Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naprawa wagonów letnich  (Przeczytany 30354 razy)
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« : 22 Marca 2010, 20:27:57 »
0

Miło mi poinformować, że Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na "naprawę wagonów pasażerskich". Zgodnie z SIWZ naprawa ma zostać przeprowadzona na V poziomie utrzymania, który odpowiada naprawie głównej. Wszystkie szczegóły w dokumentach źródłowych, które znaleźć można w BIP UM Bytom. Link do SIWZ: http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=535296
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Marca 2010, 21:24:16 »
0

Coś nie tak, nie otwiera się... Powiedz więc:

- gdzie ta naprawa będzie wykonywana

- ile wagonów będzie poddanych naprawie.
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #2 : 22 Marca 2010, 21:30:20 »
0

Link poprawiony, dzięki! Do naprawy planowane są 3 wagony. Naprawa w zakładzie wykonawcy.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 23 Marca 2010, 19:40:33 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/15078/Przetarg_na_naprawe_wagonow_waskotorowych.htm

Kategoria: Biznes
Data dodania: 2010-03-23 14:43:21

Przetarg na naprawę wagonów wąskotorowych

Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na naprawę trzech wagonów na tor o prześwicie 785 mm jeżdżących na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych w Bytomiu. Jest to pierwszy od czasów przekazania samorządom przez PKP dawnych Kolei Dojazdowych przetarg na naprawę główną ukierunkowany na profesjonalne zakłady naprawcze. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów
Fot. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu

Dotychczasową praktyką było wykonywanie napraw rewizyjnych i głównych wagonów pasażerskich sposobem gospodarczym przez jednostki własne operatorów. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów

Wagony letnie typu 4Ww/2, mimo że wąskotorowe, posiadają cechy wagonów normalnotorowych oraz szereg takich samych lub analogicznych podzespołów.
Najważniejsze cechy wagonów typu 4Ww/2 to:

- hamulec powietrzny Oerlikona z zaworem ESt3e
- prędkość eksploatacyjna: 40km/h
- liczba osi: 4
- długość wagonu ze zderzakami: 7820mm
- ciężar własny: 8800kg
- nacisk na oś: 7,15 tony
- łożyska toczne rolkowe
- pudło konstrukcji stalowej

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, działając na zlecenie UM Bytom jest jednocześnie licencjonowanym przewoźnikem i zarządcą infrastruktury Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Ogłoszenie oraz SIWZ dostępne jest w BIP Urzędu Miejskiego w Bytomiu na stronie bip.um.bytom.pl. Termin składania ofert upływa 2 kwietnia 2010 roku.
Zapisane
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #4 : 23 Marca 2010, 20:10:38 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
- ciężar własny: 8800kg
- nacisk na oś: 7,15 tony


Ale babola strzelili
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #5 : 23 Marca 2010, 20:16:50 »
0

Nie nie, dobrze! To jest wartość maksymalna uwzględniająca zapełnienie pociągu Bytom-Chechło przy upale większym niż 40 stopni w cieniu wynoszące 8 os/m^2   :twisted:
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #6 : 26 Kwietnia 2010, 19:37:11 »
0

Po dość długiej procedurze wyboru wykonawcy, w dniu dzisiejszym przedstawiciele UM Bytom podpisali umowę na NG wagonów z firmą MAVEX-REKORD KFT. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Raciborzu (http://www.mavex-rekord.pl). Zorientowani po lokalizacji domyślą się, że są to dawne zakłady Kolzamu w Raciborzu. Kadra inżyniersko-wykonawcza również jest ta sama Kwota zlecenia za poziom podstawowy i poziom rozszerzony oraz transport wagonów wynosi 65 000 złotych brutto. Wagony wyjeżdżają do Raciborza w przyszłym tygodniu.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
lxd2bartek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 26 Kwietnia 2010, 21:02:53 »
0

za wszytsko 65 tysiecy??za całe 3 wagony NG??ciekawe jak beda wyglądały po naprawie:)
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #8 : 26 Kwietnia 2010, 21:04:33 »
0

Za jeden wagon oczywiście
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #9 : 06 Maja 2010, 16:21:32 »
0

