Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #60 : 29 Czerwca 2014, 01:28:58 » |
0
|
I znów coś nowego. 2xm, jak milczał, to milczał. A teraz wyrabia normę albo przechodzi sam siebie Stworzył taki oto artykulik: Deutz OMZ 122 F
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #61 : 30 Czerwca 2014, 21:34:35 » |
0
|
Dobra, pobawiłem się żołnierzykami - wyszło kilka artykułów dotyczących niemieckich kolei wojskowych i ich sprzętu: > Heeresfeldbahn, czyli niemieckie koleje polowe. > Zwilling - parowozy podwójne z I wojny światowej > Brigadelokomotive, zwana powszechnie HF-ką > HF 40 B, czyli wspomniana przez Pawła Deutz OMZ 122 F > HF 130 C - na razie dopiero początek > HF 200 D - najcięższa lokomotywa spalinowa niemieckich kolei polowych z II wojny. Zebrałem też z różnych książek materiały dotyczące HF-ek i spróbowałem zrobić zestawienie egzemplarzy eksploatowanych w Polsce. Oczywiście niekompletne i pewnie z błędami - jeśli ktoś ma jakieś materiały do uzupełnienia to byłbym wdzięczny za pomoc. Na razie wyszło tego ponad 130 sztuk: > Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #62 : 30 Czerwca 2014, 22:28:31 » |
0
|
@2xm: jestem pełen uznania. Tyle roboty w tak krótkim czasie! Fiu, fiu!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #63 : 30 Czerwca 2014, 22:47:47 » |
0
|
Niestety, wolne się kończy. Może jeszcze coś dokończę, ale dużo tego nie będzie.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #64 : 09 Lipca 2014, 03:14:50 » |
+1
|
Od początku lipca 2014 możliwe jest linkowanie z projektów Fundacji WikiMedia (tj. wszystkich wersji językowych Wikipedii, Commons itp.) do Enkolu za pomocą linków wewnętrznych z użyciem prefiksu "enkol:", w sposób podobny, jak linkuje się z jednej wersji językowej Wikipedii do innej wersji językowej. Oznacza to, że jeśli chcemy podlinkować z Wiki do Enkolu, wystarczy wstawić w artykule na Wiki zwyczajny link wewnętrzny z prefiksem. Jeśli np. linkujemy z Wiki do artykułu "L45H" na Enkolu, to możemy to obecnie zrobić tak:
[[enkol:L45H]]
Nie ma już potrzeby wstawiania linku zewnętrznego w postaci [http://enkol.pl/L45H L45H]
Krótko mówiąc: linkowanie do Enkolu stało się prostsze i czytelniejsze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #65 : 17 Lipca 2014, 01:39:21 » |
+5
|
W Archiwum Enkolu opublikowano wykaz odległości taryfowych WSZYSTKICH kolei wąskotorowych PKP pochodzący z roku 1959. Jest co oglądać. 135 stron. Dokument zawiera: 1. mapki schematyczne linii niemal wszystkich kolei wąskotorowych PKP, które istniały w roku 1959. Piszę "niemal wszystkich", bo nie zawiera mapek 3 kolei: . Kujawskiej (brakowało w dostępnym mi egzemplarzu - wycięta) - Górnośląskiej (to samo, co wyżej) - Otwocko - Karczewskiej (po prostu nie zamieszczono - kolej miała jedyne 4 km i całe 2 stacje) 2. tabele odległości wszystkich kolei wąskotorowych, choć, jak mi się zdaje, brakuje jednej strony tabeli odległości Kaliskiej KW A oto link do dokumentu: Wykaz odległości taryfowych kolei wąskotorowych PKP, rok 1959
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #66 : 05 Września 2014, 01:09:27 » |
+1
|
Opublikowaliśmy schemat wąskotorowej bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego "Gliwice" z roku 1963 oraz umowę bocznicową zawartą pomiędzy tą kopalnią a PKP w roku 1971. Poniżej link: Bocznica KWK Gliwice
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #68 : 20 Października 2014, 02:57:40 » |
0
|
Opublikowaliśmy zestawienie lokomotyw typu V10C eksploatowanych w Polsce. Zestawienie zostało sporządzone na podstawie archiwalnej kopii zestawienia dostępnego niegdyś na stronie tabor.wask.pl. Kopia ta została sporządzona w okresie, w którym pojawiły się pogłoski o zbliżającej się likwidacji serwisu. A to było już dość dawno temu - z tej też przyczyny zestawienie może być nieaktualne. W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag. Przy okazji mam jeszcze prośbę o pomoc w zilustrowaniu podstron konkretnych egzemplarzy. Bardzo proszę chętnych do pomocy o wrzucenie na Enkol zdjęć lokomotyw typu V10C. Ewentualnie o podesłanie tych zdjęć do mnie wraz z informacją o licencji, na jakiej zdjęcia mają być opublikowane tudzież ze zgodą na ich wykorzystanie w serwisie Enkol.pl. Wystarczy mi proste stwierdzenie typu: "Jestem autorem niniejszego zdjęcia i możesz je wykorzystać na Enkolu". Z góry dziękuję za pomoc. A oto zestawienia: Zestawienie lokomotyw V10C eksploatowanych w Polsce
