Kucyk
|
|
« Odpowiedz #20 : 13 Maja 2013, 10:00:26 » |
0
|
Pozostałości układu torowego stacji Koło właśnie są demontowane na złom.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #21 : 17 Maja 2013, 07:07:24 » |
0
|
Dzień Dobry Miłośnicy Kolejek Wąskotorowych. Teraz na wstępie powiem, że jestem mieszkańcem Koła. Przez trzy dni demontowali szyny PKP Koło i to co zauważyłem, to same powyrywane szyny były przez nich za pomocą koparek i cięte za pomocą palnika, sam to widziałem i łezka się kręci w oku, takie rzeczy niszczyć, to jest zabytek:) I z tego, co słyszałem oni to zdemontowali, ponieważ żadna lokomotywa już nie będzie jeździć i postanowili to usunąć i na dodatek jeszcze wzięli i wyrównali teren po demontażu szyn i podkładów:) No niestety, tak to jest jak ludzie nie mają rozumu, nie wiedzą co robić to niszczą zabytki i to co z nich jeszcze by było to by się uratowało i by działało i funkcjonowało. Ta trasa Koło Wąskotorowe - Sompolno prowadziła przez piękne tereny, to byłaby frajda dla dzieciaków, dla osób, które lubią takie kolejki:) Ale cóż, nic się nie da zrobić, najlepiej to niszczyć ciąć i oczywiście zapomnieć o tym, a co to ludzi obchodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #22 : 17 Maja 2013, 12:17:53 » |
0
|
W Polsce to jeśli coś nie jest w rejestrze zabytków to trzeba zniszczyć a czasami to nawet i to co jest w rejestrze...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #23 : 17 Maja 2013, 13:07:57 » |
+3
|
Całe stulecia nie funkcjonowało pojęcie zabytku. Budynek który nadal spełniał walor funkcjonalny był przebudowywany, modernizowany. Rezydencje magnackie, kościoły, całe pierzeje miejskich kamienic zmieniały style tak jak zmieniała się moda. Te które nie były potrzebne po prostu burzono. Niemniej do naszych czasów przetrwały zarówno przykłady średniowiecznej architektury romańskiej, gotyckiej, renesansu, baroku, klasycyzmu i neoklasycyzmu oraz wszystkich innych epok późniejszych. Dlaczego więc zmieniać ten stan, podtrzymując kroplówką nieżywego już od lat sompolińskiego trupa, jeżeli od ponad 10 lat nikt nie podał mu nawet tabletki przeciwbólowej? Czy poza co jakiś czas odzywającym się miłośniczym chciejstwem jest jakieś inne realne zainteresowanie tematem Sompolna? Wątpie ....
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #24 : 17 Maja 2013, 22:59:48 » |
+3
|
Myśląc w ten sposób na pewno nie było już nawet resztek zamku w Rawie Mazowieckiej i wielu wielu zabytków... było by za to wiele nowoczesnych klocków deweloperskich - wszak kasa über alles. PS. zamknijmy to mikolskie forum i weźmy się do pracy dla wielkich światowych korporacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #25 : 18 Maja 2013, 00:31:55 » |
+2
|
Uratowaliśmy już Nasielsk, Mławę, to może teraz Koło? Niestety ja nie mogę, pracuję dla wielkiej światowej korporacji... Z tego co wiem, to Ty Jacku, również w krucjacie nie weźmiesz udziału z tego samego powodu co ja
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #26 : 18 Maja 2013, 00:50:08 » |
+2
|
Co innego snóć sny o potędze a co innego rozbierać to co jeży i jeść nie woła. Np. w Szwecji na wyspie Oland była sobie kolejka wąskotorowa, która nie była potrzebna, ale ją zostawili... po wielu wielu latach zaczęto przywracać jej kawałek do życia i robią to całkiem sprawnie i skutecznie. http://hittaupplevelse.se/2011/03/boda-skogsjarnvag/Dlaczego zatem zakładasz Grzegorzu, że za 10, 20 a może 50 lat tory w Nasielsku czy Kole nie odzyskałyby sensu. Zwróć uwagę na to jak dziś wyglądałaby komunikacja Piaseczna, gdyby nie rozebrano torowiska do stacji Warszawa Południowa. O ileż mniejsze byłyby korki, gdyby z Klarysewa można było dojechać po szynach do Wilanowa? Zatem nawet pracując dla dużej korporacji można wierzyć w wyższe wartości niż tylko mamona... zwłaszcza jak sama korporacja zachęca do działań filantropijnych i prospołecznych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #27 : 18 Maja 2013, 14:34:14 » |
