Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 19:25:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758088 razy)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3260 : 28 Marca 2014, 23:44:09 »
0

No to trzeba wymyślić pytanie:

Ile pociągów (składów pociągowych, obiegów, nie chodzi o liczbę kursów) pojechało do Rzymu pamiętnego dnia imprezy z okazji 150-lecia kolei w Polsce?

Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3261 : 04 Kwietnia 2014, 13:13:19 »
0

Piotrek, nie śpij...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3262 : 05 Kwietnia 2014, 13:23:13 »
0

jeżeli przez 24 godziny od zadania pytania, nie padnie prawidłowa odpowiedź na nie, autor pytania zobowiązany jest możliwie szybko podać podpowiedź, następnie kolejne podpowiedzi, aż wreszcie ktoś rozwiąże zagadkę; podpowiedź może być zamieszczona także przed upływem 24 godzin. Natomiast jeżeli autor nie udzieli podpowiedzi, odpowiedzi, nie udzieli się w wątku po upływie 24h jego pytanie zostanie usunięte a pytanie kolejne zada osoba, która poprzednio udzieliła poprawnej odpowiedzi.

Wądzio dajesz.
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3263 : 05 Kwietnia 2014, 17:50:17 »
0

Podaj datę dzienną otwarcia fragmentu obecnej linii kolejowej nr 16 od stacji Łódź Widzew do Zgierza.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3264 : 05 Kwietnia 2014, 20:19:47 »
0

Tak informacyjnie:
Z tego co pamiętam - było jakiś czas temu ustalone, że zasada ta została zmieniona na "kto pierwszy ten lepszy" a nie poprzedni pytający.
Zapisane

To jest przekaz.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3265 : 05 Kwietnia 2014, 22:18:30 »
0

No to trzeba wymyślić pytanie:

Ile pociągów (składów pociągowych, obiegów, nie chodzi o liczbę kursów) pojechało do Rzymu pamiętnego dnia imprezy z okazji 150-lecia kolei w Polsce?
Trzy. Dwa z Lyd1 i jeden z Px38 dla VIP-ów
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3266 : 05 Kwietnia 2014, 23:45:41 »
0

Podaj datę dzienną otwarcia fragmentu obecnej linii kolejowej nr 16 od stacji Łódź Widzew do Zgierza.
1 Września 2014 r.
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3267 : 06 Kwietnia 2014, 11:51:00 »
0

Podaj datę dzienną otwarcia fragmentu obecnej linii kolejowej nr 16 od stacji Łódź Widzew do Zgierza.
1 Września 2014 r.

Otwarcia w sensie oddania do użytku miałem na myśli. Podpowiedź - okres międzywojenny.
Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #3268 : 06 Kwietnia 2014, 15:41:37 »
+1

Podaj datę dzienną otwarcia fragmentu obecnej linii kolejowej nr 16 od stacji Łódź Widzew do Zgierza.
Koziarski i Lijewski twierdzą, że 15 listopada 1931 r., aczkolwiek ja kwitów na to nie mam żadnych.

Pozdrawiam serdecznie i listopadowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3269 : 06 Kwietnia 2014, 20:18:15 »
0

Podaj datę dzienną otwarcia fragmentu obecnej linii kolejowej nr 16 od stacji Łódź Widzew do Zgierza.
Koziarski i Lijewski twierdzą, że 15 listopada 1931 r., aczkolwiek ja kwitów na to nie mam żadnych.

Pozdrawiam serdecznie i listopadowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...

Dobra odpowiedź.
Chichot
Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #3270 : 06 Kwietnia 2014, 23:40:04 »
0

Jak powszechnie wiadomo Polska to kraj o najbardziej pokopanej historii spośród wszystkich państw na kuli ziemskiej.
W związku z tym historia kolei w Polsce jest również mocno pokopana.
Jakby dobrze policzyć to w czasach kolejowych czyli od 1842 r. na ziemiach polskich znajdowało się około 20 różnych państw i tworów administracyjnych. Te państwa i twory administracyjne graniczyły ze sobą oraz z innymi państwami i tworami administracyjnymi na ponad 50 różnych sposobów w około 200 przeróżnych miejscach. Pytanie jest następujące:
Proszę wymienić datę (może być miesiąc i rok) powstania pierwszego na ziemiach polskich (czyli II RP, PRL i III RP) kolejowego przejścia granicznego ?

Pozdrawiam serdecznie i granicznie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3271 : 07 Kwietnia 2014, 00:36:28 »
0

1 kwietnia 1848 - stacja Granica (obecnie Sosnowiec - Maczki). Granica Królestwa Polskiego i Austro - Węgier.

