feyg
|
|
« Odpowiedz #40 : 16 Czerwca 2013, 21:51:33 » |
0
|
teraz stanęli za Sławoszewkiem ( już nie istnieje )
Cytując klasyka "non omnis moriar" - iglice ze Sławoszewka wylądowały w Sztutowie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtas096
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #41 : 19 Czerwca 2013, 22:47:08 » |
0
|
I zabrali się za Sompolno Rozmawialiśmy z robotnikami, najstarsze tory znaleźli z 1902r a większość w Sompolnie i okolicach jest z 1917r. W głowie się nie mieści jak można niszczyć taki zabytek....... Niektórzy w Sompolnie liczyli że może jeszcze kiedyś jakąś kolej drezynową się uruchomi, ale niestety. Poniżej foty z ul. Warszawskiej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #42 : 19 Czerwca 2013, 23:17:13 » |
0
|
Kto prowadzi rozbiórkę? PKP Zakład Nieruchomości?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #43 : 20 Czerwca 2013, 08:50:12 » |
+1
|
Jak znam życie Piotrek to pewnie robi to na zlecenie NZ firma złomiarska, która przetarg wygrała. Czy tam ostały się jakieś rozjazdy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #44 : 20 Czerwca 2013, 22:08:16 » |
0
|
Rozjazdy na pewno są, zabierajcie ze stacji zwrotniki, zamki,iglice i inne drobne części, póki jeszcze są a to jest towar decyfitowy i tego na kolejach wąskich brakuje.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #45 : 21 Czerwca 2013, 07:50:28 » |
+3
|
Ja mam prośbę do miejscowych, coby dowiedzieli się jaka firma rozbiera torowisko. Może uda się coś odkupić... żeby nie było wzorem Nasielskiej, że zmowa milczenia bo... to czy tamto i w końcu nikt nie skorzystał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #46 : 26 Czerwca 2013, 19:57:15 » |
0
|
Brześć Kujawski już także rozebrany. Nie wiem dokąd, ale stacja i tory na terenie gminy wyprute. Płowce jeszcze leżą. Stacja wykoszona. Fotki będą na moim flogu jak znajdę chwilę.
Brześć rozebrali? Kiedy? ??
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #47 : 26 Czerwca 2013, 21:09:11 » |
0
|
W tamtym roku na jesieni. Podobno rozbierają dalej.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #48 : 26 Czerwca 2013, 22:59:58 » |
0
|
W tamtym roku na jesieni. Podobno rozbierają dalej.
Skąd masz info, że rozbierają dalej? Daj znać szybko i odpisz rzetelnie. Może da się co zrobić!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #49 : 27 Czerwca 2013, 07:17:36 » |
+2
|
W tamtym roku na jesieni. Podobno rozbierają dalej.
