dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3200 : 09 Marca 2014, 15:04:36 » |
0
|
Tą maszyną była Ty2-1123 (Hartmann 1664/1884) złomowana w Starym Polu w 1970r.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3201 : 09 Marca 2014, 18:30:40 » |
0
|
Opierasz się na Kolejach Wąskotorowych na Żuławach Witkowskiego? Pewnie faktycznie masz rację... Ja zajrzałem do artykułu Stanisława Jasińskiego w Świecie Kolei 3/1995. Według niego Ty3-1123 to Hartmann 1664/1890, na przedwojennych PKP C11 703, złomowany w 1962 (zachował się fragment jego formularza i tabliczka firmowa kotła), a C11-701 to Hartmann 1331/1884, oznaczony po wojnie Ty2/Ty3-1121 i jest tylko informacja o przekazaniu do Centralnego Zjednoczenia Przemysłu Cukrowniczego. Oczywiście to artykuł sprzed 19 lat  .
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2014, 18:57:24 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3202 : 09 Marca 2014, 19:23:35 » |
0
|
Tak, dokładnie o tym źródle myślę. Trochę świeższe i poparte jak sądzę aktualną wiedzą Niemców (Die Westpreußische Kleinbahn-Aktiengesellschaft, ) Byłeś blisko, podany
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3203 : 09 Marca 2014, 19:32:43 » |
0
|
To kolejne pytanie też historyczne, ale za to lekko zmrużone 2049: Nietypowa, "diabelska" stacja styczna, która chyba tak na prawdę "diabelska" nigdy nie była (gdy była).
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #3204 : 09 Marca 2014, 23:01:20 » |
0
|
Jedyny dyabeł w nazwach stacji, jaki mi przychodzi to głowy to Rokita.. No to poszukałem czy aby czasem tam nie było styku z wąskim torem i okazało się że był.. Ale tego dowiedziałem się dosłownie przed chwilą. Do końca lat 50 tych leżał splot 1000/1435 łączący kopalnię wapna w Czarnogłowach, ze stacją w Rokicie. A diabelska nie była, bo to kolejny przykład z ziem odzyskanych, gdy przetłumaczono nazwę miejscowości (z niemieckiego Rackitt) na polski po prostu fonetycznie.Czarnogłowy z niemieckiego Zarnglaff chyba zresztą też.. http://fotopolska.eu/m35264,Czarnoglowy.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3205 : 10 Marca 2014, 00:02:13 » |
0
|
Szybko poszło  . Precyzyjnie wyjaśniłeś praktycznie wszystkie aspekty zagadki. Jedziesz. PS. Chyba ciężko powiedzieć, kiedy ostatecznie linia została zlikwidowana. Zbytnio nie szukałem, ale zdaje się, że w źródłach internetowych data oparta jest na mapach - niezbyt precyzyjne źródło (w powojennych WOTach żadnej wzmianki na temat połączenia Czarnogłowy - Rokita nie znalazłem). Na niektórych tuż powojennych schematach faktycznie jest (choć jest tam też wiele odcinków wywiezionych na wschód). Tylko, czy nawet jeśli linia przetrwała, to był jeszcze wtedy splot? Dodatkowo sama Rackitt została ochrzczona początkowo Rokitno n. Wilczewicą... Swoją drogą nazwę Rokitno nożna bez problemu znaleźć na powojennych liniach wąskotorowych PKP, ale to już zupełnie inne strony 
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2014, 00:05:46 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3206 : 10 Marca 2014, 16:00:30 » |
0
|
Pozwolę sobie złożyć drobne votum separatum odnośnie diabelskiej stacji stycznej, która była i jej nie było. Hen daleko na wschodzie pod "ruską" granicą istniała sobie bardzo dawno temu stacja styczna o diabelskiej nazwie czyli Rokitno Wołyńskie Wąsk. a później Rokitno Wąsk. Przy czym ona była stacją styczną i nie była. Jak można wyczytać z rozkładów jazdy stacją styczną nie była (lato 1936, w pozostałych rozkładach jest podobnie).  Jednakże analiza przedwojennych Wotów każe przypuszczać, że jednak była (rok 1938).  Jednakże nie do końca była (rok 1933).  Pozdrawiam serdecznie i stycznie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #3207 : 10 Marca 2014, 16:38:46 » |
0
|
Księżycu_nad_gieesem - po wygrzebaniu tych archiwaliów, a także w uznaniu dla poprzednich archiwalnych wykopalisk wpierw nieco nieregulaminowo zapytam czy może chcesz zadać następne pytanie.. Zupełnie poważnie. Po prostu chwilowo nie mam weny, a dla kolejowych archeologów zajmujących się okresem II Rzeczpospolitej na kresach zawsze miałem uznanie - w necie wygrzebać informacje jest prosto, w źródłach analogowych znacznie trudniej. Zapraszam 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3208 : 10 Marca 2014, 20:32:37 » |
0
|
Księżycu_nad_gieesem - po wygrzebaniu tych archiwaliów, a także w uznaniu dla poprzednich archiwalnych wykopalisk wpierw nieco nieregulaminowo zapytam czy może chcesz zadać następne pytanie.. Zupełnie poważnie. Po prostu chwilowo nie mam weny, a dla kolejowych archeologów zajmujących się okresem II Rzeczpospolitej na kresach zawsze miałem uznanie - w necie wygrzebać informacje jest prosto, w źródłach analogowych znacznie trudniej. Zapraszam  Szczerze powiedziawszy to też nie mam weny a jedyne co wiem o Kresach to, że podobno jeździły tam jakieś pociągi, po jakichś tam torach. Szczególnie po obejrzeniu czegoś takiego http://polona.pl/item/15274809/0/to się boję cokolwiek napisać bo znów będę musiał posypywać głowę popiołem. No to już sobie pomarudziłem i korzystając z zaproszenia w wielkich bólach wymyśliłem zagadkę poniekąd związaną z kojami wąskotorowymi. 2050 Proszę wymienić dyrekcje Kolei Państwowych (później P.K.P), które zarządzały liniami kolejowymi na Kresach.Pozdrawiam serdecznie i dyrekcyjnie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #3209 : 10 Marca 2014, 20:53:17 » |
