Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #720 : 03 Czerwca 2010, 20:19:59 » |
0
|
Tym razem foto co to... 89. Na jakiej kolejce stacjonuje taki ekoparowóz? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #721 : 03 Czerwca 2010, 20:28:59 » |
0
|
Krośniewice
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #722 : 03 Czerwca 2010, 20:29:03 » |
0
|
Krośniewice...?
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #723 : 03 Czerwca 2010, 20:29:20 » |
0
|
Krośniewice?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #724 : 03 Czerwca 2010, 20:36:10 » |
0
|
Krośniewice.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #725 : 03 Czerwca 2010, 20:36:42 » |
0
|
Hehe znowu sekundy zaważyły...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #726 : 03 Czerwca 2010, 20:37:20 » |
0
|
Jako, żywo:  ale powiem, Wam, że ten parowóz to lipa* :mrgreen: gojos był najszybszy, więc niech leci dalej. * - drewno z lipy jest uznawane za najzdatniejsze do prostych prac rzeźbiarskich ze względu na łatwość obróbki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #727 : 03 Czerwca 2010, 21:53:45 » |
0
|
Łatwo odpowiedziałem, zobaczmy czy łatwe zadałem: 90. Rok 1946. "Kolej ta jako jedyna z kolei cukrowniczych na terenie DOKP Warszawa nie została wytypowana do przejęcia przez PKP...". O jaką kolej chodzi? EDIT AXEL: Duży rozmiar (czcionki)  EDIT2 Phinek: No to znaczy, że jednocześnie poprawialiśmy czcionkę 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #728 : 03 Czerwca 2010, 21:58:13 » |
0
|
Powyższy cytat pochodzi z numeru 106 "Stalowych Szlaków", z artykułu traktującego o kolei Cukrowni Guzów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #729 : 03 Czerwca 2010, 22:06:54 » |
0
|
A dokładniej* str. 13 ostatnia linijka pierwszej kolumny oraz 2 pierwsze linijki drugiej :mrgreen:
Nie wiem Kajetan jak to możliwe, że tak szybko i tak precyzyjnie - Jestem pod wrażeniem.
* - oczywiście nie znalazłbym tego bez prawidłowej odpowiedzi Kajetana. Sam nie posiadam, aż tak rozwiniętej pamięci.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #730 : 03 Czerwca 2010, 22:13:25 » |
0
|
RESPEKT!! Nie zdążyłem pisemka z ręki wypuścic i już prawidłowa odpowiedż  Gratuluję Kajetanowi wyrywkowej znajomości Stalowych Szlaków na pamięć!! Nie wytypowano z 2 powodów: "Prymitywna linia kolejowa zbudowana z przęseł patentowych, na której wyprawiano pociągi "na widoczność" oraz nie stosowano żadnych elementarnych zasad prowadzenia ruchu pociągów stanowiła dla urzędników PKP synonim zacofania technicznego" "Linia kolejowa przebiega przez małe osiedla wiejskie liczyć tam można jedynie na przewozy towarowe Cukrowni >>Guzów<<. Potrzeby ludności zaspokajane są w zupełności przez wozy PKS... Cukrownia >>Guzów<< nie jest obecnie obiektem mogącym wzbudzić zainteresowanie ze strony PKP"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #731 : 03 Czerwca 2010, 22:52:39 » |
0
|
91. Jaka jest temperatura wody w kotle Px48? Zakładamy warunki znamionowe. PS. Pytanko jest z termodynamiki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #732 : 03 Czerwca 2010, 23:37:08 » |
0
|
Nie wiem jak innym, ale mi z równania Clausiusa-Clapeyrona i przy założeniu ciśnienia w kotle p=16 atm (1.621*10^6 Pa) to wychodzi t=197.633 stC
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #733 : 03 Czerwca 2010, 23:40:25 » |
0
|
Wartość niedaleko. Ale założenia złe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #734 : 03 Czerwca 2010, 23:46:33 » |
0
|
Więc 188.362 dla 13 atm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #735 : 03 Czerwca 2010, 23:48:04 » |
0
|
Zgadza się. Phinek pyta.
Tu pytanko pozakonkursowe do Kucyka: Ile para z Px-a ma za przegrzewaczem? 300?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #736 : 04 Czerwca 2010, 00:02:07 » |
0
|
Swoją drogą to sam się zaskoczyłem, gdyż nie sądziłem że tam są aż takie temperatury... dla oglądu załączam tabelkę: p [atm] t [stC] 1 99.450 2 119.640 3 132.600 4 142.365 5 150.300 6 157.035 7 162.910 8 168.140 9 172.870 10 177.193 11 181.182 12 184.893 13 188.362 14 191.625 15 194.708 16 197.633
A swoją drogą to 13 atm nadciśnienia w kotle to razem z atmosferycznym (1 atm) daje nam 14 atm i dla takiego ciśnienia winno być t=191.625°C. I jak widać odpowiedź powinna się zmieniać w zależności od panujących warunków atmosferycznych :lol: 92. Z czego podwozie ma "parowozik" z pytania 89?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #737 : 04 Czerwca 2010, 00:05:54 » |
0
|
Z doczepy do WMC'ty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #738 : 04 Czerwca 2010, 00:15:03 » |
0
|
Swoją drogą to sam się zaskoczyłem, gdyż nie sądziłem że tam są aż takie temperatury A jakich się spodziewałeś? I tak parowóz (a Px48 w szczególności) pod względem parametrów pary jest zupełnie beznadziejny...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #739 : 04 Czerwca 2010, 00:17:35 » |
0
|
Nie sądziłem że temperatury przekroczą 160 stopni (nigdy się nad tym po prostu nie zastanawiałem) tak samo jak nie sądziłem, że Marcin117 tak szybko prawidłowo odpowie na moje pytanie :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|