Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Maj 2018, 22:39:18 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 176945 razy)
Rogoz
Dyrektor
*****
Długość toru:: 992 m

W terenie W terenie


« : 14 Lipiec 2009, 14:52:15 »
0

Wzorem innych działów zakładam taki wątek i na początek wrzucam link do relacji z TVN Warszawa, czyli o tym "Jak Odrobina jeździł koleją":
http://www.tvnwarszawa.pl/7041,program.html
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 389 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #1 : 14 Lipiec 2009, 19:34:04 »
0

Kucyk dał rade :mrgreen:   Ale nie ma to też jak anielski spokój Bogdana
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2580 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 14 Lipiec 2009, 21:24:03 »
0

szkoda ze kucyk nie powiedział nic o forum 750mm.pl Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1167 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Lipiec 2009, 02:54:33 »
0

Ale za to wiadomo że lubi palić Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 748 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 15 Lipiec 2009, 07:26:25 »
0

Ciekawe czego nie pokazała kamera?? :mrgreen:
Jak kręcili program o metrze to kumpel mówił iż były niezłe jaja...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3657 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 15 Lipiec 2009, 07:34:38 »
0

Program był nakręcony z jednego włączenia kamery... Ale szkoda, że nie słychać, jak wybucha dezodorant, którego wrzucam do pieca po sypnięciu węgla. Kamerzysta aż podskoczył jak pieprznęło... :mrgreen:
Zapisane

Przemierzyłem wąski szlak: od Gryfic po Tar-czyn,
Starłem tysiąc wstawek tak, że aż poszedł dym.
Skasowałem kilka bryk. Nie żałuję dziś... Język
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2580 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 15 Lipiec 2009, 07:50:06 »
0

Efekty specjalne Chichot Specjalnie wrzuciłeś do kamery??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 389 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #7 : 15 Lipiec 2009, 16:29:29 »
0

To nie był dezodorant a płyn do mycia mebli w sprayu :mrgreen:  A został tam wrzucony bo już nic z niego nie chciało psikać :wink:
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 332 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #8 : 17 Lipiec 2009, 22:04:10 »
0

Kurier Południowy,17 lipca 2009

Starostwo powiatowe wystąpiło do gminy Piaseczno z wypowiedzeniem umowy użyczenia Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej, zawartej w 2005 roku. Wezwał gminę do niezwłocznego zwrotu przedmiotu użyczenia. Ma to być pierwszy krok w przejęciu kolejki od PKP SA


(foto KP)

Oczywiście przejęcie kolejki wąskotorowej od jej dotychczasowego właściciela - Polskich Kolei Państwowych nie nastąpi tak od razu. Prawdopodobnie stanie się to dopiero w przyszłym roku. Jednak proces przejmowania już się rozpoczął. Postanowiliśmy zapytać kto był jego inicjatorem.
Wicestarosta Marek Gieleciński poinformował nas, że sugestia dotycząca przejęcia kolejki wyszła od PKP.

Powiat piaseczyński
cofa umowę użyczenia

Aby powiat piaseczyński przejął kolejkę wąskotorową od PKP na własność, muszą być uregulowane kwestie prawne. W chwili obecnej jest tak, że starostwo użycza kolejkę (majątek ruchomy i nieruchomy) od PKP SA (umowa użyczenia została zawarta w 2001 roku), następnie od starostwa użycza ją gmina, a od gminy - Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, które nią administruje. Dlatego też starostwo podjęło decyzję, aby wycofać się z umowy użyczenia kolejki gminie, tym bardziej, że spółka PKP SA w piśmie skierowanym do powiatu stwierdziła, że nie posiada on zgody użyczającego (PKP) do przekazania przedmiotowego majątku kolejki w użyczenie dalszym podmiotom (gmina Piaseczno). Wystosowane przez starostwo wezwanie do niezwłocznego zwrotu przedmiotu użyczenia automatycznie spowoduje wygaszenie umowy gminy z Piaseczyńskim Towarzystwem Kolei Wąskotorowej, która nominalnie powinna obowiązywać jeszcze przez dwa lata.