0
|
Jedyne co mi się nasuwa na myśl, to spytać się dlaczego oni to zrobili?? i po co:) Jak z tego co czytałem to Sompolno chce uruchomić linię Sompolno - Koło:) Ale jak jechałem któregoś dnia w stronę Przystronia to tam tory są ale jak wracałem z Przystronia w kierunku Lipin to na niektórych zjazdach jeszcze są tory ale nie są zaasfaltowane ale reszta została usunięta torów w kierunku Koła. I kieruję do was pytanie dlaczego tak musi być??? Koszalińska Kolej Wąskotorowa, gdyby nie została reaktywowana to tak samo by się stało z Kołem Wąskotorowym i Sompolnem.Nie rozumiem dlaczego tak musi być, żeby likwidować Koleje Wąskotorowe. Sporo wąskotorówek zostało uratowanych i zostały ruszone prace nad nimi z Kołem nic nie mogą zrobić?? Dlaczego??.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #28 : 18 Maja 2013, 17:15:49 » |
0
|
Prawo Paprockiego: "Niepotrzebna infrastruktura zanika samoistnie"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #29 : 18 Maja 2013, 20:09:27 » |
+2
|
PKP zarobi na sprzedaży złomu a jak by zostawili i w przyszłości samorządy poważnie chcieli uruchomić linie to by musieli przekazać za darmo. Jak nie będzie szyn to nie będzie co przekazywać poza działkami na ścieżki/drogi. Z drugiej strony linii po kopalni ma być jezioro i park. Ogólnie teren wypoczynkowy ale o kolejce nikt nie pomyślał planując to... Zdążą rozebrać tory tuż przed szanso na ponowne uruchomienie pewnego odcinka.
Gdyby Koszalin i żuławy rozebrali zaraz po zakończeniu ruchu to po paru latach nie było by szans na reaktywacje (w Pionkach próbowano odbudować i chyba wszyscy wiedzą jak to się skończyło...) Albo najnowszy przypadek z Białośliwia. Po około 20 latach do Wysokiej dojechał pojazd szynowy. Dojechał tylko dlatego że szyny nadal są. Z Bydgoszczy do Koronowa już to się nie uda.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #30 : 19 Maja 2013, 10:00:45 » |
0
|
To dlaczego PKP to robi i czemu likwidują, linie które mogą się kiedyś przydać i byłaby frajda dla dzieci i innych osób. Ale najlepiej wziąść i rozwalić, bo im to przeszkadza i mieć kase, oni za przeproszeniem G powinni dostać. Krośniewice chcą reaktywować linie, które pozostały i uzupełnić ubytki w szynach i także je odnowić:) I oczywiście ruszyć tym. A wczoraj byłem na PKP Koło spojrzałem, że już nic nie ma, traktor jeżdził i wyrównywał teren po usunięciu szyn i podkładów:) ale dalej jak byłem to szyny jeszcze leżą. Ale mniejsza z tym, szkoda słów. A i jeszcze jedno to co zostało to można odratować i zrobić coś z tym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #31 : 19 Maja 2013, 10:07:09 » |
+2
|
Przeczytaj moje pierwsze zdanie z poprzedniego postu i masz od dlaczego to robią. Władze Krośniewice chcą reaktywować kolejkę?? OD kiedy?? Wyborów jeszcze nie było. Brześć już reaktywował. Będzie ścieżka rowerowa...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #32 : 19 Maja 2013, 16:35:41 » |
0
|
I tak już nie ma szans, żeby ruszyło, i zaczęli kolejne szyny w kierunku Osieka Wielkiego i jeszcze dalej aż do Przystronia, bo widziałem jak leżą kolejne szyny w kierunku Ruchennej, palnikiem pocięte i se leżą. I już na bank jak usuwają te szyny lub coś innego to nie ma szans na reaktywację??.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtas096
