Witam!
@Marcin117
Oprócz wymiany akumulatorów pozostaje jeszcze regeneracja.
Nowe akumulatory do WNA1320 (80V 220Ah) to koszt 12000zł + VAT. Jest to około 45% pojemności oryginalnej baterii (84V 485Ah) - ale wystarczy do krótkich przejazdów. Przecież nie będzie to targać setek ton przez 8h. Sądzę zatem, że są to koszty akceptowalne.
U mnie w pracy WNA1320 ma baterię 12-letnią, a używany jest codziennie... I nie ma żadnych problemów z baterią.
Zawsze można do lokomotywy założyć mniejszy silnik (5kW, 2,5kW).
Poza tym przeróbka na rozruch impulsowy nie powinna być zbyt skomplikowana. Powinienem dać radę zbudować układ regulacji przy takiej mocy. Hamowanie odzyskowe też jest wykonalne, tylko bardziej skomplikowane

Formalnie lokomotywa ma stanowić nieruchomy pomnik. Nieformalnie - mieć funkcję gospodarczą, np. targać 2 koleby z piaskiem, płytkami chodnikowymi czy elementami krat. O przejazdach osobowych na razie nie myślę, ze względów formalnych.
Drezyną sobie takiego zakresu prac nie wyobrażam...
Drezyna ręczna, poza świetną zabawą dla dzieci, jest nierozwojowa w przedstawionym powyżej zakresie.
Dlatego też szukamy lokomotywy.
@Majk
Drezynę z Pniewa ewentualnie da się pożyczyć na dzień.
Tylko poza naszą zabawą niestety nic przyszłościowego nie przyniesie.
Zatem: dalej upieram się przy lokomotywce.