Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2280 : 05 Września 2013, 19:52:10 » |
+1
|
W dobrym tonie było by poczekać na potwierdzenie odpowiedzi przez osobę zadającą pytanie, wszak drugi punkt zasad konkursu mówi: - po potwierdzeniu poprawności odpowiedzi autor wskazuje osobę, która najpełniej i najszybciej odpowiedziała na jego pytanie i ta osoba otrzymuje jeden punkt i zadaje kolejne pytanie
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2281 : 05 Września 2013, 20:32:53 » |
-1
|
Ano właśnie prędki kol. dobrzyn.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2282 : 06 Września 2013, 08:59:14 » |
0
|
Właśnie kol. Axel. A kto już przekazywał pałeczkę?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2283 : 06 Września 2013, 18:24:25 » |
0
|
Wracając do pytania, to pytanie brzmiało ile piór ma resor? a więc coś co istniej i jest zabudowane w transporterze, a nie jest sytuacją szczególną, natomiast czym jest transporter wąskotorowy to każdy wie ponieważ transporter czyli Tw6XXX lub poniemieckie, służą do transportu wagonu na własnej ramie i są wagonami, natomiast rolboki są to wózki transportowe tak jak platforma kłonicowa i wózek kłonicowy. A zatem odpowiedź 0 i 8 jest niepoprawną czekam dalej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2284 : 06 Września 2013, 19:43:59 » |
0
|
5 (+klin)
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2285 : 06 Września 2013, 23:57:41 » |
0
|
więcej niż 5 mniej niż 8
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2286 : 07 Września 2013, 15:15:34 » |
0
|
7
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2287 : 07 Września 2013, 17:41:41 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2288 : 07 Września 2013, 18:12:39 » |
0
|
Bardzo słusznie prawisz Andrzeju. U mnie, fizycznie, jest tych piór dla odmiany 8.
Transportery były budowane w dwóch typach: jedne, ośmiometrowe, miały za zadanie przewieźć ciężar połowy wagonu normalnotorowego, zaś drugie o długości 11 m miały wziąć cały wagon dwuosiowy. Pierwsze miały ładowność 38t, drugie 40. Stąd pochodzić mogą różnice w wykonaniu resorów.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2289 : 07 Września 2013, 18:23:41 » |
0
|
Druga sprawa, to kwestia przekroju poprzecznego płaskownika wykorzystanego do wykonania resoru - stąd w ramach napraw w przypadku braku dostępności profilu o konstrukcyjnym przekroju możliwe było wykonanie resoru z innego profilu przy zmienionej liczbie piór - na to wskazuje praktyka (a teoria to dopuszcza) 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2290 : 07 Września 2013, 18:25:12 » |
+1
|
A może wagony na 1000 mm, oprócz odmiennej konstrukcji, miały też inne resory niż na 750?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #2291 : 08 Września 2013, 11:43:26 » |
+1
|
Podeprę się dokumentem  , resor transportera na 750mm powinien wyglądać tak jak w załączniku. Pytanie tylko czy słowo "powinien" ma odpowiednią siłę sprawczą. Czyli to o czym pisze Phinek. Choć akurat w przypadku transporterów rzeczone "powinien" było dość silne - nie widziałem nigdy transportera z resorami "sztukowanymi" czy dorabianymi - z tego co pamiętam, to do tematu przewozów bądź co bądź kilkudziesięciotonowych wagonów normalnotorowych podchodzono dość skrupulatnie.
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2013, 11:49:23 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2292 : 09 Września 2013, 09:58:47 » |
0
|
Witajcie, winno być 7, na zdjęciu jest najprawdopodobniej 7 ponieważ najmniejszego pióra nie widać a z tej perspektywy gdyż jest ścięte i bardzo mało wystaje poza opaskę, co do ośmiu piór nie znam takiego przypadku ale chętnie bym go zobaczył (prawdopodobnie zamiast klina jest wciśnięty wąskie pióro podczas naprawy). W związku z tym proponuje zadać pytanie w systemie kto pierwszy ten lepszy, wśród Szanownych uczestników: dobrzyn, kanalarz, Kucyk.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2293 : 09 Września 2013, 12:19:58 » |
+1
|
co do ośmiu piór nie znam takiego przypadku ale chętnie bym go zobaczył Błogosławieni co nie widzieli, a uwierzyli...W transporterze:  Po wyjęciu: 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2294 : 09 Września 2013, 19:02:44 » |
0
|
Ciekawe zjawisko, ciekawe 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2295 : 09 Września 2013, 19:22:37 » |
0
|
A czy koledzy wzięli pod uwagę że: -transportery produkowały ZNTK Poznań i ZNTK Wrocław o. Oława -były w produkcji przez około 20 lat -było co najmniej kilka typów i odmian wagonów oznaczonych jako Tddyyhp (Tw6a, Tw6b, Tw6c, nie mówiąc o cyfrze po ukośniku) A i tak upieram się że Rolboki to też transportery 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2296 : 10 Września 2013, 19:55:00 » |
0
|
Skoro o resorach... to może warto by jakieś pytanie zaresorować:
Ile jest kolejowych profili resorowych? - odpowiedź uzasadnić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2297 : 11 Września 2013, 12:43:23 » |
0
|
Profili geometrycznych pod względem schematów mechanicznej pracy resora piórowego mamy następujące typy: resor eliptyczny resor półeliptyczny resor paraboliczny resor poprzeczny
resory mogą być ponadto pojedyncze lub podwójne,
natomiast co do przekroju samych piór to inna bajka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2298 : 11 Września 2013, 22:31:26 » |
0
|
No właśnie raczej miałem na myśli tą "inną bajkę", ale i taką odpowiedź jestem winien uznać - wszak można mówić o profilu jako o konstrukcji resora... a tu rzeczywiście po pierwsze mamy różne patenty, w tym również takie rozwiązania jak resory podwójne, wielorzędowe a również wielokondygnacyjne.
Natomiast wracając do profilu jako przekroju płaskownika do wykonania resora kolejowego, to w przypadku klasycznych płaskowników żebrowanych (czyli pomijając płaskowniki płaskie [np. Wmc] oraz resory paraboliczne [spotykane we współczesnych wagonach towarowych]) możemy mówić o następujących liczbach: 35 profili zgodnych z normą PN-50/H-93206 15 profili zgodnych z normą PN-55/H-93206 15 profili zgodnych z normą PN-EN 10092-2
co daje łącznie 37 różnych profili o ile pominiemy różnice wynikające z definicji żłobków i promieni zaokrągleń ścian bocznych
Wiktor - wymyślaj kolejne pytanie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2299 : 12 Września 2013, 18:01:59 » |
0
|
Jaką cyfrę w numerze inwentarzowym piątą od końca miały transportery Tw6, Tw6a, Tw6b, Tw6c na tor 750mm (uwzględniając samokontrolkę)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|