Skąd masz info, że rozbierają dalej? Daj znać szybko i odpisz rzetelnie. Może da się co zrobić! Ale co zrobić i po co? Żeby zachować 500 m szyn dla złomiarzy? Teraz już po ptokach...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #50 : 28 Czerwca 2013, 01:03:57 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #51 : 27 Sierpnia 2013, 12:38:20 » |
+6
|
Rozjazdy ze Ślesina zostały uratowane przez Ogonową drużyne torową z Rud i nie trafią do huty, tylko będą służyć na innej kolejce. Poza tym uratowane zostały przed hutą dwa zwrotniki, trzy wykolejnice, oraz kilka ton płytek PS Dodam że owe płytki zostały znalezione na pobliskim złomowisku i odkupione przez mojego szefa. Złodziej na szczęście zostawił swoje dane więc będzie miał ciepło koło dupy
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #52 : 27 Sierpnia 2013, 12:52:39 » |
0
|
Dodam że owe płytki zostały znalezione na pobliskim złomowisku i odkupione przez mojego szefa. Złodziej na szczęście zostawił swoje dane więc będzie miał ciepło koło dupy Sądzę że wątpię. Póki co złodziej został opłacony przez "Twojego szefa". Tej kasy pewnie już nie ma więc nie da się niczego z niego ściągnąć. Podejrzewam że właścicielem było PKP S.A. które nie będzie zainteresowane się sądzić o podkładki P1S i już. Nawet jeśli cokolwiek z tego wyniknie to złomiarz jest tu paserem i powinien być pociągnięty do odpowiedzialności tak samo jak demontujący. Poza tym sytuacja mienia jest w tej chwili ciut nie jasna. Policja powinna je odebrać "Twojemu szefowi", zabezpieczyć i czekać na proces.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #53 : 27 Sierpnia 2013, 13:44:54 » |
+5
|
Płytki to zostały skradzione pewnie firmie złomiarskiej. Bandytyzm mieszkańców Ślesina, jest naprawde duży Kiedy demontowałem rozjazdy ludzie, a właściwie to cwaniaczki spod budki z piwem strasznie sie interesowali co sie tam dzieje. Kiedy elementy stalowe przewieźliśmy w drugie miejsce, to przez noc zostały skradzione wszystkie podrozjazdnice, a teren dokładnie oczyszczony z wszelkich pozostałości po rozjazdach. Z początku byłem pozytywnie zaskoczony nocnym życiem miejscowych żuli, ale kiedy zobaczyłem że wraz z podrozjazdnicami zawinęli mi płyte podiglicową wtedy wk***iłem sie na maxa, bo bez tej płyty (waga chyba z 80kg) rozjazdu złożyć się nieda Płyta została zawieziona na złom dwa tygodnie później i została zwrócona szefowi. Rozjazd więc jest kompletny Złodziej tłumaczył sie że płyte ową dostał Jedyne co żul może ode mnie dostać , to bambułą w pysk aż zęby pogubi
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #54 : 07 Października 2013, 09:37:09 » |
0
|
Ja nie rozumiem nadal, dlaczego taka linia jak Anastazewo - Sompolno - Koło musiały być odcięte i porozbierane?? Dla mnie to głupota niszczyć takie coś i na dodatek linię , która prowadziła przez piękne tereny:) Niestety taki jest nasz kraj Polska, która wszystko zniszczy a potem nie można tego odbudować. Dlaczego nadal Śmigielska Kolej działa, Kaliska Kolej i inne. Ponieważ mają kase i się starają utrzymać w należytym porządku a w przypadku tej lini musieli ją zlikwidować, bo eciu peciu trzeba mieć a co się stanie jak nie daj boże linie normalnotorowe zasilane trakcją elektryczną padną i nie będzie dojazdu?? Benzyna drożeje, Diesel też, a wąskotorówka to były kiedyś dobre czasy, kiedyś się nimi jeździło tu i tam fajna atrakcja ale cóż nic już nie wrócimy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #55 : 07 Października 2013, 10:43:27 » |
+1
|
Niestety taki jest nasz kraj Polska, która wszystko zniszczy a potem nie można tego odbudować. Dlaczego nadal Śmigielska Kolej działa, Kaliska Kolej i inne. Z tego samego powodu ryż rośnie u Chińczyków, a u nas nie chce. Tam jest klimat i warunki do tego, a u nas nie ma. Niestety, nie wszystkie linie wąskotorowe uda się uratować. Nawet te, które jeszcze do niedawna były tak ważne dla danego regionu. A kolei turystycznej nie da się zbudować z kolei towarowej jedynie wstawiając ławki do węglarek. Chociaż pewnie wielu uważa inaczej.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #56 : 07 Października 2013, 22:23:44 » |
+6
|
Śmigielska działa. Kaliska działa. Tia.. akurat wymieniłeś te wegetujące, z działaniem to zbyt wiele wspólnego nie ma.. Jak dla mnie jedyna szansa dla słynnych wąskich Kujaw pojawiłaby się z chwilą, gdyby na terenach ex-kopalnianych naokoło Kleczewa powstały jakieś akweny i przy nich coś a la Ślesin skrzyżowany z naszymi Termami Maltańskimi tylko razy 10, a i tak już jest za późno i nie widzę chętnych na pompowanie milionów złotych w centrum rekreacyjne dla Konina i okolic.
