Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:46:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758291 razy)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2740 : 25 Listopada 2013, 10:50:56 »
0

jeżeli przez 24 godziny od zadania pytania, nie padnie prawidłowa odpowiedź na nie, autor pytania zobowiązany jest możliwie szybko podać podpowiedź, następnie kolejne podpowiedzi, aż wreszcie ktoś rozwiąże zagadkę; podpowiedź może być zamieszczona także przed upływem 24 godzin. Natomiast jeżeli autor nie udzieli podpowiedzi, odpowiedzi, nie udzieli się w wątku po upływie 24h jego pytanie zostanie usunięte a pytanie kolejne zada osoba, która poprzednio udzieliła poprawnej odpowiedzi.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2741 : 25 Listopada 2013, 10:58:14 »
0

Podpowiedź była wczoraj tuż po godzinie 13-tej.
Była jaka była ale była. 24h później możemy zdecydować co dalej. To tak w kwestii trzymania się regulaminu. Inna historia to fakt o którym pisze Marcin. Więc jeżeli nikt nie zna odpowiedzi prawidłowej prosimy autora o jej udzielenie i zadanie kolejnego pytania.

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2742 : 25 Listopada 2013, 11:10:31 »
0

Może zaopatrzenie kotłowni w węgiel i odbiór popiołu??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2743 : 25 Listopada 2013, 12:50:12 »
0

"baraki" to efekt mojego słownictwa, gdzie na każdą formę architektoniczną sklecioną byle jak mówię barak
była to rola magazynowa. w baraku była produkcja, a w koszarach magazyn.

nie mam pomysłu na pytanie. niech ktoś zada
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2013, 13:00:58 wysłane przez aronek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2744 : 25 Listopada 2013, 13:04:28 »
0

Ok mam.
Było w Polsce kilka parowozów pewnej serii, które w dość trywialny sposób przebudowano i zaklasyfikowano w szeregi innej serii. Zmiana ta nie pociągała przy tym zmiany numeru inwentarzowego. Jaką serię  parowozów potraktowano w ten sposób i co z tego wyszło
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2745 : 25 Listopada 2013, 14:53:34 »
0

Do parowozu Px49 dołączono czteroosiowy tender i w ten sposób powstała seria Px48. 
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2746 : 25 Listopada 2013, 15:00:06 »
0

Janeczku chyba odwrotnie??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2747 : 25 Listopada 2013, 15:30:31 »
0

Nie, właśnie Andrzeju nie odwrotnie - nie wiedząc  czy moja odpowiedź jest prawdziwa czy nie,  Tobie wyjaśnię. Znam dwa takie przypadki, które moim skromnym zdaniem nie kwalifikują się do takiego stwierdzenia - "przebudowa"

Przypadek pierwszy - do par. Px49-1800 dołączono tender czteroosiowy i zmieniono serię a właściwie tabliczkę z jednej strony parowozu na Px48.
Przypadek drugi - kocioł z par. Px49 ustawiono na podwoziu Px48 i dodano tender czteroosiowy - powstał par. Px48 - 3917.
Dla mnie zmiana serii w pierwszym przypadku jest całkowicie pozbawiona sensu - czy w momencie dołączenia innego tendra zmienia się seria parowozu?
Przypadek drugi - jest tu wszystko OK. Zmieniono tylko kocioł  i nie ma to znaczenia z jakiego parowozu a seria pozostała ta sama.

Ale zapewne Autorowi pytania chodziło o co innego a ja tu majaczę ..... ale to odpowiedź dla Andrzeja.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2748 : 25 Listopada 2013, 15:39:18 »
0

TW53 przebudowano na PW53.
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2749 : 25 Listopada 2013, 15:43:00 »
0

Ale zmieniono numer , podobnie jak było z Tw9.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2750 : 25 Listopada 2013, 23:11:04 »
0

Eeee, przebudowa Tw53 na Pw53 (ten pierwszy, co w Mławie chwilowo kursował, a obecnie stoi w Sochaczewie) nie była tak trywialna. Prócz dołączenia tendra usunięto skrzynie wodne po obu stronach walczaka oraz przebudowano budkę maszynisty m. in. usuwając skrzynię węglową. W Pw53 drugim, zwanym 'hybrydą' tudzież z racji nazwiska inicjatora jego powstania, 'Popielowozem', usunięto skrzynie wodne, zamontowano budkę maszynisty z Px48, którego szczątki do dziś spoczywają pod ruinami hali wachlarzowej w Pyskowicach, uwalono kawałek ostoi od strony tendra no i dopiero potem ów tender doczepiono. Zatem, moim zdaniem, nie o Tw/Pw53 tu chodzi.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2751 : 25 Listopada 2013, 23:39:32 »
0

Oczywiście chodzi o casus parowozów Px49, które dostały trendy Pt(6)x48. Ja znam jeszcze przypadek 1798, chociaż ten posiada tabliczki Px49 (aczkolwiek z tego co pamiętam założone znów w Gostyniu). Tender ma co ciekawe przypisany numer 1798
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2752 : 26 Listopada 2013, 12:43:54 »
0

Oj, coraz trudniej wymyslić jakieś pytanko.

Z jakiej przyczyny zlikwidowano kolej wąskotorową w Szczecinie?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2753 : 26 Listopada 2013, 13:45:40 »
0

Jeśli chodzi o kolej CPO, to z powodu konferencji w Poczdamie i Jałcie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2754 : 26 Listopada 2013, 14:24:17 »
0

Tak.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2755 : 26 Listopada 2013, 15:01:08 »
0

Rozwijając odpowiedź dla potomnych:
Kolej CPO, czyli Casekow - Penkun - Oder o długości 42 km powstała w kwietniu 1989 i działała do kwietnia 1945 roku kiedy to 28 km linii zostało w późniejszej NRD, natomiast kolejne 14 km przypadło PRL...
Polecam wirtualną wycieczkę śladami CPO
http://www.stillgelegt.de/cpo01/cpo01-1.htm
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2756 : 26 Listopada 2013, 15:17:28 »
+3

Rozwijając odpowiedź dla potomnych:
Kolej CPO, czyli Casekow - Penkun - Oder o długości 42 km powstała w kwietniu 1989 i działała do kwietnia 1945 roku

Załąmanie czasoprzestrzeni
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2757 : 26 Listopada 2013, 15:24:28 »
0

Tak, typowa czasoprzestrzeń .... od 1989 roku aż do .... granicy 
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2758 : 26 Listopada 2013, 19:20:17 »
0

Czeski błąd ;-) Ok, pytanie z historii najnowszej:
o której godzinie, 09.06.2001 roku, do stacji Pleszew Miasto dotarł ostatni pociąg pasażerski, zamykający epokę planowych przewozów pasażerskich na PKP

Co do załamania czasoprzestrzeni, to poniższe zdjęcie pokazuje, że się da! Trzeba tylko mieć Trabanta i pruć 160
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2013, 20:34:18 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2759 : 26 Listopada 2013, 21:49:48 »
0

Trzeba tylko mieć Trabanta i pruć 160

A czy on przypadkiem od tej prędkości nie zaczynał się już ..... smażyć? Licznik już jakoś tak pofałdowany jakby zaraz miał popłynąć ..... 
Zapisane
Strony: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!