Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 13:22:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości w Internetowej Encyklopedii Kolejnictwa  (Przeczytany 238804 razy)
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #120 : 24 Kwietnia 2017, 17:03:44 »
0

Ja też czytałem kiedyś w innym źródle (nie pamiętam w tej chwili w jakim, postaram się poszukać), że był zbudowany jako nowy na tor 1000 mm i od razu z Fabloku trafił do kopalni Bielszowice.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #121 : 24 Kwietnia 2017, 19:27:26 »
0

Na tym zdjęciu widać , że płyta sprzęgowa była pod dwa zderzaki. A zderzak centralny jest przymocowany przez nowe otwory


* Tw53-13954 KWK Bielszowice.jpg (323.55 KB, 1600x1035 - wyświetlony 1321 razy.)
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #122 : 24 Kwietnia 2017, 19:45:28 »
0

Sama czołownica to według mnie nie jest dostateczny dowód. Lokomotywa mogła przecież wyjechać z fabloku z dwoma zderzakami, lub bez zderzaków, ale z czołownicą przygotowaną pod zamontowanie dwóch zderzaków. Jak było na prawdę to chyba nigdy się nie dowiemy, jedynie jeśli znajdzie się coś na temat poprzednich przydziałów albo ich braku w dokumentach kopalni, fabloku, albo GKW, oczywiście jeśli takie dokumenty dotrwały do dzisiaj.

Masz może więcej zdjęć Tw53-3995? Jeśli tak to proszę o wysłanie na mail'a albo zamieszenie gdzieś. Kiedyś było ich kilka w internecie, ale poznikały z hostingów.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #123 : 24 Kwietnia 2017, 23:07:10 »
0

Niestety to jest jedyne ,które mam na dysku ,ale mogę przesłać skan z książki
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #124 : 25 Kwietnia 2017, 00:15:59 »
+2

Dodam od razu - informacje podawane przez B. Pokropińskiego należy traktować z pewną rezerwą. Zdarzały mu się dość istotne nieścisłości.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #125 : 26 Kwietnia 2017, 00:48:29 »
+2

tym  razem coś całkiem nowego. Nowego bo nie o kolei w sensie ścisłym, a o tramwaju. Artykuł o genezie i historii jednego z ciekawszych fragmentów górnośląskiej sieci tramwajowej - węźle tramwajowym w Szopienicach:

Węzeł tramwajowy Szopienice
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #126 : 30 Października 2017, 20:43:47 »
+1

http://enkol.pl/Zabytkowa_stacja_kolei_w%C4%85skotorowej_w_Rudach

Parozowy w Rudach i ich resztki też 
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #127 : 31 Października 2017, 10:29:41 »
0

Dobra rzecz, dużo informacji. Ale czy mógłbyś przybliżyć status Tw53/Pw53? Chodzi mi o adnotację Prawdopodobnie zachowały się skrzynie wodne. Rozumiem, że z kusego przebudowano na zwykły, z tendrem od Px-a (bez półbudki), proste. Natomiast skrzynie wodne leżą u kogoś pod parkanem, ale nikt nie ma co do tego pewności. Czy stąd to domniemanie?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #128 : 31 Października 2017, 12:36:31 »
0

Tak na pierwszy rzut oka:
1. Lokomotywy Lyd2-63 i 101 mają silniki Maybach;
2. Lokomotywa Lxd2-08 ma silnik 18H12A;
3. Lokomotywa Wls150 z pewnością nie ma silnika 71H12A.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #129 : 31 Października 2017, 16:59:47 »
0

W przypadku, kiedy nie wiedziałem, jaki lokomotywa ma silnik nie bawiłem się w zgadywanie - wpisywałem "nieznany". W przypadku WLs150 to zwyczajna pomyłka przy wprowadzaniu danych. Dziękuję za uzupełnienia i wyłapanie błędu. Poprawię przy najbliższej okazji. Czyli chyba jutro, bo, niestety, urlopik się kończy.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #130 : 02 Listopada 2017, 00:44:42 »
0

Dobra rzecz, dużo informacji. Ale czy mógłbyś przybliżyć status Tw53/Pw53? Chodzi mi o adnotację Prawdopodobnie zachowały się skrzynie wodne. Rozumiem, że z kusego przebudowano na zwykły, z tendrem od Px-a (bez półbudki), proste. Natomiast skrzynie wodne leżą u kogoś pod parkanem, ale nikt nie ma co do tego pewności. Czy stąd to domniemanie?

