Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 21:18:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Milicka ścieżka do kolejki  (Przeczytany 231185 razy)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #20 : 30 Października 2010, 21:18:48 »
0

Dino, bardzo dobrze że czuwasz nad remontem tego wagonu w Pleszewie i chwała Ci za to....
... zejść już z tych Krośniewic i zacząć trzymać kciuki za to aby w Miliczu się powiodło.

I właśnie takie podejście do tematu mi osobiście najbardziej mi się podoba...

Zwłaszcza, że całe szczęście chyba właśnie w tym, że za wykonaniem remontu stoi miłośnik znający się na rzeczy...

BTW. Już od kilku dni się zbieram z większym "raportem z pola walki" czyli opisem tego co się obecnie dzieje w tematach Milickich, jednak permanentny brak czasu skutkuje brakiem rzeczonego postu.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 02 Listopada 2010, 13:13:01 »
0

Na szybko skoro już zaniepokojenie społeczne powoduje wystąpienie zapytań typu:

http://750mm.pl/index.php?topic=3181.msg43604#top

Toteż w skrócie "Akcja Krzyż":

Tamże są wagony:

3Aw - Który miał być tylko "odpicowany", a został rozebrany od środka, wypiaskowany od zewnątrz... są przy nim prowadzone prace ślusarsko-spawalnicze... po prostu jest robiony na tyle solidnie na ile jest to możliwe w tych pieniądzach w których poszedł na przetargu remont (plus trochę skośnego finansowania z A20D-P). Z ciekawostek powiem, że np. zostały zamówione NOWE uszczelki okienne i przyokienne.
Malowanie wagonu zostało uzgodnione wedle stanu fabrycznego czyli:

Z zewnątrz:
- Dach wagonu:                  szary         7005
- Powyżeli listwy podokiennej:  kremowy       1015
- Poniżej listwy podokiennej:   niebieski     5010   

Od środka:
- Powyżej listwy podokiennej:   seledyn       6021
- Poniżej listwy podokiennej:   wiśniowy      8012
- Listwy ozdobne i ławki:       orzech jasny  8001


A20D-P w liczbie 3 sztuk. Wszystkie zostały rozebrane do żywego i wypiaskowane. Po oględzinach stanu ujawnionego przy piaskowaniu wagony zostały zakwalifikowane następująco:

135-4 - full oryginał... wagon blacharsko w najlepszej kondycji i o największym potencjale na rekonstrukcję, mimo mocno zdekompletowanego wnętrza - kompletowanie wnętrza z pozostałych 3 wagonów

133-8 - stylizacja na oryginał... czyli co się da oryginał, a co było by lotem w kosmos to musimy odpuścić (np. oprawy oświetleniowe przedziału pasażerskiego).

142-9 - wystawowy... czyli wydmuszka z przestrzenią wystawową wewnątrz. To właśnie ten widnieje na fotografii:



Wszystkie wagony zyskają NOWE WSZYSTKIE uszczelki oraz malaturę zgodna z oryginalnym stanem fabrycznym t.j.:

Zewnątrz:
- Dach wagonu:                  szary         7045
- Boki w pasy:                  kremowy       1013   
                                wiśniowy      3003


Niusy z MBxd1, Lyd1 oraz Ftdxh niebawem...

Na razie bardzo skrótowo mogę napisać, że w temacie Lyd1 oraz MBxd1 na bieżąco kontaktuje się ze mną kol. Dino, który jest odpowiedzialny za tą część remontu... i z kontaktów wynika, że wszystko idzie solidnie i planowo... ba ze szczególnym uwzględnieniem realiów historycznych.

Zaś Ftdxh to domena Klanu, który atakuje mnie zapytaniami i uzgodnieniami prawie codziennie i z moich obserwacji wynika, że wszystko idzie jak najbardziej poprawnie.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #22 : 02 Listopada 2010, 13:43:06 »
0

Kamilu

To może zagrajmy w otwarte karty - powiedź co zrobiliście aby ten wagon zachować i zapewnić mu lepszą przyszłość niż to co czeka go w Miliczu? Tylko proszę o rzeczową dyskusję.


Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Phinek
Gość
« Odpowiedz #23 : 02 Listopada 2010, 13:55:52 »
0

Panowie... Temat "znajdowania" właściciela, szukania kasy na choćby odmalowanie i inne opowieści z mchu i paproci, to chyba nie jest to co poprawia stan kolejek w PL?

Może lepiej zewrzeć szyki, pozbyć się dawnych antagonizmów i zająć się kibicowaniem, aby Milicz stał się pozytywnym przykładem dla pozostałych Starostów, aby zrozumieli to co Starosta Piotr Lech z Milicza rozumie od dawna... czyli to, że inwestowanie w turystykę czyli miedzy innymi w kolejki wąskotorowe może być szansa na ciekawą przyszłość.

