Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Marca 2025, 05:00:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowa strona o średzkiej kolejce Zapraszam!!  (Przeczytany 8300 razy)
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« : 02 Kwietnia 2010, 10:28:38 »
0

Witam serdecznie! Zachęcam wszystkich do odwiedzania nowej strony o średzkiej kolejce pod adresem: www.sredzkakolej.prv.pl Może nie jest to majstersztyk w dziedzinie html'u, ale myślę że się spodoba. Pozdrawiam  
Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #1 : 02 Kwietnia 2010, 14:28:08 »
0

Nieco literówek (nie wypada!) , "państwo" piszemy z dużej litery, no i daty artykułów prasowych by się zdały - to tak na szybko.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #2 : 02 Kwietnia 2010, 14:36:23 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:57:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #3 : 02 Kwietnia 2010, 19:43:06 »
0

Witam, rzetelna krytyka jest dzisiaj w cenie, bardzo dziękuję za wskazówki do których - w miarę możliwości, będę się dostosowywać.
Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
mati1899
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 30 Maja 2010, 19:45:54 »
0

Mnie się strona podoba.
Bardzo interesujące fotki.  :wink:
Pozdrawiam!
Zapisane

Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej http://www.ciuchcia-sroda.pl/
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 01 Czerwca 2010, 23:41:47 »
0

Fajnie że średzka kolejka ma swoją stronę a nie jest reprezentowana przez jedną podstronę w serwisie powiatu

A co do samej strony, to znalazłoby się parę rzeczy do poprawienia:
- wyśrodkowane teksty się gorzej czyta niż wyrównane do lewej (zwłaszcza, jeśli tekstu jest więcej - vide historia)
- trochę brakuje "oddechu" - przydałoby się więcej pustej przestrzeni między tekstem a krawędzią kolumny (poprawi to czytelność)
- tytuł: trochę się zamazuje na tle zdjęcia, jest mało czytelny. Tak sobie myślę, że zamiast pisać adres strony, wystarczyłoby dać duży wyraźny tytuł "Średzka Kolej Dojazdowa" (jako tekst a nie grafikę), co nie dość że poprawi czytelność ale też ułatwi wyszukiwanie strony w necie. Aha, między tytułem a zdjęciem w nagłówku (tzn na zdjęciu ale pod tytułem) przydałoby się dać jakieś tło, aby tytuł się lepiej odcinał
- cały layout można spokojnie poszerzyć do 960 pixeli - monitory 800x600 to już muzeum, a poszerzając layout zyskasz sporo przestrzeni na prezentację treści.
- przy tak wąskim layoucie strony 3 kolumny to trochę za dużo - warto by było całość poszerzyć i kolumnę z linkami i dodatkowym info dać z jednej strony (np z prawej), dzięki czemu wygodniej by się czytało główną treść
- pomyśl o ludziach, którzy łączą się np przez GPRS albo mają słaby wzrok i używają screen readerów - linki (zwłaszcza w głównym menu!) lepiej zrobić tekstowe niż graficzne (poprawi to też pozycję strony w wyszukiwarkach)
- zdecyduj się na jeden styl nagłówków - jeśli tytuł podstrony (np Historia lub Galeria) jest pisany arialem, kapitalikami i szarymi literami na białym tle z pomarańczową pierwszą literą, to "news" (biały na szarym tle) pasuje tu jak Tp4 do białych wagonów InterCity ;-)
- nagłówek strony: moim skromnym zdaniem jedna dobra, wyrazista fota zrobiona w jakimś charakterystycznym dla kolejki miejscu z powodzeniem zastąpiłaby "sklejkę" zrobioną z dwóch lub więcej przeciętnych fotek
- linki do podstron (np działów galerii) lepiej by było zrobić tekstowe. Z obrazkiem są ładniejsze, ale tekstowe mają liczne zalety (pisałem o nich wyżej), dlatego polecam dać zestaw obrazek + tekst, a tekst niech się składa z tytułu (np "Wagony") i krótkiego opisu (np "wagony pasażerskie i towarowe używane na ŚKD") - więcej to powie odwiedzającemu, i umożliwi googlowi lepsze zindeksowanie treści, co z kolei ułatwi wyszukiwanie tej strony w necie
- warto by było zdecydować się na jedną paletę kolorów: jeśli uznałeś, że fajnie wygląda treść w tonacji biało - szarej z pomarańczowymi akcentami (mi też się ta kolorystyka podoba), to warto być konsekwentnym i zachować ją również w nagłówku - niebiesko-szare menu główne niespecjalnie pasuje do reszty

