Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 15:06:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: tramwaj na szlaku byłej K.K.D.  (Przeczytany 30613 razy)
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 31 Października 2011, 20:58:21 »
-4

JAKIŚ plan to nie jest DOBRY plan lub chociaż REALNY plan.

Jeśli nie jest dobry to sorry na inny mnie nie stać ale przynajmniej próbowałem


Co mam napisać rachunek ekonomiczny?
Tak masz zrobić.

Nie umim ;/


Swego czasu wpadła mi w ręce koncepcja funkcjonowania Rogowa, ach czegóż to tam nie było, nawet ustawienie straganów na stacjach niestety autor totalnie pominął tak kluczowe kwestie jak infrastruktura, tabor czy chociaż personel. Tu damy jezioro tu damy góry...

To już musi się za to zabrać ktoś kto jest na kolejce i bierząco zna sprawy. Czym dysponujemy, ja nie działam na kolejce jestem tylko byłym pasażerem.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #21 : 31 Października 2011, 21:12:43 »
0

ja nie działam na kolejce jestem tylko byłym pasażerem.


No to można zacząć. W Krośniewicach w tym momencie działa SKKW, niedawno pojawiła się inicjatywa SOS dla KKW.

Adresy strony: http://www.kkw.sos.pl/ bądź profil na fejsie: http://www.facebook.com/sos.kkw oraz http://www.skkw.pl/

Nie wiem co się tam dzieje, na ile ci ludzie są kompetentni i rzeczowi, ale skontaktować się i pogadać zawsze możesz.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 31 Października 2011, 21:29:09 »
-5

Ja nie mieszkam w Polsce, moim celem jest tylko udział w dyskusji o kolejce, nie mogę nic zadziałać bo mnie nie ma w kraju, i nie funkcjonuje w tym środowisku. Piszę się tylko na udział w stworzeniu jakiegoś racjonalnego modus vivendi na tym forum, a działać powinny osoby które są tam  jeśli to jest poważna organizacja i tym żyją.

Z tego co widzę to nie jest to poważna sprawa jesli sie sprowadza do wysylania sms. Takze ciagle jest spor z burmistrzem Krosniewic, który tej kolejki nie jest w stanie ożywić.

Jesli by na tym forum stworzono jakas koncepcje to trzeba pomoc i  zobligowac do jej wdrozenia w zycie lokalnych miłośników.

Przykro mi ale nie dysponuje wieksza moca sprawcza i tak to widze, do burmistrza Leczycy musi udac sie delegacja osob ktora tam działa i ktora poprze projekt ktory by ewentualnie mogl powstac z nasza pomoca.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #23 : 31 Października 2011, 23:03:45 »
+1

Kontynuując to rail fiction, to gdyby na trasie powstał jakiś aquapark...
Zapisane
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 01 Listopada 2011, 08:09:49 »
-6

Uważam, że środowisko zwolenników kolejek w PL powinno pomóc temu towarzystwu w Krośniewicach i spróbować nakreślić jakąś przybliżoną wizję działania kolejki, na podstawie własnych, skutecznych działań w różnych zakątkach kraju, bo kolejka w Krosniewicach jest naszym wspólnym dobrem.

Jako zwykły pasażer chciałem rozpocząć taką dyskusję, z pozycji nieprofesjonalnych, amatorskich i włączyć do niej forumowych fachowców, ale widać ci ostatni nie są do tego przekonani, no trudno.
 A jeśli osoby, które profesjonalnie działają na tym obszarze od lat każą mi, zwykłemu pasażerowi,  a nie sobie, "działać" to obawiam się, że są już po prostu pogodzone z upadkiem kolei w Krośniewicach.

Jeśli osoby zainteresowane działaniem kolejki nie mają na to pomysłu to niestety ale w krótkim czasie kolejka zostanie zaorana i żadne petycje do burmistrz Krośniewic o finansowanie przewozów kolejowych, wysyłanie smsów do gazety, ani nawet odkrzaczanie i malowanie krawędzi peronów na niefunkcjonującej stacji, nie pomogą.

