Brood.K
|
 |
« : 29 Kwiecień 2011, 10:58:09 » |
0
|
No właśnie, bo się trochę zgubiłem. Ile mamy obecnie czynnych kolei torfowych? - Grądy k. Chojnic Gryfic (sorry, szybciej pisałem niż myślałem  ) - Podczerwone - Krakulice ... ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień 2011, 13:17:06 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
Pt47-106
|
 |
« Odpowiedz #1 : 29 Kwiecień 2011, 12:51:15 » |
0
|
koło Gryfic jest
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek 83218
|
 |
« Odpowiedz #2 : 29 Kwiecień 2011, 13:19:51 » |
0
|
W Budwitach, niedaleko Pasłęka. Chyba jeszcze czynna. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bart
Młotkowy
 
Długość toru:: 132 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 29 Kwiecień 2011, 15:35:13 » |
0
|
Karaska, gm Kadzidło, powiat Ostrołęcki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
 |
« Odpowiedz #4 : 06 Maj 2011, 21:38:30 » |
+4
|
Jest też oczywiście czynna kolejka torfowa w Podczerwonym, koło Czarnego Dunajca. Linia ma około 4 km. Mają w sumie 3 sprawne loki, czwarty rozebrany na części. Kolejka kursuje od poniedziałku do piątku przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Nie kursuje w zimie i w czasie silnych opadów deszczu. Krajobraz syberyjski, tj. kosodrzewina, skarłowaciałe brzozy, bagno i wrzosy.W tle majaczą szczyty Tatr Zachodnich. Wspaniała przyroda, którą zresztą co trzeba przyznac kopalnia torfu trochę unicestwia. Kolejka powstała w latach 70 - tych. Oprócz charakterystycznych wagonów do przewozu urobku mają tam 2 egzemplarze wagonów osobowych z kolejki myszynieckiej. Jeden z tych wagonów koroduje odstawiony w krzakach, drugi służy za schron dla pracowników i czasami wyjeżdża na szlak. Ciekawostką jest potok przepływający przez torfowisko, który znajduje zlewnię w Morzu Czarnym. Na szlaku kolejki istnieje mostek przeprawiający się przez ten strumień. Polecam wyprawę jesienną gdy kwitną wrzosy. Szlak kolejki biegnie przez ostoje bardzo rzadkich gatunków ptaków i zwierząt, dlatego lepiej nie zakłócac im spokoju wiosną gdy się rozmnażają, ani latem gdy wychowują młode.
Pozdrawiam.
Piotr. S.
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Październik 2011, 00:23:17 » |
0
|
Fajna fotorelacja ze szlaku - można poczuć się jak by się tam było 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #7 : 24 Październik 2011, 06:54:19 » |
0
|
Toż to jest opad szczeny wygląda jak leśne kolejki w najlepszym wydaniu! Jedziemy tam z drezyno 
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #8 : 24 Październik 2011, 19:45:42 » |
0
|
Ooooo! Aż słów brakuje!  Zajeślicznie! Od zdjęć nie można sie oderwać. Buuuu... Dlaczego to nie może być bliżej... Ja w tym roku odwiedziłem zakład torfowy Przemtorf Nowy Chwalim (koło Szczecinka). O to tu: http://maps.google.pl/maps?q=szczecinek&ll=53.741605,16.489449&spn=0.041016,0.077162&client=opera&oe=utf-8&channel=suggest&hnear=Szczecinek,+szczecinecki,+Zachodniopomorskie&gl=pl&t=h&z=14&vpsrc=6 Torowisko jest rozległe na całe pole, środkiem wchodzi główna linia i tak w połowie rozdziela się na obie części. Jedna odnoga okrąża całe pole i przy wyjeździe wraca na teren zakładu. Stacjonuje tam 5 lokomotyw tylu Ls600. Jutro postaram się wrzucić jakieś zdjęcia. Jak byłem to pogoda była marna, padało i padało, i do tego w tym dniu kolejka nie kursowała, gdyż był remont głównego toru. Niedaleko też jest jeszcze jeden zakład torfowy w Parsęcku, ale tam niestety nie chciano mnie wpuścić bez zgody kierownika, a kierownika nie było + okropna pogoda i to mnie zniechęciło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #9 : 26 Październik 2011, 22:22:02 » |
0
|
Oto obiecane zdjęcia: https://picasaweb.google.com/piotr.kd/ZakAdTorfowyNowyChwalim#Zdjęcia marnie wyszły, bo jak widać pogoda nie rozpieszczała a aparat ciut szwankował... Ale coś tam jest  P.S. Do moderatora Chciałem nie podbijać wiadomości pod wiadomością, ale nie wiedziałem opcji "edytuj". Czy to tylko u mnie brakuje?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #10 : 26 Październik 2011, 22:30:09 » |
0
|
Czas, w którym można edytować post jest ustawiony na 10h. Po tym czasie edycja jest niemożliwa, a pisanie postu pod postem słuszne (żeby "podbić" temat).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #11 : 27 Październik 2011, 11:22:34 » |
0
|
Za to już widzę, że trzeba się tam kopnąć po teksturki - mam w planach model Ls600 a te są po prostu (oczywiście jak na torf  ) wręcz idealnie utrzymane... Nie wiedziałem o niej, więc dzięki piękne, zwłaszcza że nie jest to z Poznania znów tak histerycznie daleko, jak np. Krakulice.. Chwalim i Parsęckosą ładnie rozrysowane na geoportalu. Od razu widać, gdzie tory, gdzie zakład - jakby kto chciał odwiedzić, bo rzeczywiście trafić tam w tych borach, to może być problem 