Czy to w Rogowie, czy to w Nałęczowie, czy na innej kolejce przydały by się projekty na miarę Milicza... może jak Miliczowi się uda, to i "naszych" da się przekonac do działania.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #24 : 02 Listopada 2010, 14:16:44 »
0

Ależ, mnie zupełnie nie chodzi o szukanie antagonizmów czy prowokowanie konfliktów.
Chciałbym po prostu aby temat przestał dzielić ludzi. Osobiście wyrażam się dla projektu Milicza z pewną rezerwą, aczkolwiek z nutką sympatii. Podjęto decyzje, przeznaczono środki, sprowadzono tabor, coś się dzieje.

Oby więcej takich inicjatyw, takich inwestycji i takich rozwiązań i to w wielu samorządach.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 02 Listopada 2010, 18:41:45 »
+1

Kamilu

To może zagrajmy w otwarte karty - powiedź co zrobiliście aby ten wagon zachować i zapewnić mu lepszą przyszłość niż to co czeka go w Miliczu? Tylko proszę o rzeczową dyskusję.
Ażeby nie robić OT i dzięki temu aby w Polsce żyło się lepiej, komentarz do powyższego na PW...

Może lepiej zewrzeć szyki, pozbyć się dawnych antagonizmów i zająć się kibicowaniem, aby Milicz stał się pozytywnym przykładem dla pozostałych Starostów...
Zgadza się, jestem absolutnie za!!
I dlatego aby nie niszczyć szyków, nie piszmy że Milicz jest świetny w przeciwieństwie do Krośniewic, w których na pewno tabor nie będzie tak wyremontowany jak w Rogowie, w którym wagon 1Aw ma ładniejszy odcień zieleni niż 1Aw w Sochaczewie...
Reasumując przestańmy się wzajemnie przyrównywać i docinać sobie, że "tamci" będą mieli pięknie pomalowany tabor, zaś wy brud, smród i ubóstwo... Chichot
Amen
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2010, 18:44:56 wysłane przez Kamil » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #26 : 02 Listopada 2010, 19:33:55 »
0

Tak a propos to... Jako "Rogowiak" zaryzykuje stwierdzenie, że to właśnie Milicz będzie miał malaturę lepsza niż Rogów...

Czemu?
- Technicznie - lepsze farby kładzione przez profesjonalne firmy
- Merytorycznie - barwy dobierane osobiście przez, wąskotorowego gooroo w zakresie malatury, czyli samego Michała Z. ... i mieszane w profesjonalnych mieszalniach.

Tak uchylając rąbka tajemnicy... cały Rogów kibicuje.. i nie może doczekać się efektu wizualnego, jaki już za niecały miesiąc zobaczymy... Wszak zobaczyć wagon 3Aw wymalowany wedle oryginalnych barw dobieranych przez M.Z. ... rzecz bezcenna.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2010, 21:49:24 wysłane przez Phinek » Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 03 Listopada 2010, 11:31:18 »
0

Powiat milicki roztsrzygnął kolejny przetarg, tym razem na dostawę wagonu 1Aw
http://bip.milicz-powiat.pl/content.php?cms_id=308||menu=p10
Jak widać, wygrała go FPKW, spieszę uzupełnić tę informację o kluczowy, choć tu niewidoczny fakt.
Mianowicie, oprócz wspomnianej dostawy wagonu 1Aw Powiat Milicki zgodził się sprzedać FPKW zbędny w ich kolekcji wagon
3Aw. Faktycznie jest to więc zamiana z Miliczem wagonu 1Aw za 3Aw - w Rogowie wagonów nie ubędzie. Oznacza to, że FPKW ze swej strony musi sfinansować odkupienie 3Aw od Milicza i sfinansować transporty i załadunki: 3Aw do Rogowa i 1Aw z Rogowa do Milicza. Pozostała po tej operacji kwota W CAŁOŚCI będzie przeznaczona na remont dwóch wagonów 3Aw.