Było,skończyło się, przestało być potrzebne i na naszych oczach Kujawy odjechały do historii wraz z filmami Andrzeja Mastalerza kręconymi podczas tych ostatnich przejazdów.. Wiem, ja też nie potrafię się z tym pogodzić, i o historii tej sieci mogę gadać długo, popić i gadać dalej.Ale nie poradzimy na te kilka czynników które zbiegły się nieszczęśliwie w czasie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #57 : 07 Października 2013, 22:31:57 » |
0
|
Jak dla mnie jedyna szansa dla słynnych wąskich Kujaw pojawiłaby się z chwilą, gdyby na terenach ex-kopalnianych naokoło Kleczewa powstały jakieś akweny i przy nich coś a la Ślesin skrzyżowany z naszymi Termami Maltańskimi tylko razy 10
Właśnie na terenach po kopalnianych będą tereny rekreacyjne ale kolejka tego nie doczekała...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #58 : 08 Października 2013, 02:14:13 » |
+2
|
Kujawy,a w szczególności Sompolno BYŁO dla mnie magiczne. Tam ok. 1995 roku pierwszy raz widziałem wąskotorowy pociąg w ruchu (a nie tylko zarośnięte szyny gdzieś pod Bydgoszczą), tam później oglądałem manewry, pociągi turystyczne, pamiętam "popas" gdzieś w lesie między Kołem a Sompolnem i jadący wtedy towar, kiedy indziej pociąg gospodarczy. Ba pamiętaj nawet jak smakowała fasolka po bretońsku w barze przy rynku. To pamiętam dobrze. Ale rozkradzionych rumunów w otwartej szopie pamiętać nie chcę i pamiętam coraz słabiej...Wiem, ze ulicę Kolejową będę już zawsze omijał szerokim łukiem... Abstrahując od moich wspomnień: kolejka powstała w konkretnym celu, wypełniła swoje zadanie i przestała być potrzebna, a NIKT przez 11 lat nie znalazł dla niej innej roli. Z tym zostawianiem Status Quo też bym się nie rozpędzał. Bo może i szyny leżały przez to 11 lat, tyle ze z każdym rokiem coraz mniej. Za kolejne 11 lat okazałoby się pewnie, że pomysłu dalej brak, ale i szyn też brak, bo okoliczni mieszkańcy zamienili je na %.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Vicek
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #59 : 17 Grudnia 2013, 19:46:20 » |
-6
|
A teraz mam pytanie do was:) Dlaczego inne kolejki brały pieniądze z Uni Europejskiej, żeby odbudować kolejkę wąskotorową a my nie możemy wziąśc i jej odbudować od podstaw są mapy jak wyglądał przebieg tras od Koła do Sompolna i od Sompolna dalej:)?? Dlaczego tego nie można zrobić?? Byłoby fajnie i wróciło by wszystko:) a to co zostało odratowane po tych trasach np. Koło - Sompolno wstawić na swoje miejsca gdzie były i by się wszystko układało jak w puzzlach a z taborem to by był wielki problem bo go już nie ma:( z przykrością muszę to stwierdzić:( Sam widziałem jak zrównali na Stacji Koło 1km lub więcej pozostałości szyn i tam tylko po tych miejscach już zarosło ale jeszcze jedna ciekawostka leża tam jeszcze podkłady betonowe pod prześwit 750mm:) Rozumiem emocje i podniecenie. Niemniej jednak uprzejmie proszę o staranniejsze pisanie, a w szczególności zwracanie uwagi na interpunkcję. Tekst bez kropek i przecinków trudno zrozumieć. // PN
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2013, 04:45:05 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
|