MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #3240 : 20 Marca 2014, 15:48:24 » |
0
|
Kp4
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3241 : 21 Marca 2014, 09:07:11 » |
0
|
Nadal pudło. Podpowiem, że owe parowozy były eksportowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3242 : 21 Marca 2014, 10:32:11 » |
0
|
Baziel, 1959 Wietnam
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3243 : 21 Marca 2014, 11:28:57 » |
0
|
Baziel, 1959 Wietnam
Tak jest! Podany Dobrzyn 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3244 : 22 Marca 2014, 18:22:23 » |
0
|
Teraz zobaczymy czy mam dobrą pamięć i nie spalę Co łączy pierwszą, normalnotorową lokomotywę spalinową FABLOKU z pierwszą lokomotywą WLs150?Dodam, że nie chodzi o szczegół techniczny, a o pewien fakt historyczny.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3245 : 25 Marca 2014, 21:37:43 » |
0
|
Teraz zobaczymy czy mam dobrą pamięć i nie spalę Co łączy pierwszą, normalnotorową lokomotywę spalinową FABLOKU z pierwszą lokomotywą WLs150?Dodam, że nie chodzi o szczegół techniczny, a o pewien fakt historyczny. Podwozie z pierwszej spalinowej lokomotywy z Fabloku G1C służyło wiele lat jako platforma transportowa na terenie zakładu i to na niej wyjechała z hali WLs150-001.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3246 : 25 Marca 2014, 21:49:00 » |
0
|
Wreszcie! Dajesz :-) że też nikomu nie chce się sięgnąć do źródeł innych niż google... Czas umierać. I czas na następne pytanie ;-) podany! Aha. Ta WLs wcale nie miała numeru 001 tylko 3800 OIDP
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3247 : 26 Marca 2014, 07:32:48 » |
0
|
Wg zdjęć z książki Pokropińskiego "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" to właśnie 001 była na tej platformie. Następne pytanie wieczorem 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3248 : 26 Marca 2014, 08:39:30 » |
0
|
Nie mam tego zdjęcia przed oczami i nie wiem co tam na budce namazali, ale zmierzam do tego, że lokomotywy fabloku nie były oznaczane numerami kolejnymi, tylko fabrycznymi. Więc pierwsza lokomotywa o której oboje mówimy to WLs150-3800.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3249 : 26 Marca 2014, 18:00:21 » |
0
|
Lokomotywa ta jest obecnie w Sochaczewie. Kolejne maszyny WLs150 miały numery OIDP zaczyniające się na 76XX.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3250 : 26 Marca 2014, 18:24:46 » |
0
|
Zgadza się. Z wyjątkiem tej jednej, która ma jak mniemam specjalnie wybrany "okrągły" numer. Źródło: M.Zajfert "Lokomotywa wąskotorowa Lyd1", Model Hobby 4(5)/2000
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #3251 : 26 Marca 2014, 19:43:06 » |
0
|
Nie mam tego zdjęcia przed oczami i nie wiem co tam na budce namazali, ale zmierzam do tego, że lokomotywy fabloku nie były oznaczane numerami kolejnymi, tylko fabrycznymi. Więc pierwsza lokomotywa o której oboje mówimy to WLs150-3800.
Lokomotywka ta stacjonowała w WITU Zielonka , jeżdziła tam jako lok doświadczalny i nie była wyposażona w hamulec zespolony.To chyba jedyny lok który przez całą służbę stacjonował w jednym miejscu,chyba że się mylę 
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2014, 19:49:39 wysłane przez tomasz11 »
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3252 : 26 Marca 2014, 21:10:17 » |
0
|
Pierwsza lokomotywa wąskotorowa typu 1DL na licencji Deutz była wykonana w 1934r na tor... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3253 : 27 Marca 2014, 11:15:37 » |
0
|
750mm, zamówiona przez kontrahenta z Warszawy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3254 : 27 Marca 2014, 11:33:04 » |
0
|
750mm, zamówiona przez kontrahenta z Warszawy.
Tak jest. Dwie kolejne były już na 600mm. Jedziesz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3255 : 27 Marca 2014, 18:58:54 » |
0
|
Wymień przynajmniej 2 państwa, do których na eksport miały trafić parowozy produkowane po wojnie w Polsce jednak do togo nie doszło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #3256 : 27 Marca 2014, 23:58:54 » |
0
|
Chiny i Jugosławia (Px49)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3257 : 28 Marca 2014, 00:39:46 » |
+1
|
Dobrze, jedziesz 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3258 : 28 Marca 2014, 01:06:34 » |
0
|
No jak nie doszło, jak doszło (jeśli o Chiny chodzi)  
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3259 : 28 Marca 2014, 11:26:13 » |
0
|
Właśnie właśnie. Do Chin peiksy pojechały. A dwa z nich zawędrowały jeszcze później do Albanii
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|