Dariusz
|
|
« : 28 Maja 2010, 18:03:49 » |
+1
|
Witam Za kolegą Maciejem: 27.05.2010r - Kolejna perła w naszej kolekcji - podobnie jak ostatnio w autorskiej galerii Dariusza Podsiadły znajdziecie udostępnioną przez Łowcę, a przygotowaną przez kolegę Darka rewelacyjną galerię z dawnej Gdańskiej, a obecnie Żuławskiej KD z... 1989 roku! Stacje Nowy Dwór Gdański, Lisewo, Malbork Kałdowo, trakcja parowa echhh - zapraszam!Jak zwykle w AKTUALNOŚCIACH na http://www.ciuchcia.eu/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
|
« Odpowiedz #1 : 29 Maja 2010, 22:10:00 » |
0
|
Większości z dawnych lat już nie ma... Dobrze że chociaż o trakcji parowej nie musimy mówić w czasie przeszłym. Nie mniej, miło się to ogląda i wspomina.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
sir_m
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 23 Sierpnia 2010, 10:47:29 » |
+1
|
Znalazłem w swoim archiwum krótki film ze Stegny z kwietnia 1991 roku. Niestety jest to jedyny mój materiał z tamtych czasów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
Długość toru:: 100 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
|
« Odpowiedz #3 : 24 Sierpnia 2010, 06:50:23 » |
0
|
....znalazłem w swoim archiwum krótki film ze Stegny z kwietnia 1991 roku. Materiał super (pod względem inwentaryzacji infrastruktury), wynika z niego min. że w Stegnie był odcinek drogowy. Czy z tego filmiku wynika również to żę w stegnie były świetlne semafory wjazdowe czy to pałąki od zapór przejazdowych? (ostatnia sekunda filmiku).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sir_m
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 24 Sierpnia 2010, 10:05:19 » |
+1
|
W tamtych latach była sygnalizacja świetlna. O ile pamiętam to były to semafory 4 komorowe, ustawione na każdym z wjazdów na stację. Zapory też były (tak jak teraz ) obsługiwane z takiego drewnianego budyneczku widocznego na początku filmu. Na filmie widać też nie istniejący już dodatkowy tor do ładowni i to że obecnie ślepy tor przy ładowni, kiedyś kończył się zwrotnicą. Jeśli chodzi o sygnalizację to w tamtych latach na pewno była też działająca w Rybinie, osłaniająca most obrotowy. Wypatrzyłem również na zdjęciach linki pędni w Nowym Dworze Gdańskim biegnące od stacji w kierunku wjazdu ze Stegny, Kałdowa. Wynika z tego, że były tam semafory kształtowe. Nie wiem czy od strony Ostaszewa jakiś stał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 25 Sierpnia 2010, 10:03:29 » |
0
|
Film jak z Quake'a :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
Długość toru:: 100 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
|
« Odpowiedz #6 : 26 Sierpnia 2010, 07:35:16 » |
0
|
Film jak z Quake'a :-)
....ale jaki wypasiony level :-P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sir_m
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 01 Września 2010, 22:53:31 » |
+1
|
Trafiłem na kilka wspaniałych zdjęć z imprezy z Mbd1. http://rail.phototrans.eu/1014,1,437.htmlGeneralnie polecam zdjęcia tego autora.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
marar
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #9 : 17 Czerwca 2012, 00:10:02 » |
+1
|
Cos z Historii Bilety z okazji otwarcia ruchu turystycznego na GKD
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 17 Czerwca 2012, 23:41:11 » |
+1
|
Tu ponizej jest cos co chyba nigdzie nie znajdziecie Narodziny Jantar Express
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 24 Sierpnia 2012, 23:19:25 » |
+1
|
Cos z historii w miniaturze
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #12 : 25 Sierpnia 2012, 12:20:58 » |
+1
|
Tu ponizej jest cos co chyba nigdzie nie znajdziecie Narodziny Jantar Express
Kilkanaście naprawdę ciekawych zdjęć połączonych w sposób zupełnie nie do strawienia. Przynajmniej przeze mnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #13 : 25 Sierpnia 2012, 14:34:54 » |
0
|
Beznadzieja. Dotrwałem do trzeciego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #14 : 25 Sierpnia 2012, 14:43:37 » |
0
|
Łomatko! Gdyby nie Kolega Romas który spowodował mi obejrzenie tej tandety (której wcześniej dzięki wstawiennictwu św. Katarzyny nie zauważyłem) miałbym spokojny weekend. Jednak od kilku chwil odczuwam wpływ owego gniota bezguścia. Nic już nie będzie takie jak przedtem. Kolego Romasie, zrujnowałeś mi życie i wypaliłeś mózg.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #15 : 25 Sierpnia 2012, 15:15:22 » |
0
|
Kolego Romasie, zrujnowałeś mi życie i wypaliłeś mózg.
Wybacz o zacny czterokopytny. Znam jednakowoż pewien eliksir który zwróci ci jasność patrzenia i utuli Twe smutki. Napitek ów, którego nazwa jak chóry anielskie rozbrzmiewa , zwie się ....... zwie się. K......... , jak się to nazywało ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #16 : 25 Sierpnia 2012, 21:29:56 » |
0
|
Piwo sie zwie !!! Tuskie !!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #17 : 25 Sierpnia 2012, 21:38:12 » |
0
|
Nie, nie piwo... Nazwę przypomniałem sobie, ale chyba już nie pamiętam jak się nazywa. Lecz zrobiłem fotę mocy jak odkorkowałem galonik:
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #18 : 25 Sierpnia 2012, 23:24:48 » |
0
|
Wysłany przez: marar Tu ponizej jest cos co chyba nigdzie nie znajdziecie Narodziny Jantar Express Wysłany przez: Romas Kilkanaście naprawdę ciekawych zdjęć połączonych w sposób... Dla mnie interesujący - brak jest zdjęć na pustych ścianach, np Edwarda G. lub innego dostojnika KW PZPR w Gdańsku.
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #19 : 28 Sierpnia 2012, 15:10:25 » |
-1
|
Ja również próbowałem obejrzeć ten materiał ale niestety mimo usilnych prób poziom wkur(irytacji) z powodu totalnie jego złej jakości spowodował że nie wytrzymałem i musiałem zakończyć oględziny ze względu na słabe nerwy i niechęć szybkiego wydalenia otworem gębowym wcześniej spożytego smacznego posiłku.Z mojej strony potwierdzam,nie warto tego czegoś oglądać
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
|