Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:53:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758338 razy)
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2940 : 18 Grudnia 2013, 13:14:31 »
0

Być może chodzi o kolejkę konną w hucie królewskiej, ale dokładnej daty coś nie mogę znaleźć.

jeśli tak to lata 1798-1802
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2013, 13:18:34 wysłane przez andrzej84 » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2941 : 18 Grudnia 2013, 18:43:54 »
0

Tak, o tę kolej chodzi. Co prawda wg. mojej wiedzy to był rok 1804, ale nie bądźmy drobiazgowi. Zatem zadawaj kolejne pytanie.
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2942 : 19 Grudnia 2013, 07:20:53 »
0

1012. Na której stacji zostało zrobione zdjęcie, które posłużyło do wykonania załączonej ilustracji ?


* zagadka.jpg (210.04 KB, 800x600 - wyświetlony 620 razy.)
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2943 : 19 Grudnia 2013, 10:37:02 »
0

Wygląda na Pińczów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2944 : 19 Grudnia 2013, 14:16:44 »
0

Zgadza się
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2945 : 19 Grudnia 2013, 20:35:37 »
0

Nie mam natchnienia na pytanie wiec kto pierwszy ten lepszy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2946 : 19 Grudnia 2013, 21:32:24 »
0

Pytanie 1013: Proszę wymienić punkty smarowania w parowozie Px48. Kto więcej ten wygrywa
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2013, 21:37:32 wysłane przez AXEL » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2947 : 20 Grudnia 2013, 08:59:57 »
+3

Veto. Ktoś napisze dwa, kolejny skopiuje te dwa i dopisze jeszcze jeden i ma trzy
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2948 : 20 Grudnia 2013, 11:22:35 »
-2

I na tym to polega.
Należy wypisać jak najwięcej.
Veta nie przyjmuję
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2949 : 20 Grudnia 2013, 12:37:44 »
0

to niech się liczą tylko te nie wymienione już wcześniej przez kogoś innego.
Zapisane

To jest przekaz.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2950 : 20 Grudnia 2013, 12:47:35 »
0

A co to zmieni?
Każdy dodatkowy to plus dla Ciebie. Jak ktoś dopisze jeden więcej to znaczy, że Ty o nim zapomniałeś więc plus dla niego. Trzeba podać wszystkie lub prawie wszystkie.
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2951 : 20 Grudnia 2013, 13:17:35 »
0

Według mnie tylko osoby, które mają styczność z eksploatacją parowozu są w stanie udzielić dobrej odpowiedzi na to pytanie, ale cóż, niech będzie:
Panewki główne na osiach 8 szt
panewki wiązarów też 8 szt
panewki korbowodu 2 szt
krzyżulec, a właściwie prowadnice jego
i tutaj mam schody, bo nie pamiętam/nie wiem, jak się nazywają one ustrojstwa
ten "korbowód", co idzie od korby osi napędzanej do mechanizmu nawrotnika

Cóż, jam tylko mikol pryszczaty - teoretyk i więcej punktów onych bez postudiowania rysunku Px-a nie pamiętam
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2952 : 20 Grudnia 2013, 15:00:58 »
0

w kolejności w jakiej przywykłem to robić

prawa strona po opuszczeniu budy
1. IV oś wiązana - wiązarowa
2. IV oś wiązana - blok
3. międzywiązarowy szarnier
4. oś III napędowa - tulejka łącząca przeciwkorbę z drążkiem mimośrodowym
5. oś III napędowa - korbowodówka
6. oś III napędowa - wiązarowa
7. oś III napędowa - blok
8. wał stawidłowy
9. sanki Kuhna
10. kulisa (z góry)
11. kulisa (przez dziurkę)
12. oś II wiązana - wiązarowa
13. międzywiązarowy szarnier
14. oś II - blok
15. tulejka łącząca jarzmo z drążkiem mimośrodowym
16. górny wykład krzyżulca
17. smarowniczka boczna krzyżulca
18. oś I wiązana - wiązarowa (jeśli da się odkręcić ;-) )
19. oś I wiązana - blok
20. smarownica na skrzyni suwakowej
21. kapka oleju w otwory na łączeniach wahacza z jego wodzidłem i z wodzidłem suwaka

