andy
|
 |
« : 11 Lutego 2005, 22:36:59 » |
0
|
Witam ! Przepraszam jeśli się powtarzam, ale czy do drezyny, lokomotywy można kupić paliwo bez wliczonego podatku drogowego ? Próbowałem googlać ale nie wiem jak sformułować pytanie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 11 Lutego 2005, 23:02:56 » |
0
|
I to jest pytanie za milion punktów. Przepraszam, że piszę post niczego nie wnoszący, ale od dłuższego czasu zadaję sobie to właśnie pytanie - dlaczego dobijane przez dotowany transport drogowy koleje i kolejki, muszą płacić jeszcze haracz na rozbudowę infry konkurencji.....?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #2 : 11 Lutego 2005, 23:29:05 » |
0
|
Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #3 : 11 Lutego 2005, 23:31:50 » |
0
|
Witam ! Przepraszam jeśli się powtarzam, ale czy do drezyny, lokomotywy można kupić paliwo bez wliczonego podatku drogowego ? Nie można. Transport kolejowy w ten sposób dotuje swoją najzajadlejszą konkurencję. Proponuję wystosować oficjalne pismo do ministerstwa finansów, gospodarki i infrastruktury i zobaczyć co które z nich odpowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #4 : 12 Lutego 2005, 09:00:08 » |
0
|
Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej O to chodzi - kiedyś mi się obiło o uszy, że takowe paliwo jest tańsze. Ale chyba rozstrzygnie pytanie do ministerstwa jak proponował Piottr. Z drugiej strony w wątku obok jest o zasilaniu gazem - ciekawe czy coś mogą nam zrobić jeśli pojazd szynowy zasilimy gazem z butli (takiej do zasilania np. kuchni) - bo w przypadku samochodu można mieć poważne problemy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
taunus
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 12 Lutego 2005, 15:27:05 » |
0
|
Najtanszy jest olej opałowy i rownie dobry co normalny ON........ :lol:
Jest taka szansa zeby kupic olej napedowy od duzych gospodarstw rolnych, ktore np. od Orlenu dostaja wlasne zbiorniki z dystrybutorami np. podczas zniw. Pozniej sprzedaja taniej olej bo juz im nie jest potrzebny a placa za wynejem zbironikow.....
A co do zwyklej butli to nie przejdzie bo ma ona zamala wydajnosc czyli podczas poboru gazu zabiera on ciepło, rozpreza się(reakcja endotermiczna) i butla sie oszroni i gaz nie bedzie sie juz rozprezac...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #6 : 14 Lutego 2005, 21:46:02 » |
0
|
Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej Kolej kupuje paliwo z akcyzą. Bez akcyzy kupują rybacy łąwiący na morzu. ciekawe czy coś mogą nam zrobić jeśli pojazd szynowy zasilimy gazem z butli (takiej do zasilania np. kuchni) Na bardzo podobnych butlach jeżdrzą spalinowe wózki widłowe, czyli da się.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
taunus
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2005, 10:27:37 » |
0
|
Mozliwe ze sie da ale przy obiazeniu ciaglym powyzej 15 kW moga byc w/w problemy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2005, 11:37:02 » |
0
|
Mozliwe ze sie da ale przy obiazeniu ciaglym powyzej 15 kW moga byc w/w problemy Widziałem w stare ruskie cięzarówki z silnikami benzynowmi przerobione na gaz. One mają na pewno niezłę obciązenie ciagłe. Wszytko zależy od tego jaki jest typ reduktora/parownika. Jezeli zastosujemy standarową butlę gazową i podłączymy ją bezpośrenio do reduktora pogrzewanego cieczą chłodzacą silnik (standardowy reduktor stosowany w gaźnikowych silnikach bezynowych) wtedy instalacji powinna działać prawidłwowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
polo
Młotkowy
 
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2005, 12:38:10 » |
0
|
rożnica jest tylko w wygladzie butli w aucie masz butle zamontowana stacjonarnie w wózku widłowym jest ona wymienna podobna do tych używanych w kuchni , róznią sie tylko tym że ta do wózka jest przystosowana do montażu poziomego i ma wmontowany syfon tak aby propan podawany do reduktora był w postaci cieczy , ( do kuchenki podawany jest w postaci gazu co powoduje ze przemiana ciecz - gaz następuje w butli co przy dużym zużyciu gazu powoduje spadek temp. a zatem i ciśnienia ) przy podawaniu gazu w postaci cieczy butla nie bedzie zamarzać i cisnienie w niej dopuki jest choć troche gazu w postaci płynnej bedzie zależne tylko i wyłącznie od temp. otoczenia.
|
|
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
krzysiek20
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 05 Czerwca 2005, 10:05:06 » |
0
|
rożnica jest tylko w wygladzie butli w aucie masz butle zamontowana stacjonarnie w wózku widłowym jest ona wymienna podobna do tych używanych w kuchni , róznią sie tylko tym że ta do wózka jest przystosowana do montażu poziomego i ma wmontowany syfon tak aby propan podawany do reduktora był w postaci cieczy , ( do kuchenki podawany jest w postaci gazu co powoduje ze przemiana ciecz - gaz następuje w butli co przy dużym zużyciu gazu powoduje spadek temp. a zatem i ciśnienia ) przy podawaniu gazu w postaci cieczy butla nie bedzie zamarzać i cisnienie w niej dopuki jest choć troche gazu w postaci płynnej bedzie zależne tylko i wyłącznie od temp. otoczenia. a więc drodzy koledzy juz mowie jak to jest zbutlami wózkowymi a jak z domowymi i na jednej i na 2 wózek pojedzie bądz inny pojazd tyle że wózkow zleci do końca bo w środku ma tak zrobioną rurke zaś domowej przestanie iść gaz w połowie butli chyba że ustawi się ją zaworem do dolu wtedy zleci do końca a to że w kuchence gaz idzie w postaci gazowej to dlatego że kiedy butla stoji zawsze tak będzie troszke o tym wiem pozdrawiam 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 05 Czerwca 2005, 14:14:45 » |
0
|
Nie wiem koledzy czy wiecie ale Diesel sój silnik skonstruował na olej rzepakowy i na rope został przerobiony potem - u mnie na uczelni uczą o tym, że traktory na olej pojadą przynajmniej na upartego powinny inaczej niz jakieś nowoczesne samochody osobowe ( ze starymi ponoć nie powinno być problemu ) - może lok dizloski tez by pojechał ? Aha olej opałowy własnie zdrozał o 30% załatwił tojakiś minister na tygodniu była debata w telewizji, że wszyscy co przerobili sie ostatnio na eko ogrzewanie poprostu sie powieszą a zwłaszcza biedne rodziny,no ale minister udowadniał swój pomysł na przekór przed kamerą, ze Polska jest madzejsza niz inne kraje na świecie i u nas będzie na odwrót bo tam się nie znają a on sie lepiej zna. Nadzieja, ze nie przegłosują tego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #12 : 05 Czerwca 2005, 20:47:37 » |
0
|
Nie wiem koledzy czy wiecie ale Diesel sój silnik skonstruował na olej rzepakowy i na rope został przerobiony potem Tego nie wiedziałem choć zawsze powtarzam żeby lokami jeździć na oleju roślinnym. Podobno Diesel o mało nie zginoł podczas wybuchu prototypu swojego silnika.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #13 : 23 Sierpnia 2005, 21:08:15 » |
0
|
Ja tylko tak - gwoli informacji ... http://www.skpl.kalisz.pl/przetarg.shtmlPozdrawiam ze stacji Zbiersk. ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
|