Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Wrzesień 2023, 06:13:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Torfówki - spis powszechny  (Przeczytany 60282 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« : 29 Kwiecień 2011, 10:58:09 »
0

No właśnie, bo się trochę zgubiłem. Ile mamy obecnie czynnych kolei torfowych?
 - Grądy k. Chojnic Gryfic (sorry, szybciej pisałem niż myślałem )
 - Podczerwone
 - Krakulice
... ?
« Ostatnia zmiana: 29 Kwiecień 2011, 13:17:06 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 88 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 29 Kwiecień 2011, 12:51:15 »
0

koło Gryfic jest
Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 29 Kwiecień 2011, 13:19:51 »
0

W Budwitach, niedaleko Pasłęka. Chyba jeszcze czynna.
Zapisane
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 29 Kwiecień 2011, 15:35:13 »
0

Karaska, gm Kadzidło, powiat Ostrołęcki
Zapisane

PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 228 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 06 Maj 2011, 21:38:30 »
+4

Jest też oczywiście czynna kolejka torfowa w Podczerwonym, koło Czarnego Dunajca. Linia ma około 4 km. Mają w sumie 3 sprawne loki, czwarty rozebrany na części. Kolejka kursuje od poniedziałku do piątku przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Nie kursuje w zimie i w czasie silnych opadów deszczu. Krajobraz syberyjski, tj. kosodrzewina, skarłowaciałe brzozy, bagno i wrzosy.W tle majaczą szczyty Tatr Zachodnich.  Wspaniała przyroda, którą zresztą co trzeba przyznac kopalnia torfu trochę unicestwia. Kolejka powstała w latach 70 - tych. Oprócz charakterystycznych wagonów do przewozu urobku mają tam 2 egzemplarze wagonów osobowych z kolejki myszynieckiej. Jeden z tych wagonów koroduje odstawiony w krzakach, drugi służy za schron dla pracowników i czasami wyjeżdża na szlak. Ciekawostką jest potok przepływający przez torfowisko, który znajduje zlewnię w Morzu Czarnym. Na szlaku kolejki istnieje mostek przeprawiający się przez ten strumień. Polecam wyprawę jesienną gdy kwitną wrzosy. Szlak kolejki biegnie przez ostoje bardzo rzadkich gatunków ptaków i zwierząt, dlatego lepiej nie zakłócac im spokoju wiosną gdy się rozmnażają, ani latem gdy wychowują młode.

Pozdrawiam.

Piotr. S.
Zapisane

PiotrS
MK_Rabka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 23 Październik 2011, 23:11:25 »
+2

Kolejka ma nawet 10 km jeśli by liczyć nieczynne odcinki torów (które oprócz brakujących części zwrotnic są całe kompletne).
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Podczerwone
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1105 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #6 : 24 Październik 2011, 00:23:17 »
0

Fajna fotorelacja ze szlaku - można poczuć się jak by się tam było
Zapisane

To jest przekaz.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 24 Październik 2011, 06:54:19 »
0

Toż to jest opad szczeny wygląda jak leśne kolejki w najlepszym wydaniu! Jedziemy tam z drezyno
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 24 Październik 2011, 19:45:42 »
0

Ooooo! Aż słów brakuje!  Szok Zajeślicznie! Od zdjęć nie można sie oderwać. Buuuu... Dlaczego to nie może być bliżej...

Ja w tym roku odwiedziłem zakład torfowy Przemtorf Nowy Chwalim (koło Szczecinka). O to tu: http://maps.google.pl/maps?q=szczecinek&ll=53.741605,16.489449&spn=0.041016,0.077162&client=opera&oe=utf-8&channel=suggest&hnear=Szczecinek,+szczecinecki,+Zachodniopomorskie&gl=pl&t=h&z=14&vpsrc=6
Torowisko jest rozległe na całe pole, środkiem wchodzi główna linia i tak w połowie rozdziela się na obie części. Jedna odnoga okrąża całe pole i przy wyjeździe wraca na teren zakładu. Stacjonuje tam 5 lokomotyw tylu Ls600. Jutro postaram się wrzucić jakieś zdjęcia. Jak byłem to pogoda była marna, padało i padało, i do tego w tym dniu kolejka nie kursowała, gdyż był remont głównego toru.
 

Niedaleko też jest jeszcze jeden zakład torfowy w Parsęcku, ale tam niestety nie chciano mnie wpuścić bez zgody kierownika, a kierownika nie było + okropna pogoda i to mnie zniechęciło.
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 26 Październik 2011, 22:22:02 »
0

Oto obiecane zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/piotr.kd/ZakAdTorfowyNowyChwalim#

Zdjęcia marnie wyszły, bo jak widać pogoda nie rozpieszczała a aparat ciut szwankował... Ale coś tam jest 



P.S. Do moderatora
Chciałem nie podbijać wiadomości pod wiadomością, ale nie wiedziałem opcji "edytuj". Czy to tylko u mnie brakuje?
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #10 : 26 Październik 2011, 22:30:09 »
0

Czas, w którym można edytować post jest ustawiony na 10h. Po tym czasie edycja jest niemożliwa, a pisanie postu pod postem słuszne (żeby "podbić" temat).
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #11 : 27 Październik 2011, 11:22:34 »
0

Za to już widzę, że trzeba się tam kopnąć po teksturki - mam w planach model Ls600 a te są po prostu (oczywiście jak na torf ) wręcz idealnie utrzymane... Nie wiedziałem o niej, więc dzięki piękne, zwłaszcza że nie jest to z Poznania znów tak histerycznie daleko, jak np. Krakulice..  

