Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 11:22:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Uprawnienia do prowadzenia pojazdów szynowych  (Przeczytany 43615 razy)
fidzio
Gość
« Odpowiedz #40 : 13 Kwietnia 2006, 21:20:42 »
0

Cytat: "andy"

A na blachosmród to ile Pan musi mieć wiosen ?


18 ale teraz ma byc ponoc od 16 ;]
(posiadacz PJ kat. B )
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #41 : 13 Kwietnia 2006, 21:42:16 »
0

Cytat: "fidzio"
Cytat: "andy"

A na blachosmród to ile Pan musi mieć wiosen ?


18 ale teraz ma byc ponoc od 16 ;]
(posiadacz PJ kat. B )


Moim zdaniem powinno być 21 albo nawet 25...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #42 : 13 Kwietnia 2006, 22:17:44 »
0

o... dokładnie !!! I to minimum... i powinna być ewidencja kilometrów. Po przejechaniu przez młodzika 100.000 mógłby jeździć sam a do setki z opiekunem.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #43 : 13 Kwietnia 2006, 23:00:48 »
0

Jeżeli już tak się zeszło z tematu to może być od tych 18 tyle, że po spodowaniu wypadku powinno się prawo jazdy zabierać, bez możliwości ponownego uzyskania.
Zapisane

.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #44 : 13 Kwietnia 2006, 23:52:47 »
0

Tyle że wtedy to tak jak przysłowiowy płacz nad rozlanym mlekiem. Zapobiegać, nie leczyć. Zapobiegać. Zmieńmy temat bo to nie to forum. Koniec o samochodach.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 15 Kwietnia 2006, 08:13:55 »
0

Cytat: "AXEL"
o... dokładnie !!! I to minimum... i powinna być ewidencja kilometrów. Po przejechaniu przez młodzika 100.000 mógłby jeździć sam a do setki z opiekunem.


a nie lepiej zaczipować auta i komputerowo ograniczyć prędkość,
wjeżdżając np . w teren zabudowany auto automatycznie ograniczałoby swoją prędkość do ustanowionych prawm prędkości.....
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #46 : 15 Kwietnia 2006, 09:04:55 »
0

Cytat: "polo"


a nie lepiej zaczipować auta i komputerowo ograniczyć prędkość,
wjeżdżając np . w teren zabudowany auto automatycznie ograniczałoby swoją prędkość do ustanowionych prawm prędkości.....


Polak potrafi. Obeszli by to od razu
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 15 Kwietnia 2006, 11:22:55 »
0

Cytat: "MaciejPrekurat"
Prowadzenie lokomotywy to moje marzenie od dawna...

Tylko czy się da zdobyć owe uprawnienia mając 15 LAT :?:

Da się. Przepisy nic nie mówią o wieku. Musisz spełnic tylko taki warunek:
Musisz mieć wykształcenie średnie!!

Jeśli w wieku 15 lat masz takie wykształcenie i jesteś technikiem albo mechanikiem to możesz się starać o uprawnienia.

Cytat: "KMR"
A co ma bezpieczeństwo wspólnego z zatrudnieniem?

Ubezpieczenie pracownika od wypadków!!

Cytat: "KMR"
Nie rozumiemy natomiast, czemu chcesz to regulować ustawowo.

Nie chce. Takie są przepisy.

Cytat: "KMR"
myślę, że w wielu przypadkach (linie wąskotorowe, przemysłowe etc.) dla wielu lokomotyw/szynobusów wystarczałby jeden mechanik który w razie potrzeby docierałby na miejsce zdarzenia np. na motocyklu albo drezynie ratunkowej, i w takim przypadku kwalifikacje mechanika maszynowego dla wszystkich kierujących pojazdami nie byłyby potrzebne.
Źle myślę?

Dobrze myślisz i tak właśnie jest. Ale w przypadku poważnych awarii, które się nie zdarzają bo przecież mechanik dba o stan techniczny pojazdów. :wink:
Przepisy o kwalifikacjach maszynisty pochodzą z czasów kiedy kierowca samochodowy musiał mieć taką samą wiedzę jak mechanik. Na egzaminie na prawo jazdy kiedyś pytano z budowy i działania samochodów. W samochodach zmieniło się to że servis jest teraz co 5 metrów. W przypadku pociągów nie ma co kawałek servisu a każdy postój na szlaku to to strata pieniędzy i dezorganizacja ruchu. Też jestem zdania że przynajmniej na wąskie tory powinny być łagodniejsze przepisy.
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #48 : 05 Czerwca 2006, 08:44:47 »
0

a ja się tylko tyle pochwale wczoraj prowadziłem sam WLS-40
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #49 : 03 Grudnia 2006, 14:00:33 »
0

Cytat z mojego suplementu do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik mechanik:
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest posidacz dyplomu 1): technik mechanik, monter konstrukcji aluminiowych, monter konstrukcji stalowych, ślusarz narzędziowy

 :mrgreen: Ani słowem nie napisali, że mogę być maszynistą, co najwyżej monterem półek alumiowych w wagonach osobowych.  :lol:
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 03 Grudnia 2006, 14:16:15 »
0

To poczytaj sobie wymagania kwalifikacyjne kandydatów na pomocnika maszynisty i maszynistę. Jeśli jesteś Technik Mechanik to masz najlepsze wykształcenie by zostać maszynistą. 3 miesiące pracy na warsztacie, potem kurs na pomocnika oraz przygotowanie zawodowe: 40 dni na warsztacie, 15 przy czynnościach pomocnika maszynisty, 10 przy czynnościach rewidenta taboru, 30 dni zajęcia próbne pod nadzorem przy czynnościach pomocnika maszynisty i wio na egzamin praktyczny potem pisemny potem ustny i do roboty. Po 6 miesiącach pomocnikowania na kurs maszynisty i przygotowanie zawodowe 20 dni szkolenie przy czynnościach maszynisty, 20 dni praca pod nadzorem przy czynnościach maszynisty i egzamin praktyczny, pisemny i ustny i jesteś Pan Maszynista.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #51 : 03 Grudnia 2006, 14:24:31 »
0

Ciekawe co będzie np. za 15 lat, gdy w Polsce może dojść do sytuacji, że brakuje maszynistów, bo Ci co są odchodzą na emeryturę. Obecny system kształcenia nie wróży nic dobrego.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 03 Grudnia 2006, 14:33:22 »
0

Taka sytucja już jest. Prywaciaże masowo zatrudniają ludzi na stanowiska związane z Ruchem.
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!