Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:50:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozporządzenie się rypło...  (Przeczytany 10880 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 15 Marca 2011, 14:42:19 »
0

Jak niektórzy zapewne wiedzą, a inni się właśnie dowiadują, nasze ulubione rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe nie ma mocy prawnej od ponad trzech miesięcy, gdyż zakończyło swój żywot (utraciło swoją ważność) dnia 3 grudnia roku ubiegłego.
Nie oznacza tu jednak że osoby bez uprawnień mogą już gnać po torach. Wręcz przeciwnie - utrudnia to sprawę uzyskania kwitów, gdyż formalnie wszystkie komisje egzaminacyjne działające po tym terminie działają nielegalnie.
I tym optymistycznym akcentem kończę mój krótki post. Chichot
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 15 Marca 2011, 20:10:40 »
+1

Uwaga! Palnąłem głupotę!!!

W związku z bardzo silnym rozwolnieniem jakie nastąpiło u mnie po zjedzeniu zapiekanki na dworcu Warszawa Centralna nasrałem żarem, co grozi pożarem. Otóż zanim sprawę do końca obadałem, to napisałem posta powyższego, który mija się z prawdą objawioną w Dziennikach Ustaw. Zatem dementuję:

Owszem, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe nie ma mocy prawnej od ponad trzech miesięcy, ale nie całkowicie - w zakresie dotyczącym maszynistów zachowuje moc nie dłużej bo nawet do dnia 1 grudnia 2017 r.,

W pozostałym zakresie (czyli wszystkie stanowiska poza maszynistami, no może i pomocnikami) moc miało do dnia wejścia w życie nowego rozporządzenia, zgodnie z art. 3 Dz.U. z 2009 Nr 214, poz. 1658, nie dłużej niż do dnia 3 grudnia 2010 r. Co miejsca nie miało.

Sorki za zamieszanie.

P.S. Czyli formalnie wszystkie komisje egzaminacyjne działające po tym terminie działają nielegalnie jeśli wydają świadectwa dla innych stanowisk niż maszyniści. Zatem ruchowcy, drogowcy, automatycy, rewidenci i drezyniarze - nie ma kto Was egzaminować.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 16 Marca 2011, 10:26:46 »
-1

To wszystko na pewno nie tylko przez spożycie onej na Centralnym itd. Niezdecydowany
 Osobiście uważam, że napisałeś zbyt krótko, a nie "tradycyjnego, jednozdaniowego posta"...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 18 Marca 2011, 15:24:40 »
0

Nawet nie wiedziałem, że jest taka kaszana... której koniec jednak wydaje się rychły:
W Dzienniku Ustaw nr 59 z br. pod poz. 301 opublikowano Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz pojazdów kolejowych metra:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011059030101.pdf
Rozporządzenie wejdzie w  życie 25. marca. Badania pracowników zrobione na podstawie dotychczasowych przepisów pozostają w mocy.
Czy to dobrze - teraz nie wiem... Proponuję, żeby ktoś z bardziej ode mnie fachowych forumowiczów przeczytał nowe rozporządzenie i zaopiniował.
Zapisane
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 25 Marca 2011, 09:38:34 »
0

Jak już omawiamy prawo kolejowe, to nie ma co zakładać nowego wątku, ale post lepiej niech będzie oddzielny:
Są zmiany w prowadzeniu ruchu i sygnalizacji - w Dzienniku Ustaw nr 63 z 2011 r. pod poz. 325 opublikowano Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011063032501.pdf
Tekst pierwotny rozporządzenia z 18. lipca 2005 jest w Dzienniku Ustaw nr 172 z 2005 r. pod poz. 1444
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2005172144401.pdf
a potem jeszcze były nowelizacje:
-Dz.U. 168 z 2006 r. poz. 1198 http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2006168119801.pdf (Rozp. z 18.IX.2006)
-Dz.U. 173 z 2007 r. poz. 1220: http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2007173122001.pdf (Rozp. z 18.IX.2007)
-Dz.U. 38 z 2009 r. poz. 303: http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2009038030301.pdf (Rozp. z 27.II.2009)
Zapisane
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Marca 2011, 10:34:23 »
0

A teraz uwaga maszyniści (i ich pracodawcy), bo dla nich jest tegoroczny Dziennik Ustaw nr 66:
-pod poz. 346 mamy Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie licencji maszynisty:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011066034601.pdf
-pod poz. 347 -Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie świadectwa maszynisty:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011066034701.pdf
-pod poz. 348 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 marca 2011 r. w sprawie wpisu na listę podmiotów uprawnionych do przeprowadzania badań w celu sprawdzenia spełniania wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych, niezbędnych do uzyskania licencji oraz świadectwa maszynisty:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011066034801.pdf  (to rozporządzenie to raczej uznanie przychodni przez UTK)
-i pod poz. 349: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 marca 2011 r. w sprawie badań niezbędnych do otrzymania świadectwa maszynisty oraz zachowania jego ważności:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2011066034901.pdf
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 02 Listopada 2011, 18:44:45 »
0

Prostujemy rypnięte rozporządzenie: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20112231333
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 19 Stycznia 2015, 09:53:24 »
0

I mamy nową odsłonę w sprawie. Dzięki czujności Grzegorza F. (28 l.) przedstawiam jeszcze ciepłe rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego oraz z prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych.
Czytajta, a zobaczyta co tam się pozmieniało - ręczę, że brać wąskotorowa będzie miło zaskoczona!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 27 Lutego 2016, 22:54:23 »
0

Świeże obwieszczenie.

Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!