Nowy właściciel już za rok?

Następnym krokiem ma być przejęcie kolejki wąskotorowej od PKP SA. Starostwo powiatowe już teraz prowadzi rozmowy z PKP w celu zebrania i przekazania stosownych dokumentów do Ministerstwa Skarbu. Na tej podstawie ministerstwo ma wskazać powiat piaseczyński jako właściciela kolejki. Władze powiatu mają nadzieję, że prawdopodobnie stanie się to w przyszłym roku.
Jak powiedział nam anonimowo jeden z gminnych urzędników, PKP SA porządkuje teraz sprawy własnościowe, „odcinając” kolejne działki, które nie są konieczne do utrzymania szlaku. To co może zostać oddzielone i sprzedane bez szkody dla funkcjonowania kolejki, na pewno nie zostanie przekazane powiatowi.

Gmina chce pójść
na kompromis

Pozostaje jeszcze kwestia gminy Piaseczno oraz administratora kolejki - Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej, którym praktycznie z dnia na dzień skończyła się umowa użyczenia. Z dokumentów wynika, że gmina Piaseczno nie zgodziła się na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, w związku z czym - pod groźbą odszkodowania - dostała od powiatu wezwanie do niezwłocznego zwrotu przedmiotu użyczenia. Powiat w piśmie do gminy podkreśla, że przedmiot użyczenia wykorzystywany jest w sposób sprzeczny z zapisami umowy. Prowadzenie działalności gospodarczej (sklepy, kawiarnie), umieszczanie komercyjnych reklam zdaniem powiatu są niezgodne z zapisami w umowie zawartej pomiędzy samorządami.
Przed zamknięciem tego numeru Kuriera Południowego nie udało nam się niestety skontaktować z burmistrzem Józefem Zalewskim, który mógłby rzucić nowe światło na tę sprawę, namówiliśmy natomiast na krótki komentarz Jerzego Chmielewskiego, prezesa Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej.
- Sytuacja jest mi znana - mówi Jerzy Chmielewski. - Byłem uczestnikiem kilku rozmów na poziomie samorządów. Wczoraj, to jest 15 lipca, otrzymałem informację, że odbyło się spotkanie starosty z burmistrzem, podczas którego panowie zdecydowali przesunąć proces cofania użyczenia na później. Jednak ja, przynajmniej na razie, żadnego oficjalnego pisma w tej sprawie nie dostałem. Tak więc z mojego punku widzenia wszystko jest, póki co, bez zmian.
Biuro Promocji i Informacji gminy Piaseczno przysłało nam notkę prasową, potwierdzającą, że rzeczywiście doszło do takiego spotkania. Brzmi ona następująco: „Burmistrz zwrócił się do Starosty z prośbą o reasumpcję tej decyzji (rozwiązania umowy użyczenia bez okresu wypowiedzenia - przyp. red.) i odstąpienie od rozwiązania umowy co najmniej na okres 1 roku. Rozwiązanie umowy z czysto gospodarczego punku widzenia byłoby niekorzystne dla wszystkich stron. Gmina udzieliła Stowarzyszeniu dotacji na realizację inwestycji, które są w toku. Natychmiastowe rozwiązanie umowy wstrzymałoby te inwestycje, co spowodowałoby niepotrzebne straty”.
Dziś (tj. piątek 17 lipca) w starostwie powiatowym ma odbyć się spotkanie, na którym kwestia kolejki będzie omawiana raz jeszcze. O jego wyniku poinformujemy wkrótce.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2580 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 17 Lipiec 2009, 22:48:06 »
0

Cytat: "Jacekglm"
PKP SA porządkuje teraz sprawy własnościowe, „odcinając” kolejne działki, które nie są konieczne do utrzymania szlaku. To co może zostać oddzielone i sprzedane bez szkody dla funkcjonowania kolejki, na pewno nie zostanie przekazane powiatowi.

