Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 08:57:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości w Internetowej Encyklopedii Kolejnictwa  (Przeczytany 236234 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #60 : 29 Czerwca 2014, 01:28:58 »
0

I znów coś nowego. 2xm, jak milczał, to milczał. A teraz wyrabia normę albo przechodzi sam siebie

Stworzył taki oto artykulik:

Deutz OMZ 122 F

Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 30 Czerwca 2014, 21:34:35 »
0

Dobra, pobawiłem się żołnierzykami - wyszło kilka artykułów dotyczących niemieckich kolei wojskowych i ich sprzętu:
> Heeresfeldbahn, czyli niemieckie koleje polowe.
> Zwilling - parowozy podwójne z I wojny światowej
> Brigadelokomotive, zwana powszechnie HF-ką
> HF 40 B, czyli wspomniana przez Pawła Deutz OMZ 122 F
> HF 130 C - na razie dopiero początek
> HF 200 D - najcięższa lokomotywa spalinowa niemieckich kolei polowych z II wojny.

Zebrałem też z różnych książek materiały dotyczące HF-ek i spróbowałem zrobić zestawienie egzemplarzy eksploatowanych w Polsce. Oczywiście niekompletne i pewnie z błędami - jeśli ktoś ma jakieś materiały do uzupełnienia to byłbym wdzięczny za pomoc. Na razie wyszło tego ponad 130 sztuk:
> Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #62 : 30 Czerwca 2014, 22:28:31 »
0

@2xm: jestem pełen uznania. Tyle roboty w tak krótkim czasie! Fiu, fiu!
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 30 Czerwca 2014, 22:47:47 »
0

Niestety, wolne się kończy. Może jeszcze coś dokończę, ale dużo tego nie będzie.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #64 : 09 Lipca 2014, 03:14:50 »
+1

Od początku lipca 2014 możliwe jest linkowanie z projektów Fundacji WikiMedia (tj. wszystkich wersji językowych Wikipedii, Commons itp.) do Enkolu za pomocą linków wewnętrznych z użyciem prefiksu "enkol:", w sposób podobny, jak linkuje się z jednej wersji językowej Wikipedii do innej wersji językowej. Oznacza to, że jeśli chcemy podlinkować z Wiki do Enkolu, wystarczy wstawić w artykule na Wiki zwyczajny link wewnętrzny z prefiksem. Jeśli np. linkujemy z Wiki do artykułu "L45H" na Enkolu, to możemy to obecnie zrobić tak:

[[enkol:L45H]]

Nie ma już potrzeby wstawiania linku zewnętrznego w postaci [http://enkol.pl/L45H L45H]

Krótko mówiąc: linkowanie do Enkolu stało się prostsze i czytelniejsze.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #65 : 17 Lipca 2014, 01:39:21 »
+5

W Archiwum Enkolu opublikowano wykaz odległości taryfowych WSZYSTKICH kolei wąskotorowych PKP pochodzący z roku 1959. Jest co oglądać. 135 stron.

Dokument zawiera:

1.  mapki schematyczne linii niemal wszystkich kolei wąskotorowych PKP, które istniały w roku 1959. Piszę "niemal wszystkich", bo nie zawiera mapek 3 kolei:
. Kujawskiej (brakowało w dostępnym mi egzemplarzu - wycięta)
- Górnośląskiej (to samo, co wyżej)
- Otwocko - Karczewskiej (po prostu nie zamieszczono - kolej miała jedyne 4 km i całe 2 stacje)

2. tabele odległości wszystkich kolei wąskotorowych, choć, jak mi się zdaje, brakuje jednej strony tabeli odległości Kaliskiej KW

A oto link do dokumentu: Wykaz odległości taryfowych kolei wąskotorowych PKP, rok 1959

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #66 : 05 Września 2014, 01:09:27 »
+1

Opublikowaliśmy schemat wąskotorowej bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego "Gliwice" z roku 1963 oraz umowę bocznicową zawartą pomiędzy tą kopalnią a PKP w roku 1971. Poniżej link:

Bocznica KWK Gliwice
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #67 : 24 Września 2014, 02:17:08 »
+1

W Archiwum Enkolu opublikowaliśmy

Służbowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich i towarowych kolei wąskotorowych Pomorskiej DOKP w Szczecinie (Zarządu Kolei Dojazdowych w Szczecinie) z roku 1988 - zeszyt VIII-W

Wydawnictwo liczy 213 stron.