Przykro mi, ale rola pasażerów i niedzielnych miłośników (ja) musi się na tym etapie zakończyć. Dziękuję za uwagę.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2011, 08:13:37 wysłane przez oxhoft » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 01 Listopada 2011, 10:01:27 »
+2

Uważam, że środowisko zwolenników kolejek w PL powinno pomóc temu towarzystwu w Krośniewicach i spróbować nakreślić jakąś przybliżoną wizję działania kolejki, na podstawie własnych, skutecznych działań w różnych zakątkach kraju, bo kolejka w Krosniewicach jest naszym wspólnym dobrem.
Większość z dyskutantów siedzi na swoich kolejkach ciężko pracując od świtu do późnej nocy starając się utrzymać te kolejki na których działają. SOS KKW doskonale wie co ma robić i złotych rad nie potrzebuje, potrzebuje zaś ludzi do pracy i to jest pierwszy i podstawowy problem wszystkich miłośniczych inicjatywy w Polsce. NIE MA KOMU PRACOWAĆ ! Niestety takich niedzielnych pasjonatów jak Ty (absolutnie nie deprecjonuję twojej pasji ! każdy działa na tyle na ile pozwalają mu warunki) jest znacznie więcej niż osób faktycznie działających na rzecz kolei wąskotorowych. Brakuje wszystkich i tych od cięcia krzaków i tych od spotykania się z władzami lokalnymi i pisania pism.

Jako zwykły pasażer chciałem rozpocząć taką dyskusję, z pozycji nieprofesjonalnych, amatorskich i włączyć do niej forumowych fachowców, ale widać ci ostatni nie są do tego przekonani, no trudno.  A jeśli osoby, które profesjonalnie działają na tym obszarze od lat każą mi, zwykłemu pasażerowi,  a nie sobie, "działać" to obawiam się, że są już po prostu pogodzone z upadkiem kolei w Krośniewicach.

Rozumiem, że mamy rzucić Rogów/Piaseczno/Dowolną Inną Kolej i biec ratować Krośniewice ?! Większość z nas już dawno temu pogodziła się z faktem, że część wąskich torów padnie - poprostu jest nas zbyt mało, żeby wszystkie wąskie tory reanimować a potem dbać, żeby jeździły i zarabiały pieniądze dlatego na wszystkie głosy takie jak Twój odpowiadamy tak samo "Zrób to sam".

Jeśli osoby zainteresowane działaniem kolejki nie mają na to pomysłu to niestety ale w krótkim czasie kolejka zostanie zaorana i żadne petycje do burmistrz Krośniewic o finansowanie przewozów kolejowych, wysyłanie smsów do gazety, ani nawet odkrzaczanie i malowanie krawędzi peronów na niefunkcjonującej stacji, nie pomogą.
Kontaktowałeś się w ogóle z inicjatywą SOS KKW? Może jednak mają jakieś ciekawe pomysły?
Zapisane

oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 01 Listopada 2011, 19:28:46 »
+2

naprawdę przepraszam ^^  Zawstydzony
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 01 Listopada 2011, 20:13:01 »
+1

1. Stowarzyszenie jest: Stowarzyszenie Kujawskich Kolei Wąskotorowych.

2. Tramwaj retro też jest: Tramwaje Tomka Adamkiewicza 5N z 1957r. oraz SANOK z 1928r. Sam właściciel, miłośnik tramwajów i kolei a zarazem wiceprezes Towarzystwa Opieki nad Zabytkami, jest chętny do współpracy i czasami pomaga w pracach kolegom z SKKW

3. Tory: Nie jest to najgorszy problem bo moża stopniowo remontować kolejne odcinki.

4. Jedyny problem: burmistrz Krośniewic - jest to kobieta zamknięta na wszelkie rozmowy na ten temat.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #28 : 01 Listopada 2011, 21:07:08 »
-1

naprawdę przepraszam ^^  Zawstydzony


Źle mnie odebrałeś, nie było moją intencją kogoś ganić, jedyną moją intencją było wytłumaczenie dlaczego nikt z forumowiczów nie podchwycił twoich zaangażowanych postów.
Zapisane

oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 01 Listopada 2011, 21:10:17 »
-2

Wiem, że za chwilę Klan Paluchowskich mnie zniszczy (trochę to przykre, że tak się tu traktuje pasażerów kolejek, ale spoko), ale mimo to może kilka uwag.

4. Jedyny problem: burmistrz Krośniewic - jest to kobieta zamknięta na wszelkie rozmowy na ten temat.

Nie wiem czemu jest ciągle parcie na to Krośniewice? Skoro ktoś nie chce z wami rozmawiać, to trzeba szukać innych sojuszników, tam gdzie można ich znaleźć. Oto moje wnioski:

1. Podstawowym sprzymierzeńcem kolejki jest i będzie miasto i gmina Łęczyca, a nie Krośniewice.

Właśnie wspólnie z nią należałoby opracować wspólny plan działania, który obejmowałby:

a) podłączenie kolejki do wszelkich imprez na zamku, wzajemna i wspólna reklama na zewnątrz i wewnątrz, dodanie do oferty Tumu (w jakim stopniu - kwestia dogadania, na pewno przydałaby się wspólny przewodnik, ale to już szczegóły), do wspólnego frontu należałoby zaprosić z jednej strony jednego czy dwóch wlaścicieli zajazdów przykolejkowych, z drugiej strony wspomniane towarzystwo zabytków/miłośników tramwajów w Łodzi

b)Łeczyca powinna stworzyć coś w rodzaju businessplanu, lub współdziałać w jego tworzeniu wraz z miłosnikami kol., reprezentować wspólne stanowisko powinna miasto/gmina Łęczyca, to doda koncepcji powagi

