Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 14:17:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ełk Wąskotorowy, co nowego?  (Przeczytany 245447 razy)
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #120 : 05 Czerwca 2020, 12:24:13 »
0

EKW wznawia kursowanie pociągów: http://www.elk.pl/aktualnosci-wpis/4345/elcka-kolej-waskotorowa-wznawia-kursowanie
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #121 : 05 Czerwca 2020, 17:48:52 »
0

A jak się miewa sprawa z parowozem? Jakieś wieści, nowości? Czy pan Zbynio, fantastyczny współwłaściciel "Warsztatów Parowozowych Gliwice" dał radę go złożyć? Ileż to mamy obsuwy? 2 lata? Trzy?
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #122 : 10 Czerwca 2020, 21:27:05 »
0

Podobno jest już w Ełku. Tylko nie ma nikogo kto mógłby to potwierdzić.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #123 : 24 Czerwca 2020, 21:17:38 »
+1

No i wreszcie wylądował...

Portal Rozmaitości Ełckie donosi:

To był rekordowo długi i kosztowny remont



Wracamy do tematu pechowego remontu parowozu. Odrestaurowana lokomotywa miała wrócić do Ełku jeszcze w 2018 roku. Tak się jednak nie stało, ale wszystko wskazuje na to, że już wkrótce remont w końcu się zakończy.

Realizacja projektu, w ramach którego zaplanowano renowację zabytkowego taboru – parowozu, węglarki i wagonu pocztowego, rozpoczęła się w 2017 roku. W imieniu miasta prowadziła ją miejska spółka - Zespół Inwestycji.
Prace inwestycyjne przebiegały bez większych problemów. I większość ełczan o inwestycji już zapomniała. Ale od niedawna zarówno wśród miejskich radnych jak i ełczan pojawiło się pytanie - gdzie jest zabytkowy parowóz? Bo w Ełku go nie ma...

Sprawę parowozu poruszył wówczas przede wszystkim radny Ireneusz Dzienisiewicz. Pytał się, co dzieje się i gdzie jest parowóz? Zwłaszcza, że faktury za jego remont - chodzi o kwotę blisko pół miliona złotych, zostały już opłacone.

— Remont zabytkowego parowozu wraz z fenderem* bardzo mocno się przedłuża, z bardzo wielu przyczyn — wyjaśniał wówczas Artur Urbański, zastępca prezydenta Ełku. — Te doniesienia i pytania, czy parowóz zginął, czy ktoś nam go ukradł, są niedorzeczne i bezpodstawne.

Jak wyjaśniał parowóz cały czas był u wykonawcy, który podjął się jego renowacji, czyli w jednej z hal przy hucie na Śląsku. Zgodnie z zawieranymi aneksami remont miał zakończyć się na początku 2018 roku. Jednak m.in. najpierw z powodu problemów ze znalezieniem konserwatora, który będzie nadzorował prace, a później z licznymi robotami dodatkowymi, podpisano trzy aneksy do umowy. Zgodnie z ostatnim z nich, parowóz miał być gotowy latem 2018 roku. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? Przyczyną ma być choroba wykonawcy. Prowadził on prace jednoosobowe, nie było osoby, która mogłaby go zastąpić. Jak wynika z relacji ełckich urzędników był czas, kiedy to w ogóle nie mieli kontaktu z wykonawcą. Na początku tego roku wszystko zaczęło wracać do normalności.

— 7 lutego byliśmy w hucie i mogliśmy zobaczyć parowóz. Prace są już na ukończeniu — mówi prezydent Urbański. — Udało nam się ustalić, że próba niezbędna do uzyskania certyfikatu pozwalającego na jego eksploatację może odbyć się jeszcze w lutym.

Jak się dalej potoczyły losy parowozu?

Miasto otrzymało już niezbędne dokumenty z Transportowego Dozoru Technicznego w Katowicach. Jest to protokół z próby głównej i odpowiednia decyzja zezwalająca na eksploatację parowozu. Jazda próbna na odcinku Ełk-Sypitki jest planowana po zakończeniu prac malarskich. Te prowadzone są pod kontrolą konserwatora zabytków i wbrew pozorom nie są takie proste. Farby podkładowe i nawierzchniowe nakładane są warstwa po warstwie i za każdym razem wymagają odbioru i odpowiedniego czasu schnięcia. Jazda próbna planowana jest na przełomie czerwca i lipca, ale dokładna data nie została jeszcze wyznaczona.

Niestety tak przeciągający się remont nie przyniósł niczego dobrego. Po pierwsze miasto nie będzie mogło wystąpić o zwrot nakładów poniesionych na remont w ramach umowy o dofinansowanie w kwocie nieco ponad 390 tys. zł.

— Po zakończeniu prac remontowych (...) wystąpimy do wykonawcy na drodze prawnej o zwrot nieuzyskanych korzyści jak również naliczenie kar umownych za nieterminową realizację przedmiotu zamówienia — czytamy w odpowiedzi udzielonej przez ełcki ratusz na zapytanie radnego Dzienisiewicza.

Oprócz tego dodatkowe koszty związane z naprawą oraz transportem parowozu zostały poniesione w ramach wykonawstwa zastępczego Zespół Inwestycji. W tym przypadku chodzi o kwotę 40 651,50 zł.

Na koniec rekordowo długiego remontu pozostaje jeszcze mieć nadzieję, że uda się odzyskać łącznie ponad 430 tys. zł plus odsetki.

