Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:21:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sygnalizacja kształtowa na stacji  (Przeczytany 31603 razy)
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« : 21 Stycznia 2011, 08:34:25 »
0

Mam pytanie dotyczące zasad umieszczania sygnalizacji kształtowej na stacji, niekoniecznie wąskotorowej.
Wczoraj przeczytałem instrukcję PKP, penetrowałem fora internetowe i zupełnie się "zakręciłem". Jeśli ktoś odpowie mi na pytana, będę wdzięczny:
1. Na małych stacjach spotykamy wyłącznie semafory wjazdowe, jakie są w takim wypadku ograniczenia ruchu? (w krzyżowaniu pociągów, prostych manewrach etc.)
2. W jakich przypadkach na stacji może być tylko jedna nastawnia?
3. Semafory jednoramienne, a dwuramienne - zastosowanie w praktyce,  czy może być tak, że wjazdowe są jednoramienne, a wyjazdowe dwuramienne?
4. Czy przed danym typem semafora, musi być "dopisana do niego" tarcza ostrzegawcza, na przykład jeśli      semafor jednoramienny, to tarcza nieruchoma, czy jest tu inna zależność, ewentualnie pełna dowolność?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 21 Stycznia 2011, 08:46:00 »
0

1. Właściwie żadnych - i tak odjazd odbywa się na polecenie dyżurnego ruchu.
2. Głównym ograniczeniem jest długość linek sterujących rozjazdami i semaforami.
3. Semafory dwuramienne stosuje się (a przynajmniej powinno) tam, gdzie niektóre przebiegi wymagają ograniczenia prędkości, np. ze względu na jazdę po kierunku zwrotnym na rozjeździe.
4. Na wąskim torze są tylko tarcze nieruchome. Na normalnym masz tarcze dwu- i trzystawne, przypisane do odpowiednich semaforów (jedno- i dwuramiennego). Czy zdarzały się przypadki "mieszania" (np. tarcza dwustawna do semafora dwuramiennego) - nie wiem.
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 21 Stycznia 2011, 11:57:55 »
0

Czy zdarzały się przypadki "mieszania" (np. tarcza dwustawna do semafora dwuramiennego) - nie wiem.
To wręcz norma. Dzisiaj tarcze trzystawne stanowią zdecydowaną mniejszość tarcz poprzedzających semafory dwuramienne...
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Stycznia 2011, 13:01:13 »
0

1. Na małych stacjach spotykamy wyłącznie semafory wjazdowe, jakie są w takim wypadku ograniczenia ruchu? (w krzyżowaniu pociągów, prostych manewrach etc.)

Ad. 1
Na mniejszych stacjach bywają tylko semafory wjazdowe, ale nigdy nie było to regułą. Ograniczeń nie ma żadnych. Poza tym że wyjazd może odbyć się wyłącznie na sygnał "Nakaz jazdy" dany przez dyżurnego ruchu.
Cytat: Kajetan
1. Właściwie żadnych - i tak wyjazd odbywa się na polecenie dyżurnego ruchu.

Nie zawsze. To zależy od zapisów regulaminu technicznego stacji. Zezwoleniem na wyjazd w przypadku istnienia semafora wyjazdowego może być sygnał zezwalający na jazdę lub "Nakaz jazdy" dany przez dyżurnego ruchu. Wskazanie semafora jest wtedy nie pozwoleniem na wyjazd tylko zapewnieniem dyżurnego i maszynisty że przebieg jest zamknięty i utwierdzony.
2. W jakich przypadkach na stacji może być tylko jedna nastawnia?

Ad. 2
Jeżeli położenie tego jednego posterunku zapewnia odpowiednią widoczność.
3. Semafory jednoramienne, a dwuramienne - zastosowanie w praktyce,  czy może być tak, że wjazdowe są jednoramienne, a wyjazdowe dwuramienne?

Ad. 3
Semafor dwuramienny trzystawny pozwala podać trzy sygnały:
Sr1 "Stój" (ramię górne poziomo, ramię dolne pionowo),
Sr2 "Wolna droga" (górne ramię ukośnie, dolne ramię pionowo),
Sr3 "Wolna droga ze zmniejszona szybkością" (oba ramiona ukośnie).

