Świat kolejek wąskotorowych SMF
26 Styczeń 2020, 12:16:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: moc sprawcza milosnikow kolei w polsce a w niemczech - analiza porownawcza  (Przeczytany 4822 razy)
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« : 29 Marzec 2011, 12:36:25 »
0

A może wzorem niektórych kolejek niemieckich, które zniknęły z map i nagle się pojawiły na nowo odbudować tę linię od zera. Można pozyskać być może duże fundusze z Unii.
Oczywiście to jest abstrakcja ale będąc kiedyś w Rogowie słuchałem relacje z kolejki w Niemczech która została prawie od zera wybudowana na tej samej trasie mimo że stały tam nowe budynki.
Na pewno na forum są osoby które były wtedy na tym wyjeździe i mogą coś więcej o tym napisać (konkretnie jaka kolejka i jak to wyglądało).
Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1 : 29 Marzec 2011, 13:45:39 »
+2

Różnica pomiędzy nami a Niemcami jest taka, że ich organizacje są prężne, dobrze zorganizowane i przede wszystkim liczne.
Mając w kieszeni konkretny kapitał oraz ludzi posiadających moc sprawczą oraz odpowiednie przygotowanie można naprawdę sporo zdziałać.

A u nas? Bycie mikolem sprowadza się najczęściej do biernego komentowania na forum w stylu "powinniście" albo "chciałbym" oraz spojrzenia politowania wśród pozostałych "nie wykolejonych" ludzi.

Mówiąc prościej - tak są klienci gotowii są dobrzy sprzedawcy tego towaru jakim jest turystyka kolejowa.

Oczywiście nie chciałbym uogólniać, bo sam doskonale wiem, że są w naszym gronie osoby nie pasujące do tego opisu.
Ale jest ich na tyle mało, że w całkowitej masie są przysłowiowym promilem, którego nikt nie zauważa.

Myślę, że nie ma sensu ponownie odgrzewać kotleta, dlaczego u nas nie da się tak jak za naszą zachodnią granicą.

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2618 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 29 Marzec 2011, 19:39:41 »
0

A do kogo należy grunt po rozebranej linii??  Powstały gdzieś jakieś budynki które utrudniłyby odtworzenie linii??

Zwracam się z uprzejmą prośbą o staranniejsze pisanie i przykładanie nieco większej wagi do ortografii // PN
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2011, 00:34:45 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2618 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 29 Marzec 2011, 19:41:12 »
0



Cytuj
Kiedy dokładnie rozebrano tory w tym kierunku?

To było jakoś w 2003/2004 o ile pamięć mnie nie myli.

Szok. Myślałem, że to jeszcze za PKP. Dziwne to wszystko. Linie rzekomo nieatrakcyjne turystycznie, bez operatora (dajmy na  to Opalenicka) likwiduje się. Z ciężkim sercem powiedzmy - dobra. Ale linie na terenach z rozwijającą się turystyką, z operatorem (mówię tu o Żninie) też się likwiduje. Gdzie tu logika? Na prawdę chodzi tylko o te parę złotych ze złomowania szyn? Władze powiatu są aż tak płytkie?
Linia Żnin - Gąsawa jest urokliwa, ale powiedzmy szczerze - długością nie grzeszy. Miasto, w którym "straszy" nieczynna cukrownia Smutny mogłoby przecież być słynne z dobrze zachowanej trasy wąskotorowej. Nie żeby teraz było źle, ale ...
Pozdr i dzięki za inf.
Linie za Gąsawą również rozebrano w tym czasie.
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2011, 00:32:00 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #4 : 29 Marzec 2011, 23:10:33 »
0

A do kogo należy grunt po rozebranej lini??  Powstały gdzieś jakieś budynki które utrudniły by odtworzenie lini??

A tego to nie wiem, musiałbym popytać, na pewno od rozgałęzienia za Wenecją do DK5 jest czysto.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1872 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 30 Marzec 2011, 15:09:18 »
0

Mam filmik z przejazdu Wenecja - Rzym:
http://youtu.be/AB9NG1MYZ_0

Słodkie. Ja jechałem w brankardzie i majtałem nogami w otwartych drzwiach.
Ale najbardziej rozczulił mnie nasz kolega Michał jeszcze jako dziecko. Kurde, koledzy, ależ ten czas zap...dala...
A kolega Grycuk jak zwykle jako bohater trzeciego planu :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 30 Marzec 2011, 18:50:18 »
0

Jakby kto nie wiedział to kol. Andrzej G. był też na ostatnim spotkaniu w Żninie.
Mimo upływu lat, nic nie stracił ze swoich umiejętności. Jest z reguły tam, gdzie być go nie powinno  Z politowaniem Z politowaniem
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1652 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 31 Marzec 2011, 00:37:06 »
0

A może wzorem niektórych kolejek niemieckich, które zniknęły z map i nagle się pojawiły na nowo odbudować tę linię od zera. Można pozyskać być może duże fundusze z Unii.

No ja nie mogę... Zaś mityczne fundusze z Unii. Ileż razy trzeba powtarzać, że w celu skorzystania z "funduszy z Unii" trzeba mieć wkład własny? W polskich warunkach jest to, jak na razie, niemal nie do przeskoczenia. Proszę więc ciszej nad tą Unią, heh....
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1513 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 31 Marzec 2011, 11:00:06 »
+2

Problem leży chyba troszkę gdzie indziej: "Pieniądze z Łunji" można dostać na wiele innych celów, jak choćby: remonty dróg, wodociągi i kanalizację, przedszkola, sale gimnastyczne i wiele innych. Żeby odbudować kolejkę wystarczy "tylko" przekonać mieszkańców, że wszystkie te cele są im mniej istotne niż kilka kilometrów wąskiego szlaku. Niestety, w naszych warunkach od razu opozycja podchwyci temat: "Sorry, chłopie. Nadal będziesz się tłukł po tych dziurach, bo starosta ze swoimi ... odbudowuje kolejkę do dinozaurów pana Y. Starosta kupił sobie nowy samochód i ja się pytam: Czy to jest przypadek?"
Po prostu jeszcze nie dorośliśmy jako społeczeństwo do pewnych spraw.

Również nie zgadzam się z twierdzeniami, że to brak zaangażowania środowiska MK.
Mówicie o Niemcach, ale oni oprócz wyrabiania młotkogodzin ogromną energię wkładają w popularyzację kolei i przekonanie zwykłych mieszkańców, że warto, jeśli nie samemu się zaangażować to przynajmniej popierać działania innych. Spotkania, konkursy, wpięcie się w kalendarz imprez lokalnych - tylko nie dla siebie, nie dla innych MK z drugiego końca Polski a dla okolicznych mieszkańców. Dopiero gdy przestaniemy się kisić we własnym sosie można liczyć, że i o fundusze z kasy samorządu będzie łatwiej.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #9 : 31 Marzec 2011, 11:44:05 »
0

Cytuj
Ileż razy trzeba powtarzać, że w celu skorzystania z "funduszy z Unii" trzeba mieć wkład własny?

No właśnie i tutaj zaczęłaby się kolejna dyskusja kto ile da, a jak już ktoś wyłoży pieniądze to będzie niezadowolony, że podmiot A dał więcej niż ten drugi, bo "mi się należy" i tak dalej.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
jaca45
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 02 Kwiecień 2011, 10:44:43 »
0

Na pewno będzie zawsze jakieś ale .Trzeba próbować a może się uda.
Zapisane

Pozdrawiam  jaca45
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!