Tu może chodzić o nie czynną część kolejki.....
PS kolejka jest jako zabytek wpisana??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2580 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 19 Lipiec 2009, 20:37:40 »
0

Sorki za post pod postem ale dziś Kucyk był znowu w TVN Warszawa Chichot nie wiem czy będzie jeszcze powtórka.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3657 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 19 Lipiec 2009, 20:50:46 »
0

:oops: Mam nadzieję, że już nie.

Co do działek to krojone są byłe stacje, na których nic już niema i nikt nie myśli o upitoleniu kawałka szlaku, zaś co do całego zamieszania z prasówką prasową, to sytuacja się wyjaśniła i wszystko dalej jest po staremu. Ciekawe, jak wytłumaczy cały bałagan Kurier? Na to do piątku trzeba będzie poczekać...
Zapisane

Przemierzyłem wąski szlak: od Gryfic po Tar-czyn,
Starłem tysiąc wstawek tak, że aż poszedł dym.
Skasowałem kilka bryk. Nie żałuję dziś... Język
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2580 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 19 Lipiec 2009, 20:54:37 »
0

Cytat: "Kucyk"
byłe stacje

mam nadzieje ze stacja przeładunkowa nie jest brana pod uwagę likwidacji.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3657 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 19 Lipiec 2009, 21:05:39 »
0

Tu chodzi o byłe stacje pozbawione układu torowego i budynków np. Głosków (z ang. Glasgow). Przez ogromną działkę, o szerokości 60m, przebiega pojedynczy tor. PKP chlasta z każdej strony tak, aby pozostała kiszka 12m zawierająca tor i przeznacza resztę do sprzedaży... Ale off topa nie róbmy, o tym się podebatuję w innym temacie, za jakiś czas...
Zapisane

Przemierzyłem wąski szlak: od Gryfic po Tar-czyn,
Starłem tysiąc wstawek tak, że aż poszedł dym.
Skasowałem kilka bryk. Nie żałuję dziś... Język
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3657 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 24 Lipiec 2009, 09:38:45 »
0

Dziś prasóweczka z gazety Nad Wisłą:

Następna stacja: Grójec




Na przełomie sierpnia i września na grójecki dworzec ma wjechać pierwszy od lat skład kolejki wąskotorowej.


W tym roku mija 111 lat od uruchomienia Grójeckiej Kolei Dojazdowej, którą w przeszłości mieszkańcy Grójca i okolic mogli dojechać do samej Warszawy, a która od ponad dekady nie funkcjonujące. Jej infrastruktura jest zupełnie niewykorzystywana i z roku na rok coraz bardziej zdewastowana. Choć o przywróceniu połączeń kolejowych – a dokładnie wykorzystaniu istniejącej infrastruktury do celów turystycznych – mówi się w gminie już od lat, przez ten czas nic w tym kierunku nie zrobiono. Pojawiały się wprawdzie różnorakie pomysły, ale nie wychodziły one poza sferę planów odkładanych na bliżej nieokreśloną przyszłość. Mieszkańcy powiatu grójeckiego mogli z zazdrością spoglądać na sąsiadów z piaseczyńskiego, gdzie kolejka wąskotorowa kursuje regularnie w każdy letni weekend już od kilku lat, stanowiąc dużą atrakcję turystyczną.



Ostatnio sprawy nabrały jednak jakby szybszego tempa: pod koniec czerwca powołano do życia Filię Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej w Grójcu, która ma za zadanie jak najszybciej doprowadzić do przedłużenia trasy kursowania turystycznych składów z odcinka Piaseczno – Tarczyn właśnie do Grójca.

