Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Czerwiec 2019, 18:41:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: BKL - Prasówka  (Przeczytany 58619 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1018 m

W terenie W terenie



« : 02 Marzec 2012, 14:10:22 »
+1

W dzisiejszej Rzepie:
http://www.rp.pl/artykul/9135,831819-10-00-do-Cisnej.html
(...)
Po zakończeniu robót bieszczadzka kolejka stała się najdłuższą koleją wąskotorową w Polsce. Jej pociągi kursowały na 73 km linii,  przerzuconych nad 30 mostami oraz 234 przepustami i zatrzymywały się na 19 stacjach. Już po paru latach cały niemal ten trud okazał się daremny. Kolejka nie była w stanie konkurować z coraz nowocześniejszymi i większymi samochodami do przewozu drewna. W połowie lat 90. zaprzestano nawet przewożenia turystów. Kolejce‚ choć jej tory‚ stacje i parowozy wpisano do rejestru zabytków, zagroziła całkowita likwidacja. Na szczęście nie dopuściła do tego grupa jej miłośników, która założyła Fundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej. Dzięki niej w 1997 r.‚ po dwóch latach przerwy‚ wznowiono przewozy turystyczne.
Dziś w letnie niedziele główna stacja kolejki w Majdanie-Cisnej przypomina ruchliwy dworzec w porze wyjazdów wakacyjnych. Tabor to sprawny‚ po kapitalnym remoncie‚ parowóz Kp-4 Las – mały samowarek o czarnym pękatym brzuchu – kilka rumuńskich lokomotyw spalinowych Lyd-2‚ polskie lokomotywy WLs oraz 21 wagonów‚ w tym osiem krytych na złą pogodę i 13 „letniaków" przerobionych z towarowych. Bieszczadzka ciuchcia jest najbardziej obleganą wąskotorówką w kraju – i prawdopodobnie jedyną‚ która na siebie zarabia. Korzysta też z dotacji unijnych. Dzięki temu oprócz modernizacji taboru i torów wyremontowano budynki stacyjne i parowozownię, a w dawnym magazynie kolejowym – zbudowanym za sprawą nieznanego austriackiego architekta z niespotykanego w Karpatach „pruskiego muru" – urządzono salę edukacyjną i muzeum. W pociągach kolejki może podróżować jednocześnie 500 osób. Mimo to czasami brakuje miejsc. (...)
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1 : 02 Marzec 2012, 14:20:12 »
0

Cytat: "Rzepa"
Tabor to sprawny‚ po kapitalnym remoncie‚ parowóz Kp-4 Las

Mogliby się zdecydować Mrugnięcie
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2 : 02 Marzec 2012, 14:33:09 »
0

po kapitalnym remoncie‚ parowóz Kp-4 Las – mały samowarek

O przecinku pomiędzy Kp4 i Las zapomnięli Mrugnięcie
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1179 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 26 Lipiec 2012, 15:06:02 »
+2

Nie wiem czy już było, ale warte obejrzenia.
http://www.twojebieszczady.pl/piesze/trasa_kolejki.php
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #4 : 26 Lipiec 2012, 18:05:35 »
0

Piękne, autor skupił się właśnie na tym, na czym nikt się nie skupia Uśmiech
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #5 : 26 Lipiec 2012, 21:02:52 »
0

I tego właśnie mi brakuje w, i tak nielicznych, informacjach o BKL tu na forum oraz w innych mediach. To jest klimat! Mrugnięcie
Zapisane

To jest przekaz.
Hagedorn
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 26 Lipiec 2012, 21:33:00 »
0

Cytuj
Po zakończeniu robót bieszczadzka kolejka stała się najdłuższą koleją wąskotorową w Polsce. Jej pociągi kursowały na 73 km linii
Nie ujmując w niczym bieszczadzkiej kolejce, to jakaś bzdura.  Przykładowo w 1950 roku łączna długość użytkowanych przez Gdańską KD linii wynosiła 295 km...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1500 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 29 Marzec 2014, 14:14:21 »
0

Podciągnijmy to pod prasówkę żeby nie mnożyć bytów.

Nominowani w konkursie Zabytek Zadbany

Cytuj
26 marca 2014 r. odbyło się posiedzenie jury konkursu "Zabytek Zadbany". Spośród nadesłanych wniosków formalnych jury wyłoniło obiekty nominowane.

Lista obiektów nominowanych w konkursie "Zabytek Zadbany":

[...]

Kategoria specjalna E
Architektura przemysłowa i dziedzictwo techniki

1. Bieszczadzka Kolejka Leśna

woj. podkarpackie, Majdan 17
Właściciel: Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Otwarcie linii kolei Nowy Łupków – Cisna miało miejsce w 1898 roku; regularny ruch zamknięto w 1991 roku. Obecnie kolejka wykorzystywana w ruchu turystycznym.