Semafor dwuramienny dwustawny pozwala podać trzy sygnały:
Sr1 "Stój" (ramię górne poziomo, ramię dolne pionowo),
Sr3 "Wolna droga ze zmniejszona szybkością" (oba ramiona ukośnie).

Semafor jednoramienny dwustawny pozwala podać trzy sygnały:
Sr1 "Stój" (ramię poziomo),
Sr2 "Wolna droga" (ramię ukośnie).

Zasadniczo wjazd i wyjazd na tor główny zasadniczy odbywa się na sygnał Sr2 "Wolna droga".
Wjazd i wyjazd na tory główne dodatkowe na sygnał Sr3 "Wolna droga ze zmniejszona szybkością" (bo trzeba zwolnić "skręcając" na zwrotnicy   ).

W związku z tym semafor wyjazdowy z toru głównego zasadniczego musi pokazywać tylko Sr1 "Stój" i Sr2 "Wolna droga".

Semafor wyjazdowy z głównego dodatkowego musi pokazywać tylko Sr1 "Stój" i Sr3 "Wolna droga ze zmniejszona szybkością".

Semafor wjazdowy na stacje musi być trzystawny, by pokazać sygnał Sr1 "Stój",
umożliwić wjazd z pełną prędkością na główny zasadniczy na sygnał Sr2 "Wolna droga"
i wjazd na tor główny dodatkowy na sygnał Sr3 "Wolna droga ze zmniejszona szybkością".

To oczywiście tylko dla zwykłej stacji na linii. Jak będziemy mieli stację węzłową troche się to komplikuje. Do tego dochodzi jeszcze cały szereg wyjątków. Ale to raczej na wieczorne rogowskie dyskusje się nadaje.

4. Czy przed danym typem semafora, musi być "dopisana do niego" tarcza ostrzegawcza, na przykład jeśli      semafor jednoramienny, to tarcza nieruchoma, czy jest tu inna zależność, ewentualnie pełna dowolność?

Ad. 4
Powinna być, choć dziś najczęściej jest to już tarcza świetlna.

S pozdravem Adam
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2011, 13:06:20 wysłane przez Adam W » Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #4 : 21 Stycznia 2011, 13:38:08 »
+1

Cytat: Adam W


Ad. 1
Na mniejszych stacjach bywają tylko semafory wjazdowe, ale nigdy nie było to regułą. Ograniczeń nie ma żadnych. Poza tym że wyjazd może odbyć się wyłącznie na sygnał "Nakaz jazdy" dany przez dyżurnego ruchu.
Taaak? Podaj mi choć z jedną taką stację na sieci PKP ja takiej nie widziałęm choć fakt, że mało widziałem

Cytat: Kajetan
1. Właściwie żadnych - i tak wyjazd odbywa się na polecenie dyżurnego ruchu.

Cytuj
Nie zawsze. To zależy od zapisów regulaminu technicznego stacji. Zezwoleniem na wyjazd w przypadku istnienia semafora wyjazdowego może być sygnał zezwalający na jazdę lub "Nakaz jazdy" dany przez dyżurnego ruchu. Wskazanie semafora jest wtedy nie pozwoleniem na wyjazd tylko zapewnieniem dyżurnego i maszynisty że przebieg jest zamknięty i utwierdzony.
To chyba jednak jest trochę inaczej. Otóż sygnał "Nakaz jazdy" podaje się w dwóch przypadkach:
- tam gdzie są dyżurni ruchu peronowi i dają oni tzw "zgody" na nastawnie wykonawcze/dysponujące(dysponującą)
- tam gdzie np. stacje znajdują się na łukach
Stacje gdzie wyjazd pociągów oprócz sygnału zezwalająćego na semaforze odbywa się na sygnał "Nakaz jazdy" wyszczególnione sa w Dodatku 1 do rozkłądu jazdy pociągów oraz wyszczególnione są w Służbowym Rozkładzie Jazdy Pociągów. BTW Są stacje gdzie wskazanie na semaforze sygnału zezwalającego wcale nie oznacza utwierdzenia drogi przebiegu

Cytuj
2. W jakich przypadkach na stacji może być tylko jedna nastawnia?
Ad. 2
Jeżeli położenie tego jednego posterunku zapewnia odpowiednią widoczność.

