Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2020, 07:26:08 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.  (Przeczytany 38214 razy)
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 25 Maj 2010, 12:24:27 »
0

Panowie drezyną można jeździć, ludzie znajdą się do tego, ja zaś nie mogę, bo nie posiadam uprawnień na pojazdy spalinowe. Co do pomysłu kolegi Obserwatora. Uważam, że przeniesienie do Przasnysza będzie niezbyt dobrym pomysłem, bo tylko zaostrzy apetyt niektórych na tereny KD w Mławie.
Zapisane

audienda et altera pars
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 25 Maj 2010, 12:34:41 »
0

ale te tereny są już i były przegrane , uważam ratujmy to co się da uratować .
Zresztą czy MKD da się uratować ??...............
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #22 : 25 Maj 2010, 12:39:57 »
0

Wobec tego niech kolega Tonsor powie jak chce reaktywować kolejkę. Pytam tutaj o realne działania na tu i teraz a nie mrzonki w stylu znam proboszcza który może mi załatwić 10 tyś turystów.

PS. Skąd weźmiesz kasę na sfinansowanie uruchomienia pociągu?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 25 Maj 2010, 12:42:47 »
0

Uwierz mi, że da radę, przyłącz się do Nas, możemy spróbować, niektórzy mnie uważają mnie za awanturnika, lecz ja walczę o dobro kolejki, jak kolega chcę to możemy razem podjąć jakąś inicjatywę. Ta pierwsza część tyczy się kolegi Obserwatora. Grzegorzu na sfinansowanie pociągu mam kilka pomysłów, nawet mam kilka propozycji, które polegają na daniu pieniędzy na stowarzyszenie. Warunkiem jest następujący'' Mamy widzieć tego efekty''.
Zapisane

audienda et altera pars
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #24 : 25 Maj 2010, 12:46:59 »
0

Cytat: "tonsor"
Uwierz mi, że da radę, przyłącz się do Nas


Niestety nie jestem zainteresowany.
Po pierwsze z braku zaufania do celowości i powodzenia Waszych działań
Po drugie zwyczajnie z braku czasu.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 25 Maj 2010, 12:52:11 »
0

Rozumiem, a jeśli zobaczysz Naszych działań pozytywne efekty?
Zapisane

audienda et altera pars
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #26 : 25 Maj 2010, 12:53:01 »
0

Nie wyprzedzajmy faktów. Jeśli zobaczę to będę się zastanawiał. Teraz nie widzę takiej potrzeby.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 25 Maj 2010, 13:15:05 »
0

Jeżeli TONSOR to gosć z Mławy srający na sciany kolejki , a Gajkowski to GAGAREK - POWODZENIA PANOWIE :lol:
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 25 Maj 2010, 13:37:43 »
0

Cytat: "tonsor"
a jeśli zobaczysz Naszych działań pozytywne efekty?


Ponoć już zobaczono ....... na ścianie.  :wink:
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #29 : 25 Maj 2010, 13:39:15 »
0

Panowie temat MKD wałkowany był już tyle razy, że aż szkoda do tego wracać. Wielokrotnie mówiło się że MKD=KrKD a że historia lubi się powtarzać to mamy efekt. Zgadzam się w 100% że każda kolejka to ludzie ale też i potencjał. W Mławie ani turystyki ani płynących z tego powodu potoków podróżnych. Jedynym rozwiązaniem na utrzymanie linii byłoby wznowienie ruchu towarowego. Owszem, wiem w jakim stanie jest infrastruktura, ba nawet tabor. Ale jak będzie pieniądz do wyjęcia to można wszystko.
Odkąd pamiętam poważnym problemem w Mławie byli właśnie ludzie. I nie mówię o miłośnikach i ich wyczynach (pamiętne samowolne wyjazdy lokomotywą czy drezyną) a o ludziach pracujących na kolejce. Problemy personalne zmusiły SKPL do uciążliwych delegacji, które dobrego wpływu na obsługę kolejki z tego co wiem nie miały choćby przez wzgląd na fatalne warunki socjalne na stacji i odległość Mława - Zbiersk.

Podsumowując

Nie ma czego i kogo wozić.
Nie ma kim a niebawem pewnie i czym.
Nie ma potencjału - nie ma przyszłości.

Jeśli kolejka miałaby naprawdę ruszyć po pierwsze obsługa miejscowa, po drugie operator stricte towarowy i możliwość odpowiedniego brutta do przewożenia, po trzecie normalni MKole nie plujący jadem na ręke która w pewnym sensie ich karmi.
Zapisane
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 25 Maj 2010, 14:17:55 »
0

ŚWIĘTE SŁOWA PANIE
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 25 Maj 2010, 15:16:42 »
0

Cytat: "obserwator"
Ja nadal stoję przy swoim stanowisku , uważam że szansa dla kolejki to :
- odcięcie się od Mławy pod względem zaplecza ( wojna gruntowa )
- przeniesienie warsztatów do Przasnysza nie jest problemem ekonomicznym , remont substancji w Mławie będzie droższy.
Mogę zapytać, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie znam aktualnego stanu budynków w Mławie (ma ktoś może zdjęcia?), ale musiałyby być naprawdę totalną ruiną (i to pod względem budowlanym a nie optycznym), żeby taniej wyszło zbudowanie nowego zaplecza...