Chwalim i Parsęcko
są ładnie rozrysowane na geoportalu. Od razu widać, gdzie tory, gdzie zakład - jakby kto chciał odwiedzić, bo rzeczywiście trafić tam w tych borach, to może być problem


« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2011, 12:07:17 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 780 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 27 Październik 2011, 23:13:43 »
0

To ja miał bym sprawę... jeśli by dało radę potem upublicznić ww fotki to bym był wdzięczny.
Z całym szacunkiem dla kolegi który już wykonał model Ls600 w H0 (tu wymiary nie problem). ale szczegóły dostrzegalne w 0f już są czasem ważne.
Dzięki z góry i pozdrawiam...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 28 Październik 2011, 15:18:17 »
0


Chwalim i Parsęcko
są ładnie rozrysowane na geoportalu. Od razu widać, gdzie tory, gdzie zakład - jakby kto chciał odwiedzić, bo rzeczywiście trafić tam w tych borach, to może być problem



Dojazd nie jest taki trudny, ja trafiłem bez problemów będąc tam pierwszy raz. Do Chwalimia to trzeba zjechać z drogi głównej, ale już dalej jest duży drogowskaz i droga w las, a do Parsęcka łatwiej nawet bo już przy głównej drodze stoi tablica.
Jak byś tam się wybierał to napisz, chętnie się tam wybiorę kolejny raz, bo ostatnio to przemokłem ja i aparat
Zapisane
MK_Rabka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 04 Listopad 2011, 18:58:04 »
0

Cieszę się, że temat się spodobał
Dołączam jeszcze film z komórki (niestety wybrałem się z niedostateczną ilością baterii, a tak mógłbym zrobić jeszcze mnóstwo zdjęć :/ )
Kolejka torfowa jedzie z borowiną z Puścizny Wielkiej Małe | Duże

Jako ciekawostkę podam, że niemalże wszystkie podkłady są stalowe.

Cytuj

Ta kolejka ma znacznie więcej infrastruktury niż Podczerwone.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 07 Listopad 2011, 19:33:38 »
+1

Zamieściłem w galerii trochę fotek z kolejki Zakładu Produkcji Torfowej Podczerwone wykonanych w 2009 r. - głównie taboru:
http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=51

Na kolejce eksploatowano wówczas 3 lokomotywy - wszystkie mocno zmodernizowane, z zespołami napędowymi (silnik, skrzynia, rewers) takimi jak w lokomotywach Ls600 (produkcji URSUS), niestety tabliczki firmowe trafiły w ręce "MK" więc mogłem źle zidentyfikować typy:
- Nr 2 - lokomotywa BN30R z zespołem napędowym URSUS, wydłużoną ramą, nową osłoną silnika i budką maszynisty
- Nr 3 - lokomotywa Ns1 z zespołem napędowym URSUS i zmodernizowaną kabiną
- Nr 4 - lokomotywa przypominająca Ls600, ale prawdopodobnie jest to bardzo mocno zmodernizowana BN30R (może jakaś jeszcze inna) biorąc pod uwagę to co piszą Michał Jerczyński i Marek Malczewski w Świat kolei 3/2004 "Koleje torfowe firmy HolLas":
"Na wielu lokomotywach (BN30R) zabudowano nadwozie bardzo podobne do tego z lokomotyw Ls600, przy czym przebudowane lokomotywy można łatwo rozpoznać, gdyż są trochę węższe od Ls600, zaś podło nadwozia jest wyprowadzone „na równo” z ramą. Kabina maszynisty jest prosta (bez skosów z przodu) i nie ma na przedzie przy osłonie silnika dolnych okienek".
- w hali znajduje się również rama od lokomotywy Ns1 (prawdopodobnie lokomotywa Nr 1)

Na kolejce używane są dwuosiowe, skrzyniowe wagoniki z bocznymi burtami wykonanymi z siatki.

Kolejka posiada także dwa wagony osobowe z Kolejki Myszynieckiej:
- wagon z nadwoziem drewnianym - wyremontowany, używany sporadycznie
- wagon z poszyciem metalowym - nieużywany, w złym stanie technicznym, na jego ramie zachowały się jeszcze oryginalne napisy eksploatacyjne z czasów eksploatacji na PKP.

Ponadto można na kolejce znaleźć wagony używane do celów gospodarczych.

Zapraszam do oglądania  
  
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2011, 19:37:36 wysłane przez Szymek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 07 Listopad 2011, 20:05:23 »
+1

Te lokomotywy to Ursus C-330 postawiony na ramie lokomotywy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 07 Listopad 2011, 21:11:45 »
0

Cytuj
Te lokomotywy to Ursus C-330 postawiony na ramie lokomotywy.

W zasadzie tak - tyle, że zamiast mechanizmu różnicowego mają rewers.
Co ciekawe prototyp Ls600 miał nawet maskę od Ursusa C-328 oraz prowizoryczny dach - to dopiero wyglądało jak ciągnik postawiony na ramie lokomotywy  Chichot   
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 07 Listopad 2011, 21:26:58 »
0

Chyba wiem o jaki daszek chodzi. Widok musiał być zabójczy Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kr600
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 21 Kwiecień 2012, 14:31:28 »
0

Zaklad torfowy IMSZAR kolo Bialegostoku - pare lat temu demontowali torowisko, mieli 8 km torow; 3 lub 4 lokomotywy z silnikami od C 330; i wagony; ponoc bylo juz to komus zaproponowane do sprzedazy; ale nie wiadomo - chyba niemcy Co? - nie jestem pewien. Innym chcieli sprzedac w calosci; [ nie na sztuki ] - jak leci loki, szyny, wagony po bardzo ambitnej cenie 3zl/kg. Czy ktos to kupil? Gdzie to poszlo, kto wie? Z politowaniem
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!