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #69 : 23 Października 2014, 03:22:44 » |
+1
|
Opublikowaliśmy kompletne zestawienie lokomotyw serii Lxd2 eksploatowanych w Polsce. Zestawienie zostało sporządzone na podstawie archiwalnej kopii zestawienia dostępnego niegdyś na stronie tabor.wask.pl. Kopia ta została sporządzona w okresie, w którym pojawiły się pogłoski o zbliżającej się likwidacji serwisu. A to było już dość dawno temu - z tej też przyczyny zestawienie może być nieaktualne. W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag. O ile informacje dotyczące lokomotyw zezłomowanych przed rokiem 2010 są aktualne (toć żyletki nie zamieniły się na powrót w lokomotywy), to bardzo proszę o aktualizację danych dotyczących lokomotyw istniejących. Tutaj, z całą pewnością, są tu i ówdzie dane nieaktualne. Podobnie, jak w przypadku zestawienia lokomotyw typu V10C zwracam się do użytkowników TZF o pomoc zilustrowaniu stron poświęconych konkretnym egzemplarzom. A oto zestawienia: Zestawienie lokomotyw serii Lxd2 eksploatowanych w Polsce
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 07:44:49 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
|
« Odpowiedz #70 : 23 Października 2014, 10:27:48 » |
0
|
W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag. Taki drobiazg czyli zamieniony opis kolumn oznaczenie i silnik. Pozdrawiam serdecznie i silnikowo. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #71 : 23 Października 2014, 11:01:15 » |
0
|
3szt na pewno się już nie zgadzają. 2 ze Śmigla które wyjechały (jedna do Tajlandii a druga do Rumunii) oraz z tego co pamiętam Korsykanka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majk
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #72 : 23 Października 2014, 11:23:16 » |
0
|
Drobna literówka, Lxd2-357 (z 1969 roku) w uwagach czytamy: "urządzenie rotacyjne od 1967"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #73 : 23 Października 2014, 16:01:12 » |
0
|
@Księżyc: opis kolumn poprawiono @majk: oczywiście miało być, że od 1987 @Axel : poprawiłem na tyle, na ile można opierając się na informacjach z forum. Czyli, że wyjechały 338 i 326, że zostały przekute na 1000 mm i że zachowały silniki Wola / Henschel. Więcej, niestety, nie wiem.
Poprawiono, za uwagi dziękuję.
A czy ktoś może się orientuje, co się stało z 308 z Piotrkowa?
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 16:21:47 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #78 : 21 Października 2015, 23:37:55 » |
0
|
W Archiwum Enkolu opublikowano "Przepisy obsługi parowozów ze stalowymi skrzyniami ogniowymi M6" zatwierdzone Zarządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 12/II/1946 R. Nr 60/5/46 (Dziennik Urzędowy M. K. z 1946 r. Nr 2, poz. 19) Obowiązują od dnia 1 listopada 1946 r. Nakładem Ministerstwa Komunikacji. Uchylone z dniem 1 października 1962 r. Zarządzeniem Ministra Komunikacji Nr 117 z dnia 30 maja 1962 r. w sprawie zatwierdzenia "Instrukcji dla palacza i starszego palacza parowozowni" Mtp 22 (Dziennik Urzędowy MK 1962 r. Nr 26, poz. 142). Ze względu na błąd w druku (na okładce znajduje się błędne oznaczenie M66, zamiast M6) stanowi ona kolekcjonerską ciekawostkę. Poniżej link: M6 - Przepisy obsługi parowozów ze stalowymi skrzyniami ogniowymi
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
CarnageLink
Nowicjusz
Długość toru:: 13 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #79 : 13 Listopada 2015, 16:58:44 » |
+1
|
Za Paweł Niemczuk. W serwisie Enkol, a konkretnie w jego dziale archiwalnym, opublikowano następujący materiał: KPa-84 - Warunki techniczne eksploatacji kotłów parowozowych i kotłów ustawionych w wagonach kolejowych oraz wykonywania dozoru technicznego nad tymi kotłami zatwierdzone Zarządzeniem nr 2 Dyrektora Głównego Inspektoratu Kolejowego Dozoru Technicznego z dnia 20 lutego 1984 r." Link: KPa-84 Warunki techniczne eksploatacji kotłów
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|