Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Grudzień 2019, 22:28:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: praca magisterska nt Sochaczewskiej Kolei Wąskotorowej  (Przeczytany 24085 razy)
realkatt
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« : 30 Wrzesień 2010, 10:34:05 »
0

Witam,
Podjęłam się napisania pracy magisterskiej nt kolejek wąskotorowych na Mazowszu. Badam atrakcyjność turystyczną, możliwości aktywnego wypoczynku. Proszę o opinię czy Sochaczewska Kolejka jest godna polecenia jako atrakcja turystyczna i dlaczego?

Jeśli macie jakieś dokładne dane nt składu pociągu turystycznego lub najlepszych waszym zdaniem elementów taboru znajdujących się na terenie muzeum, również proszę o kilka zdań na ten temat.

Pozdrawiam
Zapisane
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 30 Wrzesień 2010, 12:39:16 »
+1

No proszę Uśmiech
Widzę że mamy podobne, a nawet wręcz te same tematy prac magisterskich. Ja piszę swoją pracę na Uniwersytecie Łódzkim o atrakcyjności obiektów kolejowych na Mazowszu. Generalnie jeśli chcesz się czegoś więcej dowiedzieć o kolejce, to najlepiej skontaktuj się z działem promocji w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, bo oni są administratorem na kolejce sochaczewskiej:
promocja@muzkol.pl
Pozdrawiam

Ps. z jakiej uczelni piszesz Swoją pracę mgr??
« Ostatnia zmiana: 30 Wrzesień 2010, 14:05:23 wysłane przez Kamil » Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #2 : 30 Wrzesień 2010, 13:43:48 »
0

Panowie a może pójść o krok dalej i pokusić się o napisanie własnej analizy marketingowej. Opisalibyście dokładnie potencjał tych miejsc jako atrakcji turystycznych, dorzucając swoje spostrzeżenia i obserwacje. Nie byłoby to tylko powielanie cudzych pomysłów ale prezentacja aktualnej sytuacji rynku kolejowych atrakcji turystycznych Mazowsza.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 30 Wrzesień 2010, 14:00:21 »
+1

Panowie a może pójść o krok dalej i pokusić się o napisanie własnej analizy marketingowej.

Czemu nie, propozycja ciekawa, niestety nie do końca na tym polega praca magisterska.
Praca magisterska polega raczej na tym, żeby opisać istniejący stan rzeczy i za pomocą badań terenowych, np. formularza ankiety rozdanego wśród turystów, udowodnić bądź zanegować przyjętą tezę, że np. Kolejka Sochaczewska jest lub Kolejka Sochaczewska nie jest atrakcyjna dla turystów z całej Polski.
Można oczywiście w pracy pogdybać i popisać w formie sztucznego zapełniacza stron, co należy zrobić żeby było lepiej. Niestety nie sądzę aby wniosło to coś konkretnego do tematu.
Ale oczywiście w takiej pracy można by spróbować przeprowadzić np. Analizę SWOT.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 30 Wrzesień 2010, 14:07:12 »
0

Cytuj
Czemu nie, propozycja ciekawa, niestety nie do końca na tym polega praca magisterska.
Praca magisterska może mieć bardzo różny charakter. Wszystko zależy tak naprawdę od inwencji piszącego i jego promotora. Może mieć charakter bardziej badawczy, analityczny, a może być również formą projektu, symulacji itp.
To, że np. u mnie na Architekturze zwyczajowo robi się projekt jakiegoś budynku/założenia urbanistycznego nie oznacza, że nie można napisać pracy z teorii czy historii architektury. Oczywiście zazwyczaj mało kto się na to decyduje, bo taka nietypowa praca wymaga dużo więcej wysiłku, przygotowań itd.
« Ostatnia zmiana: 30 Wrzesień 2010, 14:10:16 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #5 : 30 Wrzesień 2010, 15:13:24 »
0

A z ciekawości, możecie powiedzieć jaki kierunek i gdzie kończycie, że piszecie takie prace?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 30 Wrzesień 2010, 15:39:38 »
+1

A z ciekawości, możecie powiedzieć jaki kierunek i gdzie kończycie, że piszecie takie prace?