Widzę, że kwestię tę uważasz za podstawową i zastanawiam się, z jakiego powodu... Jak na razie mówisz tylko, że to nie problem i że jest to jedyna możliwość uratowania kolejki Chciałbym usłyszeć konkretne argumenty, dlaczego szopa w Przasnyszu (czy gdziekolwiek indziej) będzie lepsza niż w Mławie.

A co z projektem „Zabytkowa Kolejka Wąskotorowa Mława– Maków Mazowiecki Lokomotywą Rozwoju Północnego Mazowsza.”  :?:
Podobno 7 maja Rada Gminy Mława podjęła uchwałę o przystąpieniu gminy do tego projektu. Czyli coś tam się jednak kluje...

Cytat: "AXEL"
Jeśli kolejka miałaby naprawdę ruszyć po pierwsze obsługa miejscowa, po drugie operator stricte towarowy
Ja z kolei nie wierzę w możliwość uruchomienia kolejki w celu prowadzenia jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika), a koszty przywrócenia infrastruktury, taboru i organizacji całego przedsięwzięcia nie zwrócą się przez najbliższe 100 lat nawet przy założeniu sporych przewozów. Tak więc, jedyną realną opcją jest wyciągnięcie forsy od podatników, w czym bardzo pomagają właśnie fundusze unijne i projekty mające na celu "bla, bla, bla... poprzez podniesienie atrakcyjności turystycznej regionu"
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 25 Maj 2010, 15:55:48 »
0

Cytat: "2xm"
jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika)


Nie do końca się z tym zgodzę z 2 powodów:
- w związku z tym samorządy powinny natychmiast wprowadzić zakaz ruchu samochodów ciężarowych i dostawczych w swoim regionie - wszak one "wydeptują ich samorządowe drogi"
- doprowadzenie kolei (nawet w sensie uruchomienia kolei wąskotorowej) podnosi atrakcyjność inwestycyjna regionu co przenosi się na przyszłe większe wpływy do samorządowej kasy i przede wszystkim większe perspektywy zatrudnienia ludzi.

Tak.. wiem teraz powinien zejść na ziemię i zgodzić się z tym, że "zawsze są ważniejsze wydatki", wszak wiem, że wyciągnąć kasę od samorządów jest strasznie trudno, lecz pamiętajmy, że należy powyższe argumentu podnosić i upominać się o wsparcie dla kolei niezależnie od profilu działalności kolei.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #33 : 25 Maj 2010, 15:56:10 »
0

Cytat: "2xm"
Ja z kolei nie wierzę w możliwość uruchomienia kolejki w celu prowadzenia jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika), a koszty przywrócenia infrastruktury, taboru i organizacji całego przedsięwzięcia nie zwrócą się przez najbliższe 100 lat nawet przy założeniu sporych przewozów.


No i tu sie niestety mylisz co do MKD.
To jedna z najlepiej zachowanych linii, koszty inwestycji w torowisko są naprawdę znikome, całość trasy położona niemal od nowa w latach 90-tych na szynie S49. Gdyby był odbiorca/nadawca towaru po trasie mogłaby funkcjonowac tak jak funkcjonowała za SKPL-u. Jednak to brak ludzi i zajadłość pewnym MK doprowadziły do jej upadku.
Co do turystyki kto zabrania tego przewoźnikowi towarowemu? Nawet Cargo ma swoje skanseny i jakoś prowadzą retro pociągi.
Coś za coś. Samorząd coś daje - przewoźnik pomaga w uruchomieniu pociągów. I każdy zadowolony.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1021 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 25 Maj 2010, 16:43:25 »
0

Cytat: "2xm"
Cytat: "obserwator"
Ja nadal stoję przy swoim stanowisku , uważam że szansa dla kolejki to :
- odcięcie się od Mławy pod względem zaplecza ( wojna gruntowa )
- przeniesienie warsztatów do Przasnysza nie jest problemem ekonomicznym , remont substancji w Mławie będzie droższy.
Mogę zapytać, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie znam aktualnego stanu budynków w Mławie (ma ktoś może zdjęcia?), ale musiałyby być naprawdę totalną ruiną (i to pod względem budowlanym a nie optycznym), żeby taniej wyszło zbudowanie nowego zaplecza...