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2011, 12:07:17 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #12 : 27 Październik 2011, 23:13:43 » |
0
|
To ja miał bym sprawę... jeśli by dało radę potem upublicznić ww fotki to bym był wdzięczny. Z całym szacunkiem dla kolegi który już wykonał model Ls600 w H0 (tu wymiary nie problem). ale szczegóły dostrzegalne w 0f już są czasem ważne. Dzięki z góry i pozdrawiam...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #13 : 28 Październik 2011, 15:18:17 » |
0
|
Chwalim i Parsęckosą ładnie rozrysowane na geoportalu. Od razu widać, gdzie tory, gdzie zakład - jakby kto chciał odwiedzić, bo rzeczywiście trafić tam w tych borach, to może być problem  Dojazd nie jest taki trudny, ja trafiłem bez problemów będąc tam pierwszy raz. Do Chwalimia to trzeba zjechać z drogi głównej, ale już dalej jest duży drogowskaz i droga w las, a do Parsęcka łatwiej nawet bo już przy głównej drodze stoi tablica. Jak byś tam się wybierał to napisz, chętnie się tam wybiorę kolejny raz, bo ostatnio to przemokłem ja i aparat 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MK_Rabka
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 04 Listopad 2011, 18:58:04 » |
0
|
Cieszę się, że temat się spodobał  Dołączam jeszcze film z komórki (niestety wybrałem się z niedostateczną ilością baterii, a tak mógłbym zrobić jeszcze mnóstwo zdjęć :/ )
Jako ciekawostkę podam, że niemalże wszystkie podkłady są stalowe. Ta kolejka ma znacznie więcej infrastruktury niż Podczerwone.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #15 : 07 Listopad 2011, 19:33:38 » |
+1
|
Zamieściłem w galerii trochę fotek z kolejki Zakładu Produkcji Torfowej Podczerwone wykonanych w 2009 r. - głównie taboru: http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=51Na kolejce eksploatowano wówczas 3 lokomotywy - wszystkie mocno zmodernizowane, z zespołami napędowymi (silnik, skrzynia, rewers) takimi jak w lokomotywach Ls600 (produkcji URSUS), niestety tabliczki firmowe trafiły w ręce "MK" więc mogłem źle zidentyfikować typy: - Nr 2 - lokomotywa BN30R z zespołem napędowym URSUS, wydłużoną ramą, nową osłoną silnika i budką maszynisty - Nr 3 - lokomotywa Ns1 z zespołem napędowym URSUS i zmodernizowaną kabiną - Nr 4 - lokomotywa przypominająca Ls600, ale prawdopodobnie jest to bardzo mocno zmodernizowana BN30R (może jakaś jeszcze inna) biorąc pod uwagę to co piszą Michał Jerczyński i Marek Malczewski w Świat kolei 3/2004 "Koleje torfowe firmy HolLas": "Na wielu lokomotywach (BN30R) zabudowano nadwozie bardzo podobne do tego z lokomotyw Ls600, przy czym przebudowane lokomotywy można łatwo rozpoznać, gdyż są trochę węższe od Ls600, zaś podło nadwozia jest wyprowadzone „na równo” z ramą. Kabina maszynisty jest prosta (bez skosów z przodu) i nie ma na przedzie przy osłonie silnika dolnych okienek". - w hali znajduje się również rama od lokomotywy Ns1 (prawdopodobnie lokomotywa Nr 1) Na kolejce używane są dwuosiowe, skrzyniowe wagoniki z bocznymi burtami wykonanymi z siatki. Kolejka posiada także dwa wagony osobowe z Kolejki Myszynieckiej: - wagon z nadwoziem drewnianym - wyremontowany, używany sporadycznie - wagon z poszyciem metalowym - nieużywany, w złym stanie technicznym, na jego ramie zachowały się jeszcze oryginalne napisy eksploatacyjne z czasów eksploatacji na PKP. Ponadto można na kolejce znaleźć wagony używane do celów gospodarczych. Zapraszam do oglądania
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2011, 19:37:36 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 07 Listopad 2011, 20:05:23 » |
+1
|
Te lokomotywy to Ursus C-330 postawiony na ramie lokomotywy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #17 : 07 Listopad 2011, 21:11:45 » |
0
|
Te lokomotywy to Ursus C-330 postawiony na ramie lokomotywy. W zasadzie tak - tyle, że zamiast mechanizmu różnicowego mają rewers. Co ciekawe prototyp Ls600 miał nawet maskę od Ursusa C-328 oraz prowizoryczny dach - to dopiero wyglądało jak ciągnik postawiony na ramie lokomotywy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 07 Listopad 2011, 21:26:58 » |
0
|
Chyba wiem o jaki daszek chodzi. Widok musiał być zabójczy
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kr600
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 21 Kwiecień 2012, 14:31:28 » |
0
|
Zaklad torfowy IMSZAR kolo Bialegostoku - pare lat temu demontowali torowisko, mieli 8 km torow; 3 lub 4 lokomotywy z silnikami od C 330; i wagony; ponoc bylo juz to komus zaproponowane do sprzedazy; ale nie wiadomo - chyba niemcy  - nie jestem pewien. Innym chcieli sprzedac w calosci; [ nie na sztuki ] - jak leci loki, szyny, wagony po bardzo ambitnej cenie 3zl/kg. Czy ktos to kupil? Gdzie to poszlo, kto wie? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|