Znowu się nie zgodzę. Jedna nastawnia może być w przypadku gdy w drugim końcu stacji znajduje się PSKP czyli posterunek stwierdzenia końca pociągu bądź urządzenia SRK na stacji samoczynnie stwierdzają wjazd całego pociągu ze szlaku na stację (np. liczniki osi), bądź znajdują się tam inne urządzenia służące do stwierdzania końca pociągu (np. kamera).

Cytuj
3. Semafory jednoramienne, a dwuramienne - zastosowanie w praktyce,  czy może być tak, że wjazdowe są jednoramienne, a wyjazdowe dwuramienne?
Mówiąć krócej: zależy od tego jakie są zorganizowane drogi przebiegu jeżeli semafor umożliwia jazdy systemem pociągowym tylko "po prostej" jest jednoramienny jeżeli zaś zorganizowane są jazdy pociągowe "na bok" bądź "z boku"  to semafor będzie dwuramienny. Niezależnie czy to wjazd czy wyjazd. Uwaga!! są sytuacje gdy  jazda odbywa się "na wprost" a na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał Sr3 bądź jak kto woli na świetlnym S13. Czy ktoś wie dlaczego?

4. Czy przed danym typem semafora, musi być "dopisana do niego" tarcza ostrzegawcza, na przykład jeśli      semafor jednoramienny, to tarcza nieruchoma, czy jest tu inna zależność, ewentualnie pełna dowolność?

Ad. 4
Powinna być, choć dziś najczęściej jest to już tarcza świetlna.
Wynika to z ograniczeń w długości pędni, tarcza ostrzegawcza przy drodze hamowania 1000m znaduje się nieraz i ponad kilometr od nastawni... Przed semaforami na liniach na których prędkość nie przekracza 40 km/h ustawia się tarcze ostrzegawcze nieruchome.

Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 21 Stycznia 2011, 13:51:46 »
0

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Uwaga!! są sytuacje gdy  jazda odbywa się "na wprost" a na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał Sr3 bądź jak kto woli na świetlnym S13. Czy ktoś wie dlaczego?
Strzelam może chodzi o przypadek, gdy mamy uszkodzoną zwrotnicę, albo przewozimy niebezpieczny materiał?

Mam jeszcze pytanie, mamy małą stację, w zasadzie mijanka, plus boczny tor do ładowni ogólnej, ewentualnie plus jakaś bocznica. Jak najlepiej powinna być zabezpieczona taka stacja semaforami kształtowymi?
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 21 Stycznia 2011, 15:16:41 »
0

 Uwaga!! są sytuacje gdy  jazda odbywa się "na wprost" a na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał Sr3 bądź jak kto woli na świetlnym S13. Czy ktoś wie dlaczego?
Wtedy kiedy następny semafor (np. wyjazdowy) wskazuje sygnał "stój". Uważam ze takim przykładem jest wjazd na tor główny zasadniczy z zatrzymaniem pociągu. Nie wiem czy dość jasno wytłumaczyłem to o co mi chodziło.



Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 21 Stycznia 2011, 17:42:58 »
0

Cytat: marcin sds
Wtedy kiedy następny semafor (np. wyjazdowy) wskazuje sygnał "stój". Uważam ze takim przykładem jest wjazd na tor główny zasadniczy z zatrzymaniem pociągu. Nie wiem czy dość jasno wytłumaczyłem to o co mi chodziło.

Nie do końca, jeżeli sytuacja jest taka jak mówisz to przy semaforze wjazdowym znajduje się tarcza ostrzegawcza która informuje o wskazaniach semafora wyjazdowego.
http://www.kolej.eu.org/d/16769-8/IMG_5666.jpg - przykład na zdjęciu

Opisany przez Was przypadek jest poprawny jednak, na dal nie mam odpowiedzi na pytanie "dlaczego"
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 21 Stycznia 2011, 19:30:13 »
0

W przypadku semafora świetlnego jest tak jak napisałem bo ten semafor spełnia jednocześnie rolę tarczy ostrzegawczej (sygnalizacja prędkościowa). Natomiast jeśli chodzi o kształtowy?? hmm... Jedyne co mi przychodzi na myśl to sytuacja kiedy semafor ma sprzęgnięte ramiona (nie wiem czy tak to się nazywa) i można na nim podawać tylko sygnały Sr1 i Sr3.