2. Finalnym decydentem (stamtąd spłynie kasa) będzie Wojewoda, w związku z tym razem z miastem i gminą Łęczyca należałoby do Wojewody wystąpić o ocenę czy taka koncepcja wpisuje się w regionalny program rozwoju turystyki w województwie.

Jak przekonać Łęczycę? Bo od tego się zaczyna? Moim zdaniem trzeba zakreślić obraz Łęczycy jako regionalnego centrum turystyki z trzema zasadniczymi punktami I. zamek, II. kolegiata, III. kolejka Wiadomo, że na razie bedą to imprezy sporadyczne a nie cykliczne ale od czegoś trzeba zacząć i czymś ludzi przyciągnąć - w Wenecji są ruiny a przyciągają, imprezy się odbywają rycerskie, grile się kręcą,  chyba Łęczyca ma jednak większą siłę przebicia niż kilka kamieni na krzyz w Wenecji?

Każdy z tych punktów trzeba troszkę podkręcić aby stal się rzeczywistą atrakcją

I. zamek - zrobić w końcu konkretne centrum diabła polskiego (tylko z przewodnikiem który się na tym zna bo na razie z tym średnio na zamku (nie chcę nikogo obrażać) + kontynuować zjazdy rycerstwa to już byłoby coś
II. Tum, kurde ludzie macie takie bogactwo na tym terenie, a żeby tam trafić to trzeba naprawdę szczęścia! Więcej promocji! To jest zabytek na skalę europejską!!! Jeżeli turysta wchodzi na zamek to musi być poinformowany o tym co to jest Tum i jak do niego trafić, conajmniej, a jesli bedą imprezy, takie jak te rycerskie to fragment powinien być poświęcony Tumowi-w jakim zakresie-do dogadania.
III . kolejka, nie wiem kto dysponuje budynkiem stacyjnym( i nie wiem czy możnaby tam jakąś izbę pamięci zrobic) ale fakt że jest w samym centrum miasta, niedaleko od zamku, rynku sprawia, że jest to dla Łęczycy atrakcja strategiczna i jakieś kolejkowe imprezy wprzęgłyby się w zamkowe (konkrety do dogadania), ale znowu żeby ludzi spod zamku zagnac na stację to trzeba jakąś promocję stworzyć.

3. trzeba sobie zadać pytanie czy jest w Polsce miejsca które łączyłoby trzy wielkie atrakcje turystyczne:
- średniowieczny zamek królewski w nienajgorszym stanie z przyszłym muzeum diabła jedynym w Polsce, wokół której już są imprezy na które turyści zjeżdzaja tłumnie
-kolegiatę romańską jedną z chyba trzech w Polsce ewenement europejski
-kolejkę która jedzie niedaleko od zamku, którą można ludzi zabrać na jakieś słowiańskie dania do knajpy w Topoli (ej panie menadżer zakładu jakby co to procencik dla mnie )

Ja widzę na stacji w Łęczycy jakies atrakcje typu zabawa drezynami pokazanie dzieciakom lokomotywy od srodka itd itp moim zdaniem kasa za wstep powinna byc jedna czyli jak bileciki na zamku to i obejmuja cala game atrakcji

Od tego trzeba zacząć, jak będzie przyzwolenie to szczegóły sie dopracuje

PS nie wiem czy to jest realne ale dla mnie ta kolejka powinna stacjonowac w Łęczycy bo tam jest popyt a nie w zapyziałych Krosniewicach

ludzie wydadzą kasę tylko trzeba im zaproponować ofertę która jest ciekawa a na to potencjał jest tylko niewykorzystany...




Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 01 Listopada 2011, 22:07:35 »
+3

Nie wiem czemu jest ciągle parcie na to Krośniewice? Skoro ktoś nie chce z wami rozmawiać, to trzeba szukać innych sojuszników, tam gdzie można ich znaleźć. Oto moje wnioski:

1. Podstawowym sprzymierzeńcem kolejki jest i będzie miasto i gmina Łęczyca, a nie Krośniewice.

2. Zaplecze techniczne jest w Krośniewicach


S pozdravem Adam
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 01 Listopada 2011, 22:14:14 »
+1

To przypomina sytuacje w Koszalinie. Zaplecze jest w Koszalinie a kolejkę przejęła gmina Manowo. Koszalin chciał(chce??) zlikwidować kolejkę.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 02 Listopada 2011, 06:43:32 »
-4

1. Podstawowym sprzymierzeńcem kolejki jest i będzie miasto i gmina Łęczyca, a nie Krośniewice.
2. Zaplecze techniczne jest w Krośniewicach

Właśnie to jest minus bo zawsze ten pociąg trzeba będzie dopchać do Łęczycy/Ozorkowa, bo do Krosniewic pies z kulawa nogą nie przyjedzie.
Zapisane
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


02 Listopada 2011, 06:51:20 - Ukryty.
« Odpowiedz #33 : 02 Listopada 2011, 06:51:20 »
-8

Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #34 : 02 Listopada 2011, 10:28:02 »
+6

@oxhoft masz realny plan na pomoc kolejce czy zwyczajnie chcesz się wygadać?
Sądząc po ocenach Twoich postów, czytającym powoli kończy się cierpliwość na Twoje cenne rady.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 03 Listopada 2011, 07:45:40 »
0

Warto zadbać o to, żeby nie zlikwidowali tramwaju. Linia 46 wisi w tej chwili na włosku...

To dzisiejsza informacja z Dziennika dotycząca linii46:

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1146877,czy-tramwaje-linii-nr-46-beda-jezdzic-do-zgierza-i-ozorkowa,id,t.html?kategoria=8155#8a3e8ccd62e74e49,1,3,60

Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 03 Listopada 2011, 09:52:21 »
+1

Warto zadbać o to, żeby nie zlikwidowali tramwaju. Linia 46 wisi w tej chwili na włosku...

To dzisiejsza informacja z Dziennika dotycząca linii46:

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1146877,czy-tramwaje-linii-nr-46-beda-jezdzic-do-zgierza-i-ozorkowa,id,t.html?kategoria=8155#8a3e8ccd62e74e49,1,3,60


Linia tramwajowa 46 jest w o tyle lepszej sytuacji niż Krośniewicka KD, że jest ludziom potrzebna do codziennego przemieszczania. Biegnie ona przez spore skupiska ludzkie, wzdłuż często zakorkowanej „jedynki”. Główny problem to coraz bardziej zdegradowana infrastruktura… ale o tym powinno być w innym wątku: http://750mm.pl/index.php?topic=3188.0
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 03 Listopada 2011, 16:53:31 »
-4

Być może rozwiązaniem byłoby pchnięcie wąskotorowych pociągów pospiesznych na całej linii KKD, z postojami w wiekszych miejscowosciach czyli Izbica Kuj (Brześć), Lubraniec, Boniewo, Krosniewice, Łęczyca, Ozorków? Z tym że budowa nowego dworca centralnego (przesiadka na tramwaj) zdaje się być nieunikniona.

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 03 Listopada 2011, 17:01:13 »
0

Chcesz ograniczyć przystanki na trasie?? Wtedy już nikt by nie jeździ. Żeby byli chętni do jady to na przystanek nie mogą mieć daleko.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 03 Listopada 2011, 17:05:09 »
-5

Wiem ^^ chodzi mi tylko żeby np jeden skład leciał przyspieszony tak jak przed wojną do Gdańska z NDGd + jeden wagon barowy ! to byłby luksus!

Mogą sie wszyscy ze mnie nasmiewać ale zobaczycie że będzie tak jak pisze bo innej opcji nie ma a jak ktoś pisze ze stow w Krosniewicach wie dobrze co ma czynić to chyba nie wie o czym pisze bo kolejka nie jeździ. Tzn operacja sie udała ale pacjent zmarł LOL

Tak dla Łeczyckiej Kolei Dojazdowej!

PS a jak zrobią muzeum w kopalni w Łęczycy tak jak w Kłodawie to doczekamy się przystanku Łęczy ca Kopalnia

Tylko trzeba się wziąść do roboty a nie stekać i jęczeć i przerzucać odpowiedzialnosc na osoby postronne :<

Postawcie w Łęczycy Wąsk wagonik wystylizowany na real retro i niech zaczna w nim sprzedawac np bardzo ostre hot dogi albo jakies szybkie dania dla mlodziezy z lekko zmienionym menu np pizze w trojkątach i zacznie sie hit moda na wagonik w Łęczycy!!

Do tego jakis sponsorowany artykulik w Nowinach Łęczyckich czy tam co tam jest
Troche marketingu!!! a nie narzekania. Ktos z was był kiedys za granicą? (zachodnią?)
 Brak wartości merytorycznej postu i bezsensowne nabijnie licznika wbrew art. 8 regulaminu forum.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2011, 17:22:07 wysłane przez oxhoft » Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!