Poprawka: 13 października 1847, Szczakowa - granica Austro-Węgier i Prus, Kolej Krakowsko - Górnośląska. Dalej połączenie w Mysłowicach z ukończoną rok wcześniej Koleją Górnośląską.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 01:18:52 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #3272 : 07 Kwietnia 2014, 11:47:15 »
0

1 kwietnia 1848 - stacja Granica (obecnie Sosnowiec - Maczki). Granica Królestwa Polskiego i Austro - Węgier.
Poprawka: 13 października 1847, Szczakowa - granica Austro-Węgier i Prus, Kolej Krakowsko - Górnośląska. Dalej połączenie w Mysłowicach z ukończoną rok wcześniej Koleją Górnośląską.
Wymieniłeś przejścia graniczne w kolejności chronologicznej trzecie i drugie.
Parę miesięcy wcześniej bardziej na południe powstało pierwsze.

Pozdrawiam serdecznie i chronologicznie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3273 : 07 Kwietnia 2014, 21:35:12 »
0

No nie mam koncepcji. Koleje austriackie zasadniczo powstawały nieco później, niż pruskie. Wcześniej, niż w 1847 powstawały koleje na zachodzie, tj. na granicy Prus i Saksonii oraz Brandenburgii. Niemniej jednak w tym czasie Brandenburgia nie była już osobnym państwem - była prowincją Królestwa Prus. Z kolei ziemie, które wcześniej należały do Saksonii (na zachód od Zgorzelca) zostały włączone ładnych parę lat wcześniej do Prus. Zatem tam nie ma mowy o przejściach granicznych. Trudno też raczej mówić o przejściach granicznych w aspekcie poszczególnych krajów koronnych Austro - Węgier (czyli o przejściach granicznych między Królestwem Czeskim, a Królestwem Galicji i Lodomerii). No chyba, że mamy na myśli jakąś linię przechodzącą przez granice Rzeczypospolitej Krakowskiej, formalnie zlikwidowanej w roku 1846...
Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #3274 : 08 Kwietnia 2014, 00:15:31 »
0

No nie mam koncepcji. Koleje austriackie zasadniczo powstawały nieco później, niż pruskie. Wcześniej, niż w 1847 powstawały koleje na zachodzie, tj. na granicy Prus i Saksonii oraz Brandenburgii. Niemniej jednak w tym czasie Brandenburgia nie była już osobnym państwem - była prowincją Królestwa Prus. Z kolei ziemie, które wcześniej należały do Saksonii (na zachód od Zgorzelca) zostały włączone ładnych parę lat wcześniej do Prus. Zatem tam nie ma mowy o przejściach granicznych. Trudno też raczej mówić o przejściach granicznych w aspekcie poszczególnych krajów koronnych Austro - Węgier (czyli o przejściach granicznych między Królestwem Czeskim, a Królestwem Galicji i Lodomerii). No chyba, że mamy na myśli jakąś linię przechodzącą przez granice Rzeczypospolitej Krakowskiej, formalnie zlikwidowanej w roku 1846...
To wszystko co piszesz jest prawdą. Nie jestem pewien co do Saksonii, ale to może kiedy indziej. Sam się zdziwiłem, że wstrętni Prusacy pociągnęli tory do biednej Austrii, gdzie jeszcze nie było żadnej kolei i co więcej trzeba było na tę kolej czekać jeszcze osiem lat. Nie mniej faktem jest, że oddano do użytku kolej z obecnego Raciborza do obecnego Bohumina dnia 1 maja 1847 r. Chyba, że znów coś namieszałem.

Pozdrawiam serdecznie i obecnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3275 : 08 Kwietnia 2014, 03:25:40 »
0

Mowa o Kolei Wilhema wykupionej w późniejszych latach przez Towarzystwo Kolei Górnośląskiej. Wg mojej wiedzy, to w dniu, który wspominasz oddano do użytku odcinek z Raciborza do Chałupek. A te znajdowały się jeszcze w Prusach. Zaś odcinek przechodzący przez granicę, do Bogumina, oddano do użytku 1 września 1848.
Moim zdaniem zatem, przejście w Chałupkach nie tylko nie jest pierwszym chronologicznie przejściem na dzisiejszych ziemiach Polski, a trzecim - powstało bowiem później nie tylko od tego w Szczakowej, ale też od tego na stacji Granica w Maczkach.