Edit by Agneskate:
Nie potrzeba cytować posta znajdującego się powyżej.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2011, 20:08:28 wysłane przez agneskate » Zapisane
kostek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 23 Stycznia 2011, 11:53:20 »
0

Uwaga!! są sytuacje gdy  jazda odbywa się "na wprost" a na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał Sr3 bądź jak kto woli na świetlnym S13. Czy ktoś wie dlaczego?


To chyba wynika z braku (lub zmniejszonej) drogi hamowania między takim semaforem, a następnym.
Taka sytuacja ma miejsce w Gdyni Chyloni http://semaforek.xt.pl/wiki/images/2/28/Gdynia_Chylonia.gif dla pociągów SKM jadących po torze 501 z Gdyni Gł. do Rumi. Semafory F501 i M501 są dość (na moje oko) blisko siebie (mniej więcej na długość 3xEN57, może trochę więcej). Gdy na semaforze M501 wyświetla się sygnał S1 to semafor F501 wskazuje sygnał S13, pomimo jazdy na wprost przez rozjazd nr 24. Jeżeli zaś na M501 mamy sygnał zezwalający na jazdę to na semaforze F501 pojawia się sygnał S2.

Pozdrawiam
Michał
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2011, 11:57:39 wysłane przez kostek » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 24 Stycznia 2011, 18:06:09 »
0

Nie oklamując sie, to na wąskich szlakach powinny być podawane tylko 2 sygnaly na semaforach ksztaltowych  Sr1 i Sr3 , a dlaczego? Stan torów nie pozwala na podanie sygnału Sr2  hihihi
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 26 Stycznia 2011, 21:05:08 »
0

No bez przesady - tu i ówdzie jednak można jeździć powyżej 15 na godzinę. Wolna z ograniczoną prędkością na wąskim ma wszakże tylko jeden wariant - ograniczona do 15 km/h.
Co do semaforów i nakazów jazdy, to np. regulamin stacji Bytom Karb Wąskotorowy przewidywał, że odjazd pociągu odbywa się na podstawie sygnału zezwalającego podanego na semaforze grupowym i nakazu jazdy podanego przez dyżurnego ruchu nastawni BKw.

Dodatkowo z ciekawostek - semafor wjazdowy na Karb od strony Chorzowa Przeładowni (obecnie Bytomia Wąsk.) był czterokomorowy: wolna, wolna ze zmniejszoną prędkością, stój oraz SZ.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 27 Stycznia 2011, 22:55:14 »
0

czyli już go nie ma?  semafor czterokomorowy to rzadkość na wąskich szlakach
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 28 Stycznia 2011, 01:27:30 »
0

Za mojej pamięci (czyli 9 lat) nigdy go nie było. Ostała się podstawa.
Druga rzecz - nie ma go już skąd i czym nastawiać - obsługująca go nastawnia wykonawcza BKw1 została w środku doszczętnie wypruta. Nie ostało się nic.
Ale, ale - daj boże, kiedyś go ustawimy na właściwym miejscu
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #14 : 29 Stycznia 2011, 14:20:11 »
0

To ja z kolei kojarzę czterokomorowy w Krośniewicach, bodajże od strony wjazdu z Ostrów. W sumie to niezły temat na konkurs - ktoś wie ile jeszcze było w wąskiej Polsce czterokomorowców? Bo ja na razie wiem tylko o tych dwóch...
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2011, 14:32:06 wysłane przez Brood.K » Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 29 Stycznia 2011, 16:35:28 »
0

http://kolej.one.pl/foto/30/1270361080-1.jpg jeśli dobrze widać to tu go widać.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Manuel
Młotkowy
**
Długość toru:: 52 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 06 Marca 2011, 08:04:50 »
+1

Cytat: Adam W

Ad. 1
Na mniejszych stacjach bywają tylko semafory wjazdowe, ale nigdy nie było to regułą. Ograniczeń nie ma żadnych. Poza tym że wyjazd może odbyć się wyłącznie na sygnał "Nakaz jazdy" dany przez dyżurnego ruchu.
Taaak? Podaj mi choć z jedną taką stację na sieci PKP ja takiej nie widziałęm choć fakt, że mało widziałem
Otóż są takie stację- przykład- WRZEŚCIE - linia Pruszcz Gdański - Łeba.
Cytuj
2. W jakich przypadkach na stacji może być tylko jedna nastawnia?
Ad. 2
Jeżeli położenie tego jednego posterunku zapewnia odpowiednią widoczność.

