Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:19:49 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wmc - dyferencjał  (Przeczytany 18748 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 20 Stycznia 2012, 20:59:27 »
+1

Wał napędowy z przegubami Kardana dorabia każdy warsztat zajmujący się tą branżą. Przestrzegam przed "sztukowaniem" wałów z różnych części. Wał z flanszami wymienia się cały i dodatkowo musi być on wyważony dynamicznie. Na GrKD po zastosowaniu wału składanego z dwóch drezyna podczas jazdy z większymi prędkościami dostawała potężnych drgań. Finał był oczywisty: wał pękł.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 20 Stycznia 2012, 21:26:26 »
0

Wikipedia:
Cytuj
Kołnierz (technika) – występ na obwodzie np. rurociągu, który umożliwia połączenie dwóch elementów (kołnierz złączny) lub oparcie jednego na drugim (kołnierz oporowy)[1]. Spotyka się także nazwy: kryza, flansza, flausza, flanga
Kucyk:
Cytuj
Wał napędowy z przegubami Kardana dorabia każdy warsztat zajmujący się tą branżą
A co z wykonaniem stożkowych kół zębatych - o odpowiednich dla tej skrzyni parametrach?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #22 : 20 Stycznia 2012, 21:49:51 »
0

Myślę że technika poszła na tyle naprzód, że dorobienie takich kół, przy posiadaniu oczywiście dokumentacji, to tylko kwestia finansowa. Warsztaty posiadające frezarki numeryczne CNC są obecnie rozpowszechnione tak jak 30 lat temu kuźnie - istnieją niemal w każdym miasteczku. Oczywiście zaraz zacznie się biadolenie, że nie stać nas na wykonanie wałka, obudowy i ataku (szacuję to na jakieś 2,5 tys.) ale to już inna historia. W każdym razie dorobienie porządnego, nowego wału napędowego o którym pisałem powyżej, to koszt 600 zł.

P.S.
Na pokazanym zdjęciu brak ponadto ramion reakcyjnych - dodać 200 zł.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 23 Stycznia 2012, 21:23:12 »
0

A tak z innej beczki. Rampa transporterowa zachowała się?? Gdzie to drezyną chcecie jeździć??


Rampa niestety nie zachowała się. Żeby zdjąć WM5 z transportera potrzebny jest dźwig.

Gdzie to drezyną chcecie jeździć??


A choćby tu: http://drezyny.pl/wycieczki_drezynami_kolbudy_stara_pila.html
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 23 Stycznia 2012, 21:31:32 »
0

Myślę że technika poszła na tyle naprzód, że dorobienie takich kół, przy posiadaniu oczywiście dokumentacji, to tylko kwestia finansowa. Warsztaty posiadające frezarki numeryczne CNC są obecnie rozpowszechnione tak jak 30 lat temu kuźnie - istnieją niemal w każdym miasteczku.

OK. Dzięki za radę - skorzystamy.

Oczywiście zaraz zacznie się biadolenie, że nie stać nas na wykonanie wałka, obudowy i ataku (szacuję to na jakieś 2,5 tys.) ale to już inna historia. W każdym razie dorobienie porządnego, nowego wału napędowego o którym pisałem powyżej, to koszt 600 zł.

"Jeśli musisz pytać o cenę, nie możesz pytać o Rolls-Royce". Nikt nie zakładał że taka naprawa będzie kosztować 5zł. Powyższe kwoty są osiągalne, to tylko kwestia na co i w jakiej kolejności je wydać.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!