-------------------------

*) daj św. Katarzyno, aby ten tajemniczy zwrot nie oznaczał "z Selderem".
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #124 : 24 Czerwca 2020, 22:25:01 »
+2

Farby podkładowe i nawierzchniowe nakładane są warstwa po warstwie i za każdym razem wymagają odbioru i odpowiedniego czasu schnięcia.
Uwielbiam urzędników za indolencję i łatwowierność
Po zakończeniu prac remontowych (...) wystąpimy do wykonawcy na drodze prawnej o zwrot nieuzyskanych korzyści jak również naliczenie kar umownych za nieterminową realizację przedmiotu zamówienia
A to już jest mega zabawne. Sądzę, że Warsztaty Parowozowe Gliwice prowadzące te prace jednoosobowo (swoją drogą, jak można zlecić NG parowozu jednoosobowej firmie???) albo już toną w długach, albo znikną w chwili rozładunku parowozu w Ełku.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #125 : 26 Czerwca 2020, 22:05:02 »
0

Czy aby ta choroba właściciela nie nazywała się Remont Borsiga dla Maltanki? Chichot

Wszystkie te kary można sobie głęboko wsadzić bo Ełk nie jest jedyny. Myślę że MPK Poznań już zajęło miejsce w kolejce po resztki hajsu.
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #126 : 26 Czerwca 2020, 22:18:24 »
0

A to już jest mega zabawne. Sądzę, że Warsztaty Parowozowe Gliwice prowadzące te prace jednoosobowo (swoją drogą, jak można zlecić NG parowozu jednoosobowej firmie???) albo już toną w długach, albo znikną w chwili rozładunku parowozu w Ełku.
Oj, sprostowanie. Słynne Warsztaty Parowozowe Gliwice to spółka cywilna pana Zbigniewa i człowieka, który zajmował się naprawami parowozów w warsztatach kolei piaskowych w Przezchlebiu.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #127 : 05 Lipca 2020, 16:56:21 »
+1

Tekst ze strony UM. W sumie jako całość to nic nowego, ale interesująca jest jedna rzecz, otóż podano statystyki za czerwiec 2020: http://www.elk.pl/aktualnosci-wpis/4413/elcka-kolej-waskotorowa-sezon-2020
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #128 : 22 Lipca 2020, 12:21:26 »
+1

Facebook donosi:

Cytuj
Miło jest nam poinformować, że po przebytym remoncie na tory Ełckiej Kolei Wąskotorowej wraca parowóz Px 48. W ramach przejazdów regularnych parowóz będzie ciągnął skład kolejki w następujących dniach:

25 lipca 2020
8 sierpnia 2020
22 sierpnia 2020
5 września 2020
26 września 2020  - zakończenie sezonu kolejowego

Ceny za przejazd tak jak przy pozostałych przejazdach regularnych, czyli:
bilet normalny – 26 zł
bilet ulgowy** – 13 zł
dzieci do 5. roku życia – bezpłatnie (pod opieką osoby dorosłej)

 Zapraszamy serdecznie!

https://www.facebook.com/404053799649435/posts/3156662317721889/
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #129 : 22 Lipca 2020, 14:48:08 »
0

Co się temu peiksu stało w lampy?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #130 : 26 Lipca 2020, 20:14:59 »
+2

dobrzyn - lampy zachorowaly na downsizing - pewnie zbyt długo były przechowywane w garażu obok jakiegoś współczesnego samochodu i się zaraziły 
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #131 : 24 Września 2020, 19:40:10 »
0

Wypadek na przejeździe.

http://elk.wm.pl/666819,Wpadek-na-przejezdzie-kolejowym-Wygladalo-groznie.html
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #132 : 26 Września 2020, 21:16:33 »
0

No to grubo: https://elk.wm.pl/667133,Elcki-projekt-w-raporcie-NIK-u-Sa-nieprawidlowosci-i-sledztwo.html
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #133 : 27 Września 2020, 13:38:15 »
0

Cytuj
Ełcki projekt w raporcie NIK-u. Są nieprawidłowości i śledztwo!
Chodzi o projekt w ramach którego został naprawiony zabytkowy parowóz. Główny z zarzutów dotyczy wypłacenia przez miasto ostatniej części wynagrodzenia - 48 tys. zł, mimo że mimo że nie został wykonany przedmiot zamówienia - remont parowozu się nie zakończył.

Przypomina mi to pewien inny projekt, gdzie, aby ze względu na przekroczenie terminu realizacji nie stracić dotacji, która to dotacja mogła przepaść w wyniku opieszałości wykonawcy, gmina postanowiła "z góry" zapłacić za naprawę która miała dopiero się odbyć.
Oczywiście finał mógł być tylko jeden - wykonawca pieniądze wziął, po czym "zwrócił" rozgrzebane pojazdy mówiąc: gwarancja do bramy, później się nie znamy.

Niestety - w Polsce rynek napraw taboru wąskotorowego praktycznie nie istnieje, stąd rodzą się takie różne "stacje remontowe" mające, owszem, szczere chęci, ale niebędące w rzeczywistości w stanie wykonać napraw, co skutkuje takimi oto kwiatkami...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #134 : 19 Maja 2021, 21:52:41 »
0

Kolej ruszyła - nawet komisja znanych kolegów sprawę obadała - https://olsztyn.tvp.pl/53826886/uzywaja-jej-tysiace-turystow-zabytkowa-kolejka-wznawia-kursy
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #135 : 29 Maja 2021, 21:23:12 »
0

Jacyś znajomi w materiale się pojawili?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #136 : 31 Maja 2021, 23:05:34 »
+1

Kolejny etap afery parowozowej związanej z naprawą ełckiego czajnika:

Radny pyta

Prezydent odpowiada
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #137 : 08 Sierpnia 2021, 12:37:33 »
+2

"Zrobotyzowani" szykują kolejną imprezę: http://zrobotyzowani.com.pl/ekw-2021/?fbclid=IwAR2Bb1Wnko4L9UQ4e-QrNFAvW-n_4TI_O-Kz8wrXp--oWCOZj5dCvks6fnk
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!