1 - Lydka ma 4 biegi... i jakoś sobie radzą i to ze składami 100 t ...
Zgadzam się, jeno początkowo nie określono masy całkowitej składu, więc poszedłem "na max". Jednocześnie ilość przełożeń w pracy pociągowej ma wyraźny wpływ na zużycie paliwa w trakcji. Chyba, że kwestia wiadro/godzinę lub beczka/godzinę nie ma znaczenia...
2 - 12..18 i więcej biegów w samochodach ciężarowych to zazwyczaj układ 4-6 biegowej skrzynki biegów połączonej ze spliterem oraz riderem...
Zdecydowanie tak.
3 - Przekładnia hydromechaniczna wcale nie musi posiadać blokowania hydrauliki...
Zgoda, ale zużycie paliwa (sprawność) bez blokowania przetwornika hydrokinetycznego będzie zasadniczo wyższe.
Jest takie stare przysłowie...
Znamy to przysłowie, jeno pojawia się ono ostatnio z częstotliwością równą powiedzeniu "Po owocach..." w pewnym innym temacie, co onegdaj nie było mile widziane...