Poniżej sznurek:

Rozkład jazdy pociągów pasażerskich i towarowych kolei wąskotorowych Pomorskiej DOKP w Szczecinie (Zarządu Kolei Dojazdowych w Szczecinie) z roku 1988
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #68 : 20 Października 2014, 02:57:40 »
0

Opublikowaliśmy zestawienie lokomotyw typu V10C eksploatowanych w Polsce.
Zestawienie zostało sporządzone na podstawie archiwalnej kopii zestawienia dostępnego niegdyś na stronie tabor.wask.pl. Kopia ta została sporządzona w okresie, w którym pojawiły się pogłoski o zbliżającej się likwidacji serwisu. A to było już dość dawno temu - z tej też przyczyny zestawienie może być nieaktualne. W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag.

Przy okazji mam jeszcze prośbę o pomoc w zilustrowaniu podstron konkretnych egzemplarzy. Bardzo proszę chętnych do pomocy o wrzucenie na Enkol zdjęć lokomotyw typu V10C. Ewentualnie o podesłanie tych zdjęć do mnie wraz z informacją o licencji, na jakiej zdjęcia mają być opublikowane tudzież ze zgodą na ich wykorzystanie w serwisie Enkol.pl. Wystarczy mi proste stwierdzenie typu: "Jestem autorem niniejszego zdjęcia i możesz je wykorzystać na Enkolu". Z góry dziękuję za pomoc.

A oto zestawienia:

Zestawienie lokomotyw V10C eksploatowanych w Polsce


 
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #69 : 23 Października 2014, 03:22:44 »
+1

Opublikowaliśmy kompletne zestawienie lokomotyw serii Lxd2 eksploatowanych w Polsce.
Zestawienie zostało sporządzone na podstawie archiwalnej kopii zestawienia dostępnego niegdyś na stronie tabor.wask.pl. Kopia ta została sporządzona w okresie, w którym pojawiły się pogłoski o zbliżającej się likwidacji serwisu. A to było już dość dawno temu - z tej też przyczyny zestawienie może być nieaktualne. W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag.

O ile informacje dotyczące lokomotyw zezłomowanych przed rokiem 2010 są aktualne (toć żyletki nie zamieniły się na powrót w lokomotywy), to bardzo proszę o aktualizację danych dotyczących lokomotyw istniejących. Tutaj, z całą pewnością, są tu i ówdzie dane nieaktualne.

Podobnie, jak w przypadku zestawienia lokomotyw typu V10C zwracam się do użytkowników TZF o pomoc zilustrowaniu stron poświęconych konkretnym egzemplarzom.

A oto zestawienia:


Zestawienie lokomotyw serii Lxd2 eksploatowanych w Polsce





 
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 07:44:49 wysłane przez kalito » Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #70 : 23 Października 2014, 10:27:48 »
0

W związku z powyższym prośba do Użytkowników TZF o wnoszenie / zgłaszanie poprawek i uwag.
Taki drobiazg czyli zamieniony opis kolumn oznaczenie i silnik.

Pozdrawiam serdecznie i silnikowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #71 : 23 Października 2014, 11:01:15 »
0

3szt na pewno się już nie zgadzają. 2 ze Śmigla które wyjechały (jedna do Tajlandii a druga do Rumunii) oraz z tego co pamiętam Korsykanka.
Zapisane
majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #72 : 23 Października 2014, 11:23:16 »
0

Drobna literówka, Lxd2-357 (z 1969 roku) w uwagach czytamy: "urządzenie rotacyjne od 1967"
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #73 : 23 Października 2014, 16:01:12 »
0

@Księżyc: opis kolumn poprawiono
@majk: oczywiście miało być, że od 1987
@Axel : poprawiłem na tyle, na ile można opierając się na informacjach z forum. Czyli, że wyjechały 338 i 326, że zostały przekute na 1000 mm i że zachowały silniki Wola / Henschel. Więcej, niestety, nie wiem.

Poprawiono, za uwagi dziękuję.