Turystyka i rekreacja na Uniwersytecie Łódzkim
Zapisane
realkatt
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 05 Październik 2010, 06:38:49 »
0

ja studiuję w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Warszawie. A badam atrakcyjność dwóch kolejek pod względem wyjazdów weekendowych.
potrzebuję właśnie trochę informacji o promocji Piaseczyńskiej i Sochaczewskiej.

Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 05 Październik 2010, 13:43:29 »
0

Ponieważ nie widzę entuzjazmu w niesieniu pomocy koledze, zaczynam.

Jeśli chodzi o Piaseczno, to najpełniejszych i najrzetelniejszych informacji dostarczy Ci tamtejsza ekipa... Panowie do tablicy Mrugnięcie.
Polecam też przejrzenie wątku: Pisaeczyńska Kolej Dojazdowa > Prasówka. Trochę na temat promocji powinieneś znaleźć.

Sochaczew
Poważniejszych działań promocyjnych ze strony Muzeum nie zauważyłem, choć mieszkam przecież 30km do Sochaczewa i gdyby coś się pojawiło, to zapewne zwróciłbym uwagę. Może w Stolycy ktoś coś widział... Mrugnięcie

Przejdźmy zatem do potencjału, a skoro potencjał, to "plusy dodatnie i plusy ujemne":

Plusy dodatnie:
+ Lokalizacja w centrum Polski, w bezpośredniej bliskości aglomeracji warszawskiej.
+ Dogodny dojazd zarówno samochodem, jak i koleją (tu dodatkowo położenie Muzeum w pobliżu dworca kolejowego).
+ Punkt końcowy trasy położony na skraju Puszczy Kampinoskiej.
+ Długość obsługiwanej trasy (18 km) - nie zbyt długa (dzieci nie powinny się zbytni nudzić).
+ Muzeum posiada bardzo bogate i różnorodne zbiory, w tym obiekty unikatowe.
+ Pociąg turystyczny prowadzony parowozem, posiadający w składzie (w miarę) zabytkowe wagony.
+ Położenie w pobliżu Muzeum i trasy miejsc związanych z F. Chopinem (Żelazowa Wola, Brochów).

Plusy ujemne:
- Stosunkowo mała powierzchnia ekspozycyjna (szczególnie w porównaniu ze zbiorami).
- Znaczna część zbiorów (w tym tych najbardziej wartościowych) nieudostępniona zwiedzającym ze względu na opłakany stan.
- Przebieg trasy na stosunkowo długich odcinkach przez tereny zurbanizowane (w tym poprzemysłowe) oraz wzdłuż drogi.
- Brak zintegrowania z innymi atrakcjami turystycznymi regionu (poza krótkim spacerem po Puszczy Kampinoskiej).
- Brak ofert specjalnych, adresowanych do konkretnych grup odwiedzających (ewentualnie brak dostatecznej informacji o takowych).

To tak na początek...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 05 Październik 2010, 14:24:14 »
0

Ponieważ nie widzę entuzjazmu w niesieniu pomocy koledze, zaczynam.

A nie koleżance ;-)??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 05 Październik 2010, 15:01:08 »
0

Cytuj
Podjęłam
Fakt, nie zwróciłem uwagi... Uśmiech
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
realkatt
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 10 Październik 2010, 22:38:39 »
0

dziękuję za cenne uwagi Uśmiech

Czy możecie podać mi jakieś szczegóły na temat unikatowych eksponatów w muzeum?

Jeśli chodzi o tabor - z tego co mi wiadomo pociąg Retro prowadzi parowóz Px29-1704....
Czy wiecie może jakiej serii są wagony i ile zazwyczaj doczepianych jest do składu? Czy mają jakąś ciekawą historię?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 10 Październik 2010, 22:52:30 »
0

Px29 to już jeżdżąca historia.. zaś wagonów, zazwyczaj dają 5-7 i są to wagony serii 1Aw plus jeden 3Aw przerobiony na barowy.

Czasem zamiast Px leci Lxd2, który to jest lubiany przez obsługę ze względu na swą moc.