przechodzimy przed parowozem
22. kapka oleju na tarczę zderzakową i śrubę w sprzęgu śrubowym

lewa strona


23. smarownica na skrzyni suwakowej
24. kapka oleju w otwory na łączeniach wahacza z jego wodzidłem i z wodzidłem suwaka
25. górny wykład krzyżulca
26. smarowniczka boczna krzyżulca
27. oś I wiązana - wiązarowa (jeśli da się odkręcić ;-) )
28. oś I wiązana - blok
29. oś II wiązana - wiązarowa
30. międzywiązarowy szarnier
31.oś II - blok
32. tulejka łącząca jarzmo z drążkiem mimośrodowym
33. wał stawidłowy
34. sanki Kuhna
35. kulisa (z góry)
36. kulisa (przez dziurkę)
37. oś III napędowa - tulejka łącząca przeciwkorbę z drążkiem mimośrodowym
38. oś III napędowa - korbowodówka
39. oś III napędowa - wiązarowa
40. oś III napędowa - blok
41. międzywiązarowy szarnier
42. IV oś wiązana - wiązarowa
43. IV oś wiązana - blok
44. smarownica do ślizgów stojaka

w budzie parowozu (po drodze...)

45. smarownica knotowa w budzie (lewa)
46. płytki na łączeniu tendra z lokomotywą (po podniesieniu klapy)

tender lewa strona
47. oś I tendra (łożysko osiowe)
48. oś II tendra
49. oś III tendra
50. oś IV tendra
51. smarownice do czopa skrętu tendra

przechodzimy za parowozem

52. kapka oleju na tarczę i na śrubę sprzęgową

53. smarownice knotowe do czopa
54. oś IV tendra
55. oś III tendra
56. oś II tendra
57. oś I tendra

58. smarownica knotowa w budzie (prawa)
59. zderzaczki lokomotywowo-tendrowe po podniesieniu blachy
 
i... czas pozostawić bańkę z olejem osiowym, udając się w podróż na pomost z lewej strony

60. presa (olej cylindrowy)
61. sprężarka olej cylindrowy
62. sprężarka olej do cyl. powietrznego

Nie zapominamy o pokręceniu korbką w pkt. 60-62

To chyba tyle punktów smarnych przy klasycznym objęciu parowozu Px48, w budzie można jeszcze dać kapkę oleju na śrubę nastawnicy, śrubę od hamulca ręcznego (ale to np. w Ol49, nie widziałem Px-a z innym ręcznym niż "bambuła") i na wał od budy. Pisałem z pamięci więc mogłem coś pominąć...

Wymiana elementów smarnych w prądnicy itd. to już kwestia prac przy przeglądach różnych poziomów utrzymania, niekoniecznie przy obejmowaniu.

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2953 : 21 Grudnia 2013, 08:10:25 »
0

Do tego można dodać
63,64 suwaki zaworów rozrządczych parowozu i tendra
65 suwak zaworu hamulca dodatkowego
66, 67 suwak obrotowy i suwak upuszczający zaworu maszynisty.
68,69 prowadzenia grzybków podwójnych zaworów zwrotnych  parowozu i tendra.
70->m smarowanie przekładni hamulcowej
m->n smarowanie dławików na zaworach.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2954 : 21 Grudnia 2013, 21:08:59 »
0

Zara, zara... pytanie jest o punkty smarne, a nie o punkty do których się oliwę (smar stały) wlewa.
Jeśli zatem ściśle trzymać się pytania należy dokładnie podać gdzie smar ma zostać dostarczony.

