Kucyk
|
|
« Odpowiedz #240 : 24 Sierpnia 2013, 12:26:23 » |
+1
|
Będąc w poniedziałek w Rudach zaobserwowałem że 373, wyposażona w oryginalny silnik błogosławiony przez Ojca Dyrektora (Maybach), otrzymała nową malaturę. Jest ona pokryta półmatowym lakierem - czyli w standardzie rudzkim. Na uwagę zasługuje jakość wykonania zarówno powłoki lakierniczej jak i staranność przygotowania powierzchni. Warto dodać że zanim została ostatecznie polakierowana, rok wcześniej były już przymiarki do finału, jednak po położeniu pierwszej warstwy lakieru okazało się że blachy poszycia są nierówne. Lakierowanie zatem przerwano by poprawić nierówności, co jest swoistym ewenementem w polskiej, wąskotorowej rzeczywistości...
Tak z innej bajki, to tego samego dnia gdy odwiedzałem Rudy inspektor TDT zakończył czynności związane z rewizją zewnętrzną kotła w parowozie Ty47-3343 pozwalającą dalej eksploatować czajnik.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #241 : 25 Sierpnia 2013, 11:30:49 » |
+1
|
Mam prośbę symulatorową. Skoro ma Maybacha, to ma oryginalny obrotomierz? Bo szukam zdjęcia po necie od jakiegoś czasu i szukam i nie mogę znaleźć.. Wystarczy mi po prostu zdjęcie tarczy plus kilka centymetrów otaczającego laminatu tak na wprost, w miarę możliwości, to będą w następnej wersji paczki Lxd2 działające obrotomierze Da sie? <oczykotazeshreka>
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #242 : 25 Sierpnia 2013, 21:58:03 » |
0
|
Oryginalny, tzn? Okrągła, dość spora czarna tarcza z białymi cyframi i takimiż kreseczkami?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #243 : 28 Sierpnia 2013, 20:30:59 » |
-1
|
Ty47-3343 Jakieś przymiarki do uruchomienia?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #244 : 28 Sierpnia 2013, 20:32:23 » |
0
|
Przecież jest uruchamiany co jakiś czas
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mefin
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #245 : 28 Sierpnia 2013, 21:59:24 » |
0
|
A dokładniej rzecz biorąc co niedzielę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #246 : 28 Sierpnia 2013, 22:15:25 » |
0
|
Oryginalny, tzn? Z tego co wiem, to Lxd2 z Henschlem mają zaślepiony duży otwór po obrotomierzu Maybacha i w środek tej "zaślepki" wstawiony jest standardowy mały obrotomierz. I takiego zdjęcia mam, wygląda to np. tak: A chodzi mi o taki jaki był tam wcześniej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #247 : 28 Sierpnia 2013, 23:02:59 » |
0
|
A może być takie zdjęcie,dodam że nie mojego autorstwa.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #248 : 28 Sierpnia 2013, 23:59:21 » |
0
|
Od 6 do 8 września będę na Górnym Śląsku, w tym w Bytomiu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych zdjęć niż to, które wrzucił Jakub, to mogę pstryknac parę. Mamy tam 4 Maybachy do wyboru
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #249 : 29 Sierpnia 2013, 07:44:45 » |
0
|
Z tym że duży obrotomierz jest zabudowany tylko na 64
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #250 : 29 Sierpnia 2013, 20:48:42 » |
0
|
O, o ,o! I o to chodzi i oto chodzi To ja poproszę tego z 364, ale z bliska. Zdjęcie na wprost tarczy, wyraźne cyfry i ostrość. Resztę to już sobie sfotoszopkuję, wycoreluję i symulatorowe maybachy będą miały duży obrotomierz, a Henschel będzie miał mały. Potrzebuję po prostu coś w tym stylu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tachometer_service_oil.jpga resztę to już sobie zrobię z góry dzięki!
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2013, 20:51:45 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #251 : 29 Sierpnia 2013, 20:58:42 » |
0
|
A co to za zegar był w tym drugim zaślepianym miejscu w przypadku zmiany silnika na Wolę?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #252 : 29 Sierpnia 2013, 21:07:37 » |
0
|
Pierwotnie w prostokątnych wycięciach na górze tablicy umieszczono wskaźniki temperatury gazów wylotowych. Współpracowały z dwiema termoparami, zamontowanymi na kolektorach wydechowych przed turbosprężarką. W okrągłym znajdował się manometr ciśnienia doładowania.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #253 : 30 Sierpnia 2013, 20:26:51 » |
0
|
Dlaczego je usuwano?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #254 : 30 Sierpnia 2013, 20:49:07 » |
0
|
Wskaźniki temperatury - nie wiem. Może uznano to za zbędny gadżet? w wolnej chwili poszukam czujnika temperatury, sprawiał wrażenie dość solidnego.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #255 : 30 Sierpnia 2013, 21:37:32 » |
0
|
Można by to zamontować jak znajdzie się komplet wskaźników i czujników A co z manometrem? ciśnienie doładowania to chyba ważny parametr, można się dowiedzieć w miarę szybko gdy się dolot albo wydech rozszczelni
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #256 : 31 Sierpnia 2013, 00:30:29 » |
0
|
Z tego, co opowiadali maszyniści, to czujniki temperatury gazów wylotowych wskazywały wspólny odczyt dla 3 cylindrów każdy, a przez to miały niewielką wartość praktyczną. Krótko mówiąc - były niepraktyczne i mało użyteczne. Ile w tym prawdy - nie wiem, powtarzam, co mechanicy mówili.
A co do manometru turbo, to, szczerze, nawet nie wiedziałem, że taki był. Albo kompletnie zapomniałem. W sumie na jedno wychodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #257 : 19 Września 2013, 14:19:50 » |
-1
|
Co tam ciekawego w Rudach?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #258 : 28 Września 2013, 19:07:28 » |
-5
|
Ogoniasty miał wypadek przy pracy... lokomotywownia poszła z dymem...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #259 : 28 Września 2013, 19:13:16 » |
0
|
O kur... Ma jakieś poważne obrażenia?? Jakie straty w lokomotywowni??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|