A czy ktoś może się orientuje, co się stało z 308 z Piotrkowa?
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 16:21:47 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #74 : 23 Października 2014, 16:24:03 »
0

Dyskusję na temat tego, co się z którą maszyną dzieje itp. proponuję kontynuować w dziale "Tabor", a konkretnie tutaj:

http://750mm.pl/index.php?topic=4178.msg70812#msg70812

W tym miejscu skupmy się na ewentualnych błędach technicznych lub redakcyjnych.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #75 : 01 Września 2015, 03:01:46 »
0

Kilka nowości:

1. 2xm znacząco rozbudował artykuł o wagonie motorowym Mxx 189, czyli pleszewskiej "Scanii''

http://enkol.pl/Mxx_189


2. Opublikowano plan sytuacyjny wąskotorowej bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego Siemianowice - Ruch 1. Plan stworzył kolega Robercik101, znany głównie jako autor GKW History Project

http://enkol.pl/Archiwum:Plan_sytuacyjny_bocznicy_KWK_Siemianowice


3. Opracowano i opublikowane tekst ujednolicony fundamentalnego aktu prawnego, jakim jest "Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie"

Opracowanie zawiera spis treści i, w przeciwieństwie do PDF-ów publikowanych na stronach Sejmu, można je przeszukiwać. Z czasem będzie także zawierało linki do definicji i inne elementy ułatwiające nawigowanie i orientowanie się w tekście:

http://enkol.pl/Rozporz%C4%85dzenie_w_sprawie_warunk%C3%B3w_technicznych,_jakim_powinny_odpowiada%C4%87_budowle_kolejowe_i_ich_usytuowanie
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2015, 16:08:07 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #76 : 10 Października 2015, 05:23:27 »
+1

W Archiwum Enkolu opublikowano szkic sytuacyjny Cukrowni Ciechanów z roku 1931. Nie jest to dokument stricte kolejowy, ale sporo kolejowych szczegółów mozna na nim znaleźć. Ponadto jest po prostu ładny. Moje wielkie uznanie budzi to, z jaką starannością został wykonany. Poniżej link:

http://enkol.pl/Archiwum:Plan_sytuacyjny_Cukrowni_Ciechan%C3%B3w_%281931%29
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #77 : 21 Października 2015, 15:48:27 »
0

W Archiwum Enkolu opublikowaliśmy służbowy rozkład jazdy polskiej częśći Górnośląskich Kolei Wąskotorowych z roku 1936.
Dlaczego ta uwaga, że polskiej części? Otóż po Powstaniach Śląskich i plebiscycie w roku 1922 niewielka, wschodnia część Górnego Śląska przypadła Polsce. Granica państwowa była szalona - przecinała miasta, podwórka, zakłady przemysłowe, linie tramwajowe i kolejowe. Ten los spotkał też GKW - linie zostały poszatkowane, często dośc przypadkowo.

A oto link:

http://enkol.pl/Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_G%C3%B3rno%C5%9Bl%C4%85skich_Kolei_W%C4%85skotorowych_%281936%29
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #78 : 21 Października 2015, 23:37:55 »
0

W Archiwum Enkolu opublikowano "Przepisy obsługi parowozów ze stalowymi skrzyniami ogniowymi M6"  zatwierdzone Zarządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 12/II/1946 R. Nr 60/5/46 (Dziennik Urzędowy M. K. z 1946 r. Nr 2, poz. 19) Obowiązują od dnia 1 listopada 1946 r. Nakładem Ministerstwa Komunikacji. Uchylone z dniem 1 października 1962 r. Zarządzeniem Ministra Komunikacji Nr 117 z dnia 30 maja 1962 r. w sprawie zatwierdzenia "Instrukcji dla palacza i starszego palacza parowozowni" Mtp 22 (Dziennik Urzędowy MK 1962 r. Nr 26, poz. 142). Ze względu na błąd w druku (na okładce znajduje się błędne oznaczenie M66, zamiast M6) stanowi ona kolekcjonerską ciekawostkę.

Poniżej link:

M6 - Przepisy obsługi parowozów ze stalowymi skrzyniami ogniowymi



Zapisane
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 13 Listopada 2015, 16:58:44 »
+1

Za Paweł Niemczuk.

W serwisie Enkol, a konkretnie w jego dziale archiwalnym, opublikowano następujący materiał:

KPa-84 - Warunki techniczne eksploatacji kotłów parowozowych i kotłów ustawionych w wagonach kolejowych oraz wykonywania dozoru technicznego nad tymi kotłami zatwierdzone Zarządzeniem nr 2 Dyrektora Głównego Inspektoratu Kolejowego Dozoru Technicznego z dnia 20 lutego 1984 r."

Link:

KPa-84 Warunki techniczne eksploatacji kotłów
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!