Bartosz Uryga
|
 |
« : 22 Marca 2010, 20:27:57 » |
0
|
Miło mi poinformować, że Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na "naprawę wagonów pasażerskich". Zgodnie z SIWZ naprawa ma zostać przeprowadzona na V poziomie utrzymania, który odpowiada naprawie głównej. Wszystkie szczegóły w dokumentach źródłowych, które znaleźć można w BIP UM Bytom. Link do SIWZ: http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=535296
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #1 : 22 Marca 2010, 21:24:16 » |
0
|
Coś nie tak, nie otwiera się... Powiedz więc:
- gdzie ta naprawa będzie wykonywana
- ile wagonów będzie poddanych naprawie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #2 : 22 Marca 2010, 21:30:20 » |
0
|
Link poprawiony, dzięki!  Do naprawy planowane są 3 wagony. Naprawa w zakładzie wykonawcy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #3 : 23 Marca 2010, 19:40:33 » |
0
|
http://www.rynek-kolejowy.pl/15078/Przetarg_na_naprawe_wagonow_waskotorowych.htmKategoria: Biznes Data dodania: 2010-03-23 14:43:21 Przetarg na naprawę wagonów wąskotorowych Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na naprawę trzech wagonów na tor o prześwicie 785 mm jeżdżących na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych w Bytomiu. Jest to pierwszy od czasów przekazania samorządom przez PKP dawnych Kolei Dojazdowych przetarg na naprawę główną ukierunkowany na profesjonalne zakłady naprawcze. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów Fot. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu Dotychczasową praktyką było wykonywanie napraw rewizyjnych i głównych wagonów pasażerskich sposobem gospodarczym przez jednostki własne operatorów. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów Wagony letnie typu 4Ww/2, mimo że wąskotorowe, posiadają cechy wagonów normalnotorowych oraz szereg takich samych lub analogicznych podzespołów. Najważniejsze cechy wagonów typu 4Ww/2 to: - hamulec powietrzny Oerlikona z zaworem ESt3e - prędkość eksploatacyjna: 40km/h - liczba osi: 4 - długość wagonu ze zderzakami: 7820mm - ciężar własny: 8800kg - nacisk na oś: 7,15 tony - łożyska toczne rolkowe - pudło konstrukcji stalowej Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, działając na zlecenie UM Bytom jest jednocześnie licencjonowanym przewoźnikem i zarządcą infrastruktury Górnośląskich Kolei Wąskotorowych Ogłoszenie oraz SIWZ dostępne jest w BIP Urzędu Miejskiego w Bytomiu na stronie bip.um.bytom.pl. Termin składania ofert upływa 2 kwietnia 2010 roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
|
 |
« Odpowiedz #4 : 23 Marca 2010, 20:10:38 » |
0
|
- ciężar własny: 8800kg - nacisk na oś: 7,15 tony Ale babola strzelili 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #5 : 23 Marca 2010, 20:16:50 » |
0
|
Nie nie, dobrze! To jest wartość maksymalna uwzględniająca zapełnienie pociągu Bytom-Chechło przy upale większym niż 40 stopni w cieniu wynoszące 8 os/m^2 :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #6 : 26 Kwietnia 2010, 19:37:11 » |
0
|
Po dość długiej procedurze wyboru wykonawcy, w dniu dzisiejszym przedstawiciele UM Bytom podpisali umowę na NG wagonów z firmą MAVEX-REKORD KFT. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Raciborzu ( http://www.mavex-rekord.pl). Zorientowani po lokalizacji domyślą się, że są to dawne zakłady Kolzamu w Raciborzu. Kadra inżyniersko-wykonawcza również jest ta sama  Kwota zlecenia za poziom podstawowy i poziom rozszerzony oraz transport wagonów wynosi 65 000 złotych brutto. Wagony wyjeżdżają do Raciborza w przyszłym tygodniu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lxd2bartek
Nowicjusz

Długość toru:: 17 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 26 Kwietnia 2010, 21:02:53 » |
0
|
za wszytsko 65 tysiecy??za całe 3 wagony NG??ciekawe jak beda wyglądały po naprawie:) 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #8 : 26 Kwietnia 2010, 21:04:33 » |
0
|
Za jeden wagon oczywiście 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #9 : 06 Maja 2010, 16:21:32 » |
0
|
W dniu dzisiejszym pudła, a następnie wózki wagonów BTxhpi 301, BTxhpi 303, BTxhpi 305 wzniosły się w górę, by za chwilę opaść na lawety, dzięki którym udały się w kierunku Raciborza i zakładów firmy Mavex-Record Oddział w Polsce sp z o.o. Tylko dwa zdjęcia, ze względu na fatalną aurę (ciepało żabami  ): I hop do góry: Gotowy do odjazdu: Przy okazji okazało się, że przy okazji ostatniej wymiany wózków K. założył do letniaka wózki do góry kołami!!! Wyjaśnił się fakt, dlaczego żeby przejechać z tym wagonem trzeba było używać aż 8 pozycji...  