Wzorowy przykład kompleksowych prac konserwatorsko- rewitalizacyjnych, utrzymania funkcji i udostępniania zabytku techniki – budynków i torowisk zespołu kolejki wąskotorowej.

PRZED:


PO:




Poza kolejką bieszczadzką w tej kategorii zostały nominowane również dwa inne obiekty związane z transportem szynowym: pięknie odrestaurowany dworzec w Puszczykówku i zajezdnia tramwajowa w Szczecinie.
« Ostatnia zmiana: 29 Marzec 2014, 14:19:29 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 768 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 29 Marzec 2014, 21:32:28 »
0

Przepraszam za głupie pytanie, ale czy Puszczykowo ( o ile dobrze odmieniam) to nie jest ta stacja pod Poznaniem??
Jeśli tak, to na kolejwizji to widziałem- duży szacun dla prowadzących tam knajpkę.

Pozdrawiam z MMz

Ps. Nie pamiętam który to był odcinek...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 29 Marzec 2014, 21:36:04 »
0

Tak, to o ten dworzec chodzi.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #10 : 30 Marzec 2014, 15:00:34 »
0

Zaraz zaraz. W końcu to moje rejony. Rozróżniamy:
Puszczykowo
i
Puszczykówko

Dwie stacje w tej samej miejscowości. Restauracja jest na jednej, a ten zadbany zabytek to ta druga Uśmiech
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 768 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 30 Marzec 2014, 19:03:53 »
0

To dzięki za wyjaśnienie- czasem coś gdzieś dzwoni, ale gdzie??? Mrugnięcie
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 274 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 29 Maj 2014, 14:11:40 »
0

http://turystyka.wp.pl/kat,1040505,title,Bieszczadzka-Kolejka-Lesna,wid,16632374,weekendzsuzuki-wiadomosc.html   Uśmiech
Zapisane

pozdrowienia
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 431 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 07 Marzec 2015, 10:04:27 »
+1

2015-02-25
Bieszczady: Kolejka leśna święci triumfy. Setki chętnych do przejażdżki



Po 150 osób w każdą sobotę przyciąga Bieszczadzka Kolejka Leśna. To nowy turystyczny hit w tym rejonie. W trakcie tegorocznych ferii BKL było ciągnięte przez "bieszczadzką ciuchcię", czyli parowóz Kp-4.


"Choć tej zimy po raz ostatni na trasę wyjedziemy w najbliższą sobotę, to tegoroczny sezon możemy już uznać za udany. Nie brakowało chętnych na zimowe podróże bieszczadzka kolejką; sprzyjała pogoda, a wypoczywającym odpowiadała atmosfera zimowego kuligu na trasie wąskotorówki" - mówi prezes fundacji zarządzającej kolejką wąskotorową Mariusz Wermiński.

W czasie ferii kolejka kursuje na trasie Majdan - Balnica i z powrotem. Skład ze stacji w Majdanie w każda sobotę wyrusza w południe. Podróż trawa ok. dwóch godzin. Przed podróżą i już po dotarciu do celu pasażerowie są częstowani gorącymi napojami.

Na trasie parowóz ciągnie ogrzewany wagon zamknięty oraz jeden lub więcej, w zależności od zainteresowania, wagony półotwarte; te ostatnie opalane są umieszczonymi w nich piecykami tzw. "kozami".

W tym roku na trasie po raz pierwszy od 1978 r. pojawił się parowóz Kp-4. Nazywany przez wielu "bieszczadzką ciuchcią" może rozwijać prędkość do 35 km/godz.; na trasie kolejki leśnej obowiązuje jednak ograniczenie do 15 km/godz. Parowóz posiada skrzynię węglową o pojemności dwóch ton.





"Od niedzieli przez najbliższe dwa miesiące kolejka będzie miał przerwę techniczną, która wykorzystujemy na konserwacje i naprawę urządzeń. Jednak w kwietniu będziemy wykonywać kursy na zamówienia indywidualne; mamy już kilka zgłoszeń" - zauważył Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku bieszczadzka kolejka wozi turystów w weekendy, a w lipcu i sierpniu - codziennie. Od 2012 r. jeździ także podczas ferii zimowych.

W ubiegłym roku BKL przewiozła 102 tys. pasażerów; najwięcej w swojej historii. Wpływy ze sprzedaży biletów są podstawowym źródłem jej utrzymania. W sezonie letnim jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 1898 r. Przez dziesięciolecia służyła przede wszystkim do transportu drewna. W 1994 roku ze względów ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji.

W 1996 r. utworzona została Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę.

źródło: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/bieszczady-kolejka-lesna-swieci-triumfy,99,0,1720931.html#utm_source=money.pl&utm_medium=referral&utm_term=redakcja&utm_campaign=box-podobne
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 27 Marzec 2016, 20:59:03 »
0

Kapciem po szlakach Bieszczadzkiej Kolei Leśnej
https://www.youtube.com/watch?v=UCmZP4UEo3U
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!