bastionn
|
 |
« Odpowiedz #1960 : 13 Marca 2011, 21:52:14 » |
0
|
W latach 80' spadły przewozy na wszystkich kolejkach. Na Nasielskiej ten trend był katastroficzny: w dwa lata liczba pasażerów spadła 6-krotnie, co w konsekwencji doprowadziło do zawieszenia ruchu pasażerskiego w 1986. Dlaczego ludzie przestali nagle jeździć kolejką Nasielską?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1961 : 13 Marca 2011, 22:21:57 » |
0
|
Bo wybrali PKS?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #1962 : 13 Marca 2011, 22:55:18 » |
0
|
No tak, wybrali PKS, podobnie jak na innych kolejkach. Ale dlaczego na Nasielskiej tak nagle i tak gremialnie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1963 : 13 Marca 2011, 23:04:36 » |
0
|
Cena, rozkład, prędkość, komfort??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1964 : 13 Marca 2011, 23:07:53 » |
0
|
Modernizacja, w czasie której ruch był prowadzony bardzo nieregularnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #1965 : 13 Marca 2011, 23:25:53 » |
0
|
Prawidłowa odpowiedź Janeczka jest tą o którą mi chodziło. Cytując p.Tucholskiego z 'Nasielska Kolej Wąskotorowa" : "Paradoksalnie modernizacja linii stała się jedną z głównych przyczyn zawieszenia ruchu pasażerskiego na kolei nasielskiej". Jeszcze pytanie do Janeczka o Ty1-1085. W wieloodcinkowym artykule P.Witkowskiego w Ś.K. zamieszczono informację, że parowóz ten stacjonujący w 1946r w Lisewie, w 1950r został przekazany do Marynarki Wojennej do pracy jako grzejka w hali ładowania akumulatorów okretów wojennych w Łysej Górze k.Krynicy Morskiej. Parowóz, pozbawiony mechanizmu napędowego, miał słuzyć tam do 1965r, po czym wysłano go do Lisewa, gdzie jako ostatni parowóz firmy Freudenstein, został zezłomowany w 1967/68. Zdjęcie tego parowozu można zobaczyć na stronie forum http://www.forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?p=120425&sid=54ee33edd6e9225f7aceafe29b7212a8Jednocześnie znalazłem też wzmiankę na tym forum o pobycie tej lokomotywy w Zielonce i na Stalowej. W jakich to było latach i czy przypadkiem nie zachodzi powszechny przypadek rozbieżności źródeł pisanych?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1966 : 14 Marca 2011, 09:21:40 » |
0
|
Romek pisząc o tym parowozie popełnił błąd. Ale o tym dowiedział się już po napisaniu artykułu. Z całą pewnością Ty1 - 1085 był na Stalowej. W roku 1965 stał nieczynny na samiutkim końcu toru. Wtedy też dowiedziałem się, że wrócił z Zielonki. Po dwóch-trzech latach postoju został pocięty na terenie WMD Stalowa. Natomiast zdjęcia parowozu z usunietym numerem przedstawiają jakąś inną maszynę. A teraz kolejne pytanko: Z depresji wyleczyła go stołeczność.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1967 : 14 Marca 2011, 12:23:15 » |
0
|
Henschel WKAG nr 34?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1968 : 14 Marca 2011, 12:28:27 » |
0
|
Brawo - WKAG 34 - Henschel 18520 trafił na kolej jabłonowską /800/jako Tx4 2931, następnie Tx 4 1313 /750/a później 1345. Zakończył swą pracowitą służbę też w stolicy ..... tylko pierwszej.
W uznaniu zasług masz możliwość zadania pytania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1969 : 14 Marca 2011, 15:23:43 » |
0
|
Chyląc czoła przed wiedzą PT forumowiczów pozwolę sobie zapytać o:
Wąski tor na wąskiej plaży
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1970 : 14 Marca 2011, 15:56:21 » |
0
|
Przybrodzin?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1971 : 14 Marca 2011, 16:01:48 » |
0
|
Hel
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1972 : 14 Marca 2011, 16:29:50 » |
0
|
Przypuszczam, że to pytanie zadałeś aby w dalszym ciągu wspominać kolej żuławską - czyli Sztutowo - Krynica - i dalej do Piasków.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1973 : 14 Marca 2011, 17:47:12 » |
0
|
Niestety nie chodzi o bliskie okolice Żuław, tylko nieco dalsze. Poza tym na mierzei zarówno wiślanej, jak helskiej plaże są raczej szerokie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #1974 : 14 Marca 2011, 20:02:17 » |
0
|
Rosnowo? Tam nie było zbyt szeroko,ale mogę to bardzo słabo pamiętać.. 10 minut później Sprawdziłem na Zumi, to chyba jednak nie to...
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2011, 20:09:43 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1976 : 14 Marca 2011, 22:50:38 » |
0
|
Do Helu, z miejsca o które pytam, jest mniej więcej 10 mil morskich 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #1977 : 15 Marca 2011, 01:06:20 » |
0
|
Czyli dodajmy, że około 18 km (ciut powyżej).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1978 : 15 Marca 2011, 01:55:30 » |
0
|
To pewnie tak zwany "Kaszubski Ekspres" (Kaschubenexpreß).
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #1979 : 15 Marca 2011, 06:47:20 » |
0
|
Kolejka rybacka Oksywie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|