Pierwszy krok

Filię utworzono na spotkaniu zorganizowanym przez Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej 30 czerwca w grójeckim magistracie. Do stowarzyszenia przystąpiło blisko 30 członków, wśród nich m.in. starosta grójecki Janusz Różycki, burmistrz Jacek Stolarski, poseł Mirosław Maliszewski, a nawet były prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Michał Listkiewicz. – To pierwszy znaczący krok. Do tej pory nie czyniono nic, bo nie pojawiła się taka inicjatywa ani ze strony samorządu, ani mieszkańców – twierdzi Zdzisław Gosk, animator całego przedsięwzięcia z ramienia Towarzystwa. Obecni na spotkaniu samorządowcy na czele z burmistrzem zadeklarowali daleko idącą pomoc w reaktywowaniu kolejki. – Odegrała ona ogromną rolę gospodarczą w rozwoju naszego regionu. Dzisiaj może spełniać rolę promocyjną – mówił do zebranych Jacek Stolarski.  A Michał Listkiewicz zapewniał, że poczyni starania, aby kolejka została dopisana do listy atrakcji turystycznych przygotowywanych na Euro 2012.

Prawne kłody

Zanim jednak pierwszy pociąg wjedzie na stację w Grójcu, Towarzystwo będzie się musiało uporać z bardzo poważnym problemem: nieuregulowanym stanem prawnym nieruchomości, na których znajduje się niezbędna dla funkcjonowania kolejki infrastruktura. Według przedstawicieli Towarzystwa stan ten powoduje, że samorządy wciąż zwlekają z zainwestowaniem z wąskotorówkę większych pieniędzy. – Spółka PKP SA, która dzięki pomocy finansowej starostwa piaseczyńskiego uwłaszczyła się na nieruchomościach, prowadzi teraz akcję wydzielania atrakcyjnych działek, które należały do majątku grójeckiej kolei dojazdowej. Po ich „wykrojeniu” chcą oddać nam resztę, na której nie będzie już można odtworzyć pełnej infrastruktury – uważają przedstawiciele Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej. – Nikt nie protestuje, oprócz wójtów i burmistrzów gmin, przez które przebiega szlak zabytkowej wąskotorówki – uzupełniają.

Wyjść z wagonu

Bez względu na kłopoty, kolejka i tak wkrótce ma dotrzeć do Grójca. Prace techniczne, polegające na oczyszczeniu szlaku kolejowego do stacji w Grójcu zostały wykonane, a drezyny pojawiły się przy starym dworcu już kilkakrotnie. Szlak jest przejezdny i po 20 lipca zaczęły po nim jeździć ciężkie pociągi techniczne. – W ten sposób sprawdzimy stan szlaku, który zarósł przez kilka lat całkowicie – informuje Zdzisław Gosk. Kolejny ruch ma należeć do samorządu. – Teraz włodarze powiatu i gminy powinni zadbać o to, aby turyści, którzy dotrą pociągiem z Piaseczna, zechcieli wyjść z wagonu – zaznacza Gosk. Dziś stacja jest zapuszczona i nie zachęca do pozostawania na niej przez dłuższy czas w jakimkolwiek celu.

– Następnie musimy oczyścić perony i zabytkową obrotnicę. Może gmina Grójec zainwestuje środki, a może znajdzie się mądry inwestor, który zrobi w zabytkowej wieży ciśnień jakiś dobry klub, kawiarnię. Na przykład w Piasecznie na stacji są dwie restauracje – mówi animator przedsięwzięcia. Na najważniejsze pytanie – czyli kiedy mieszkańcy gminy mogą się spodziewać pierwszego pociągu na stacji w Grójcu – nikt nie potrafi odpowiedzieć jednoznacznie. – Planowaliśmy już w tym roku dwa terminy, ale nam nie wyszło. Aby więc nie zapeszyć, powiedzmy, że będzie to przełom sierpnia i września – zapowiada Gosk.

Mateusz Adamski




Starostwo robi porządki


Powiat piaseczyński. Po ponad ośmiu latach od rozpoczęcia procedury przejmowania majątku Grójeckiej Kolei Wąskotorowej piaseczyńskie starostwo przygotowuje się do podpisania umów, które przeniosą na powiat własność wszystkich związanych z ciuchcią nieruchomości (tabor już dawno należy do samorządu).
 
