Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:47:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?  (Przeczytany 27630 razy)
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« : 14 Maja 2010, 11:01:31 »
0

Witam,
W związku z pojawieniem się parowozu w Nowym Dworze, mam pytanie: czy wiadomo już jak będzie wyglądał tegoroczny rozkład jazdy ŻKD?
No i jak często będzie w nim parowóz?

A co do imprezy, wspomnianej w innym wątku - również się na nią piszę (o ile nikt nie ma nic przeciwko), chętnie się wybiorę. Imprezy na wąskim torze mają niepowtarzalny klimat
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1 : 14 Maja 2010, 11:15:56 »
0

No takiej pewnie nie przeżyłeś jak ta któą planujemy. Koledzy którzy jechali w Jędrzejowie naszym prywatnym parowym karawanem mogą się wypowiedzieć... ale nie róbmy offtopa  :lol:
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #2 : 14 Maja 2010, 11:55:15 »
0

Nie wiem zbyt wiele, ale w każdym razie są plany, by Px jeździł co najmniej jeden dzień w tygodniu (sobota? niedziela?)
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 14 Maja 2010, 13:13:10 »
0

Zapewne będzie prowadził "pociąg nad morze". W tym roku ma być nie tylko w sobotę ale i w niedziele.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 14 Maja 2010, 21:35:58 »
0

Wątpię. Px nie radzi tylu wagonów, chyba, że miałby do pomocy rumuna i byłby wówczas "dla ozdoby"
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 14 Maja 2010, 21:39:18 »
0

Jeden wagonik z silnikiem potajemnie będzie pomagać :wink:   :mrgreen:
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 14 Maja 2010, 22:01:13 »
0

Przyznam, że jeszcze Żuławskiej kolejki nie  odwiedziłem, tak więc powiedzcie, czy tam są jakieś hardcorowe wzniesienia? Lub jakiś mega ciężki skład? Bo widziałem w Sochaczewie jak Px29 (ok, to nie 48, ale 48 to nowocześniejsza konstrukcja), targał bez problemu skład 9 wagonów (8 x 1Aw + 1x 3Aw):
Oto i fotka: http://parowozy.net/zdjecie/5967
Jak na mój gust to powinien dać radę.
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 14 Maja 2010, 22:12:33 »
0

Ale z jaką prędkością?
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #8 : 14 Maja 2010, 22:28:22 »
0

Sam widziałem jak w Środzie Wlkp. Px48 dał radę wtaszczyć 4 x 1Aw+ 1x3Aw pełne luda na kipę. Parowozik jest świeżo po rewizji, i jeśli tylko została ona przeprowadzona porządnie, to można być spokojnym. A jedyne konkretne wzniesienie na trasie jakie mogłoby sprawić kłopot to jest wjazd na most od razu za NDG, a tam na moje oko powinien dać radę.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 14 Maja 2010, 22:31:00 »
0

Cytat: "marekus"
Wątpię. Px nie radzi tylu wagonów, chyba, że miałby do pomocy rumuna i byłby wówczas "dla ozdoby"
Cóż, w zeszłym roku jak byłem, jechał rumun + motorówka (czynna) + wszystkie posiadane wagony i tłok był niesamowity. Miejmy nadzieję, że w tym roku frekwencja będzie zbliżona, jednak rozłożona na większą ilość kursów i Px + ewentualnie motorówka wystarczy. Px + rumun bez motorówki jest mniej prawdopodobnym zestawem ze względu na brak wagonów (wszak do MBxd2 trochę sardynek też się zmieści :wink: ).
Oczywiście na imprezę piszę się obiema rękami - nieśmiało zaproponuję: może pierwszy weekend września?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 14 Maja 2010, 22:49:07 »
0

Ja bym wolał nieco później - jeśli będzie Parowozjada to się na nią wybieram, nie chcę mieć dylematów ;-)
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 14 Maja 2010, 22:56:06 »
0

Przyznam, że nie skojarzyłem  :oops: . Problem w tym, że później robi się już mocno jesiennie, dzień jest coraz krótszy a studenci też mają inne zajęcia. Z kolei ostatni weekend sierpnia (który nota bene byłby idealny), odpada jak rozumiem ze względu na ruch planowy. No, ale to już niech organizatorzy się martwią  :razz: .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 14 Maja 2010, 23:00:02 »
0

Koledzy - czytaj: Marekus
Nie znam profilu podłużnego ŻKD, ale wiem że dobry parowóz Px48 przy warunkach terenowych nie zbliżonych do górskich może bez problemu prowadzić skład o ciężarze 130 ton ze średnią prędkością 30 km/h.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 14 Maja 2010, 23:02:56 »
0

To może inaczej: pierwsza dekada października? Z reguły jest jeszcze ładna pogoda, a już są uroki jesieni w stylu kolorowe liście itp. Oczywiście ryzyko kiepskiej pogody istnieje zawsze. Ale pogodę można przecież zaczarować złotym trunkiem
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 14 Maja 2010, 23:19:42 »
0

Ponieważ znam sieć ŻKD , śmiem twierdzić, że żadnych problemów z pociągnięciem maksymalnego obciązenia "na haku" dla PX-a nie będzie. Jedyne przewyższenie, z tego co pamiętam jest przed mostem w Rybinie. Nasz poczciwy Jedrzejowski Px w roko 2007 ciągnął 6 wagonów pod Jasionną i dał radę. No chyba, że obciażenie wagonów turystami osiągnie (wg.prognoz,czego życzę) apogeum, to już sam nie wiem. Ale to trzeba by zapytać górali z Krościenka ! Oni pływajo , to wiedzo jako jest nośnośc wszystkiego,co dotycy turystów  :wink:
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 15 Maja 2010, 11:15:17 »
0