Nieporozumienie odnośnie Bogumina i Chałupek (tj. zawarta gdzieś wiadomość, że linia kolejowa dotarła do Bohumina w podanej przez Ciebie dacie) może wynikać z tego, że Bogumińskie Mniejsze Wolne Państwo Stanowe należące do rodziny Henckłów von Donnersmarcków zostało podzielone przez granicę państwową w wyniku wojen śląskich (lata 1740-42), a zdaniem niektórych, do tego czasu Chałupki były częścią Bogumina. Osobną miejscowością stały się dopiero w wyniku przecięcia Donnersmarckowych dóbr przez nowopowstałą granicę. Bogumin jako taki został w Królestwie Czeskim, zaś jego część, znana później jako Chałupki, wylądowała w Królestwie Prus.
Notabene dzisiejsza granica polsko - czeska bez większych zmian pokrywa się z granicą prusko - austriacką powstałą w wyniku wojen śląskich.

A co do "wstrętnych Prusaków budujących kolej do biednej Austrii" - nie zapominaj, że pierwsze koleje w Prusiech były przedsięwzięciami prywatnymi, łącznie z najpierwszą i najważniejszą Koleją Górnośląską. Czasem, owszem, dokładały się do tego władze lokalne, a nawet centralne, jednak ich udział nie był wielki, a często w ogóle go nie było. Tak też było z Koleją Wilhelma. Po prostu koleje budowano tam, gdzie, zdaniem lokalnego biznesu (a czasem też i władz) było to potrzebne i uzasadnione ekonomicznie.
A dlaczego podciągnięto ją do Bogumina? Aż tak dokładnie literatury nie studiowałem, ale sądzę, że ze względu na rozwój zagłębia przemysłowego w rejonie Ostrawy, Bogumina i Karwiny. Obszar ten do dziś jest największym zagłębiem przemysłowym w Republice Czeskiej.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2014, 15:27:00 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3276 : 08 Kwietnia 2014, 11:18:38 »
0

Mały offtop, ale zagadnienie nadaje się na forum: http://www.historycy.org/
Jak ktoś się interesuje historią, to kopalnia wiedzy... jak wejdę, to idę spać 4-5.00 
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #3277 : 08 Kwietnia 2014, 14:53:22 »
0

Wg mojej wiedzy, to w dniu, który wspominasz oddano do użytku odcinek z Raciborza do Chałupek. A te znajdowały się jeszcze w Prusach. Zaś odcinek przechodzący przez granicę, do Bogumina, oddano do użytku 1 września 1848.
Moim zdaniem zatem, przejście w Chałupkach nie tylko nie jest pierwszym chronologicznie przejściem na dzisiejszych ziemiach Polski, a trzecim - powstało bowiem później nie tylko od tego w Szczakowej, ale też od tego na stacji Granica w Maczkach.
Nieporozumienie odnośnie Bogumina i Chałupek (tj. zawarta gdzieś wiadomość, że linia kolejowa dotarła do Bohumina w podanej przez Ciebie dacie) może wynikać z tego, że Bogumińskie Mniejsze Wolne Państwo Stanowe należące do rodziny Henckłów von Donnersmarcków zostało podzielone przez granicę państwową w wyniku wojen śląskich (lata 1740-42), a zdaniem niektórych, do tego czasu Chałupki były częścią Bogumina. Osobną miejscowością stały się dopiero w wyniku przecięcia Donnersmarckowych dóbr przez nowopowstałą granicę. Bogumin jako taki został w Królestwie Czeskim, zaś jego część, znana później jako Chałupki, wylądowała w Królestwie Prus.
Notabene dzisiejsza granica polsko - czeska bez większych zmian pokrywa się z granicą prusko - austriacką powstałą w wyniku wojen śląskich.
No cóż, po raz kolejny coś tam namieszałem, ale przy okazji czegoś się dowiedziałem.
Dziękuję za wyjaśnienia i jedziesz z następnym pytaniem.

Pozdrawiam serdecznie i pytająco.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3278 : 10 Kwietnia 2014, 22:50:36 »
0

Z racji tego, że minęło ponad 24h a pytanie zadaje pierwszy lepszy to postanowiłem pomęczyć was trochę matematycznie.

Podaj liczbę planowych, ogólnodostępnych pociągów pasażerskich, które wg obecnego rozkładu wyjadą na szlak Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa - Biała.
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3279 : 11 Kwietnia 2014, 15:39:07 »
0

Pytanie nieprecyzyjnie zadane, ale odpowiem w ten sposób. W tym roku na szlak z Rogowa w kierunku Jeżowa wyjedzie 97 planowych pociągów w 31 dni.
Zapisane
Strony: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!