Świat kolejek wąskotorowych SMF
26 Październik 2020, 14:03:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 214   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1044581 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4057 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #40 : 09 Marzec 2010, 20:31:32 »
0

Kierunek zejścia z toru.
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #41 : 10 Marzec 2010, 00:19:12 »
0

Faktycznie, wskaźnik ten sygnalizuje kierunek zejścia z toru... Jednak nie do końca o to chodziło mi w tym pytaniu. Albowiem powyższa odpowiedź, acz poprawna, nie wyjaśnia idei tegoż wskaźnika: dlaczego i gdzie się go stosuje? Cóż, moja wina - nieprecyzyjnie zadałem pytanie próbując dostosować się do 1-częściowej formy pytania wymaganej regulaminem I nie spodziewałem się lakonicznej odpowiedzi zawsze przecież nad wyraz wylewnego Kucyka A więc, Kuc albo ktokolwiek inny - potrafisz doprecyzować odpowiedź i powiedzieć kiedy sygnalizuje zejście z toru?
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #42 : 10 Marzec 2010, 00:27:16 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 12:16:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #43 : 10 Marzec 2010, 00:34:49 »
0

No dobrze Otóż wskaźnik ten stosuje się w celu oznaczenia miejsca zejścia z toru lub osygnalizowania schronienia dla pracowników torowych, jeżeli roboty torowe są prowadzone w warunkach utrudniających swobodne zejście z toru (o podkreśloną część zdania mi chodziło, bo imo po co oznaczać zejście z toru jak można to zrobić swobodnie na całej długości odcinka objętego robotą). Tak dzieje się np. przy prowadzeniu robót na torze przy wysokich peronach. Zejścia lub schronienia należy urządzać nie rzadziej niż co 60 metrów na odcinku objętym robotą. Podstawa prawna: $63 ust. 6 pkt. 26 lit. f "Id-1 (D-1) Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych".

Punkt dla Kucyka!
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4057 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #44 : 10 Marzec 2010, 09:10:36 »
0

Ach, o tym założeniu, że wskaźnik stosowany jest w przypadku utrudnień w opuszczeniu torowiska nie wiedziałem...  :oops:

Pytanie z kategorii sygnalizacji. Od razu zaznaczam, że tyczy się nie najnowszych zasad zawartych w przepisach E, tylko takich powiedzmy z obowiązujących jeszcze w latach świetności PKP.

Mamy następujące barwy sygnałowe (wyłączając sygnały skażeń) stosowane na kolei:
- białą;
- pomarańczową;
- zieloną;
- czerwoną;
- fioletową;
- ....;

i właśnie o tą ostatnią, stosowaną w tylko jednym przypadku, będzie pytanie:

9. Jaka barwa sygnałowa stosowana była na kolei tylko w jednym przypadku
i jaki to był przypadek?
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 10 Marzec 2010, 09:54:02 »
0

Niebieska - na tarczy manewrowej. Manewrowanie zabronione.

Oraz drugi przypadek - oznaczenie otwartych drzwi wagonu pocztowego a także samego wagonu z pracownikami, który nie jest zlączony z pociagiem.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #46 : 10 Marzec 2010, 10:03:27 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 12:16:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #47 : 10 Marzec 2010, 10:28:10 »
0

A właśnie. Barwa fioletowo-niebieska na tarczach manewrowych (w zależnosci od stacji bo widywałem najróżniejsze) różni się jednak od np czystoniebieskiej barwy wskaźników na liniach zelektryfikowanych.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wskaźniki_na_liniach_zelektryfikowanych
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4057 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #48 : 10 Marzec 2010, 10:34:15 »
0

Sprostowanie: namieszałem z tym fioletem. Nie o niebieską barwę mi chodzi, przepraszam za zamęt...
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 10 Marzec 2010, 10:50:33 »
0

Ale barwa niebieska funkcjonuje, a że Ty nie wymieniłeś ........ Uważam, że odpowiedziałem prawidłowo.
Chyba, że jeszcze różnicujesz białe i matowobiało, mówiąc prościej mleczne.

I żółta - kolor chorągiewki.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #50 : 10 Marzec 2010, 10:55:22 »
0

Cytat: "janeczek"
Uważam, że odpowiedziałem prawidłowo.


Zgodnie z regulaminem taką decyzję podejmuje zadający pytanie.

Janek więc doprecyzuj pytanie.


Jedyna jaka mi przychodzi do głowy to czarna na drugiej stronie ramion semafora kształtowego...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4057 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #51 : 10 Marzec 2010, 11:10:41 »
0

Janeczek - jedziesz!

Chodziło mi w pytaniu o kolor chorągiewki dróżnika przejazdowego. Jest to jedyny przypadek stosowania w sygnalizacji barwy żółtej. Wszystkie inne sygnały (światła semaforów i tarcz, tła wskaźników czy nawet chorągiewki manewrowych) są pomarańczowe.

Za zamieszanie z fioletem/niebieskością jeszcze raz przepraszam. Jednak trzeba dobrze przemyśleć pytanie zanim się je napisze... :oops:
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #52 : 10 Marzec 2010, 11:34:16 »
0

Kłania się E1 gdzie wyraźnie rozróżnione jest światło pomarańczowe od żółtej chorągiewki jako barwy. A jak to jest w rzeczywistości? Światło światłem ale te chorągiewki to prawie czerwone widywałem

janeczek - czekamy zatem na pytanie.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 10 Marzec 2010, 14:19:03 »
0

10. Która wąskotorowa kolej PKP, z ruchem osobowym nie posiadała stacji stycznej z normalnotorową?


[EDIT] Proszę pytania pisać dużą czcionką
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2637 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #54 : 10 Marzec 2010, 15:15:42 »
0

Skansen w Rudach??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 10 Marzec 2010, 15:20:10 »
0

Niestety nie.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2637 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 10 Marzec 2010, 15:27:14 »
0

Drugie podejście a zarazem druga kolejka nad która się wąchałem wcześniej.

Żnińska Kolej Powiatowa

Kiedyś na tym forum czytałem że została "odcięta" od stacji normalnotorowej.


BKL odrzucam jako kolej leśną a nie PKP.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 10 Marzec 2010, 15:28:16 »
0

Też nie. Jako PKP miała stację styczną.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 608 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 10 Marzec 2010, 15:28:30 »
0

Radzymińska , Marecka czy jak tam ona się nazywała ?
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 520 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #59 : 10 Marzec 2010, 15:30:56 »
0

Wrocławska KD?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 214   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!