+1
|
1. DOKP w Wilnie 2. DOKP we Lwowie 3. DOKP w Stanisławowie, później zlikwidowana i włączona do lwowskiej. 4. DOKP w .... Radomiu pod którą podlegała linia do Kowla
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3210 : 10 Marca 2014, 23:27:32 » |
0
|
1. DOKP w Wilnie 2. DOKP we Lwowie 3. DOKP w Stanisławowie, później zlikwidowana i włączona do lwowskiej. 4. DOKP w .... Radomiu pod którą podlegała linia do Kowla
Jeszcze dwie. Jedna istniała bardzo krótko, druga miała tylko ogryzek linii kolejowej. Pozdrawiam serdecznie i epizodycznie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2014, 23:31:36 wysłane przez ksiezyc_nad_gieesem »
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #3211 : 10 Marca 2014, 23:53:56 » |
0
|
Zaraz zaraz a co robi odnoga z Wielunia - Niedzielsko do Osiakowa? Bo biografia A. Tajcherta wspomina tyko o kolejce cukrowniczej w okresie I WŚ. Po drugie co to za kolejka od Łowicza do Wyszogrodu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3212 : 10 Marca 2014, 23:56:34 » |
0
|
A co to za kolejka z nad Rzeki Narwii w okolice Makowa?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3213 : 11 Marca 2014, 00:08:21 » |
0
|
1. DOKP w Wilnie 2. DOKP we Lwowie 3. DOKP w Stanisławowie, później zlikwidowana i włączona do lwowskiej. 4. DOKP w .... Radomiu pod którą podlegała linia do Kowla
5. Równe 6.  No chyba, że Lublin był za coś odpowiedzialny?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3214 : 12 Marca 2014, 16:56:39 » |
+1
|
1. DOKP w Wilnie 2. DOKP we Lwowie 3. DOKP w Stanisławowie, później zlikwidowana i włączona do lwowskiej. 4. DOKP w .... Radomiu pod którą podlegała linia do Kowla
5. Równe 6.  No chyba, że Lublin był za coś odpowiedzialny? To się zgadza. Dyrekcja Wołyńska z siedzibą w Równem istniała wedle kwitów, które znalazłem w latach 1919-1920. Później linie zarządzane przez tę dyrekcję trafiły pod zarząd dyrekcji w Radomiu. Dyrekcja w Lublinie zarządzała odcinkiem Poddębce - Sokal. Po korekcie granic w 1951 r. ten odcinek trafił do ZSRR czyli patrząc z dzisiejszego punktu widzenia, na Kresy. Czyli Wądzio zadaje następne pytanie. Pozdrawiam serdecznie i pytająco. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3215 : 12 Marca 2014, 22:04:33 » |
0
|
Pytanie z cyklu łatwych: 2051. Ile wagonów motorowych serii MBxd1 powstało w Krośniewicach i jakie są lata ich budowy? Co różni obie partie. EDIT: Jaka jest istotna różnica w budowie wagonów motorowych MBxd1 zbudowanych w Krośniewicach?
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 22:32:57 wysłane przez Wądzio »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3216 : 12 Marca 2014, 22:10:18 » |
+1
|
Zasady po krótce wyglądają tak: (...) - zadajemy tylko pytania jednoczęściowe, ponieważ pytania wieloczęściowe w stylu "Gdzie stał ten budynek i co się w nim mieściło?" lub "Proszę o podanie nazw dwóch ulic jednokierunkowych." nierzadko prowadziły do nieporozumień; dopuszczamy natomiast pytania typu "Gdzie stał ten budynek lub co się w nim mieściło?"; jeżeli jednak trafi się pytanie kilkuczęściowe, punkt przysługiwać będzie wyłącznie tej osobie, która jako pierwsza udzieliła poprawnej odpowiedzi na choćby jedną z jego części
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3217 : 12 Marca 2014, 22:33:50 » |
0
|
Zasady po krótce wyglądają tak: (...) - zadajemy tylko pytania jednoczęściowe, ponieważ pytania wieloczęściowe w stylu "Gdzie stał ten budynek i co się w nim mieściło?" lub "Proszę o podanie nazw dwóch ulic jednokierunkowych." nierzadko prowadziły do nieporozumień; dopuszczamy natomiast pytania typu "Gdzie stał ten budynek lub co się w nim mieściło?"; jeżeli jednak trafi się pytanie kilkuczęściowe, punkt przysługiwać będzie wyłącznie tej osobie, która jako pierwsza udzieliła poprawnej odpowiedzi na choćby jedną z jego części
Masz rację, poprawiłem. Nie doczytałem zasad.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3218 : 13 Marca 2014, 08:01:17 » |
0
|
W drugiej "partii" zrezygnowano z napędu drugiego wózka za pośrednictwem długiego wału kardana
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3219 : 13 Marca 2014, 17:15:13 » |
0
|
W drugiej "partii" zrezygnowano z napędu drugiego wózka za pośrednictwem długiego wału kardana
Tak, o to mi chodziło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|