Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:45:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758287 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3640 : 10 Października 2015, 23:14:54 »
0

Uwaga, będę strzelał: 15 673 km?
Zapisane

To jest przekaz.
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3641 : 11 Października 2015, 00:36:29 »
+1

Adam Dylewski w swojej książce "Historia kolei w Polsce" http://phwfenix.pl/historia_kolei_w_polsce-p560.html (wydawnictwo FENIX) na stronie 159 pisze:

Przed wybuchem II wojny światowej ogólny obraz kolei wąskotorowych, pozostających w zarządzie PKP, był co najmniej efektowny. Długość eksploatowanych linii wynosiła 2250 km, z 516 stacjami i przystankami. Do tego dochodziło 185 bocznic przemysłowych o łącznej długości 459 km. Działało 78 parowozowni i warsztatów, mieszczących 311 czynnych parowozów, pięć wagonów silnikowych, 308 wagonów osobowych i 7624 wagony towarowe. W 1937 r. uruchomiono 109 tys. pociągów, przewieziono 1,1 mln osób i 3,4 mln towarów. Zatrudnienie wynosiło blisko 1,9 tys. osób.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #3642 : 11 Października 2015, 09:52:03 »
0

1200 km
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3643 : 13 Stycznia 2016, 08:16:46 »
0

Gdzież to ?
https://www.flickr.com/photos/32681890@N06/17385802762/in/photostream/
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3644 : 13 Stycznia 2016, 21:24:38 »
0

Annopole na Średzkiej.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #3645 : 13 Stycznia 2016, 23:30:32 »
0

Annopole na Średzkiej.

Słupia, a nie Annopole!
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3646 : 24 Lutego 2016, 02:50:01 »
0

To może takie małe pytanie historyczno-infrastrukturalne:

Sploty toru wąskiego i normalnego istniały w wielu miejscach. Zwykle jednak budowano w ten sposób tory stacyjne lub bocznice przemysłowe. Czasem w splocie z linią wąskotorową użytku publicznego prowadzono bocznicę (Sochaczew czy Stargard). Zdarzało się jednak, że splot tworzyły dwie linie kolejowe: normalno- i wąskotorowa. Tak jest do dzisiaj w Pleszewie, tak też było przez pewien czas na moście na Nogacie w Malborku.
Istniał jednak jeszcze jeden taki przypadek, gdzie na pewnym odcinku w torze kolei państwowej 1435 mm poprowadzono wąskotorową kolej użytku publicznego. Rozwiązanie to funkcjonowało przez kilkadziesiąt lat - cały okres istnienia linii wąskotorowej. Zarówno po normalnym, jak i po wąskim torze odbywał się ruch towarowy i pasażerski.

O jaki odcinek chodzi?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3647 : 24 Lutego 2016, 09:07:57 »
0

Czy chodzi może o odcinek Polanów - Jacinki na byłej kolei sławieńskiej?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3648 : 24 Lutego 2016, 14:33:14 »
0

O tym to akurat zapomniałem - możliwe zresztą, że jeszcze tego typu odcinki by się znalazły. Chodzi mi jednak o odcinek linii wąskotorowej położonej w torze szlakowym państwowej linii normalnotorowej (choć w chwili budowy wąskotorówki linia ta nie była jeszcze upaństwowiona - pewnie dlatego w ogóle takie rozwiązanie było możliwe).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3649 : 24 Lutego 2016, 17:11:00 »
0

To może chodzi o odcinek Kołobrzeg Kostrzewno Wąsk - Kołobrzeg Wąsk?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3650 : 24 Lutego 2016, 19:50:06 »
0

Tak.
Linia normalnotorowa została zbudowana przez Altdamm-Colberger Eisenbahn-Gesellschaft w 1882. W 1895 Kolberger Kleinbahn-AG wybudowało wąskotorowy odcinek Kołobrzeg – Gościno – Rymań, który na długości ok. 1 km został poprowadzony w splocie (można chyba założyć, że chciano przyoszczędzić na mostach przez Parsętę i Kanał Drzewny). W 1903 roku ACEG zostało przejęte przez Pruskie Koleje Państwowe. Po 1945 roku obiema liniami zarządzało PKP. Ostatecznie linię wąskotorową Kołobrzeg – Gościno rozebrano na początku lat '60.
Przebieg ładnie widać na archiwalnym planie Kołobrzegu: http://stareplanymiast.pl/PM/KOLOBRZEG/PM1929/
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2016, 19:58:41 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3651 : 24 Lutego 2016, 20:15:44 »
0