No, ale jak to jest zabytek - no i w zależności od podejścia konserwatora - nie trzeba byłoby aż takiej ruiny, żeby uzyskać koszty generalnego remontu większe od postawienia lekkiej hali konstrukcji stalowej obitej  płytami warstwowymi (fakt, paskudnej), gotowej w miesiąc.

Cytat: "obserwator"
Teraz co do zabytków, to za dwa góra trzy lata sprawa z gruntami mławskimi sama się rozwiąże ( podatki od nieruuchomosci ) - mława za zobowiazania przejmie od LOT grunty , Wojewódzki Konserwator wypisze z rejestru to co pozostanie z budynków w mławie - bo utracą samoistnie sybstancję zabytkową.
I nic tego nie zmieni zaden ustawowy przymus , dbania o zabytki jak nie ma forsy.

Nie musi niszczeć. Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować. Oczywiście zależy to od woli, mądrości, operatywności właściciela. Przecież gdyby wydębić kasę z odpowiednich funduszy w takiej hali można byłoby stworzyć coś jak "warsztaty terapii zajęciowych". Oczywiście to teoria - tak jak teoretyczne jest dywagowanie o świetlanej przyszłości w przypadku pozostawienia obecnej funkcji.
Zapisane
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


MKD
« Odpowiedz #35 : 25 Maj 2010, 16:49:39 »
0

Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z głową. Należy także szukać alternatyw dla kolejki na cały rok, i na różne okresy'' martwe''. Żeby kolejka działała należy usunąć osoby, które rzeczywiście blokują jej rozruch. Co do tych ścian to powiem wam szczerze i mogę przyrzec na swoje życie, że to nie moja sprawka i tego nie widziałem, a jeśli ktoś to widział, to czemu policji nie powiadomił, myślę, że ja to zrobię i zgłoszę do głównego konserwatora to co tu się dzieje, łącznie z zaniedbaniami przez dzierżawcę mienia kolejki. A tak swoją drogą mogę mieć 150 ludzi na kolejkę dzięki jednemu ze stowarzyszeń, które chce się włączyć w pomoc kolejce, nie licząc osób innych, którzy są mieszkańcami miasta i okolic. Ja biorę sie za robotę, bo ze stukania w klawiaturę to nic nie wyjdzie, a jedynie okaże się to stratą czasu, który można poświęcić na ratowanie kolejki. Myślę, że damy radę tylko należy usunąć z mechanizmu ciała obce blokujące jego prawidłową pracę. Nic tu wielkiego nie obiecuję, będę się starał, krok po kroku ratując i odnawiając to co najpilniejsze do sprawnego działania MKD.
Zapisane

audienda et altera pars
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 25 Maj 2010, 17:21:43 »
0

Phinek, nie do końca się chyba zrozumieliśmy. Chodzi mi o możliwą do wyobrażenia sytuację, gdy przychodzi do UG przedsiębiorca z branży i mówi, że chce uruchomić przewozy towarowe na kolejce. Niestety ma nikłe szanse na zdobycie jakiejkolwiek pomocy finansowej ze strony samorządu. Nie twierdzę, że to sytuacja normalna (korzyści z przeniesienia części przewozów na kolej są wymierne), ale niestety mentalności urzędników nie zmienimy.

Cytat: "AXEL"
To jedna z najlepiej zachowanych linii, koszty inwestycji w torowisko są naprawdę znikome, całość trasy położona niemal od nowa w latach 90-tych na szynie S49.
Wiem, że szlak ogólnie był w niezłym stanie. Tyle, że przygotowanie toru to nie jedyne koszty. Potrzebny jest tabor, wyposażenie zaplecza no i właśnie ludzie...  Same przewozy też - nie oszukujmy się - zbyt wielkich zysków nie generują (choć oczywiście i tak są one sporo większe niż z okazjonalnej turystyki). SKPL jakoś tam przędło, ale jak wspomniałeś różowo nie było.

Cytat: "AXEL"
Co do turystyki kto zabrania tego przewoźnikowi towarowemu? Nawet Cargo ma swoje skanseny i jakoś prowadzą retro pociągi.
Coś za coś. Samorząd coś daje - przewoźnik pomaga w uruchomieniu pociągów. I każdy zadowolony.
Właśnie o coś takiego mi chodziło. Tyle tylko, że nie mówimy już w tym momencie o przewoźniku stricte towarowym. Dzięki "turystyce" wydłubuje się trochę forsy na rozruch, ewentualny ruch towarowy pozwala utrzymać całość w odpowiednim stanie, opłacić naprawy, część etatów i dać jakiś zysk operatorowi. Resztę dokłada samorząd jako dotację na działalność kulturalną czy inną.

