Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Grudzień 2019, 00:33:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Likwidacja KL Pionki  (Przeczytany 42488 razy)
Saba
Gość
« Odpowiedz #20 : 09 Listopad 2010, 17:29:27 »
0

Witam
V10C ani żaden inny tabor nie trafił do Janowa Lubelskiego. Skansen nawet nie był zainteresowany.

Pozdrawiam
Saba

« Ostatnia zmiana: 19 Listopad 2010, 17:04:09 wysłane przez Saba » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 539 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #21 : 20 Listopad 2010, 08:09:22 »
0

Dwa linki związane z likwidacją kolejki

http://www.kolejkarudy.pl/site/index/2/news/24.html
http://nadzagozdzonka.pl/component/content/article/34-informacje/526-koniec-marze-o-kolejce.html

I teraz małe porównanie:

OBECNIE:


DAWNIEJ
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #22 : 13 Grudzień 2010, 19:42:36 »
0

Lyd2 i Wm5 na przełomie listopada/grudnia zajechały do Rud (o V10c pojęcia nie mam)
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 436 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 17 Grudzień 2010, 08:07:45 »
0

http://www.7dni.radom.pl/news/2158

http://www.7dni.radom.pl/upload/pdf/264_17-12-2010.pdf
« Ostatnia zmiana: 17 Grudzień 2010, 08:23:46 wysłane przez klon200 » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1356 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #24 : 17 Grudzień 2010, 19:23:54 »
0

znany aktor Paweł Szwed? E?
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 20 Grudzień 2010, 00:22:41 »
0

 Płacz

Jakie będą dalsze losy hali?
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #26 : 20 Grudzień 2010, 03:36:34 »
0

O ile się nie mylę to hala zdana została już Lasom.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 539 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #27 : 20 Grudzień 2010, 16:50:19 »
0

@CX MANIAK - zanim zaczniesz kogoś obrzucać błotem to dowiedz się najpierw u źródła konkretów. Paweł był tak samo zaskoczony jak ja sytuacją z V10C i na tym temat zakońćzmy i nie wałkujmy go. Należy się cieszyć że, duża większość eksponatów została uratowana.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
isoxazolidine
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie



radomir.jasinski
WWW
« Odpowiedz #28 : 21 Grudzień 2010, 11:48:06 »
0

Tak dla uspokojenia nastrojów - fotki z mojego ostatniego wyjazdu do KL 'Pionki' (połowa lipca 2010). Na jednym ze zdjęć moja córcia i chłopaki ze stow. 'Kocham Radom'.





Zapisane

Kolej na Radom (!)
. . . . . . . . . . . . . . . .
Saba
Gość
« Odpowiedz #29 : 18 Czerwiec 2011, 00:36:03 »
0

Miałem nie pisać ale... Jak pewnie wiecie nie wszystko poszło do Rud, lokomotywa wls40 (50) 931 kilka rozjazdów, chyba 3/4 torów, 4 wózki kłonicowe, 2 wózki plus pudło w którym znajdowało się trochę gratów typu krzyże św Andrzeja itp. Otóż przyjechało to do Lipy, może komuś miejscowość znana z racji tego że istniała tu dawniej KL, podawane są w sieci niebywałe wręcz bzdury nt tej kolejki, Nadleśnictwo Janów Lub. pisze " kolejka leśna lasów janowskich", bzdura,pierwsze primo: szlak wiedzie także przez Lasy Lipskie, drugie primo - lokomotywownia, kuźnie itd. znajdowały się właśnie w Lipie, no ale to OT, Miała powstać kolejka parkowa, coś w stylu Maltanki by w dalleeekiej przyszłości można było pomyśleć coś o powrocie na szlak, Jednak po niedługim czasie pewien pan zabrał kolejkę (która owszem była jego własnością) i została przewieziona do Huty Stalowa Wola, oficjalna wersja brzmi - gdzie zostanie poddana renowacji, tylko tak, jaką renowację można przeprowadzić na rozjazdach (no rozumiem można wprowadzać poprawki na takim wyjeżdżonym rozjeździe...) czy na szynach skoro huta ta nie ma odpowiedniego sprzętu do takich zadań, owszem walcuje się kwadrat na szyny ale całkowita obróbka jest już w innej hucie... . To by było na tyle odnośnie reszty taboru z Pionek