Ostatnio doszło do kontrowersji, bo starosta w szybkim trybie postanowił wypowiedzieć gminie Piaseczno umowę użyczenia terenu wąskotorówki, w tym stacji. Jednym z argumentów był m.in. komercyjny wynajem budynków stacyjnych restauracjom, co miało być niezgodne z umownym celem użyczenia obiektu. Jednak po rozmowach z burmistrzem starosta odstąpił od szybkich rozstrzygnięć. Choć burmistrz Józef Zalewski zwrócił się do starostwa, aby umowa użyczenia wygasła dopiero za rok, starosta zgodził się jedynie na kilka miesięcy. – Nie mamy czasu. Za rok powiat powinien być już właścicielem kolejki. Powinien też powstać podmiot złożony z gmin usytuowanych wzdłuż torów, który zajmie się zagospodarowaniem terenu wąskotorówki – uważa starosta Jan Dąbek.

– Można różne projekty wprowadzać, ale najpierw trzeba je dobrze przygotować – komentuje prezes Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej Jerzy Chmielewski. – Robienie złej atmosfery wokół kolejki, którą w sezonie jeździ 20 tys. ludzi, nie jest dobrym pomysłem – uważa. (pc)
Zapisane

Przemierzyłem wąski szlak: od Gryfic po Tar-czyn,
Starłem tysiąc wstawek tak, że aż poszedł dym.
Skasowałem kilka bryk. Nie żałuję dziś... Język
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 419 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 12 Sierpień 2009, 21:35:10 »
0

Powrót Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej

W niedzielę, 23 sierpnia, po prawie 10 latach przerwy, pociąg kolejki piaseczyńskiej z pasażerami na pokładzie, ponownie dotrze do Grójca.

Pociąg wyruszy ze stacji Piaseczno Miasto o godz. 11.00. W składzie pojadą, parowóz Px48 wraz z popularną na wąskim torze, lokomotywą spalinową Lxd2, a także 5 wagonów osobowych, wagon typu „Wernigerode” oraz wagon towarowy. W miejscowości Tarczyn Ruda pociąg zostanie rozłączony. Część składu z lokomotywą Lxd2 na czele, pojedzie w cotygodniową wycieczkę do Runowa, gdzie odbędzie się piknik połączony z ogniskiem. Natomiast parowóz wraz z resztą wagonów wyruszy w trasę do Grójca.

Jeśli znajdą się chętni, to wycieczki do Grójca będą się odbywać w co drugą niedzielę miesiąca. Ceny biletów na całej trasie, to odpowiednio, dla osoby dorosłej 35 zł, dla dziecka od 4 do 18 roku życia 15 zł, a dla dziecka do 4 roku życia 5 zł. Pociąg na trasie do Grójca, przejedzie przez następujące stacje:

1. Piaseczno Miasto,
2. Piaseczno Wiadukt,
3. Zalesie Dolne,
4. Zalesinek,
5. Gołków
6. Głosków
7. Runów
8. Złotokłos Szczaki,
9. Tarczyn Ruda,
10. Pawłowice
11. Las Lesznowolski
12. Lesznowola
13. Grójec

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/12419/Powr%25F3t%2BPiaseczy%25F1skiej%2BKolei%2BW%25B1skotorowej.htm
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 534 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #16 : 12 Sierpień 2009, 22:14:41 »
0

Cena niemalże biletu normalnego niemalże zaporowa niestety. Choć na pewno znajdą się tacy co będą chcieli Grójec "zaliczyć" za wszelką cenę
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 332 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #17 : 12 Sierpień 2009, 22:14:44 »
0

Było w innym wątku.Nawet Kuc zamieścił dementi.
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2476&start=30
Zapisane
Hypnos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 12 Sierpień 2009, 22:21:53 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Cena niemalże biletu normalnego niemalże zaporowa niestety. ...


W 2003 zapłaciłem 55 pln, więc chyba nie jest tak źle  :cool:
Zapisane

bzykanie co większych much ...
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1489 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #19 : 13 Sierpień 2009, 09:57:26 »
0

Temat prasówka już istnieje: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2555

Wobec tego ten zamykam.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!