Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1740 : 23 Grudnia 2010, 21:41:07 » |
0
|
Prawdę mówiąc miałem na myśli głównie firmę Deutz, gdyż te silniki spotyka się na wąskim torze, ale skoro nie doprecyzowałem pytania, toteż pozostaje mi jedynie zgodzić się na odpowiedź kolego MichałŁa... który tym samym przejmuje pytanie numer 242.
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2010, 03:03:31 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1742 : 25 Grudnia 2010, 09:04:20 » |
0
|
Jest to lewa głowica...
Czego nie wiedziałem, zaś wywnioskowałem dostrzegając, która głowica z której strony na wtryskiwacze, a z której kolektor wydechowy.
@ Kalito i Grzegorz - Na pytanie mógł odpowiedzieć każdy kto ma oczy i odróżnia rękę prawą od lewej. Nie potrzebna była tu ani wiedza historyczna, ani znajomość typów parowozów... ani inne dziwne meandry wiedzy, które były wymagane w ponad połowie pytań historycznych... miejcie więc cierpliwość tak jak i inni ją mieli.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1743 : 25 Grudnia 2010, 09:56:07 » |
0
|
Dobra odpowiedź to Phinku zdawaj dalej.
To jest lewa głowica. Kto nie wiedział co to głowica to głowica tak samo jak u człowieka głowa to element na górze silnika. A rozpoznania czy chodzi o lewą czy o prawą można było dokonać albo po kolektorach dolotowym i wylotowym ( i to wcale nie po nazwach a po kolorach ) lub zobaczyć z której strony wchodzą cienkie rurki do środka głowicy (do wtryskiwaczy ) od takiego podłużnego czegoś co nazywa się pompą wtryskową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1744 : 25 Grudnia 2010, 10:33:55 » |
0
|
Pociągnę dalej wątek... "wytęż wzrok"... proszę przy tym, aby koledzy "silnikowcy" (MichałŁ, Jakub, Buczek) dali choćby dobę forów pozostałym użytkownikom. 243. Proszę podać inne zauważalne różnice pomiędzy lewym a prawym rzędem cylindrów silnika V12 Oczywiście chodzi o to WIDAĆ, bez wnikania w niuanse konstrukcyjne... Pisze o "rzędzie" cylindrów, aby nie było zmartwień co jest głowicą co nasada głowicy, a co blikiem... patrzymy na cały obrazek... Dla ułatwienia podaję obrazki poglądowe:   oraz link do innych obrazków zamieszczonych na stronie modelarskiej opisującej jak skleić model czołgu T34 http://www.bishophobbies.com/2009/05/18/building-the-trumpeter-116-t-3485-russian-tank/
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2010, 10:36:00 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #1745 : 25 Grudnia 2010, 15:41:43 » |
0
|
No dobra. Prawy rząd jest lustrzanym odbiciem lewego.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1746 : 25 Grudnia 2010, 18:53:26 » |
0
|
Kolego mam wrażenie że gdyby nie nasza mała grupka tzw.silnikowców to "wieczny wytężacz umysłów"popadałby w zastój. Więc towarzysze z sekcji foto,archeo,numerologi i innych,zacznijcie główkować swoimi humanistycznymi umysłami i zacznijcie zalewać "WK" falą pytań wam pasującyh,a póki co nie marudzcie że grupa fanów techniki kolejowej sprawdza swoją wiedzę i dobrze się przy tym bawi  Tak więc miłej zabawy!
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #1747 : 25 Grudnia 2010, 22:43:45 » |
0
|
Jak "zalać" konkurs normalnymi pytaniami skoro każdy odpowiadający silnikowiec zadaje pytanie silnikowe dla silnikowców? Niech ktoś przerwie to błędne koło! Może wydzielić oddzielny konkurs silnikowy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1748 : 25 Grudnia 2010, 23:20:47 » |
0
|
Panowie, spokojnie. Ustalmy pewien harmonogram. Niech techniczne pytania będą częścią tego konkursu ale niech go nie sprowadzają na jeden tor. Ustalmy że pytania a właściwie ich charakter nie mogą się powtarzać. Jedno silnikowe - następne ma być z innej beczki. Co Wy na to?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1749 : 25 Grudnia 2010, 23:28:11 » |
0
|
To następne będzie prądnicowe. Po prostu żaden regulamin nie zastąpi wyczucia zadających pytania.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #1750 : 26 Grudnia 2010, 11:07:56 » |
0
|
Skoro nie ma chętnych...
Pytanie 244: Proszę wymienić przynajmniej jeden rodzaj ładunku oprócz drewna jaki przewoziła KL Pionki
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1751 : 26 Grudnia 2010, 12:24:44 » |
0
|
Amunicja, surowce do jej produkcji?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1752 : 26 Grudnia 2010, 13:49:46 » |
0
|
kalafonię
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #1753 : 26 Grudnia 2010, 17:41:30 » |
0
|
Ptr: Amunicja i surowce były wożone ale kolejką w Pronicie a to zupełnie inna kolejka  NTP: Odpowiedź jest błędna kalafonii się nie wozi do lasu... to tak jakby wozić tam drewno... ale kombinujesz najcieplej.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1754 : 26 Grudnia 2010, 17:49:37 » |
0
|
Żywicę pozyskiwaną?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #1755 : 26 Grudnia 2010, 18:39:07 » |
0
|
Żywicę pozyskiwaną?
No blisko blisko, podpowiem: w jakiej formie była ta żywica albo w czym zawarta jest na to taka specyficzna nazwa.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1756 : 26 Grudnia 2010, 19:08:03 » |
0
|
Terpentyna
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1757 : 26 Grudnia 2010, 21:29:42 » |
0
|
A może korę drzewną... jako wzbogacenie ścioły?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #1758 : 26 Grudnia 2010, 21:55:51 » |
0
|
Dobra widzę, że nie wykrzesam w pełni prawidłowej odpowiedzi. W związku z tym uznaje odpowiedź KUCYKA gdyż chodziło o żywicę którą do destylarnii w Garbatce wożono gdzie produkowana była z niej Terpentyna i Kalafonia  A mi dokładnie chodziło o "karpy". Karpa (jedna) to jest to co pozostanie w ziemi po ścięciu drzewa (my widzimy tylko górną część karpy czyli pieniek) a karpa to pieniek plus korzenie bogate w żywicę. Właśnie karpy (czyli wiele karp) były głównym surowcem z którego pozyskiwano żywicę. I właśnie owe karpy po wycięciu lasu i karczowaniu ładowano na platformy ostrowieckie i wwożono na bezpośrednio na teren destylarni.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1759 : 26 Grudnia 2010, 22:10:44 » |
0
|
Szczerze mówiąc, to nie wiedziałem, że oprócz spały żywicę pozyskuje się przez suchą destylację... 245. Nieistniejąca stacja z wielobarwnym, ozdobnym ptakiem w nazwie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|