulec, a właściwie prowadnice jego i tutaj mam schody, bo nie pamiętam/nie wiem, jak się nazywają one ustrojstwa ten "korbowód", co idzie od korby osi napędzanej do mechanizmu nawrotnika Cóż, jam tylko mikol pryszczaty - teoretyk i więcej punktów onych bez postudiowania rysunku Px-a nie pamiętam
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #2952 : 20 Grudnia 2013, 15:00:58 » |
0
|
w kolejności w jakiej przywykłem to robić
prawa strona po opuszczeniu budy 1. IV oś wiązana - wiązarowa 2. IV oś wiązana - blok 3. międzywiązarowy szarnier 4. oś III napędowa - tulejka łącząca przeciwkorbę z drążkiem mimośrodowym 5. oś III napędowa - korbowodówka 6. oś III napędowa - wiązarowa 7. oś III napędowa - blok 8. wał stawidłowy 9. sanki Kuhna 10. kulisa (z góry) 11. kulisa (przez dziurkę) 12. oś II wiązana - wiązarowa 13. międzywiązarowy szarnier 14. oś II - blok 15. tulejka łącząca jarzmo z drążkiem mimośrodowym 16. górny wykład krzyżulca 17. smarowniczka boczna krzyżulca 18. oś I wiązana - wiązarowa (jeśli da się odkręcić ;-) ) 19. oś I wiązana - blok 20. smarownica na skrzyni suwakowej 21. kapka oleju w otwory na łączeniach wahacza z jego wodzidłem i z wodzidłem suwaka
przechodzimy przed parowozem 22. kapka oleju na tarczę zderzakową i śrubę w sprzęgu śrubowym
lewa strona
23. smarownica na skrzyni suwakowej 24. kapka oleju w otwory na łączeniach wahacza z jego wodzidłem i z wodzidłem suwaka 25. górny wykład krzyżulca 26. smarowniczka boczna krzyżulca 27. oś I wiązana - wiązarowa (jeśli da się odkręcić ;-) ) 28. oś I wiązana - blok 29. oś II wiązana - wiązarowa 30. międzywiązarowy szarnier 31.oś II - blok 32. tulejka łącząca jarzmo z drążkiem mimośrodowym 33. wał stawidłowy 34. sanki Kuhna 35. kulisa (z góry) 36. kulisa (przez dziurkę) 37. oś III napędowa - tulejka łącząca przeciwkorbę z drążkiem mimośrodowym 38. oś III napędowa - korbowodówka 39. oś III napędowa - wiązarowa 40. oś III napędowa - blok 41. międzywiązarowy szarnier 42. IV oś wiązana - wiązarowa 43. IV oś wiązana - blok 44. smarownica do ślizgów stojaka
w budzie parowozu (po drodze...)
45. smarownica knotowa w budzie (lewa) 46. płytki na łączeniu tendra z lokomotywą (po podniesieniu klapy)
tender lewa strona 47. oś I tendra (łożysko osiowe) 48. oś II tendra 49. oś III tendra 50. oś IV tendra 51. smarownice do czopa skrętu tendra
przechodzimy za parowozem
52. kapka oleju na tarczę i na śrubę sprzęgową
53. smarownice knotowe do czopa 54. oś IV tendra 55. oś III tendra 56. oś II tendra 57. oś I tendra
58. smarownica knotowa w budzie (prawa) 59. zderzaczki lokomotywowo-tendrowe po podniesieniu blachy i... czas pozostawić bańkę z olejem osiowym, udając się w podróż na pomost z lewej strony
60. presa (olej cylindrowy) 61. sprężarka olej cylindrowy 62. sprężarka olej do cyl. powietrznego
Nie zapominamy o pokręceniu korbką w pkt. 60-62
To chyba tyle punktów smarnych przy klasycznym objęciu parowozu Px48, w budzie można jeszcze dać kapkę oleju na śrubę nastawnicy, śrubę od hamulca ręcznego (ale to np. w Ol49, nie widziałem Px-a z innym ręcznym niż "bambuła") i na wał od budy. Pisałem z pamięci więc mogłem coś pominąć...
Wymiana elementów smarnych w prądnicy itd. to już kwestia prac przy przeglądach różnych poziomów utrzymania, niekoniecznie przy obejmowaniu.
Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #2953 : 21 Grudnia 2013, 08:10:25 » |
0
|
Do tego można dodać 63,64 suwaki zaworów rozrządczych parowozu i tendra 65 suwak zaworu hamulca dodatkowego 66, 67 suwak obrotowy i suwak upuszczający zaworu maszynisty. 68,69 prowadzenia grzybków podwójnych zaworów zwrotnych parowozu i tendra. 70->m smarowanie przekładni hamulcowej m->n smarowanie dławików na zaworach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2954 : 21 Grudnia 2013, 21:08:59 » |
0
|
Zara, zara... pytanie jest o punkty smarne, a nie o punkty do których się oliwę (smar stały) wlewa. Jeśli zatem ściśle trzymać się pytania należy dokładnie podać gdzie smar ma zostać dostarczony.
I tak na ten przykład: każdy "blok" osiowy to cztery punkty - smarowanie panewki od góry, dwa ślizgi, smarowanie szyi osiowej od dołu. Teraz smarowanie sprężarki: cztery punkty: cylinder powietrzny NC, suwak główny, dławnica trzona tłokowego, ułożyskowanie korbki. Prasa smarna silnikowa: 2 dławnice trzonów tłokowych (w wersji z trzonem przechodzącym na przestrzał przez przednią pokrywę silnika będą to 4 punkty, 4 prowadnice trzonów suwakowych, 4 doprowadzenia oliwy do skrzyń suwakowych, dwie do cylindrów i, teraz wisienka na torcie - kalamitka do smarowania mechanizmu zapadkowego napędu praski smarnej. No, jeszcze przeguby napędu (2 szt.) wymagają oliwki w otworki.
Nikt nie wymienił iluś-tam otworów do smarowania sworzni zawieszenie w sztycach resorowych, nikt nie pomyślał o smarowaniu osi obrotu wieszadeł klocków hamulcowych, przegubów dźwigni hamulcowych i cylindrów powietrznych, czy gwincie śruby rzymskiej(no, Michał Eł ogólnie wspomniał o przekładni hamulcowej), o sworzniach wahaczy, sztyc resorowych i oliwieniu przez dziurki w ramie, 4 otworów do oliwienia zawiasów powietrznych klap popielnika, czy sworzni mechanizmu napędu klap.
Ponadto wózki tendra mają każdy po 8 punktów smarujących czop skrętu i czopy kuliste ślizgów bocznych.
Jeszcze wymieńmy dwa łożyska turbogeneratora, stożki kurków szkieł wodowskazowych, gwizdawki i trójdrogowego kurka do manometru kotłowego, dźwignię i zawias drzwiczek paleniskowych, dławik przepustnicy, łożyska oporowe i gwint śruby nastawnicy...
Ach, można tak wymieniać jeszcze pół strony. Ja, będąc wczoraj w stanie nawiedzonym po mocnej, kolejowej wigilii, gdzie opłatkiem się dzielono intensywnie, wyliczyłem na szybciora że punktów smarowania w parowozie Px48 jest koło 300, a że łeb jeszcze mnie boli od tego barszczu białego jaki był lany wprost z butelki, nie mam siły wymieniać wszystkich.
@MichałŁ Dławiki trzonów zaworowych nie są smarowane - szczeliwo grafitowe samo zapewnia poślizg.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2955 : 24 Grudnia 2013, 11:36:10 » |
0
|
Myślę, że najsensowniej i najszybciej odpowiedział Filip. Wiadomo, że punktów można wynaleźć setki. Jak ktoś się uprze to i klocki można posmarować, żeby nie piszczały  Zadając pytanie nie napisałem, że chodzi mi głównie o punkty sprawdzane podczas codziennej obsługi. Mój błąd. Tak czy siak, Filip jedziesz. PS. Duskusji o szczeliwach bym nie usuwał a przeniósł, wszak wiele przydatnych informacji tam jest.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #2956 : 24 Grudnia 2013, 18:32:53 » |
0
|
Ale fakt faktem można by stworzyć jakiś wątek z wydzielonymi z wielkiego konkursu dyskusjami. Bo czasami pytania o odpowiedzi wywołują jakieś ciekawe i produktywne dyskusje i wtedy można by wymienić swoje opinie nie zaśmiecając głównego wątku wielkiego konkursu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agneskate
|
 |
« Odpowiedz #2957 : 24 Grudnia 2013, 21:39:22 » |
0
|
Wątek o szczeliwach został wydzielony do tematu: Uszczelnienia
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Aga
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2958 : 25 Grudnia 2013, 23:37:35 » |
0
|
A nikt nie wspomniał o ropowaniu całości. Wszak ropa - olej napędowy, też olej
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2959 : 27 Grudnia 2013, 17:05:34 » |
0
|
Święta Święta i po Świętach. 24h minęło a więc komu w drogę temu rower. Kto pierwszy ten daje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|