Okazjonalnie w roli pojazdów manewrowych występują:
- Wls40 - mimo, że mała, to daje radę na jedynce z całym składem "oby piasek był"
- Wls150 - ale "panie to to jeżdżący śmietnik... kto by tym chciał jeździć"

Do tego mają jeszcze w ofercie skład "motorowy" czyli dwa wagony motorowe sczepione tyłami z wagonem pomiędzy.
W kierunku "do puszczy" ciągnie MBd1 wyprodukowany w Lisewie
W kierunku "do Sochaczewa" prowadzi "Eberman" z silnikiem od Stara.
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 10 Październik 2010, 23:16:03 »
0

Witam,
Podjęłam się napisania pracy magisterskiej nt kolejek wąskotorowych na Mazowszu. Badam atrakcyjność turystyczną, możliwości aktywnego wypoczynku. Proszę o opinię czy Sochaczewska Kolejka jest godna polecenia jako atrakcja turystyczna i dlaczego?

Jeśli macie jakieś dokładne dane nt składu pociągu turystycznego lub najlepszych waszym zdaniem elementów taboru znajdujących się na terenie muzeum, również proszę o kilka zdań na ten temat.

Pozdrawiam
      Witam !  Koleżanka pisze pracę magisterską. Ale tylko pisze? Czy wiąże się to również z zobaczeniem tego , o czym się pisze!  Oczywiście Koledzy z TZF pomogą, ale nie tędy droga! Wiem Panowie studenci,że będę miał u was wielką krechę, ale nie bądzće gentelmenami ! Przecież za kilka lat, taka właśnie "Pani po Studiach" może trafić na którąś kolejkę i co wtedy?  Nigdy nie tolerowałem sytuacji, że ktoś za mnie coś zrobił. Zapraszamy Koleżankę na którąkolwiek kolejkę wąskotorową!  Przejechać się! Zobaczyć!  A Góry Świętokrzystkie widziała?  Chichot  Pozdrawiam. Bogdan    ( w tej chwili dziękuję Bogu,że nie poszedłem na studia)
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 10 Październik 2010, 23:30:54 »
0

Ależ Bogdanie... nie chodzi tu wszak o pisanie pracy za kogoś, ale o pomoc merytoryczną.

Nie wiem jak inni, ale ja doceniam, już sam fakt znalezienia TZF, zarejestrowania się, utworzenia tego wątku... to już chyba wystarczająco pokazuje, że koleżanka, nie jest "studentką przemądrzałą"* tylko chce temat rozpoznać jak najlepiej.

* - studenci przemądrzali objawiają się zazwyczaj później jako dziennikarzyny najmądrzejsi co źródeł nie szukają, porad nie potrzebują... wszak wiedza najlepiej. Doceńmy to, że rosną nam kolejni spece od turystyki, co chcą się w koleje wąskotorowe bawić... no i może warto w nich "zainwestować naszą wiedzę"... może się to nam w przyszłości zwrócić z nawiązką.
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 11 Październik 2010, 00:01:04 »
0

No może zbytnio sie wq..  Mrugnięcie uniosłem , ale swoje wiem,bo znam zbyt wiele przykładów tego"jechania na cudzym garbie"   Buzia na kłódkę W tym temacie więcej nie będę się wypowiadał. Pozdrawiam. Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 11 Październik 2010, 00:43:05 »
0

Witam !  Koleżanka pisze pracę magisterską. Ale tylko pisze? Czy wiąże się to również z zobaczeniem tego , o czym się pisze!
Zobaczyć ?! 30 września ?! Równie dobrze można wpaść do Sochaczewa o 2 w nocy i w temacie pracy magisterskiej będzie wiadomo dokładnie tyle samo. O wizycie należało myśleć w kwietniu planując kilka wizyt w odpowiednich terminach, wtedy mamy realny obraz sytuacji, tymczasem koleżanka wrzuciła prośbę o pomoc 30 września czyli po sezonie. Jeśli dobrze rozumiem pracę trzeba będzie oprzeć na naszych doświadczeniach bo danych z natury już nie zbierzemy.

1. Za mało wiemy o twojej pracy magisterskiej, może jakiś plan pracy, nazwy działów etc. ?
2. Czy kontaktowałaś się już z Muzeum ? Jeśli będą problemy, mogę coś pomóc.