Pozdrawiam Saba
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #30 : 18 Czerwiec 2011, 18:29:45 »
0

Hmm..A ja mało co z Twojej relacji zrozumiałem: gdzieś powstanie druga Maltanka,  do kogoś masz pretensje, gdzieś wietrzysz sensację, ktoś zezłomuje - rozwalcuje "kolejkę" w hucie  Z politowaniem, no wszystko wiemy...Zlituj się, i napisz, o czym pisałeś, bo ciekawe chyba jest?
Zapisane

Saba
Gość
« Odpowiedz #31 : 18 Czerwiec 2011, 21:32:14 »
0

Ok, kolega ma racje post napisany chaotycznie - postaram się naprawić  Mrugnięcie więc tak :
W miejscowości Lipa (k Stalowej Woli) istniała sobie niegdyś kolejka leśna. Po rozbiórce dosłownie nic nie zostało, lokomotywownia, kuźnia, warsztat zostały zrównane z ziemią. Jest nawet temat na forum w dziale reaktywacje o "kolejce leśnej w lasach janowskich" pomysł nie wypalił bo to ogromne inwestycje, kilka lat po tym powstał pomysł w Lipie z inicjatywy stowarzyszenia rozwoju miejscowości o próbie reaktywacji kolejki leśnej. Na początek miała to być kolejka parkowa, bo bądźmy realistami- bez bazy nic się nie wskóra. Znaleziono sponsora, który zobowiązał się zakupić część taboru z likwidowanej KL Pionki. Został zakupiony wyżej wymieniony tabor (plus chyba jeszcze jedna platforma nie pamiętam już) i  tory. przyjechał transport do Lipy, zaczęło się oglądanie pielgrzymki przychodziły  Chichot zaczęło się spisywać pierwotne rzeczy do renowacji, jednak coś się odmyśliło panu inwestorowi i bez słowa zabrał lokomotywę potem resztę taboru do huty gdzie miała zostać ponoć odrestaurowana. Tylko powiedz mi drogi kolego jak może wyglądać renowacja taboru (jak i torów) w hucie dodając do tego jeszcze, że pewien inwestor popadł w długi?
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 18 Czerwiec 2011, 23:04:38 »
-1

Tiaa - kolejny tabor pojechał do HUTY ...  Szok
Tylko drogi kolego Saba sprawdź czym zajmuje się HUTA Stalowa Wola:
"Huta Stalowa Wola jest firmą, której działalność koncentruje się na dwóch rodzajach biznesu:
- maszyny do robót drogowych i ziemnych (HSW S.A. Oddział I w Stalowej Woli)
- sprzęt dla wojska (HSW S.A.)."
Ponadto oprócz produkcji maszyn budowlanych i sprzętu dla wojska prowadzony jest także serwis maszyn, produkcja części, oraz inne usługi techniczne.

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #33 : 19 Czerwiec 2011, 06:06:24 »
-1

Uspokoję nieco - Huta Stalowa Wola jest hutą tylko z nazwy. Nie ma tam stalowni i pieców hutniczych, w których topi się złom i wyrabia stal. To bardziej zakłady przetwórcze i mechaniczne. Jeśli w/w tabor i tory staną się (odpukać!) wsadem piecowym, to na pewno nie w tej hucie. Ona po prostu nie ma takich pieców Uśmiech.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 19 Czerwiec 2011, 22:40:38 »
-1

A może to ta firma:
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110216/POWIAT0303/214173892
Zapisane
Saba
Gość
« Odpowiedz #35 : 20 Czerwiec 2011, 10:51:37 »
-1

Tiaa - kolejny tabor pojechał do HUTY ...  Szok
Tylko drogi kolego Saba sprawdź czym zajmuje się HUTA Stalowa Wola:
"Huta Stalowa Wola jest firmą, której działalność koncentruje się na dwóch rodzajach biznesu:
- maszyny do robót drogowych i ziemnych (HSW S.A. Oddział I w Stalowej Woli)
- sprzęt dla wojska (HSW S.A.)."
Ponadto oprócz produkcji maszyn budowlanych i sprzętu dla wojska prowadzony jest także serwis maszyn, produkcja części, oraz inne usługi techniczne.