Cytat: "emibe"
No, ale jak to jest zabytek - no i w zależności od podejścia konserwatora - nie trzeba byłoby aż takiej ruiny, żeby uzyskać koszty generalnego remontu większe od postawienia lekkiej hali konstrukcji stalowej obitej płytami warstwowymi (fakt, paskudnej), gotowej w miesiąc.
Czy ja wiem? Nie są to jakieś wybitne dzieła architektury - prawdę mówiąc większą wartość z konserwatorskiego punktu widzenia stanowi układ przestrzenny i funkcjonalny niż pojedyncze budynki. Konstrukcja jest typowa, materiały - zupełnie zwyczajne. Oczywiście wszystko zależy od stanu (no i właśnie stanowiska Konserwatora), ale nie sądzę żeby fundamenty czy konstrukcja ścian wymagała natychmiastowej interwencji. Remont dachu, posadzek, stolarki i instalacji... nie sądzę żeby wyszło drożej niż nowa hala. No a poza tym - podobno mamy chronić zabytki kolejnictwa a nie szukać sposobu na pozbycie się ich.

Cytat: "emibe"
Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować.
Nie do końca. Jak wspomniałem budynki znalazły się w w Rejestrze jako część większej całości. Same w sobie nie mają praktycznie żadnych istotnych wartości zabytkowych. Ot, zwykłe budynki gospodarcze jakich pełno w każdej miejscowości. Likwidacja stacji, podział na działki, przekazanie różnym właścicielom spowodowałoby utratę wszelkich wartości zabytkowych. Wtedy w zasadzie nie ma sensu ich zachowywać i lepiej przeznaczyć od razu cały teren na inne cele.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #37 : 25 Maj 2010, 17:22:32 »
0

Cytat: "tonsor"
Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z  ... [ciach]  ble ble ble



O prosze!
A jak mówiłem wam na spotkaniu z Tomkiem S. z SKPL-u w sppecjalnie zorganizowanym pociągu żeby sie dogadać i nie robić sobie pod górę to nikt nie słuchał a ja zostałem okrzyknięty poplecznikiem SKPL-u !!!

Póki co w tym postkomunistycznym układzie zwanym RP przewoźnikiem, który robi jakiekolwiek pieniądze na przewozach na wąskim torze jest tylko SKPL (pomijam oczywiscie kolejki położone w atrakcyjnych regionach czy od początku zarządzane z głową) a ZTCW na MKD nie wróci za skarby po tym co tam się działo.

Dla mnie temat do zamknięcia, tabor z MKD do wywiezienia a kolejka do zaorania. Kolejne Krośniewice czy Nasielsk.

Powód?

UG Krasne średnio ma ochotę to sponsorować (popatrzeć radzę na SKW gdzie powiat wpakował kupe kasy w oba odcinki)
Długość linii jest oszałamiająca i nie do utrzymania przez wolontariuszy.
Brak ruchu turystycznego od lat jakoś nie rokuje na choćby zwrot kosztów przejazdów składów osobowych.
A do tego kto miałby tym jeździć? Znajdźcie na początek maszynistę z dawnej MKD, który będzie jeździł za psie pieniądze bo to podstawa by uruchomić pociąg. Pierwsze koty za płoty a potem czas pokaże co z tego wyjdzie. Ja dla MKD już swoje zrobiłem, oberwałem za to od Łowców, Harrych i innych, więc nie maczam w tym paluchów więcej.
Zapisane
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


MKD
« Odpowiedz #38 : 25 Maj 2010, 17:40:14 »
0

Maszynista się znajdzie, pertraktowałem z nim na ten temat. Mówi, że od razu przeniesie się do Mławy i będziemy działać, toromistrzów 2 będę mieć i chcą tylko grosze, bo mają pracę, a to dla nich dodatkowe zajęcie by było, z  rewidentem jest trochę trudniej, zaś z dyżurnym ruchu nie ma problemu. Tylko musimy przejąc kolejkę i do dzieła z nastawieniem na efekty.
Zapisane

audienda et altera pars
Phinek
Gość
« Odpowiedz #39 : 25 Maj 2010, 17:42:56 »
0

Cytat: "2xm"
Phinek, nie do końca się chyba zrozumieliśmy. Chodzi mi o możliwą do wyobrażenia sytuację, gdy...


No więc chyba nie do końca... Gdyby jakiś jegomość zajechał Merolem pod UM i powiedział "Dajta kasę na moją kolejkę" to będzie jak piszesz, lecz jeżeli będziemy regularnie wspominać o tym, że transport koleje to oszczędności w drogownictwie to wówczas choć drobne wsparcie można wydreptać (w Rogowie udało się wydreptać kasę na remont kilku przejazdów)... oczywiście jest szansa jedynie na drobne wsparcie, lecz upominać się należy.

Cytat: "AXEL"
...więc nie maczam w tym paluchów...


KLAN PALUCHOWSKICH
zostaw w spokoju  :mrgreen:
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!