janeczek
|
 |
« Odpowiedz #880 : 14 Czerwca 2010, 21:16:00 » |
0
|
Toruń, Bydgoszcz, Elbląg,Grudziądz, Łódź
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #881 : 14 Czerwca 2010, 21:16:41 » |
0
|
Tak, to jest prawidłowa odpowiedź.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #882 : 14 Czerwca 2010, 22:32:45 » |
0
|
113. Jedna ze stacji na wojskowej linii Toruń - Raciąż nosiła nazwę Flashkamp. Jakie było pochodzenie tej nazwy? [/b]
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #883 : 15 Czerwca 2010, 00:18:50 » |
0
|
Na cześć majora Flashkampa, pruskiego oficera ds komunikacji garnizonu toruńskiego, inicjatora budowy tej kolei.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #884 : 15 Czerwca 2010, 09:11:16 » |
0
|
Prawidłowo. Proszę o pytanko.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #885 : 15 Czerwca 2010, 12:46:38 » |
0
|
Będzie wakacyjnie i turystycznie. W Polsce istnieje kilkanaście zabytkowych kopalni lub tras turystycznych w czynnych kopalniach, w których mozna zapoznać sie z ciężką pracą górnika dołowego. 114. Prosze o podanie 4 kopalń w Polsce w których w programie zwiedzania jest przejazd podziemną wąskotorową kolejką górniczą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #886 : 15 Czerwca 2010, 12:54:45 » |
0
|
Bochnia, Sośnica, Złoty Stok, Nowa Ruda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #887 : 15 Czerwca 2010, 13:27:20 » |
0
|
Odnośnie Sosnicy znalazłem takie info: "W dniach 16 i 17 września 2006 roku podczas IV Gliwickich Dni Dziedzictwa Kulturowego, można było zwiedzać najstarszą część kopalni KWK "Sośnica". Wśród atrakcji przewidziano zjazd pod ziemię, podróż kolejką, zwiedzanie izby tradycji kopalni i wjazd na 70. metrowy szyb, z którego można było podziwiać panoramę Gliwic" Wyglada że to była jednorazowa akcja. Prosze o zamianę Sosnicy na inną kopalnie, w której mozna sie przejechac kolejką nawet dzisiaj, jak ktos jest blisko i ma czas...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #888 : 15 Czerwca 2010, 13:45:44 » |
0
|
Luiza
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #889 : 15 Czerwca 2010, 14:08:22 » |
0
|
Czyli podsumowując dla wszystkich: Bochnia, Złoty Stok, Nowa Ruda, Królowa Luiza w Zabrzu. zapraszam. Janeczek - prosze o pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #890 : 15 Czerwca 2010, 14:40:37 » |
0
|
W pobliżu Warszawy swego czasu było kilka linii wąskotorowych z trakcją konną. Oprócz linii: - Miłosna-Okuniew, - Wawer-Stara Miłosna, - Wołomin-Zenonów, - Henryków-Płudy, - Rembertów-Akademia, - Mrozy-Rudka - i Kolei Wilanowskiej była jeszcze linia. 115. Gdzie była ta linia?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #891 : 15 Czerwca 2010, 14:51:01 » |
0
|
Obstawiam tramwaj konny z Pruszkowa do Komorowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #892 : 15 Czerwca 2010, 14:55:55 » |
0
|
Oczywiście. Odpowiedź prawidłowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #893 : 15 Czerwca 2010, 16:56:42 » |
0
|
Wybaczcie mały OT. W pobliżu Warszawy swego czasu było kilka linii wąskotorowych z trakcją konną. Oprócz linii: .. - Wawer-Stara Miłosna, ..
Osobiście , jako patriota lokalny :grin: uważam że należy mówić ANIN-Stara Miłosna
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #894 : 15 Czerwca 2010, 23:26:46 » |
0
|
W samym Wołominie były ponoć 3 linie...
"Początkowe przestanki tych linii zlokalizowane były w pobliżu stacji kolejowej. Jedne linia biegła do Górek Mironowskich ulicą 15-go Grudnia/obecną Piłsudskiego/, druga od dworu Wojciechowskiego w kierunku południowym do lasu Nasfetera wzdłuż ulicy Armii Ludowej/ obecnie Legionów/, a trzecia ze Sławka do Nowej Wsi. "
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #895 : 16 Czerwca 2010, 14:47:47 » |
0
|
116. Dlaczego w Rumunie, Lydce i wszelkich pokrewnych sprężarka jest dwustopniowa?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #896 : 16 Czerwca 2010, 14:58:48 » |
0
|
Aby końcowe temperatury sprężanego w cylindrach powietrza były niższe od temperatury zapłonu oliwy smarnej. Służy temu nie tylko mniejszy stopień sprężania, ale i chłodnica międzystopniowa.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #897 : 16 Czerwca 2010, 18:26:54 » |
0
|
Celem zwiększenia sprawności. Szczególną rolę odgrywa tutaj tzw. "przestrzeń szkodliwa" występująca w każdej sprężarce. Sprężarka winna móc sprężyć powietrze do więcej niż 8 at zaś 5 at przyjmuje się zwyczajowo za górną granicę opłacalności stosowania sprężarek jednostopniowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #898 : 16 Czerwca 2010, 19:09:19 » |
0
|
Obie odpowiedzi są prawidłowe:
Sprężarka ma tendencję do pracy w przemianie dość zbliżonej do adiabaty, zaś optymalną sprawność można osiągnąć za pomocą przemiany izotermicznej. Aby obejść cały problem stosuje się chłodzenie międzystopniowe, które dzieli cały "suw" na dwie części, razem nieco bliższe izotermie a dalsze od adiabaty... W tym samym celu w silnikach stosuje się intercooler.
I to jest główny cel stosowania sprężania z podziałem na stopnie.
Nie mogę jednak zaprzeczyć, że kwestia wytrzymałości cieplnej smaru też gra tu istotną rolę.
Nie ma punktów "po pół"?
Dobra, po dłuższym namyśle: Kucyk był pierwszy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #899 : 16 Czerwca 2010, 20:06:52 » |
0
|
optymalną sprawność można osiągnąć za pomocą przemiany izotermicznej Niestety izotermy, pomimo chłodzenia cylindra, nie da się osiągnąć, ze względu choćby na szybkość cykli - w "rumunie" na minutę 1500 razy pojedynczy cylinder się napełnia, spręża i opróżnia... Co do pracy w temperaturach grożących zapłonem oliwy, to przyjęto za górną granicę optymalności stopień sprężania 1:8, którego nie powinno się przekraczać. A teraz coś z :wink: 117. Nazwa której stacji sugeruje, że mogło w okolicy dochodzić do zmniejszania szerokości drobiu?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|