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #10 : 04 Czerwca 2010, 19:40:08 » |
0
|
W dniu dzisiejszym miała miejsce wizyta w Mavex Record KTF Sp. z o.o. Oddział w Polsce (czyli dawny KOLZAM Racibórz w sile personelu, maszyn i budynków) i kontrola postępów w naprawie naszych wagonów. Zapraszam się do zapoznania z mała relacją fotograficzną. Zaczynamy od zdjęcia pod adresem http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=877 i klikamy "Dalej" 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #11 : 04 Czerwca 2010, 20:53:43 » |
0
|
65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ?? :shock:
Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 04 Czerwca 2010, 21:01:14 » |
0
|
65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ?? :shock:
Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw. Zbudować?  Czy może przebudować z krytek?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mastif
SGKW

Długość toru:: 83 m
W terenie
coś tam z elektryką
|
 |
« Odpowiedz #13 : 04 Czerwca 2010, 21:02:57 » |
0
|
Zapraszam do pierwszego postu w temacie oraz dwukrotnego kliknięcia zawartego w nim linka- jest opis zakresu przewidzianego do wykonania w ramach naprawy
|
|
|
Zapisane
|
Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #14 : 04 Czerwca 2010, 21:10:20 » |
0
|
Oczywiście że przebudować !!! I nie z krytych a z czegokolwiek. Koszt zbudowania letniaka to 5000 wagon-baza + 20000 cała reszta.
Bez jaj panowie, za 40 000 tysi jedna z firm remontuje FAURy ze stanu złomowego kompletnego do jazdy !!!
Patrząc na zdjęcia i zakres prac scyzor sie otwiera w kieszeni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 04 Czerwca 2010, 21:11:53 » |
0
|
Sugerujesz, że jest to kolejne "drogie malowanie"?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 04 Czerwca 2010, 21:15:40 » |
0
|
ZTCP to SIWZ był solidnie i rzetelnie napisany, zaś cena remontu nie jest wzięta z sufitu, tylko wynika z najtańszej wyceny. Oferentów było kilka więc, śmiem twierdzić, że cena jest rzetelna.
A to, że inni za mniejsze pieniądze odwalają manianę to już inna para kaloszy.
BTW a Ty na ile wyceniasz tą robotę wedle SIWZu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #17 : 04 Czerwca 2010, 21:28:37 » |
0
|
Że niby ja!?
No, za tyle wynalazku Fenicjan to można rzeczywiście V poziom osiągnąć. Rzecz w tym, kto roboty dogląda i efekty odbiera, znaczy ile ma do powiedzenia. Wszak ci co płacą, akurat za bardzo nie mają snów dusznych co się za kilka lat stanie jeśli staranności w naprawie brakować będzie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #18 : 04 Czerwca 2010, 21:37:09 » |
0
|
Nie Waść ino Waści poprzednik... Wszak trze hołd oddać zlecieniodawcom co to o hamulców stan zadbali i o nowości butli powietrznych donoszą wszem wobec.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #19 : 04 Czerwca 2010, 21:48:55 » |
0
|
A i owszem, układ hamulcowy zacnie do stanu uzywalności doprowadzić chcieli nowe zbiorniki celem ich paszportyzacji montując. Ale czy obtoczka zestawów i kilka blacharskich spawnięć migomatem warte są tylu tysięcy? Wątpię i NIKT, słownie NIKT w dzisiejszym czasie, w którym to jakby rzec można z własnego wyboru w realiach wąskotorowych napraw i zakupów siedzę przekonać mnie nie zdoła, że owej naprawy wykonać za najmniej połowę nie można było. Stąd też uważam że SIWZ to jedno a kasa rozsądnie wydana to drugie.
Co do wagonów FAUR, o których wspomnieć mi się zdarzyło... Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|