TAk czy tak zapewne w takim składzie pojedzie Mbx2 aby zabrać więcej ludzi. Jak Px nie pomorze to motowóz pomoże. Przeciętny turysta może się nawet nie zorientuje że ten wagon ma silnik i pomaga.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 15 Maja 2010, 17:05:23 »
0

Panowie, zaręczam własnym słowem bimbrownika, że jeśli nie przekroczy się obciążenia 180t, to żadne wzniesienia dla Px'a nie są straszne. Byle by piach był i węgiel dobry. Reszta to kwestia rozprowadzenia składu czyli po prostu umiejętności maszynisty wykorzystania inercji ponad 200t. I to wsio. Jeśli nie ma konieczności zatrzymania pociągu na wzniesieniach, to można sobie zmartwienia na inną okazję zostawić.
Pozdrawiam!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 15 Maja 2010, 23:29:56 »
0

Patrząc po składzie z 1 sierpnia 2009:

4x klasa rumuńska
5x letniak
1x czynna motorówka
Całość wypełniona sardynkami. Ze 150t będzie to ważyło (gdyby motorówkę puścić nieczynną, byłoby nawet 180t).

Patrząc w służbowy rozkład jazdy: pochylenia miarodajne 4-5 promili (największe na odległości  poniżej 100m: 24-25 promili koło Nowego Dworu).
Pewnym problemem jest fakt, że pociąg dość często się zatrzymuje: respektowane są wszystkie przystanki a do tego jeszcze postoje przed ważniejszymi przejazdami.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #18 : 16 Maja 2010, 09:43:47 »
0

A jaka prędkość rozkładowa? Jak nie ma forsownego rozkładu, to nie ma się czym martwić...

Z Px'em problemem jest ruszanie cięższych składów na wzniesieniach, bądź w łukach. Jeśli tylko uda się uruchomić cały skład, choćby uzyskał prędkość 1km/h, to nie ma problemu z dalszą jazdą. Po prostu piach pod koła, lewar na wykładkę, pełne ciśnienie na suwaki i jedziemy. Parowóz rozpędza skład nawet szybciej niż Lxd2. Natomiast newralgicznym punktem jest samo ruszenie.

Trzy historie:
- Zatrzymano skład o masie 125t na łuku o promieniu 300m za przystankiem Piaseczno Zalesie. Łuk leży na niewielkim pochyleniu, może ze 3 promille. Pomimo zastosowania maksymalnej mocy skład nawet nie drgnął. Trzeba było cofnąć 50m na prostą i zastosować rozruch z szarpnięciem aby całość w ruch wprawić. Od tej pory nigdy nie staję w tamtej okolicy.

- Skład o masie 140t zatrzymano w peronach stacji Grójec mającej spadek w kierunku Piaseczna. Gdy zaszła potrzeba podciągnięcia składu na nic zdała się znów moc parowozu, mało tego - skład zaczął w pewnym momencie ściągać czajnik! Dopiero sztuczka ze ściśnięciem wagonów i szarpnięciem rozwiązała problem.

- Podczas dojazdu do skrzyżowania z DK50 tiry wciąż nie chciały ustępować nam pierwszeństwa. Jednak maszynista nie pozwolił aby pociąg stanął. Niemalże na chama wjechał na przejazd pomiędzy ciężarówy z prędkością może 2km/h, ciągnąc za sobą "wąż" 7 wagonów. Gdyby "zdryfił" i stanął, to "umarliśmy w butach". Parowóz ostatkiem sił rozpędził skład, czuć było, że te krótkie 10 promill to dla niego jest kres możliwości. Na tym skrzyżowaniu, ze względu na wzniesienie, nawet za czasów PKP nikt nie zezwolił by na przejazd kat. A pomimo skrzyżowania z ruchliwą DK, bo żaden pociąg by się nie wyciągnął. A szczególnie, że pociągi towarowe dla kierunku nieparzystego (z Piaseczna) były w 99% ładowne...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 16 Maja 2010, 18:30:15 »
0

Witam po długiej przerwie na forum 750mm.

Nie wiem ile osób mnie tu kojarzy. Na ŻKD "pracuję" od samego początku.
Jak to na wąskim torze bywa trzeba zajmować się wszystkim, ale moją domeną są rozkłady jazdy (od koncepcji do wywieszenia na stacjach).
Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania.

Cytat: "Kucyk"
A jaka prędkość rozkładowa?


Prędkość szlakowa Nowy Dwór Gdański - Stegna Gdańska = 35 km/h
Rozkładowy czas przejadu = 40 minut
Odległość = 15km
Prędkość handlowa = 22,5 km/h

Cytat: "Kucyk"
Jak nie ma forsownego rozkładu, to nie ma się czym martwić...


No to nie czym się matwić

Cytat: "Kucyk"
Z Px'em problemem jest ruszanie cięższych składów na wzniesieniach, bądź w łukach. Jeśli tylko uda się uruchomić cały skład, choćby uzyskał prędkość 1km/h, to nie ma problemu z dalszą jazdą. Po prostu piach pod koła, lewar na wykładkę, pełne ciśnienie na suwaki i jedziemy. Parowóz rozpędza skład nawet szybciej niż Lxd2. Natomiast newralgicznym punktem jest samo ruszenie.


Stacja Nowy Dwór Gdański na płaskim i prostym torze; stacja Stegna Gdańska na płaskim i niestety w łuku.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!