W dniu dzisiejszym pudła, a następnie wózki wagonów BTxhpi 301, BTxhpi 303, BTxhpi 305 wzniosły się w górę, by za chwilę opaść na lawety, dzięki którym udały się w kierunku Raciborza i zakładów firmy Mavex-Record Oddział w Polsce sp z o.o. Tylko dwa zdjęcia, ze względu na fatalną aurę (ciepało żabami ):

I hop do góry:


Gotowy do odjazdu:


Przy okazji okazało się, że przy okazji ostatniej wymiany wózków K. założył do letniaka wózki do góry kołami!!! Wyjaśnił się fakt, dlaczego żeby przejechać z tym wagonem trzeba było używać aż 8 pozycji...
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #10 : 04 Czerwca 2010, 19:40:08 »
0

W dniu dzisiejszym miała miejsce wizyta w Mavex Record KTF Sp. z o.o. Oddział w Polsce (czyli dawny KOLZAM Racibórz w sile personelu, maszyn i budynków) i kontrola postępów w naprawie naszych wagonów. Zapraszam się do zapoznania z mała relacją fotograficzną. Zaczynamy od zdjęcia pod adresem http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=877 i klikamy "Dalej"
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #11 : 04 Czerwca 2010, 20:53:43 »
0

65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ??  :shock:

Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 04 Czerwca 2010, 21:01:14 »
0

Cytat: "AXEL"
65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ??  :shock:

Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw.


Zbudować?Co? Czy może przebudować z krytek?
Zapisane
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #13 : 04 Czerwca 2010, 21:02:57 »
0

Zapraszam do pierwszego postu w temacie oraz dwukrotnego kliknięcia zawartego w nim linka- jest opis zakresu przewidzianego do wykonania w ramach naprawy
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #14 : 04 Czerwca 2010, 21:10:20 »
0

Oczywiście że przebudować !!! I nie z krytych a z czegokolwiek. Koszt zbudowania letniaka to 5000 wagon-baza + 20000 cała reszta.

Bez jaj panowie, za 40 000 tysi jedna z firm remontuje FAURy ze stanu złomowego kompletnego do jazdy !!!

Patrząc na zdjęcia i zakres prac scyzor sie otwiera w kieszeni.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 04 Czerwca 2010, 21:11:53 »
0

Sugerujesz, że jest to kolejne "drogie malowanie"?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #16 : 04 Czerwca 2010, 21:15:40 »
0

ZTCP to SIWZ był solidnie i rzetelnie napisany, zaś cena remontu nie jest wzięta z sufitu, tylko wynika z najtańszej wyceny. Oferentów było kilka więc, śmiem twierdzić, że cena jest rzetelna.

A to, że inni za mniejsze pieniądze odwalają manianę to już inna para kaloszy.

BTW a Ty na ile wyceniasz tą robotę wedle SIWZu?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #17 : 04 Czerwca 2010, 21:28:37 »
0

Że niby ja!?

No, za tyle wynalazku Fenicjan to można rzeczywiście V poziom osiągnąć. Rzecz w tym, kto roboty dogląda i efekty odbiera, znaczy ile ma do powiedzenia. Wszak ci co płacą, akurat za bardzo nie mają snów dusznych co się za kilka lat stanie jeśli staranności w naprawie brakować będzie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 04 Czerwca 2010, 21:37:09 »
0

Nie Waść ino Waści poprzednik... Wszak trze hołd oddać zlecieniodawcom co to o hamulców stan zadbali i o nowości butli powietrznych donoszą wszem wobec.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #19 : 04 Czerwca 2010, 21:48:55 »
0

A i owszem, układ hamulcowy zacnie do stanu uzywalności doprowadzić chcieli nowe zbiorniki celem ich paszportyzacji montując.
Ale czy obtoczka zestawów i kilka blacharskich spawnięć migomatem warte są tylu tysięcy? Wątpię i NIKT, słownie NIKT w dzisiejszym czasie, w którym to jakby rzec można z własnego wyboru w realiach wąskotorowych napraw i zakupów siedzę przekonać mnie nie zdoła, że owej naprawy wykonać za najmniej połowę nie można było. Stąd też uważam że SIWZ to jedno a kasa rozsądnie wydana to drugie.

Co do wagonów FAUR, o których wspomnieć mi się zdarzyło...
Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!