Reasumując FPKW w efekcie tego:
1. ma bardziej różnorodną kolekcję - dot. było 5 szt. 1Aw i tylko 1 szt. 3Aw, po zamianie będą 4 szt. 1Aw i 2 szt. 3Aw
2. pozyskała środki na sfinansowanie remontu 2 wagonów, pochodzące zresztą z UE (choć oczywiście zarazem straciła czas poświęcony na remont 1Aw-konkretnie będzie to ten stojący obecnie na kanale, którego remont dobiega końca)
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2010, 17:15:12 wysłane przez Michał Z » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 03 Listopada 2010, 12:38:31 »
0

Już widzę te piętrowe teorie spiskowe .
A jak w końcu z ostoją w 3Aw?
Mam nadzieję, że "zamieszani w sprawę" napiszą coś więcej .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 03 Listopada 2010, 17:24:34 »
+1

choć oczywiście [FPKW] zarazem straciła czas poświęcony na remont 1Aw-konkretnie będzie to ten stojący obecnie na kanale, którego remont dobiega końca
Czyli z tego co rozumiem w zamian za wagon 3Aw z Milicza (wcześniej z Mławy) Wy przekazujecie wagon 1Aw tzw. Kruszwicki??
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #30 : 03 Listopada 2010, 18:54:19 »
0

EDIT:

@ 3Aw i 1Aw:
Oryginalną wiadomość postanowiłem usunąć bo jednak coś mi się chyba pomieszało z tymi wagonami więc już lepiej nic nie będę pisał żeby zamieszania nie robić ;]
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2010, 20:00:45 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 03 Listopada 2010, 19:02:28 »
0

Cytat: 2xm
A jak w końcu z ostoją w 3Aw?
Cytat: Ptr
Ten wagon 3Aw to jest z Co?.
Najwyraźniej nie nadążam za tempem zmian...
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2010, 20:04:27 wysłane przez Phinek » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #32 : 04 Listopada 2010, 15:35:38 »
0

I żeby nie było tabor ma już gdzie stać. I nie tylko

Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #33 : 04 Listopada 2010, 16:16:24 »
0

A jak tam Sułów?

... Bo wczoraj nie wyglądał jeszcze zbyt optymistycznie...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #34 : 04 Listopada 2010, 19:16:22 »
0

Spieszę zatem donieść iż Sułów zdobyty w km jak na zdjęciu
Jest to oryginalny słupek hektometryczny, który odkryła ziemia podczas prac, a który to oczywiście jak na drogowców przystało zamontowaliśmy.

Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 04 Listopada 2010, 22:09:37 »
0

Takie techniczne pytanko - w projekcie ma zostać wybudowana ścieżka rowerowa, a następnie kolejka, tylko gdzie zostaną ułożone tory przyszłej kolejki - obok ścieżki (jak na powyższej fotce), czy ścieżka zostanie zwinięta ? Co?
Swoją drogą ewentualna kolej może zostać niezłym kontrastem dla pozostałych - kolejka, która standardem będzie mogła dorównać niemieckim wąskim torom - na razie cały ten projekt wygląda jak railfiction, nie pasujący do polskich warunków.
Tak czy siak - powodzenia  
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2010, 22:22:09 wysłane przez Szymek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 04 Listopada 2010, 22:58:56 »
0

Więc techniczna odpowiedź...

Obecna ścieżka jest prowadzona w osi toru i ma szerokość 2 metrów... po cóż 2 metry szerokości? A no dlatego, że potem będzie to idealne podtorze - tylko kłaść tory, sypać tłuczeń i wio...

Wiem to brzmi jak railfiction... i tak też wiele osób to traktowało, zaś włodarzy z Milicza wrzucano do jednego garnka z Mławskimi wizjonerami. Teraz jak pierwsze namacalne owoce Milickiej myśli są widoczne to też łatwiej jest przekonać kolejne osoby to projektu.

Dlatego jeszcze raz nawołuje do popierania tej inicjatywy ze względu na precedens, który swym sukcesem może otworzyć oczy samorządowcom w całej Polsce.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 04 Listopada 2010, 23:07:30 »
0

Przypominałeś mi o Śleszynie. wybudowali ścieżkę z kostki na miejscu torowiska. Gdzieś napisałem ze to dobre podtorze. położyć podkłady i szyny tylko.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 04 Listopada 2010, 23:19:54 »
0

Czy udało się już namierzyć kolejny parowóz, który mógłby zostać odkupiony ?
Czy brano może pod uwagę Px48-1921 z Dębicy (stoi na terenie lokomotywowni) - z zewnątrz wygląda na w miarę kompletny.
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=Px48-1921
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 04 Listopada 2010, 23:31:41 »
0

Zdejmować zadbany, pomalowany, zabezpieczony parowóz z pomnika podczas gdy np. w Mławie stoją w krzakach i gniją? Milicz to jedna z niewielu okazji gdzie mamy szansę powiększyć pulę "zadbane pomalowane szanowane potrzebne lokalnemu środowisku" a nie kanibalizować się nawzajem.

Była szansa na zabranie Px i 1Aw z Praszki. Pojawiły się protesty, deklaracje, tabor został, deklaracje również czego efektem jest remont Px co się władzom lokalnym bardzo chwali.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2010, 23:37:27 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!