Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 22:13:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piszą o KKD  (Przeczytany 112795 razy)
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #40 : 01 Marzec 2015, 19:38:33 »
+2

Jak już pisać o rail fiction to lepiej dociągnąć tramwaj do stacji Ozorków. Będzie to bardziej użyteczne bo skomunikuje stację normalną (i przy okazji wąską) z tramwajem. Na to dasię nawet naciągnąć UE przy okazji remontu linii tramwajowej, który wolno, ale nieuchronnie nadchodzi.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #41 : 01 Marzec 2015, 20:23:37 »
+4

Pińcet, bez kozery pińcet. Pewnie, że najłatwiej wąskotorówkę odpicować za pińcet, najlepiej w kurorcie.
Można zacząć od puszczenia ruchu jednym kulawym pojazdem po kilku kilometrach torów. Można puścić ruch w najbardziej sprzyjającej gminie. Można zatrudnić więźniów przy odbudowie. Można zrobić agroturystykę z kolejką.
W reaktywację Krośniewic można nie wierzyć. Ja nie wierzę za bardzo. Ale zaprawdę, póki leży choć trochę torów, póki nie zaasfaltowali starotorza, póki nie zbyli działek - wszystko można.

Kolego Zgroza, ale pięćset tysięcy to nie jest jakaś wielka góra hajsu za którą można kupić cały świat. Tyle potrzeba aby ledwie podremontować 5 kilometrów toru bez ruszania obiektów inżynieryjnych, czy przejazdów. Ja wiem że Kolega myśli iż remont to tylko koszty materiałów, zaś sprzętu i robocizny nie należy liczyć bo wolontariusze mają w domach pewnie jakieś łopaty, ale uświadomić tym postem chcę, że z taką świadomością to się może Kolega zabrać jedynie za odbudowę kolei w dziale "Wąski MSTS".
Kolejna sprawa to jeśli samorząd daje pieniądze, będące publicznymi pieniędzmi z naszych podatków, to nie na chaotyczne niedzielne działania wolontariuszy, tylko ogłasza przetarg zgodny z zasadami, bo wszystko musi być rozliczone i, co ważniejsze - zgodne z prawem, w tym prawem budowlanym, zatem sugerowane puszczenia ruchu jednym kulawym pojazdem po kilku kilometrach torów również proponuję zastosować na własnym, prywatnym komputerze.

Mijają lata, a jednak wciąż zdarzają się na tym oto zacnym forum ludzie o dobrych chęciach i braku poczucia rzeczywistości. Na szczęście jest ich coraz mniej - czyżby inni przekonali się, że rzeczywistość jest jednak taka jak rzeczywistość, a nie jakąby chcieli aby była? Ech, napiję się tuskiego, bo to trudne pytanie...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #42 : 01 Marzec 2015, 20:53:17 »
+5


Kolejna sprawa to jeśli samorząd daje pieniądze, będące publicznymi pieniędzmi z naszych podatków, to nie na chaotyczne niedzielne działania wolontariuszy, tylko ogłasza przetarg zgodny z zasadami, bo wszystko musi być rozliczone i, co ważniejsze - zgodne z prawem, w tym prawem budowlanym, zatem sugerowane puszczenia ruchu jednym kulawym pojazdem po kilku kilometrach torów również proponuję zastosować na własnym, prywatnym komputerze.


Janusz,
obawiam się przede wszystkim, że żaden zaprawiony w boju zarząd nie podejmie już ryzyka realizacji terminowego przecież projektu inwestycyjnego za ponad 100 kafli siłami wolonatiruszy. Jeśli się podejmie, będzie to oznaczało, że albo jest zdesperowany, albo oszalał, albo chce popełnić widowiskowe samobójstwo... W najlpeszym razie oparcie takiego projektu na ochotnikach skończy się częsciowo spapranym materiałem i prośbą o rozwiązanie umowy z donatorem za porozumieniem stron. W najgorszym spapraną robota, zmarnotrawionym materiałem i wieloletnim procesem z przekazującą środki instutycją publiczną... Wolontariusze przychodzą, ochodzą, obrażają się, zakochują, idą do pracy itp. A przede wszystkim jest ich zwykle za mało. Dlatego jednak zadania inwestycyjne powinno się powierzać instytucjom z doświadczeniem, chociaż wydaje się to na pierwszy rzut oka rozrzutnością. Przy sprawdzonym i rzetelnym wykonawcy wbrew pozorom w ostatecznym rozrachunku jest to tańsze niż marnotrastwo materiałów w wynkiku przewagi dobrych chęci nad umiejętnościami...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 01 Marzec 2015, 22:18:17 »
+1

Kucyku, ja wbrew pozorom nie odleciałem od rzeczywistości i wiem, że niczego własnymi rękami nie odbuduję. Ale upieram się, że nawet bez pińcet nie należy Krośniewic jeszcze na 100% skreślać.
Dalsza dyskusja to temat co najwyżej na dyskusję przy napojach - Ty masz za sobą konkretne osiągnięcia, mam nadzieję, że niedługo dotrę do Piaseczna.
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 01 Marzec 2015, 22:24:13 »
+2

Jak już pisać o rail fiction to lepiej dociągnąć tramwaj do stacji Ozorków. Będzie to bardziej użyteczne bo skomunikuje stację normalną (i przy okazji wąską) z tramwajem. Na to dasię nawet naciągnąć UE przy okazji remontu linii tramwajowej, który wolno, ale nieuchronnie nadchodzi.

