Ptr
|
|
« Odpowiedz #3960 : 25 Luty 2018, 22:31:19 » |
0
|
A jakieś szersze wyjaśnienie dla tych, którzy nie mają wyżej wymienionego podręcznika?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #3961 : 26 Luty 2018, 07:39:43 » |
0
|
Też bym prosił o wyjaśnienie również poprzedniego pytania o napięcie...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3962 : 26 Luty 2018, 11:14:56 » |
0
|
No i o to mi chodziło. Brak ruchomych elementów najczęściej powodujących wykolejenia.
Prosimy o następne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3963 : 26 Luty 2018, 11:26:07 » |
0
|
A jeśli chodzi o poprzednie pytanie, to Kucyku byłeś blisko. Tylko nie podzielić a pomnożyć przez 1,41. Napięcie przemienne z prądnicy po wyprostowaniu i ewentualnie podparciu jakimś kondensatorem będzie miało właśnie taką wartość, czyli w tym przypadku ok 15.23V. Pytanie było o sprawdzenie zasilaczem laboratoryjnym napięciem stałym...
pozdrawiam - Juras
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3964 : 26 Luty 2018, 21:58:56 » |
+1
|
Dla kolegi Piotrka zdjęcie książki. Rzeczona książka to: KOLEJE WĄSKOTOROWE ZAKŁADÓW GIESCHEGO, autorzy Krzysztof Sojda, Przemysław Nadolski, Kazimierz Tomczak.
Teraz pytanie: Na pewnej kolejce funkcjonowała parowozownia. Parowozownia była wachlarzowa, z wjazdem przez obrotnicę. Parowozownię tę przebudowano na prostokątną, bez obrotnicy. Ważne w tym pytaniu jest to, że parowozownia została przebudowana. Co to była za parowozownia?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3965 : 27 Luty 2018, 17:12:55 » |
0
|
Bytom Karb Wąsk?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3966 : 27 Luty 2018, 20:19:19 » |
0
|
Nic mi o tym nie wiadomo...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #3967 : 28 Luty 2018, 01:39:41 » |
0
|
Bytom Karb Wąsk?
Parowozownia w Karbiu została zbudowana od nowa. Hala parowozowni prostokątnej to bodaj rok 1925. Hala wachlarzowa była drewniana i, z tego, co mi wiadomo, stała gdzieś w miejscu dzisiejszych ogródków działkowych sąsiadujących ze stacją. A co do pytania - czy to chodzi o GKW tudzież okoliczny przemysł, czy jest to pytanie natury ogólnej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #3968 : 28 Luty 2018, 09:43:23 » |
0
|
Coś mi świta, że przebudowa parowozowni wachlarzowej (tymczasowej, drewnianej) na prostokątną (murowaną) miała miejsce w Rogowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3969 : 28 Luty 2018, 10:13:14 » |
0
|
W Rogowie nie było wjazdu przez obrotnicę. Poza tym, była to rozbiórka do zera a nie przebudowa
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #3970 : 28 Luty 2018, 12:25:02 » |
0
|
Nowy Dwór Gdański?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #3971 : 28 Luty 2018, 12:46:44 » |
0
|
Obecna Parowozownia w Nowym Dworze nigdy nie była wachlarzowa. W ogóle nie była parowozownią tylko elektrownią miejską (do 1945). Funkcje kolejowe pełniła dopiero po II wojnie światowej.
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3972 : 28 Luty 2018, 13:07:30 » |
0
|
Podpowiem: przebudowa wiązała się ściśle z przekuciem kolejki z 600 na 750mm
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3973 : 28 Luty 2018, 15:39:54 » |
0
|
Jędrzejów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #3974 : 28 Luty 2018, 15:45:50 » |
0
|
Zgadywanka, zgadywanka ... A tymczasem, co to za parowozownia wie jeden z Kolegów, który napisał o tym w swojej książce. PS. Tak się składa, że ja też wiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3975 : 28 Luty 2018, 16:13:14 » |
0
|
I to jest dobry trop! No koledzy, kto poszuka w literaturze?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #3976 : 28 Luty 2018, 17:35:35 » |
0
|
Skoro przeczucie, i napisał o tym jeden z naszych kolegów to kolejny strzał to: Gniezno!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3977 : 28 Luty 2018, 19:19:56 » |
0
|
Strzał całkiem bliski, niemalże w tarczę, aczkolwiek chybiony
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #3978 : 28 Luty 2018, 20:53:12 » |
0
|
To słowo-klucz jest być może "była" co wskazywałoby na Wrześnię
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #3979 : 28 Luty 2018, 23:08:06 » |
0
|
Oczywiście chodziło o Wrześnię. Tamtejsza parowozownia wachlarzowa o trzech stanowiskach i wjeździe przez obrotnicę została przebudowana na trzy stanowiska, tyle że "prostokątne". Przyznam, że liczyłem bardziej na szperanie w źródłach niż strzały...
Kamlox - odjazd!
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|