A co było przyczyną tak szybkiej rozbiórki??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3652 : 24 Lutego 2016, 20:29:44 »
0

To jak już przy splotach torów linii z ruchem pasażerskim i towarowym na Pomorzu jesteśmy warto przypomnieć, że istniał jeszcze jeden 1435 / 750 mm między stacjami Szczecin Gumieńce i Szczecin Pomorzany.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3653 : 24 Lutego 2016, 22:19:37 »
0

A co było przyczyną tak szybkiej rozbiórki??
Zwyczajnie - niewielki ruch. W ostatnim rozkładzie (obowiązującym do 27 maja 1961 roku) do Kołobrzegu docierały 2 pary pociągów osobowych - tak było przez cały okres powojenny. Nie był to zresztą pierwszy ze zlikwidowanych odcinków kolejki kołobrzeskiej. Kilka lat wcześniej rozebrano linię Lubiechowo - Włościbórz i zawieszono ruch pasażerski na odcinku Lepino Trójkąt - Gościno. W tym samym okresie zawieszono przewozy pasażerskie jeszcze w kilku innych relacjach: Skrzydłowo – Resko Płn., Gryfice – Gościno, Gościno – Karlino (odcinek ten wkrótce rozebrano).

Splot raczej nie miał znaczenia. PKP spokojnie mogły skrócić linię do Kostrzewna Wąsk. Była tam stacja styczna z zapleczem technicznym.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3654 : 24 Lipca 2016, 21:19:58 »
0

4783. W przypadku jakiego składu użycie w opisie określenia "wagon doczepny" będzie ze względów językowych dopuszczalne?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3655 : 25 Lipca 2016, 14:14:04 »
+2

Wagon doczepny - rodzaj wagonu występującego na Śląsku. Na Dolnym Śląsku wystepuje, w zasadzie w rejonie Wałbrzycha, na Śląsku Górnym napotkać do dużo ławiej - występuje powszechnie, choć najbardziej obfitującym w jego przestawicieli zakątkiem regionu jest Bytom, w szczególności w pobliżu granicy z Radzionkowem (stacje Karb, Bytom Północny i Rojca). Wagony doczepne są dość zróżnicowane, choć najczęściej są to węglarki. Mogą to jednak być i inne wagony - wagony kryte, wagony do przewozu kontenerów, a także inne. Gdy zajrzeć do wnętrza takiego wagonu, to zwykle można w nim znaleźć węgiel, rzadziej złom, bywa też, że sprzęt AGD, a nawet środki czystości. Wagon doczepny, zwłaszcza ten z rodzaju węglare charakteryzuje się tym, że łatwo doczepia się do niego różny element. Miejscowi nazywają poszczególne elementy tego lementu klapiorzami, gorole nazywają ich, prozaicznie, węglokradami. Najbardziej charakterystyczną cechą tego stworzenia (wagonu doczepnego, znaczy się) jest to, że jak się taki klapiorz do takiego wagonu doczepnego jakimś sposobem zaczepi, a następnie z powodzeniem przyczepi, to go potem odczepi. I potem jest kupa roboty żeby go znów zczepić. Ten wagon, znaczy się.   
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3656 : 06 Listopada 2017, 15:53:59 »
0

Minęło 15 miesięcy, zatem czas na odpowiedź, choć ta humorystyczna Pawła Niemczuka jest też całkiem niezła.
Z natury swej coś co jest wagonem jest zawsze do doczepiania, zatem nazywanie każdego pojazdu bez własnego napędu wagonem doczepnym to jak woda bezalkoholowa - nadmiar określeń.
Jedynym uzasadnieniem masła maślanego jest omawianie pociągu w którym w zespół pojazdów włączany jest wagon silnikowy (motowóz, motorówka, wagon motorowy) - wtedy te nawet podobnie wyglądające, ale nie posiadające napędu bryki można nazwać wagonami doczepnymi.

A teraz pytanie techniczne, na które 90% egzaminowanych źle odpowiada.

4784. Do czego służy w silnikach lokomotyw serii Lxd2 wstępne smarowanie?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3657 : 06 Listopada 2017, 16:47:59 »
0

Do przesmarowania panewek wału korbowego i wszystkich części trących aby po uruchomieniu już było tam ciśnienie???
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3658 : 06 Listopada 2017, 17:19:13 »
0

Gdyż dopiero przy odpowiednim ciśnieniu oleju rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik?
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3659 : 06 Listopada 2017, 17:30:28 »
0

Etam, dopiero po wstępnym smarowaniu rozrusznik daje radę obrócić wałem 
Zapisane
Strony: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!