Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:49:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywy ręcznie robione - czy się opłaca ?  (Przeczytany 42042 razy)
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« : 22 Kwietnia 2010, 18:39:26 »
0

Ciekawi mnie zdanie forumowiczów na temat tego, czy opłaca się (i czy to w praktyce jest możliwe) wykonać samemu lokomotywę. Bo ja myślę, że skoro można zrobić drezynkę to lokomotywę pewnie też się uda.   :smile:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 22 Kwietnia 2010, 18:48:18 »
0

A czemu by miało się nie dać zrobić?? Jeśli masz odpowiednie zaplecze techniczne i umiejętności oraz kasę na budowę to się da zrobić. Pytanie tylko czy da się tako lokomotywo legalnie jeździć.
PS o jakiej mocy myślałeś??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 22 Kwietnia 2010, 19:00:23 »
0

Najwyżej 100KM. No i oczywiście dwuosiowa (wózek to trudna sprawa  :twisted: ). A czemu nie dałoby się jeździć legalnie ? Chyba da się załatwić formalności...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 22 Kwietnia 2010, 19:10:07 »
0

Kolega Drezyniarz może odpowiedzieć na Twoje pytania. Wszak jest szefem ZNTN.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 22 Kwietnia 2010, 19:24:03 »
0

W takim razie Drezyniarz będzie miło widziany w tym temacie Chichot
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 22 Kwietnia 2010, 19:26:12 »
0

Cytat: "MBxc1"
Najwyżej 100KM.


Toż Waćpan chcesz potwora stworzyć :mrgreen:
Wszak taka Wls'ka ma moc znacznie mniejszą a wcale nieźle sobie radzi (w sposobnych warunkach) , że o takim "parochodzie" Las nie wspomnę co siłą aż 70 rumaków mechanicznych, dysponuje.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 22 Kwietnia 2010, 19:32:44 »
0

A możesz napisać jak ty sobie to wyobrażasz?? Jaki silnik, przekładnia itd. Zaciekawiłeś mnie tym pomysłem Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 22 Kwietnia 2010, 19:35:37 »
0

Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy...
Zapisane
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 22 Kwietnia 2010, 19:39:44 »
0

A więc tak:
-przekładnia prawie mechaniczna (zębata - taka jak w zwykłym samochodzie).
-silnik z jakiegoś auta najlepiej, tylko nie wiem, czy niskoprężny dać, ale raczej diesla bo mi wszyscy ostatnio mówią, że niskoprężny ma same wady :roll:
W sumie to zdecydowałem się na 100KM aby prędkość max nie była równa 17 km/h  :twisted: tylko 40km/h haha wiem, że taka prędkość jest za duża. :lol:

Cytat: "marekus"
Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy...

Kolego drogi - zawsze da się coś tanio załatwić, choćby ze złomowiska. :grin:
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 22 Kwietnia 2010, 19:42:46 »
0

Miałem na myśli nowe części, te ze szrotu to już całkiem inna historia...

P.S Skoro już mowa o szrotach, to czy nie warto byłoby zrobić takiej lokomotywki na podwoziu np. WLs50 lub jakiejś lokomotywy kopalnianej (by może byłaby konieczna zmiana rozstawu)
Zapisane
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 22 Kwietnia 2010, 19:48:03 »
0

Cytat: "marekus"
Miałem na myśli nowe części, te ze szrotu to już całkiem inna historia...

Jakbym tak chciał z nowych, to wyszło by 0,5 mln. pln / lokomotywę i 100 pln / zwykły podkład.
Owszem nie sugeruję, że chciałbym mieć nowy złom, ale część rzeczy ze szrotu może być w takim samym stanie jak nowe (biorąc pod uwagę te "nowoczesne technologie", dzięki którym żywotność czegokolwiek = 0.1 żywotności urządzeń "starej technologii").
Cytat: "marekus"
Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy...
Dobry pomysł  :smile:
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 22 Kwietnia 2010, 19:52:42 »
0

Cytat: "MBxc1"
Owszem nie sugeruję, że chciałbym mieć nowy złom, ale część rzeczy ze szrotu może być w takim samym stanie jak nowe
To czy nie lepiej przeprowadzić "głęboką modernizację" jakiejś istniejącej konstrukcji?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 22 Kwietnia 2010, 20:06:48 »
0

Czyli zostawić tylko podwozie? :idea:  Wiązary jakie ma większość loków to po prostu przeżytek. Postaram się w najbliższym czasie coś naszkicować. :wink:
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 22 Kwietnia 2010, 20:16:56 »
0

Tak poza tym:
- jaki rozstaw? 785?
- gdzie by to cudo jeździło i z czym?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 22 Kwietnia 2010, 21:15:21 »
0

Najwięcej jest 750 i to by był chyba najlepszy rozstaw. Jeśli koła będą szersze to i na 785 będzie można jeździć. Tylko inny typ sprzęgu ;/
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 22 Kwietnia 2010, 21:44:34 »
0

W zasadzie to trudno powiedzieć, gdzie mogłaby lokomotywka jeździć. I tu przyznaję rację - najlepszy rozstaw to 750mm. (no chyba że dałoby się jej użyć na GKW   :mrgreen:   ) Zresztą i tak na razie nic w realu nie stworzę, bo kasy nie ma  :neutral: no ale kiedyś raczej tak  :wink: . Ale zawsze plan i obliczenia można zrobić. :cool:
Cytat: "andrzej2110"
Tylko inny typ sprzęgu ;/

W takim razie jaki, według Ciebie byłby lepszy ?
Albo to:
lokomotywka Małe | Duże
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #16 : 22 Kwietnia 2010, 21:54:54 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Najwięcej jest 750 i to by był chyba najlepszy rozstaw. Jeśli koła będą szersze to i na 785 będzie można jeździć.

No, nie całkiem... Może i jeździć, ale z problemami. Machajkę mamy z zestawami 750mm i niestety potrafi się zakleszczyć w rozjazdach. Przy niekorzystnym układzie toru, typu poszerzenie na prześwicie (niechciane oczywiście, lub chciane z okazji łuku), w skrajnym przypadku mogłaby wpaść do środka... (na szczęście jeszcze nigdy coś takiego nie wystąpiło).

Cytat: "andrzej2110"
Tylko inny typ sprzęgu ;/

To akurat nie jest problem nie do obejścia  :wink:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 22 Kwietnia 2010, 21:59:29 »
0

Faktycznie zapomniałem o rozjazdach . Żeby nie wpadały koła do środka to pisałem wcześniej ze muszą byś szersze.

Cytat: "MBxc1"
W takim razie jaki, według Ciebie byłby lepszy ?

Taki na jakiej kolejce ma być używana ostatecznie lokomotywa. No chyba żebyś wymyślił jak łatwo i szybko przełożyć typ sprzęgu.

Tak sobie pomyślałem ze chyba dało by się zamontować oba typy sprzęgów na raz. Tylko nie wiem czy orczyk zmieści się miedzy bufory.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 22 Kwietnia 2010, 22:04:06 »
0

Lepiej dać jeden typ sprzęgu. To bezpieczniejsze i prostsze w praktyce rozwiązanie.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 23 Kwietnia 2010, 03:17:52 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:34:52 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!