To na razie tyle. Zebrało się tego nieco więcej niż zamierzałem, ale nie czuj się opie*****y, ale spróbuj potraktować moje uwagi jako konstruktywną krytykę ;-)
A jeśli potrzebujesz jeszcze jakichś porad, to wal na maila albo PW
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #6 : 02 Czerwca 2010, 17:46:48 »
0

A ja bym jeszcze sprawdził dokładnie które wagony towarowe są jakiego producenta, bo o ile dobrze pamiętam, to wagony 68W i 72W były produkcji Konstalu, natomiast 4Kw pochodzą ze Świdnicy. I w tym momencie dla Środy będą to odpowiednio:
Kddx 6820 - Konstal
Kddx 8000 - Świdnica
Kddx 8008 - Świdnica
Kddxh 7276 - Konstal
Kddxh 7294 - Konstal

Co do otwartych towarowych to musiałbym pomierzyć w realu, bo ze zdjęć to konstalowskie 69W od świdnickich 5Ww trochę trudno rozróżnić - różnice między nimi są centymetrowe. Pededeiksy to prawie na pewno świdnickie 801Z, tu jest ok, natomiast transportery generalnie produkował ZNTK Wrocław, ale pamiętam że te, które stoją w Środzie na górce też są różnych typów. Był tam reprezentowany bodajże standardowy Tw6a o długości 8,3m, oraz Tw6c który nawet na pierwszy rzut oka jest dłuższy, ma ponad 11m - ale głowy nie dam, dokładnie sprawdzi się w sobotę :smile:
Zapisane

px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #7 : 02 Czerwca 2010, 19:43:28 »
0

Cytat: "Brood.K"
A ja bym jeszcze sprawdził dokładnie które wagony towarowe są jakiego producenta, bo o ile dobrze pamiętam, to wagony 68W i 72W były produkcji Konstalu, natomiast 4Kw pochodzą ze Świdnicy. I w tym momencie dla Środy będą to odpowiednio:
Kddx 6820 - Konstal
Kddx 8000 - Świdnica
Kddx 8008 - Świdnica
Kddxh 7276 - Konstal
Kddxh 7294 - Konstal

Co do otwartych towarowych to musiałbym pomierzyć w realu, bo ze zdjęć to konstalowskie 69W od świdnickich 5Ww trochę trudno rozróżnić - różnice między nimi są centymetrowe. Pededeiksy to prawie na pewno świdnickie 801Z, tu jest ok, natomiast transportery generalnie produkował ZNTK Wrocław, ale pamiętam że te, które stoją w Środzie na górce też są różnych typów. Był tam reprezentowany bodajże standardowy Tw6a o długości 8,3m, oraz Tw6c który nawet na pierwszy rzut oka jest dłuższy, ma ponad 11m - ale głowy nie dam, dokładnie sprawdzi się w sobotę



Jeśli chodzi o kryte towarowe to się zgadza. Węglarki są to 60W/2 (Wddxh) oraz 5Ww (Wddx). Transportery to dwie sztuki Tw6 i jedna Tw6c.
Zapisane

AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #8 : 11 Czerwca 2010, 22:54:32 »
0

Dziękuję za bardzo cenne webmasterskie wskazówki, jak będę mieć trochę więcej wolnego czasu (już niedługo) to popracuję nad powyższymi punktami. Subiektywna ocena dopinguje do działania. Pozdrawiam
Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!