Znowu się nie zgodzę. Jedna nastawnia może być w przypadku gdy w drugim końcu stacji znajduje się PSKP czyli posterunek stwierdzenia końca pociągu bądź urządzenia SRK na stacji samoczynnie stwierdzają wjazd całego pociągu ze szlaku na stację (np. liczniki osi), bądź znajdują się tam inne urządzenia służące do stwierdzania końca pociągu (np. kamera).
A ja się tez nie zgodzę- są także stacje na których jest jedna nastawnia, tory stacyjne są stosunkowo długie a nie ma kamery, liczników osi, posterunku skp itp itd a koniec pociągu stwierdza się dopiero po wyjeździe (minięciu nastawni dysponującej- w przypadku jednego kierunku)
Cytuj
Cytuj
3. Semafory jednoramienne, a dwuramienne - zastosowanie w praktyce,  czy może być tak, że wjazdowe są jednoramienne, a wyjazdowe dwuramienne?
Mówiąć krócej: zależy od tego jakie są zorganizowane drogi przebiegu jeżeli semafor umożliwia jazdy systemem pociągowym tylko "po prostej" jest jednoramienny jeżeli zaś zorganizowane są jazdy pociągowe "na bok" bądź "z boku"  to semafor będzie dwuramienny. Niezależnie czy to wjazd czy wyjazd. Uwaga!! są sytuacje gdy  jazda odbywa się "na wprost" a na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał Sr3 bądź jak kto woli na świetlnym S13. Czy ktoś wie dlaczego?

Gdy na danym semaforze jest umieszczony wskaźnik W20 który informuje że między sygnalizatorem (tarczą ostrzegawczą lub semaforem) na którym jest on umieszczony a następnym semaforem droga hamowania jest krótsza od obowiązującej na danej linii. Przykład - Aleksandrów Kuj.- żeby przejechać przez stację trzeba pominąć 3 semafory: wjazdowy, drogowskazowy i wyjazdowy. Na wjazdowym sygnał S4(przy następnym semaforze 40 lub 60km/h), drogowskazowym S13(40km/h a przy następnym semaforze stój) a wyjazdowym S1 (Stój). Gdy na semaforze wyjazdowym sygnał zmieni się na sygnał S2- wówczas sygnał na drogowskazowym zmieni się także na S2 i ograniczenie prędkości nie będzie wymagane.

Lub gdy droga przebiegu pociągu znajduję się w trudnych warunkach terenowych, urządzenia się są przystosowane do wyższej prędkości (np. rozjazdy) to zamiast ograniczenia za pomocą wskaźników W9 przystosowane są urządzenia SRK do stosowania sygnałów  Wolna droga ze zmniejszoną prędkością, tak by w danym miejscu prędkość nie była większa.

W razie pytań mogę coś dopisać- mój e-mail fankolei@tlen.pl  Mogę również wesprzeć instrukcją- posiadam (chyba) wszystkie obecnie aktualne w PKP PLK S.A.
Zapisane

marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 06 Marca 2011, 21:52:36 »
0

Np. w takim Toruniu Północnym nigdy nie było nastawni (mimo, ze ruch swego czasu był spory). Po zamknięciu ruchu pasażerskiego, a kiedy towarowy był jeszcze duży (ok. 2000r.) nie można było uświadczyć żadnych semaforów. Nie wiem dokładnie, na jakich zasadach ruch się odbywał, ale zdarzały się nawet dwa pociągi w tym samym czasie. Wszystko należało jeszcze do PKP. Aktualnie, wszystkie rozjazdy są poblokowane i czynny jest tylko tor główny, przez który kilka razy w tygodniu jeżdżą składy towarowe do Olka.
Zapisane
Manuel
Młotkowy
**
Długość toru:: 52 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 07 Marca 2011, 21:54:44 »
0

No to ciekawe...
Zapisane

pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #19 : 22 Lutego 2012, 17:28:28 »
0

Cześć.

Trochę nie w temacie, zapytam się czy drut pędny do nastawiania semaforów ,to nie ten sam
który znajduje się na  słupach trakcyjnych (teletechnicznych) ?.
Według instrukcji ,występują dwie grubości tych drutów  4 i 5mm.  A jak w praktyce ?. Spoko

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!