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #33 : 10 Czerwca 2013, 00:04:16 » |
0
|
No i zaczęło się... właśnie przejeżdżałem drogą Sompolno - Ślesin i rozbiórka ruszyła, narazie rozebrali od Ślesina do Ignacewa, podejrzewam że od jutra zabiorą się za pozostały odcinek do Sompolna. Pozostały bo do Koła został już rozebrany. Tak więc zostaną już tylko relikty na przejazdach... Poniżej zdjęcie z miejscowości Leśnictwo (sorry za jakość)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #34 : 10 Czerwca 2013, 10:48:04 » |
-6
|
Z tego co widzę i przeczytałem to linię od Ślesina do Ignacewa likwidują a potem za Sompolno się biorą, no to jest chamstwo bo to by była fajna atrakcja dla wszystkich ludzi:) Ale cóż, jak zlikwidowali tory od Koła aż do Przystronia to znaczy to, że im nie zależy, żeby kolejka istniała, aczemu w innych miastach województwach są szyny, infrastruktura i inne związane z tym rzeczy?? ponieważ są na to pieniądze i oczywiście są zarejestrwane te kolejki do zbytków a czemu tak nie zrobili ze Sompolnem i Kołem?? Ale cóż ludzie zamiast mózgu mają sieczkę i nie myślą i na tym koniec:) Może, może, może kiedyś ruszą od nowa z tym i będzie ta kolejka ale pewnie nic z tego nie wyniknie:) I na dodatek przyszło mi do głowy, żeby się ktoś z was tutaj obecnych, żeby się spytać czy te kolejki były zarejestrowane jako zabytkowe:)?? Pozdrawiam:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #35 : 10 Czerwca 2013, 11:39:10 » |
+4
|
Sompolna szkoda. Ale ciskanie się i bicie piany na forum ani nie zmaterializuje zezłomowanego taboru, rozebranych już torów, ani nie zatrzyma rozbiórki. Tak jak napisał Adam stronę wcześniej, zajmijmy się tym, co ma jeszcze jakiekolwiek szanse. Bo potencjał to za mało.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #36 : 10 Czerwca 2013, 12:45:20 » |
+5
|
Pytanie numer jeden. Co to jest "potencjał". Dla jednego będzie to zardzewiała latarnia zwrotnicowa w trawie po pas, dla drugiego ogromny plenerowy festyn z kiełbasą, piwem i muzyką na który zabierze całą rodzinę. Czasy romantycznych zrywów miłośniczych z 1 spalinową kosą i sekatorem niestety odchodzą w przeszłość. Aby uratować i rozwijać kolej wąskotorową trzeba w obecnych czasach trochę więcej. Nawet organizacje miłośnicze to rozumieją i coraz chętniej realizują na przykład projekty współfinansowane ze środków UE. O Sompolnie od 2001 roku rozmawiamy jedynie w czasie przeszłym. Niestety. Czas zamknąć wieko trumny....
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #37 : 10 Czerwca 2013, 15:04:21 » |
+5
|
Potencjał w tym przypadku to dla mnie Ślesin. W innych przypadkach np. Zalew Sulejowski, chociaż to zupełnie inna para kaloszy. Tak czy inaczej, musztarda po obiedzie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #38 : 11 Czerwca 2013, 19:02:14 » |
+2
|
Brześć Kujawski już także rozebrany. Nie wiem dokąd, ale stacja i tory na terenie gminy wyprute. Płowce jeszcze leżą. Stacja wykoszona. Fotki będą na moim flogu jak znajdę chwilę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kabzik
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #39 : 16 Czerwca 2013, 18:44:33 » |
0
|
Witam
faktycznie rozbierają. OD Leśnictwa do Ślesina już torów nie ma. ( Półwiosek ma i sama stacja Ślesin też jest )
Kawałek dalej już są tory rozbierane. Od kopalni do Ślesina, teraz stanęli za Sławoszewkiem ( już nie istnieje )
Ale faktycznie, Ślesin miałby potencjał. Dzisiaj parking koło plaży cały zapełniony, okolica też. Szkoda, że się myśli innymi kategoriami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|