Na tyłach lokomowywowni leży jakiś czarny element . Niestety podczas industriady źle zrobiłem zdjęcie i widaćtylko napis Tw ,ale możę to coś innego . Może w sobotę się wybiorę do Rud i sprawdzę

Chyba że ktoś inny wie co to za skrzynie/elementy?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #131 : 03 Stycznia 2018, 03:17:03 »
+4

Jeśli ktoś chciałby się dowiedzieć czegoś więcej o parowozowni wąskotorowej w Nasielsku w latach 1957-1966, z czego były wzniesione budynki, jaki był układ torowy, ile zużywano tam węgla, drewna, gwoździ, czy acetylenu oraz ilu kolejarzy było zatrudnionych, to niech ów ktoś zajrzy tutaj:

Paszport produkcyjno-techniczny: Parowozownia III klasy Kolei Dojazdowych w Nasielsku za 1957 r.

Jak dla mnie to ten dokument jest wręcz wzruszający - niewielka kolej gdzieś na końcu świata, wszystko co najwyżej skromne, kolejarzy garstka. I jak sobie ta kolej skromnie żyła, tak, niestaro, odeszła. Po cichu, bez robienia zbędnej sensacji, bez tłumu żałobników za trumną i płaczek nad grobem ....
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #132 : 09 Stycznia 2018, 00:36:49 »
+2

Tym razem specjalność zakładu, czyli archiwalia z Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. A konkretnie to dwa plany stacji Tarnowskie Góry Wąskotorowe. Jeden z roku 1946, drugi z 1972. Na obu są ciekawostki. O jednej, relikcie upaństwowienia GKW w roku 1884, napisaliśmy w opisie jednego z planów. Drugą, na drugim planie, znajdźcie sami.

Plany schematyczne stacji Tarnowskie Góry Wąskotorowe z lat 1946 i 1972

Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #133 : 09 Stycznia 2018, 06:59:44 »
0

Tor wąski połączony z normalnym? Koło przesuwnicy...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #134 : 10 Stycznia 2018, 21:39:18 »
0

Dokładnie tak! Gratuluję spostrzegawczości i dociekliwości
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #135 : 11 Stycznia 2018, 22:37:09 »
+1

Fabryka Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein kojarzymy głównie z budowy taboru kolejowego i tramwajowego. Prócz tego firma owa zajmowała się także produkcją kolejowo - tramwajowej biżuterii typu sprzęgi Scharfenberga. Kto ma sobie ochotę pooglądać przedwojenny katalog sprzęgów Scharfenberga produkowanych w okresie międzywojennym przez tę firmę, niech zajrzy tutaj:

Katalog sprzęgów Lilpop-Schaku


Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #136 : 15 Marca 2018, 19:51:21 »
+2

Opracowaliśmy nowy, bardziej estetyczny i, jak sądzę, także bardziej funkcjonalny szablon do dodawania nowych pojazdów do spisu oraz do aktualizacji danych.

Opracowaliśmy także coś, czego dość mocno brakowało. Wyszukiwarkę pozwalającą przeszukiwać spisy taboru według wybranych kryteriów. A konkretnie:
* typu
* stanu (sprawna, złom itd.)
* ostatniego (aktualnego) miejsca stacjonowania
* ostatniego (aktualnego) prześwitu

Kryteria te można stosować w dowolnych kombinacjach.
Zaznaczam od razu, że jest to pierwsza wersja wyszukiwarki i w niedalekiej przyszłości postram się ją rozbudować.

Link do strony z wyszukiwarką oraz dodawarką


Bardzo proszę o uwagi i propozycje.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #137 : 05 Lipca 2020, 16:35:51 »
0

Są jakieś nowości w ENKOLu?
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #138 : 05 Lipca 2020, 23:22:40 »
0

Są jakieś nowości w ENKOLu?
Codziennie
https://enkol.pl/Specjalna:Ostatnie_zmiany?hidebots=1&limit=500&days=30&enhanced=1&urlversion=2
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #139 : 09 Lipca 2020, 02:43:56 »
+2

Są jakieś nowości w ENKOLu?
W tej chwili prace koncentrują się wokół:
1. Taboru: regularnie robudowywana i uaktualniana jest baza taboru. Aktualnie w spisie jest 2851 sztuk, większość to wąski tor, ale i normalnotorowy plankton typu 401Da i podobne. W tym komplet L45H, L30H, kilka setek WLs40/50
2. Systematycznie rozwija się katalog artykułów prasowych - na chwilę obecną skatalogowanych zostało blisko 6000 artykułów prasowych głównie ze "Swiata Kolei", "Kolei Małych i Dużych", "Kolei Dawniej i Dziś" oraz paru innych tytułów
3. Systematycznie rozbudowuje się Archiwum Enkolu. Btw tutaj szykujemy co nieco nowości dość interesujących, np. księgi taborowe Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych obejmujące wszystkie koleje wąskotorowe w Polsce za lata 1947 - 1999

Obiecuję, że będę regularnie wrzucał info o nowościach
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!