Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:34:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758231 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3120 : 30 Stycznia 2014, 13:19:16 »
0

Warszawa Mokotów - Służewiec - Piaseczno Przemysłowe - Rozjazd Oborski - Warszawa Wilanów - Warszawa Mokotów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3121 : 30 Stycznia 2014, 13:29:42 »
+1

W dalszym ciągu odpowiadasz błędnie.
Przestań spoglądać na jakąś schematyczną mapkę a prześledź tą trasę pod względem:
- okresu,
- szerokości toru.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #3122 : 30 Stycznia 2014, 16:01:18 »
0

To może ustalcie, bo mi tu też rzeczywiście coś nie pasi teraz, a nie mam danych.. A mi to da trochę czasu na  wymyślenie pytania, 24h na tym poziomie zaawansowania i przy tym, że net sprawdzam dopiero około 16tej,a w domu nie bywam teraz codziennie - to trochę krótko
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3123 : 30 Stycznia 2014, 16:44:54 »
0

Piaseczno Przemysłowe - Rozjazd Oborski - Warszawa Wilanów - Warszawa Mokotów przekuto na 1000mm w 1936 roku a Warszawa Mokotów - Warszawa Południowa rozebrano w 1937 roku.  Czyli przez krótki czas była pętla.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3124 : 30 Stycznia 2014, 20:36:57 »
0

Warszawa Mokotów przekuto na 1000mm w 1936 roku


Odcinek Pl. Unii Lubelskiej - Belweder /kolej wilanowska - 800 mm/ został rozebrany w roku 1935 przed przekuciem na 1000 mm  I w tym samym roku dokonano rozbiórki odcinka Pl. Unii Lubelskiej - Odyńca /kolej grójecka - 1000 mm/.
Powtarzam "pętlę" możesz dostrzec tylko na schematycznych mapkach linii, bez dokładnego opisu, podającego daty i szerokość linii. I nie zapętlaj już więcej.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3125 : 03 Lutego 2014, 14:17:50 »
0

Napisano, że nie chodzi o Śląsk, ale jednak dorzucę, już tylko z kronikarskiego obowiązku, słów kilka o możliwych kółkach.

1. Bytom Karb - Sucha Góra - Buchacz - Bytom Rozbark - Bytom Północny - Chorzów Przeładownia - Bytom Karb
2. Bytom Karb - Bytom Bobrek - Paweł - Huta Zygmunt - Chorzów Przeładownia - Bytom Karb
3. Karb - Zabrze Płn - Maciejów - Paweł - Orzegów - Karb

I można by tak jeszcze długo bo tych kółek, ósemek i pętelek można było kręcić sporo.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #3126 : 05 Lutego 2014, 00:01:07 »
0

A ja teraz zupełnie szczerze - trochę nie mam czasu na net teraz (mała przeprowadzka, chaos z netem, meblami, komputerami itp.)
Tak więc, jak ktoś ma jakiś ciekawy pomysł, to poproszę
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3127 : 05 Lutego 2014, 00:15:09 »
0

2036. Ile jest wyraźnie widocznych reliktów (w postaci fragmentów toru) wąskotorowej sieci tramwajowej na Górnym Śląsku?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3128 : 05 Lutego 2014, 07:59:19 »
0

Przychodzą mi do głowy dwa: w Bytomiu (dworcowa?) i Gliwicach (?) na ul. Górnych Wałów
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3129 : 05 Lutego 2014, 13:08:51 »
0

Ok, ale pytanie dotyczy ich liczby. Zatem ile?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3130 : 05 Lutego 2014, 13:29:33 »
0

Wychodzi 2
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3131 : 05 Lutego 2014, 19:23:08 »
0

Nie jest to prawidłowa odpowiedź.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3132 : 05 Lutego 2014, 19:34:17 »
0

3
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3133 : 05 Lutego 2014, 20:42:23 »
0

4 Co?
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3134 : 07 Lutego 2014, 00:01:28 »
0

Prawidłowa jest odpowiedź Inspektora Oczqa.
Wyraźnie widoczne (dosłownie od paru dni) są 3 relikty wąskotorowych tramwajów.
1. Vis a vis dworca w Bytomiu
2. Mijanka na Górnych Wałach w Gliwicach (odcinek od ul. Dworcowej / JPII do  Ziemowita)
3. Łuk na rogu Górnych Wałów i Zygmunta Starego (ten ukazał się w pełnej krasie kilka dni temu w związku z rozpoczętym remontem ulicy).

Jest jeszcze czwarty relikt - kawałeczek toru na terenie zajezdni w Batorym.

Oczeq - proszę, teraz Ty się wysil z pytaniem
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3135 : 12 Lutego 2014, 13:32:32 »
0

Jakaś cisza nastąpiła... Kto pierwszy?
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3136 : 12 Lutego 2014, 16:06:58 »
0

kto pierwszy, ten lepszy...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #3137 : 12 Lutego 2014, 16:26:25 »
0

To ja spróbuję


2037. Jest na sieci PKP PLK stacja w obrębie której bezkolizyjnie, dwupoziomowo krzyżuje się jedna linia kolejowa z dwoma innymi. Co więcej, taki układ torów powoduje, że "stacja" ta tworzy de facto dwie odrębne stacje o prawie tej samej nazwie - wyróżnikiem tej drugiej jest tylko dodana nazwa nastawni dysponującej ją obsługującej. Mimo, iż to teoretycznie dwa oddzielne byty, w określonych przypadkach jest możliwość przejazdu między nimi na zasadach jazdy manewrowej.

Pytanie zasadnicze:
Nad tą stacją, przecinając dwie normalnotorowe linie kolejowe PKP, również bezkolizyjnie (wiaduktem) przechodziła linia wąskotorowa. Pomiędzy jakimi wąskotorowymi posterunkami zapowiadawczymi znajdował się opisywany wąskotorowy wiadukt?
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #3138 : 13 Lutego 2014, 10:29:16 »
0

Paweł (Trójkąt Paweł) -  Ruda Wsch. Wąsk. (Nowy Bytom Wąsk.) ?
Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #3139 : 13 Lutego 2014, 17:11:48 »
0

Oczywiście, że Paweł - Nowy Bytom Wąsk.

Dla uzupełnienia podpowiem nieco więcej. Opisywaną stacją normalnotorową jest Ruda Chebzie tworząca de facto dwie stacje (dwa poziomy). Górą, przez okręg Ruda Chebzie RCC przebiega linia nr 187 (Ruda Kochłowice - Ruda Orzegów podg.) którą jeżdżą pociągi z KWK Pokój (stacja Ruda Czarny Las) do Zabrza Biskupic. Dołem zaś (pod wiaduktem) przebiegają linie 137 (Katowice - Legnica) i 189 (Ruda Chebzie - Zabrze Biskupice). Jak wspomniałem, są to dwa osobne (w dużym stopniu) byty, jednakże w dni robocze, w godzinach 7:00-15:00 jest możliwość przejazdu pomiędzy nimi na zasadach jazdy manewrowej. W takim przypadku nastawniczy z nastawni RCB udaje się pieszo do nieobsadzonej nastawni wykonawczej RCC21 i obsługuje ją wyłącznie w razie potrzeby.  Jazda taka może odbyć się wyłącznie luzem, gdyż tor dla niej używany jest częściowo rozkradziony, przez co jego długość użyteczna pozwala na "wykrzyżowanie" 1-2 lokomotyw luzem.
Smaczku owej sytuacji dodawał tor wąskotorowy przechodzący wiaduktem nad dolnym poziomem będący tematem pytania.

Mariusz, podany!

Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Strony: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!