Uspokoję nieco - Huta Stalowa Wola jest hutą tylko z nazwy. Nie ma tam stalowni i pieców hutniczych, w których topi się złom i wyrabia stal. To bardziej zakłady przetwórcze i mechaniczne. Jeśli w/w tabor i tory staną się (odpukać!) wsadem piecowym, to na pewno nie w tej hucie. Ona po prostu nie ma takich pieców Uśmiech.

Koledzy, mówicie tutaj o HSW państwowej która faktycznie zajmuje się produkcją maszyn i sprzętu wojskowego, ale muszę Cię uświadomić, że Huta Stalowa Wola to nie jest już jedna wielka huta, większość wydziałów przejęli prywaciarze m.in- HSJ Złomrex -walcownia kalibrowa która jako jedyna w europie może walcować wysokogatunkowe stopy klasy 7 i 8,( nie zbudowali tego od nowa to istniało od początków COP-u) jak myślisz na czym polega walcowanie? Na roztopieniu metalu, i wpuszczeniu go pomiędzy walce. Więc jak roztopić metal? no trzeba złom włożyć do pieca... owszem nie ma tam pieców matenowskich( choć kiedyś był) ale piece do przetopu złomu są! Oddziały huty, które należą do państwa - M16(mechaniczne) Z5 (skrzynie biegów) wszystkie Z-ty(zespoły napędowe) zajmują się już tylko produkcją ładowarek i innego typu sprzętu czy rosomaków... Istnieje również walcownia blach, gdzie produkuje się blachy m.in. do tych rosomaków.
Hmm może to dziwne ale choć to moje strony, nie słyszałem o takiej firmie Z politowaniem No cóż, jeśli faktycznie tam poszedł ten tabor to dobrze, niech sobie go pan inwestor wyremontuje. Dzięki za taką informację o tej spółce, mozę faktycznie niepotrzebnie robię z tego taką sensację i snuje dziwne przypuszczenia, jednak podkreślam iż informacja rzucona nam była taką , iż pan inwestor oddaje kolejkę do huty a nie do firmy dzierżawiącej teren od tegoż zakładu i zajmującej się restauracją, NG i Rew lokomotyw.

P.S. do kolegi Szymka
Słuchaj, nie ma się co bulwersować, spokojnie, a co do sprawdzania czym zajmuje się HSW proszę sobie sprawdzić:
http://www.hsw-hsj.com.pl/
http://www.hsw.pl/
http://www.hsw-zzn.com.pl/
http://www.hsw-kuznia.pl/
http://www.hsw-odlewnia.pl/
http://www.hsw-zn.com.pl/
http://www.hsw-zs.com.pl/
kiedyś jeszcze "cienka strona" - walcownia mniejszego kalibru -produkcja drutów, płaskowników... dziś jednak zrównana z ziemią

Przepraszam, nie znam się ale nie ubliżając mechanikom i pracownikom huty s.a. bo są to naprawdę wykwalifikowani pracownicy , to jak sobie kolega wyobraża renowację rozjazdu (ot choćby dorobienie nowej iglicy) przez ludzi którzy nigdy się tym nie zajmowali ?  To trochę tak jak wpuszczenie "firmy" budowlanej do "renowacji" torów - zamiast pomalutku wymieniać podsypkę, podkłady to od razu zerwali tor a wiekowe szyny "rozbiegły się" (proszę toromistrza o poprawę pisowni ponieważ nie wiem jak się to fachowo nazywa) i trzeba było wstawiać "wstawki" bo porobiły się ogromne odstępy.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2011, 11:10:08 wysłane przez Saba » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 21 Czerwiec 2011, 07:46:55 »
-1

jak myślisz na czym polega walcowanie? Na roztopieniu metalu, i wpuszczeniu go pomiędzy walce. Więc jak roztopić metal? no trzeba złom włożyć do pieca... owszem nie ma tam pieców matenowskich( choć kiedyś był) ale piece do przetopu złomu są!
Walcowanie na gorąco jest prowadzone w zakresie temperatur 0,6-0,7Ttopnienia tak więc nie mamy do czynienia ze staniem ciekłym.