Ad meritum

1. Zarówno Sochaczew jak i Piaseczno wygrały los na loterii w postaci małych odległości do dużej aglomeracji miejskiej (jaki ma to wpływ na ilość odwiedzin łatwo sprawdzić, sprawdź ile sprzedanych biletów wstępu ma Sochaczew a ile Gryfice).
 Wniosek 1: Blisko i duża pula potencjalnych klientów.
2. Oferta- "ciuchcie-przejażdżka do lasu-spacer-ognisko było miło ale raczej tu nie wrócę"-autentyczna opinia moich znajomych; dostęp do dużej ilości klientów rozleniwia, w Sochaczewie byłem 15 lat temu i z tego co czytam to formuła wycieczki nadal się nie zmieniła.
Wniosek 2: Bazowanie na kliencie jednorazowym, brak działań w kierunku pozyskania stałych klientów.
3. Potencjał: Puszcza, Żelazowa Wola, Ciekawy pomysł na dzień z rodziną, kolekcja taboru-dokładnie w tej kolejności istotności atrakcyjności. Brak wspólnych ofert, brak informacji o pozostałych okolicznych atrakcjach
Wniosek 3: Kolejka to nie cel podróży samej w sobie a dodatek, słabe wykorzystanie potencjału
4. Cdn, dziś już padam Uśmiech

  A Góry Świętokrzystkie widziała?  Chichot  Pozdrawiam. Bogdan    ( w tej chwili dziękuję Bogu,że nie poszedłem na studia)
Góry nie mają takiej specyfiki ilości odwiedzin w  czasie.
Zapisane

Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 12 Październik 2010, 16:29:04 »
+1

Badam atrakcyjność turystyczną, możliwości aktywnego wypoczynku.

Ja mam natomiast takie pytanie:
za pomocą jakich metod badawczych zamierza Koleżanka zmierzyć ową atrakcyjność turystyczną i za pomocą jakich metod chcesz podtrzymać lub ewentualnie obalić postawioną przez Siebie hipotezę, jakoby na podwarszawskich wąskotorówkach były rzeczywiście możliwości aktywnego wypoczynku??
Pytam z ciekawości, bo jak to już napisali Koledzy w postach powyżej, nie wystarczy pogadać o tym z ludźmi na forum, lecz faktycznie te kolejki odwiedzić osobiście i chociażby przeprowadzić jakieś wywiady z pracownikami oraz (co podkreślam) przede wszystkim z turystami...
Kolejka sochaczewska sezon turystyczny już zakończyła, na piaseczyńskiej musiałabyś się zacząć sprężać z badaniami, jeżeli chcesz je przeprowadzić jeszcze w tym roku...
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 13 Październik 2010, 01:15:09 wysłane przez Kamil » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 12 Październik 2010, 21:47:32 »
0

   Koledzy, spokojnie. Nie egzaminujmy Koleżanki. W tym celu zostanie powołana odpowiednia komisja. Zadała nam pytanie i chyba możemy na nie odpowiedzieć bez podszczypywania. Zgadzam się w tej kwestii z Phinkiem.
   Terminy na Uczelni rządzą się swoimi prawami i nie zawsze da się je zgrać z otaczającym światem. Czasem pewne rzeczy robi się mniej lub bardziej na wariata, ale z tym też (niestety) u nas trzeba sobie umieć poradzić. Myślę, że dla każdego oczywistą oczywistością jest, że przy takich badaniach wizyta na miejscu i opinie odwiedzających to podstawa. Nie róbmy z innych idiotów. Oczywiście warto również poprosić dyrekcję placówki o jakieś podstawowe informacje, dotyczące choćby liczby odwiedzających, struktury (szkoły/grupy, turyści indywidualni). Pytanie o opinię w środowisku takim jak nasze też jest uzasadnione i przestańmy się mądrzyć i wyżywać a spróbujmy lepiej pomóc. Ja swoją opinię spróbowałem przedstawić, Wy też, drodzy Koledzy spróbujcie coś dodać od siebie a jeśli nie, to dajcie dziewczynie spokój.
« Ostatnia zmiana: 12 Październik 2010, 21:51:29 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 12 Październik 2010, 21:54:42 »
0

bez podszczypywania

I jak się takich posłucha to już niedługo trzeba będzie jajem o jajo... Ech...

Co do Piaseczna, Kuc z pomocą się zgłasza.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!