AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3000 : 08 Stycznia 2014, 21:46:17 » |
0
|
Ino że przy knotach smarnych, to nijakiego podciśnienia nima, jak Kucyk słusznie zauważył: AXEL, a czy słowo "podciśnieniowe" jest na pewno właściwe? Zasugerowałem się tym, że jeśli oleum płynie pod górę to jakieś tam podciśnienie musi być 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3001 : 08 Stycznia 2014, 22:04:17 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2014, 22:09:37 wysłane przez olomar »
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3002 : 08 Stycznia 2014, 22:12:02 » |
+1
|
W knocie zachodzi zjawisko włoskowatości - ciecz sama pnie się do góry wąskimi korytarzami jakie stwarzają włókna wełny. Tym samym sposobem woda dostaje się na szczyt stumetrowych sekwoi czy brzóz smoleńskich. Jeśli jednak knot, pociągnąwszy oliwę do góry, dostanie zwisu w rurce smarującej, to dalej oliwa sprawiedliwa płynie ową rurką aż wycieknie gdzieś tam, gdzie ma teoretycznie coś smarować.
Edycja: Olomar ma jednak coś wspólnego z olejem. W głowie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3003 : 08 Stycznia 2014, 22:19:12 » |
0
|
To dla ścisłości, ta włoskowatość, leży bardzo blisko kapilary...(niektórzy twierdzą iż można tych pojęć używać zamiennie) Jedno i drugie wykorzystuje napięcie powierzchniowe cieczy, jak również zdolność zwilżania przez ciecz danej powierzchni... W knocie zachodzi zjawisko włoskowatości - ciecz sama pnie się do góry wąskimi korytarzami jakie stwarzają włókna wełny.
Naczynie włoskowate - rurka kapilarna
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2014, 22:23:06 wysłane przez olomar »
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3004 : 09 Stycznia 2014, 18:43:10 » |
0
|
O, ale idzie końkurs - jak koń pod górę.
Podpowiedź: aby umożliwić realizację celu tego ostatniego na GrKD planowego ruchu pasażerskiego wybudowano krótki peron tuż przed skrzyżowaniem linii kolejowej z drogą krajową nr 50.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3005 : 09 Stycznia 2014, 18:58:57 » |
0
|
W takim razie tylko jedno może być. Dojazd na giełdę Słomczyn
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3006 : 10 Stycznia 2014, 09:06:42 » |
0
|
Tak Andrzeju, to jest właściwa odpowiedź.
Długi czas po zawieszeniu planowego ruchu pasażerskiego ktoś wpadł na pomysł wykorzystania wagonów osobowych celem dostarczania do, i ze Słomczyna ludzi. W okresie 1.06-30.09.1994r. w soboty i niedziele kursowały dwie pary pociągów relacji Piaseczno - Grójec. Piaseczno 8.00 -> Grójec 8.54 (powrót 13.30-> 14.24) i drugi P. 16.00 -> G. 16.54 (powrót 18.30 -> 19.24) Największym zainteresowaniem cieszył się pociąg powrotny o 13.30. Ogólnie inicjatywa nie wypaliła wobec małej frekwencji. Na porażkę złożyły się trzy czynniki: duża odległość od przystanku na Janówku do giełdy (2,5km); niebezpieczna trasa do pokonania gdyż brak chodnika i zapchane samochodami pobocze przy ruchliwej DK50 powodowało że trzeba było iść albo rowem albo szosą; na koniec zaporowa cena biletu wydawanego według specjalnej taryfy. Podobnego eksperymentu więcej nie powtórzono.
Andrzeju, jedziesz!
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3007 : 10 Stycznia 2014, 19:39:44 » |
0
|
Kuc a obecnie taki eksperyment mógł by się udać*?? DK przebudowano. Powiedzmy jeden kurs Piaseczno 8.00 -> Grójec 8.54 (powrót 13.30-> 14.24) z tym ze w drodze powrotnej ognisko.
* po ponownym odróżnieniu torowiska
Co do pytania. Jakiś czas temu mówiło się o budowie nowej linii wąskotorowe. Miało to byc przedłużenie istniejącej lini. Częściowo miała to być "trzecia szyna"
2015 O jaką niewybudowana linie chodzi??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3008 : 10 Stycznia 2014, 21:28:29 » |
0
|
Starachowice na Wielki Piec
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3009 : 10 Stycznia 2014, 22:02:44 » |
0
|
Nie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3010 : 10 Stycznia 2014, 23:43:04 » |
+1
|
Kuc a obecnie taki eksperyment mógł by się udać*?? DK przebudowano. Powiedzmy jeden kurs Piaseczno 8.00 -> Grójec 8.54 (powrót 13.30-> 14.24) z tym ze w drodze powrotnej ognisko.
Ognisko? Po co? Ludzie którzy nie kupiliby sobie nowej fury, albo sprzedali starą i nie mieliby czym wrócić dostawaliby na pocieszenie kiełbachę z ogniska? A co do odpowiedzi Axela - mi się zdaje że zaraz będzie dyskusja na temat co autor pytania miał na myśli, skoro udzielna odpowiedź jak mi się wydaje jest prawidłowa, a nie została uznana - nowe połączenie o którym się mówiło jakiś czas temu miało być przedłużeniem kolejki starachowickiej przebiegającym na pewnym odcinku w splocie z bocznicą do wielkiego pieca...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3011 : 11 Stycznia 2014, 10:35:05 » |
0
|
Gdyby chodziło o Starachowice zapytał bym o połączenie 2 wąskotorówek. Pytanie jest trochę podchwytliwe ale było o tym pisane na 750mm.pl
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kamlox
|
 |
« Odpowiedz #3012 : 11 Stycznia 2014, 13:00:47 » |
0
|
Wyszogród-Płock?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3013 : 11 Stycznia 2014, 13:35:10 » |
0
|
Płock - Modlin przez Wyszogród to normalny tor a chodzi o wąski. Podpowiedz "strefa Schengen"
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
matfre96
Młotkowy
 
Długość toru:: 55 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3014 : 12 Stycznia 2014, 14:16:18 » |
0
|
Doba minęła, odpowiedzi nie ma... Co teraz?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3015 : 12 Stycznia 2014, 14:40:12 » |
0
|
Koleina podpowiedz. O tej budowie mówiono w 2009 roku.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #3016 : 12 Stycznia 2014, 15:18:54 » |
0
|
Chciałem już wcześniej odpowiedzieć, ale nie miałem pomysłu na pytanie. Zapewne chodzi o przedłużenie czeskiej wąskotorówki Třemesná ve Slezsku - Osoblaha do Racławic Śląskich częściowo po normalnotorowej linii 294 Racławice - Głubczyce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3017 : 12 Stycznia 2014, 18:01:52 » |
0
|
Dokładnie tak 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #3018 : 12 Stycznia 2014, 20:39:07 » |
0
|
Myślę, że będzie łatwe (nic trudniejszego nie przychodzi mi do głowy  ): Lokomotywy V10C w Polsce kojarzą się głównie (przynajmniej mnie) z kolejami leśnymi, ale było kilka wyjątków. 2016 W jakich zakładach przemysłowych (oczywiście w Polsce) pracowały lokomotywy V10C?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3019 : 12 Stycznia 2014, 22:16:34 » |
0
|
Kopalnia Węgla Kamiennego „Murcki” Krakowskie Zakłady Sodowe Kopalnia Węgla Kamiennego Dębieńsko (tor 640mm)
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|