Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Wrzesień 2023, 00:27:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Most drogowo - kolejowy przez Wisłę w Szczucinie  (Przeczytany 25797 razy)
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #20 : 15 Styczeń 2011, 20:25:43 »
0

Prośba do Szanownych Moderatorów - myślę, że rozpoczętą już wspominkową niestety dyskusję na temat szczucińskiego mostu dałoby się wyodrębnić w osobnym wątku.

Prośba spełniona, troszkę tylko chronologia zaburzona.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 193 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 15 Styczeń 2011, 21:06:49 »
0

Rewelacja - serdeczne dzięki.

Pozdrawiam

Maciek



Edit by Agneskate:
Posty zostały wydzielone: Drezyny typu "Warszawa" na kolei Świętokrzyskiej.
« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2011, 21:28:01 wysłane przez kalito » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 29 Sierpień 2012, 18:18:40 »
0

Kopia postu z wątku na forum SwKD.

^stojo
 Chciałbym się dowiedzieć z czystej ciekawości - czy do Szczucina kiedykolwiek dojechał Lxd2? Wiem, że odcinek obsługiwała Bogoria (praktycznie do końca używająca Px) Z opowieści dziadków (wychowani przy odcinku Staszów-Szczucin) oraz rodziców (dość dobrze pamiętających kolejkę z lat 60-80. w tamtych okolicach) wiem tylko, że jeźdźiła "ciuchcia", mostem strasznie bujało podczas przejazdu kolejki, składy do Szczucina w latach 70 to "węglarki i z jeden osobowy na końcu" oraz w latach 80. tory były okropnie powyginane w okolicach Rataj


CC   
Na 100% nie odpowiem, że nie. Jednak wydaje się to mało prawdopodobne (choć możliwe). Parowozownia Bogoria broniła się do ostatka przed wprowadzeniem trakcji spalinowej. W zasadzie dopiero na początku lat 80-tych zaczęto wycofywać parowozy wprowadzając do pracy Lxd2, które zresztą do końca były serwisowane w lokomotywowni Jędrzejów (służba mechaniczna Bogorii rewelacyjnie radziła sobie z parowozami, ale rumuński spalinowy szatański wymysł był dla nich nie do przejścia ). Zorganizowano tylko stację paliw w oparciu o kolejową cysternę ogrodzoną płotem. Zaś most w Szczucinie zamknięto ok. 1976 roku. Tak więc mógł tam do tego czasu dojechać co najwyżej pociąg służbowy z Jędrzejowa (takie zaś na pewno docierały z kontrolami z Chełma do Rataj). Temat otwarty, czekam na dalsze wypowiedzi.


Załączę odpowiedź Skarbnicy Wiedzy Wszelakiej SwKD, czyli Prezesa Edwarda:
Witam!!!
Według moich ustaleń rumuny nie obsługiwały tej linii ale kilka kursów było do Szczucina. Nawet Bogoria po przybyciu rumunów miała jeden egzemplarz i nim jeździła dopóki go nie zatarli i cały dzień go ciągali parowozem aby odpalił z popychu. A Szczucin zamknięto w 1978 roku.

Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 04 Kwiecień 2013, 12:03:17 »
0

http://galeria.plock24.pl/displayimage-search-0-60.html Czy podpis jest prawdziwy??

PS: Może wydzielimy wątek o Wyszogrodzie??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 04 Kwiecień 2013, 15:36:49 »
+1

http://galeria.plock24.pl/displayimage-search-0-60.html Czy podpis jest prawdziwy??

PS: Może wydzielimy wątek o Wyszogrodzie??

Coś nie działa link... Na stronie pojawia się "Brak pliku do wyświetlenia ".
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 04 Kwiecień 2013, 16:46:47 »
0

Dziwne. U mnie się wyświetla bez problemu. Link bezpośredni do pliku http://galeria.plock24.pl/albums/userpics/10124/Wyszogrod_b_Plock_Sochaczew_1916_Br%FCcke.jpg
i podpis
Cytuj
wartownie na moście w Wyszogrodzie
1916r.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1556 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 04 Kwiecień 2013, 17:29:33 »
0

Na razie znalazłem taką kartkę w archiwum alledrogo Wyszogród, most - przed 1918r. (numer 267794250).

W sieci można też znaleźć zdjęcie mostu w Wyszogrodzie
Pocztówka z obiegu 1920. Dodam, że na Fotogalerii miasta Płocka pocztówka ta jest podpisana "most łyżwowy w Wyszogrodzie w 1916r.[...]".

Oba mosty raczej nie wyglądają tak samo. Zupełnie inny rodzaj konstrukcji.


Dla bezpośredniego porównania zdjęcie Andrzeja:

Do tego zdjęcia pasuje w miarę drugie z tego samego albumu, podpisane "budowa mostu w Wyszogrodzie 1916r."
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2013, 18:22:12 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1556 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 05 Kwiecień 2013, 11:48:27 »
0

Dodam jeszcze, że w związku z budową szosy Ruszki - Kamion Niemcy wybudowali kolejkę polowa, którą po wojnie rozebrał Sejmik Sochaczewski. Przypominam też, że mówimy o czasach przed powstaniem kolejki Sochaczew - Tułowice - Piaski/Kamion (1922/23).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!