Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Wrzesień 2019, 20:12:10 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejne zamknięcia  (Przeczytany 5589 razy)
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« : 19 Sierpień 2010, 09:57:27 »
0

Witajcie ,

mam kilka newsów z SKPL ( z samej góry ) , niestety złych :

- zapadła decyzja zarzadu w wycofaniu się z prowadzenia kolejnych dwóch wąskich torów przez SKPL :
a) Przeworskiej KD - makabryczne wyniki ekonomiczne
b) Śmigielska KD - wojna z gminą o podatki , w zasadzie o wszystko - gmina ma swój pomysł na kolejkę , najpierw rozwaliła bar na dworcu instalując tam Policję , teraz chce likwidacji przewozów towarowych i planowych osobowych - tłumaczy się  ze turystyka to przyszłosc a tak naprawdę chodzi o przedwyborcze załatwienie kilku stołków dla kolegów z partii.

W SKPL-u robią to z ciężkim sercem ale nie ma wyjscia ,
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #1 : 20 Sierpień 2010, 00:36:30 »
0

Rozumiem sytuacje Przeworskiej KD, ale jakoś nie moge zrozumieć Śmigielskiej KD... kolej mająca przewozy pasażerskie i towarowe, świetne jedzienie na stacji itd... I ma upaść.. Jakoś w to nie wierze...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 20 Sierpień 2010, 02:10:46 »
0

Cytuj
W dniu wczorajszym sprawa naliczonego SKPL-owi podatku od nieruchomości śmiegielskiej kolejki znalazła szczęśćliwy finał - Rada Miejska w Śmiglu przyznała stowarzyszeniu dotację w wysokości równej podatkowi od nieruchomości.

http://750mm.pl/index.php?topic=2723.msg32725#msg32725
Wystarczy, że tym razem samorząd powie "nie" zamiast "tak" i SKPL jest - i do tego głęboko.

"Na władze nie poradze..."
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 21 Sierpień 2010, 08:44:38 »
0

ale to nie SKPL jest w głebokiej d....( dla nich chyba nawet lepiej nie trzeba dokładać !!! ), ale kolejka , my miłosnicy - bo jak narazie samorządy nigdzie nie powaliły nas realizowaniem szumnych wizji ( Mława, Krosniewice itd )
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #4 : 21 Sierpień 2010, 08:52:13 »
0

SKPL był by w wiadomo czym jeśli musiał by zapłacić podatek, a nigdy nie wie czy taka konieczność nastąpi czy nie. Wszystko zależy od tego jak urzędnikom miejskim zechce się skierować kciuk decydujący o udzieleniu bądź nie łaski - czyli dofinansowania na podatek. Jak będzie do dołu to dobiją kolejkę Niezdecydowany O to raczej chodziło 2xm.
Zapisane

To jest przekaz.
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Sierpień 2010, 11:29:58 »
0

Potwierdzenie :
http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml
Zapisane
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 30 Sierpień 2010, 19:07:28 »
0

Cytuj


No ale przecież na Przeworskiej KD jeździ dużo ludzi, z tego co wiem z 6 kontenerów z węglem były przewiezione, specjalnych pociągów było też kilka/kilkanaście więc chyba aż tak straszna sytuacja nie jest ? Chyba że chodzi o torowisko...
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 01 Wrzesień 2010, 20:27:55 »
0

Ale gdzie na stronie SKPL jest info o planowanym zawieszeniu ruchu na ŚKD? Wprost przeciwnie, widzę że pisze o planowanym ożywieniu..
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 415 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 11 Październik 2010, 09:38:08 »
0

Głos Wielkopolski: ŚMIGIEL - Kolejka coraz bardziej turystyczna
Malejące wpływy sprawiają, że przyszłość Śmigielskiej Kolejki Dojazdowej jest zagrożona. Może to spowodować zaniechanie działalności liczącej sobie 110 lat wąskotorówki, która w tej chwili jako jedyna w Wielkopolsce utrzymuje stałe połączenia pasażerskie oraz przewozy towarowe. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości kolejka będzie wyłącznie atrakcją turystyczną.
Niedawno hucznie obchodzono jubileusz działalności ŚKD. Zorganizowane z tej okazji przejazdy specjalnym składem cieszyły się tak dużym powodzeniem, że specjalne wagony z trudnością mieściły pasażerów. Na co dzień już tak wesoło nie jest. Przez całe wakacje ruch pasażerski był w ogóle wstrzymany, a z uruchomionych od września zaledwie kilku przejazdów dziennie na trasie ze Śmigla do Bojanowa, korzysta bardzo niewielu podróżnych. Znacznie spadło także zainteresowanie przewozami towarowymi. W efekcie kondycja finansowa kolejki jest zła. Dlatego też Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu,
które zajmuje się prowadzeniem wąskotorówki, bierze pod uwagę zakończenie współpracy z samorządem Śmigla, który jest właścicielem ŚKD.

– Chwil trudnych dla kolejki było już wiele, ale jakoś poradziliśmy sobie z nimi – podkreśla Tomasz Strapagiel, prezes SKPL w Kaliszu. – W tej chwili z bieżących dochodów nie jesteśmy w stanie podołać wszystkim kosztom. Tymczasem obiecanych pieniędzy z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu nadal nie ma, choć powinny już być na początku roku. Trudno w takiej sytuacji normalnie działać.

– Jeśli Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu zdecyduje się na zakończenie współpracy, to jesteśmy gotowi zająć się prowadzeniem przewozów nadal. W tym celu został zmieniony statut Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który w takiej sytuacji będzie się zajmował zarządzaniem całym majątkiem Śmigielskiej Kolejki Dojazdowej – zapewnia Wiktor Snela, burmistrz Śmigla. – Jeśli chodzi o finansowanie, to podpisaliśmy już umowę z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu na dotację do przewozów pasażerskich w wysokości 100 tys. zł, która niebawem powinna być przekazana. Z własnego budżetu także przeznaczamy pieniądze na działalność kolejki, głównie na remonty.

Gmina jeszcze w tym roku zamierza rozpocząć remont dworca kolejki, w którym swoją siedzibę ma znaleźć posterunek policji. Prace mają także dotyczyć części obiektu, w którym znajdują się pokoje gościnne, z których korzystają zazwyczaj zagraniczni turyści odwiedzający kolejkę.
Jednak samorząd bierze pod uwagę także i taki scenariusz, że zainteresowanie przewozami pasażerskimi i towarowymi będzie tak nikłe, że w efekcie przyszłością wąskotorówki będzie jedynie działalność turystyczna.

– Celem gminy jest zachowanie kolejki bez względu, czy będzie można nadal utrzymać planowe przewozy, czy też będzie to wyłącznie działalność turystyczna – dodaje burmistrz Snela. – Nie ma takich pomysłów, aby likwidować kolejkę.

Ile od kogo

Śmigielska Kolejka Dojazdowa jest finansowana z kilku źródeł
Oprócz dochodów z przewożenia ludzi i towarów, kolejka jest także wspierana z budżetów samorządowych. 100 tys. zł – tyle ma wynosić dotacja z Urzędu Marszałkowskiego. Z tej kwoty 80 tys. to dotacja do przewozów pasażerskich, zaś 20 tys. zł zostanie przeznaczone na remonty. W budżecie Śmigla jest zapisanych 32 tys. zł, które także zostaną przeznaczone na remonty. Mimo to pieniędzy brakuje.
Źródło: http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/608376,smigiel-kolejka-coraz-bardziej-turystyczna,id,t.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!