Przepraszam, nie znam się ale nie ubliżając mechanikom i pracownikom huty s.a. bo są to naprawdę wykwalifikowani pracownicy , to jak sobie kolega wyobraża renowację rozjazdu (ot choćby dorobienie nowej iglicy) przez ludzi którzy nigdy się tym nie zajmowali ?
Są rysunki techniczne, są technologie wytwarzania i jeśli tylko masz fachowców spokojnie możesz tego typu prace prowadzić. Zauważ że tak właściwie to jedyną częścią "typowo kolejową" są osie z kołami i wiązarami, cała reszta jest cywilna.

 To trochę tak jak wpuszczenie "firmy" budowlanej do "renowacji" torów - zamiast pomalutku wymieniać podsypkę, podkłady to od razu zerwali tor a wiekowe szyny "rozbiegły się" (proszę toromistrza o poprawę pisowni ponieważ nie wiem jak się to fachowo nazywa) i trzeba było wstawiać "wstawki" bo porobiły się ogromne odstępy.
Ależ tak właśnie się remontuje torowisko, zrywka i układka od nowa Uśmiech Owszem pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację (drogi i mosty kolejowe ? tu musiałby mnie ktoś poprawić) ale robotnicy nadal są zwykłymi robotnikami budowlanymi, obsługującymi te same koparki, ciężarówki, walce, spychacze co na budowie autostrady czy elektrowni atomowej. Owszem jest cała gama maszyn dedykowanych pracom torowym ale to już inna bajka.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #37 : 21 Czerwiec 2011, 08:47:52 »
0

pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację
Wystarczy że jedna osoba będzie posiadała uprawnienia do kierowania robotami w specjalności stacje, linie, węzły i bocznice kolejowe, bądź linie i bocznice kolejowe. Pozostali nie muszą mieć żadnych uprawnień budowlanych, jedynie wymagane oddzielnymi przepisami kwalifikacje do obsługi maszyn i urządzeń, bądź wykonywania czynności specjalistycznych (np. spawania).
Teraz uwaga: toromistrz może, ale nie musi posiadać ww. uprawnień budowlanych. Zatem nie każdy toromistrz może być kierownikiem budowy, czy przeprowadzać ocenę stanu technicznego (np. kontrole roczne) w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.
To taki poranny OT.  Spoko
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Saba
Gość
« Odpowiedz #38 : 21 Czerwiec 2011, 19:54:45 »
0

Walcowanie na gorąco jest prowadzone w zakresie temperatur 0,6-0,7Ttopnienia tak więc nie mamy do czynienia ze staniem ciekłym.

Nie rozumiem, ok nie walcuje się ciekłego metalu, no bo jak. Ale najpierw trzeba to kęsisko z czegoś zrobić, w tym celu złom topiony jest w piecu łukowym, następnie dodawane są odpowiednie "dodatki" że to tak nazwę dla np utwardzenia, następnie wlewek idzie do kadzi odlewniczej, następnie już kęsisko odgrzewane jest w piecu obrotowym i wypuszcza się je na walcownię gdzie przez system walców walcowany jest odpowiedni kształt wymiar odpowiedniego produktu. Oczywiście to droga w przybliżeniu zostały pominięte niektóre etapy produkcji.
Ależ tak właśnie się remontuje torowisko, zrywka i układka od nowa Uśmiech Owszem pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację (drogi i mosty kolejowe ? tu musiałby mnie ktoś poprawić) ale robotnicy nadal są zwykłymi robotnikami budowlanymi, obsługującymi te same koparki, ciężarówki, walce, spychacze co na budowie autostrady czy elektrowni atomowej. Owszem jest cała gama maszyn dedykowanych pracom torowym ale to już inna bajka.
Ok. skoro tak, jak napisałem wyżej nie jestem biegły ze spraw torowych, że to tak nazwę, po prostu słyszałem, iż tak się nie robi gdy remontuje się wiekowy tor, no ale dzięki za odpowiedź także koledze Kucykowi , człowiek uczy się przez całe życie  Język
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 07 Lipiec 2011, 19:06:54 »
+2

Przenieście tą kolejke do działu "Nieistniejące" , tak dla porządku. Albo do działu "Pizzeria leśna Pionki  Duży uśmiech
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!