I tak na ten przykład: każdy "blok" osiowy to cztery punkty - smarowanie panewki od góry, dwa ślizgi, smarowanie szyi osiowej od dołu.
Teraz smarowanie sprężarki: cztery punkty: cylinder powietrzny NC, suwak główny, dławnica trzona tłokowego, ułożyskowanie korbki.
Prasa smarna silnikowa: 2 dławnice trzonów tłokowych (w wersji z trzonem przechodzącym na przestrzał przez przednią pokrywę silnika będą to 4 punkty, 4 prowadnice trzonów suwakowych, 4 doprowadzenia oliwy do skrzyń suwakowych, dwie do cylindrów i, teraz wisienka na torcie - kalamitka do smarowania mechanizmu zapadkowego napędu praski smarnej. No, jeszcze przeguby napędu (2 szt.) wymagają oliwki w otworki.

Nikt nie wymienił iluś-tam otworów do smarowania sworzni zawieszenie w sztycach resorowych, nikt nie pomyślał o smarowaniu osi obrotu wieszadeł klocków hamulcowych, przegubów dźwigni hamulcowych i cylindrów powietrznych, czy gwincie śruby rzymskiej(no, Michał Eł ogólnie wspomniał o przekładni hamulcowej), o sworzniach wahaczy, sztyc resorowych i oliwieniu przez dziurki w ramie, 4 otworów do oliwienia zawiasów powietrznych klap popielnika, czy sworzni mechanizmu napędu klap.

Ponadto wózki tendra mają każdy po 8 punktów smarujących czop skrętu i czopy kuliste ślizgów bocznych.

Jeszcze wymieńmy dwa łożyska turbogeneratora, stożki kurków szkieł wodowskazowych, gwizdawki i trójdrogowego kurka do manometru kotłowego, dźwignię i zawias drzwiczek paleniskowych, dławik przepustnicy, łożyska oporowe i gwint śruby nastawnicy...

Ach, można tak wymieniać jeszcze pół strony. Ja, będąc wczoraj w stanie nawiedzonym po mocnej, kolejowej wigilii, gdzie opłatkiem się dzielono intensywnie, wyliczyłem na szybciora że punktów smarowania w parowozie Px48 jest koło 300, a że łeb jeszcze mnie boli od tego barszczu białego jaki był lany wprost z butelki, nie mam siły wymieniać wszystkich.

@MichałŁ
Dławiki trzonów zaworowych nie są smarowane - szczeliwo grafitowe samo zapewnia poślizg.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2955 : 24 Grudnia 2013, 11:36:10 »
0

Myślę, że najsensowniej i najszybciej odpowiedział Filip.
Wiadomo, że punktów można wynaleźć setki. Jak ktoś się uprze to i klocki można posmarować, żeby nie piszczały

Zadając pytanie nie napisałem, że chodzi mi głównie o punkty sprawdzane podczas codziennej obsługi. Mój błąd.

Tak czy siak, Filip jedziesz.

PS. Duskusji o szczeliwach bym nie usuwał a przeniósł, wszak wiele przydatnych informacji tam jest.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2956 : 24 Grudnia 2013, 18:32:53 »
0

Ale fakt faktem można by stworzyć jakiś wątek z wydzielonymi z wielkiego konkursu dyskusjami. Bo czasami pytania o odpowiedzi wywołują jakieś ciekawe i produktywne dyskusje i wtedy można by wymienić swoje opinie  nie zaśmiecając głównego wątku wielkiego konkursu.
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2957 : 24 Grudnia 2013, 21:39:22 »
0

Wątek o szczeliwach został wydzielony do tematu: Uszczelnienia
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2958 : 25 Grudnia 2013, 23:37:35 »
0

A nikt nie wspomniał o ropowaniu całości. Wszak ropa - olej napędowy, też olej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2959 : 27 Grudnia 2013, 17:05:34 »
0

Święta Święta i po Świętach. 24h minęło a więc komu w drogę temu rower.
Kto pierwszy ten daje.
Zapisane
Strony: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!