W chwili obecnej budżet Ozorkowa na przedłużenie tramwaju do dworca kolejowego wynosi 0 zł. Ozorków to małe miasto, tramwaj to duże koszta. Oczywiście nie zapomnijmy jednak, że tramwajowe miasta w Aglomeracji Łódzkiej szykują się do wspólnego projektu pn. Łódzki Tramwaj Metropolitarny. W tej chwili trwa przygotowywanie studium wykonalności, potem realizacja - modernizacja torowisk i zakup nowego taboru.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #45 : 01 Marzec 2015, 22:32:33 »
+4

nawet bez pińcet nie należy Krośniewic jeszcze na 100% skreślać
Skreśla ten, kto ma skreślać co.
A nasze gadanie o zamiłowaniu może i o nas dobrze świadczy, ale w sprawie tak naprawdę nic nie znaczy.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #46 : 01 Marzec 2015, 23:05:11 »
+10

Piszą o 750mm!

Ludzkie obsesje są niekiedy zabawne

Można mieć wrażenie, że jedynym celem odbudowy KKW jest zrobienie na złość foremce


* kkwfejs.jpg (122.26 KB, 489x627 - wyświetlony 851 razy.)
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #47 : 01 Marzec 2015, 23:27:21 »
+1

Na wiocha.pl była fajna drezyna ostatnio
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #48 : 02 Marzec 2015, 01:44:27 »
+12

Cytuj
Można mieć wrażenie, że jedynym celem odbudowy KKW jest zrobienie na złość foremce
Złośliwość i przekora to niezmierzone siły. Jak jeszcze się trochę pokrzywimy, to pewnie do samego Sompolna tor ułożą.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 02 Marzec 2015, 07:26:56 »
+3

Panowie Krzywiący Się, mam dla was dobra wiadomość Szlak od Smólska do Jerzmanowa jest już rozebrany, już nikt nigdy nie poniesie tam żadnych kosztów...


* 11015657_815141558539522_610367918_o.jpg (282.62 KB, 1920x1080 - wyświetlony 902 razy.)
Zapisane

rower szynowy
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #50 : 03 Marzec 2015, 08:34:11 »
+8

1:0 dla forum! Chichot
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 03 Marzec 2015, 15:47:57 »
+1

punkty przyznawane  są tendencyjnie!!!
Zapisane

rower szynowy
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 27 Marzec 2015, 23:47:26 »
+2

Może w nie do końca dobry wątku ale...

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2015, 10:54:17 wysłane przez kalito » Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 05 Czerwiec 2015, 16:29:06 »
+1

Drezyną do Łęczycy? Dlaczego nie. [POSŁUCHAJCIE]

https://www.radiolodz.pl/posts/15129-drezyna-do-leczycy-dlaczego-nie-posluchajcie
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 17 Grudzień 2015, 20:06:15 »
0

Z FB

http://www.tpkkd.pl/

Szanowni Państwo, Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy.

Dziś oficjalnie zakończyły się prace nad stroną Towarzystwa Przyjaciół Krośniewickiej Kolei Dojazdowej. Zajęło nam to tylko pół roku!

Uzupełnione są wszystkie działy. Od atrakcji turystycznych przez historię aż po dział taborowy z lokomotywami i wagonami!

Dziękuję Annie Morusgała za opracowanie atrakcji turystycznych.
Dziękuję Stanisławowi Schweizerowi za opracowanie tekstów i dobór fotografii.
Dziękuję Marcinowi Niestójowi za udostępnienie swoich zdjęć.
Dziękuję Paulinie Kozłowskiej za formatowanie tekstów, merytorykę i podtrzymywanie mnie na duchu, bez Ciebie ta strona nigdy by nie powstała.

Zapraszamy Państwa do lektury!
www.tpkkd.pl

Pozdrawiam
Prezes TPKKD
Karol Prezes Lubaczewski
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #55 : 17 Grudzień 2015, 22:12:33 »
0

Niestety, szacunek dla wysiłków ludzi którzy robią coś we wolnym czasie nie usprawiedliwia tego że owa strona, zwłaszcza w kwestii dotyczącej treści, jest, moim zdaniem... no powiem to otwarcie - sprawna inaczej.
Ale jaki pan - taki kram.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #56 : 17 Grudzień 2015, 23:07:03 »
+2

Delikatnie mówiąc niefortunnie dobraliście zdjęcie na końcu stron o Px48 i o Lxd2 prowadzące do list taborowych - zdjecie układu torowego Auschwitz-Birkenau wywołuje raczej mieszane uczucia.
Zapisane

To jest przekaz.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

Na służbie Na służbie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #57 : 18 Grudzień 2015, 10:09:53 »
+2

Zdjęcie podpisane "Teren Cukrowni Tuczno, Lxd2-308 manewruje z brankardem, w tle stojąca przed lokomotywownią Lxd2-285. Fot. Marcin Niestój.":

Jest dziwnie podobne do tego:
http://klimaty.wask.pl/photo.php?kctcz;030322052;railIdx.php
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #58 : 18 Grudzień 2015, 12:00:22 »
0

Pan Marcin N. znany jest ze swoich nieszablonowych działań. Ostatnio o ile pamiętam zetknął się z nimi Axel.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

Na służbie Na służbie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #59 : 18 Grudzień 2015, 13:10:46 »
+1

Więcej dziwnie podobnych zdjęć z Kujaw (do porównania z tymi spod adresu: http://www.tpkkd.pl/historia-krosniewickiej-kolei-dojazdowej/):
http://www.mysnip.de/forum-archiv/thema-27800-721512/Herbstzeit+ist+Ruebenzeit+_II_.html
Krzyżackiego nie znam, ale autorem chyba nie jest Marcin Niestój?

Pamięć do zdjęć, które kiedyś gdzieś widziałem mam dobrą...

W przypadku opisów taboru, na jedno z głównych źródeł obstawiam stronę kolejrogowska.pl  
« Ostatnia zmiana: 18 Grudzień 2015, 13:13:47 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!