andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3280 : 11 Kwietnia 2014, 15:42:27 » |
0
|
Nie chodzi o wyjazdy do Jeżowa ale o wszystkie planowe.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kamlox
|
 |
« Odpowiedz #3281 : 12 Kwietnia 2014, 00:34:41 » |
0
|
To są wszystkie które wyjeżdżają Z Rogowa w KIERUNKU Jeżowa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3282 : 13 Kwietnia 2014, 11:58:00 » |
+1
|
To są wszystkie które wyjeżdżają Z Rogowa w KIERUNKU Jeżowa
Tak a mi chodzi o wszystkie: i z Rogowa i z Jeżowa i z Głuchowa i z Rawy i z Białej. Policz a znajdziesz odpowiedź.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3283 : 13 Kwietnia 2014, 12:32:23 » |
0
|
Doliczyłem się 226 pociągów
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #3284 : 13 Kwietnia 2014, 16:27:28 » |
0
|
Bingo.
Lecisz, Andrzejek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3285 : 15 Kwietnia 2014, 22:16:15 » |
0
|
Następny proszę... Andrzejek sieje zboże 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3286 : 15 Kwietnia 2014, 22:20:53 » |
0
|
Kurde nie pokazało mi wpisu Wądzia. Jak ktoś ma pytanie to proszę pisać.
Axel już posiałem. Robię NG przyczepy
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3287 : 15 Kwietnia 2014, 22:57:21 » |
0
|
Jak ktoś ma pytanie to proszę pisać. A co mi tam: Co to? / Gdzie to?
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3288 : 16 Kwietnia 2014, 21:33:25 » |
0
|
Niemand weiß?
Podpowiedź: Jesteśmy na przyczółku mostowym to na pierwszym planie to resztki po wąskim torze.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3289 : 16 Kwietnia 2014, 22:50:31 » |
0
|
CPO?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3290 : 16 Kwietnia 2014, 23:00:43 » |
0
|
Casekow-Penkun-Odra?
Nie...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3291 : 17 Kwietnia 2014, 21:47:36 » |
0
|
Nikt nawet nie próbuje strzelić?
Dobrzyn przyjął dobry kierunek, ale to jednak nie te rejony. Tor miał 1000 mm i stanowił element specyficznego systemu transportowego.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3292 : 18 Kwietnia 2014, 23:24:29 » |
0
|
Ostatnie podpowiedzi. Jeśli i tym razem nikt nawet nie spróbuje, to się poddam.
Dwa zdjęcia - tym razem archiwalne: Na jednym widok z przeciwnej strony. Na drugim jedna z tamtejszych maszynek.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3293 : 18 Kwietnia 2014, 23:57:13 » |
0
|
Znalazłem taki opis Miasto Forst to dzisiaj ok. 20 tysięczne miasteczko położone we wschodniej części Niemiec nad Nysą Łużycką, środkiem której przebiega granica z Polską a po wschodniej, polskiej stronie znajduje się wieś Zasieki. Przed 1945 r. była to wschodnia dzielnica miasta Forst o nazwie Berge. W drugiej połowie XIX wieku to niewielkie miasteczko przeżywało dynamiczny wzrost gospodarczy przede wszystkim przemysłu tekstylnego. Powstało kilkanaście małych fabryk i cały czas przybywały nowe. Dostawa do fabryk surowców, zwłaszcza węgla stało się problemem dlatego że transport konny był uciążliwy i kosztowny. Postanowiono wybudować tramwaje parowe które to od 1893 roku woziły różne towary, rozstaw szyn 1000 mm. Co prawda, ludność niemiecka nazywała ją miejską kolejką ale takie same pociągi parowe kursowały też w innych miastach jak miasto Brno w Czechach tylko że woziły też pasażerów i nazywano ich po prostu parowymi tramwajami. Tak więc jak najbardziej pasuje ta nazwa tramwaju w mieście Forst, tym bardziej że jeździła ona po miejskich ulicach. W 1934 roku sieć torów tramwajów parowych była najbardziej rozwinięta i miała długość 24 km i aż 98 bocznic na podwórza fabryczne. Sieć rozwinęła się też na prawobrzeżną część miasta do dzisiejszej polskiej wsi Zasieki. Podczas II wojny światowej miasto zostało zniszczone w 80% mimo to sieć tramwajowa nieco odchudzona funkcjonowała dalej. Po 1960 roku wrósł ruch samochodowy który był tańszą alternatywą od tramwajów parowych które to zamknięto pod koniec 1965 roku. Do dnia dzisiejszego pomimo upływu czasu pozostało sporo krótkich odcinków szyn w jezdni, które to tutaj przedstawię na mapie oraz całą sieć tych tramwajów parowych.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3294 : 19 Kwietnia 2014, 00:03:50 » |
0
|
Forst?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3295 : 19 Kwietnia 2014, 00:39:07 » |
+1
|
No i się zgadza. Wychodzi, że Andrzej był pierwszy. Oczywiście kolejka miała sporo wspólnego z tramwajami parowymi, jednak koncesja mówiła wyraźnie, że nie jest to tramwaj, a "nebenbahnähnliche Kleinbahn". Jej zadaniem było przewożenie wagonów normalnotorowych na robokach ze stacji stycznej (3 zapadnie) na bocznice fabryczne i z powrotem. W zeszłym roku był o niej artykuł w Świecie Kolei, ale nie przypominam sobie, żeby wspominali o części na prawym brzegu Nysy. Najwyraźniej jednak istniała. Kilka linków (warto zerknąć choć na mapkę - ilość linii i bocznic robi wrażenie): Strona z mapką [zachowane fragmenty na czerwono] i zdjęciami pozostałościDruga część (ze zdjęciem z zagadki)Strona z informacjami o kolejceTak przy okazji - niesamowite, jak po '45 zniknęła część miasta, która znalazła się w Polsce... Porównanie
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3296 : 19 Kwietnia 2014, 10:21:32 » |
0
|
Niech ktoś daje pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #3297 : 19 Kwietnia 2014, 11:26:26 » |
0
|
To może ja:
Jakie "umundurowanie" posiadali pierwsi kolejarze na kolei Olesno - Gorzów ŚląskiI?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3298 : 22 Kwietnia 2014, 09:54:24 » |
0
|
Czapki służbowe
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #3299 : 22 Kwietnia 2014, 10:07:32 » |
0
|
Tak jest, pierwsi kolejarze otrzymali tylko czapki i tym różnili się od pasażerów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|