Gdzieś w końcówce lat 90-ych był na jego temat jednostronicowy artykuł w ŚK.
Dokładnie pisał o tym wagonie P. Bogdan Pokropiński w Świecie Kolei nr 2/1999 (str.30)
Ani ten wagon przedwojenny, ani ze Starachowic.
Autor pisze m.in., że wagon powstał w warsztatach kolei leśnych w Zagnańsku w 1951 r. Wagon zbudowano pierwotnie na tor 750 mm z przeznaczeniem dla Starachowickiej Kolei Leśnej. Więc można śmiało powiedzieć, że jest to wagon "starachowicki".
Co do ostoi wagonu, to autor nie wspomina, że powstał on konkretnie na podwoziu platformy typu "hajnowskiego". Cytat: "
[...] ostoję wagonu wykonano z ceownika o wysokości 280 mm, co dało dosyć ciężką i masywną konstrukcję".
Idąc dalej za tym, co pisze P. Pokropiński, wagon służył jako motorowy na Starachowickiej KL do 1956 r., po czym w Zagnańsku przebudowano go na zwykły doczepny - zamontowano w nim wózki toczne typu
Luneville na tor 600 mm, oznaczono jako Cx2026 i przesłano na kolej leśną w Chorzelowie. Następnie w 1968 r. po likwidacji tej kolejki wagon przesłano na kolej leśną w Lipie, zaś po jej likwidacji ustawiono go najpierw w skansenie w miejscowości Szklarnia k. Janowa Lubelskiego, następnie w Janowie Lubelskim pod siedzibą Nadleśnictwa, gdzie stoi do dziś.