Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Listopada 2024, 16:49:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co dalej z ŚKP?  (Przeczytany 172518 razy)
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 05 Grudnia 2013, 16:23:07 »
0

Lydka podobno sama ledwo jeździ (zajechana do granic możliwości), nawet gdyby ją naprawili (co podobno było rozważane) to raczej mogła by mieć problemy uciągnąć pod "Kipę" 4-5 wagonów. Co do rezerwy taborowej już teraz jest problem, bo w razie awarii parowozu tą lydką raczej nic nie zdziałają (tak mi przynajmniej powiedziano gdy o to pytałem). W grę wejdzie pewnie zakup lub wypożyczenie lokomotywy Lxd2.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #21 : 05 Grudnia 2013, 16:49:11 »
+1

Wbrew pozorom ta maszyna sporo umie. Na próbach obciążeniowych wiaduktu nad A1 lidka (w stanie przed remontem, który właśnie przechodzi) wytargała 3 faury ze szkód górniczych, a jest tam czterdzieściniewiadomoile promili...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 05 Grudnia 2013, 17:13:41 »
0

Pytanie czy lidka nie jest za słaba do prowadzenia tych pociągów??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 05 Grudnia 2013, 19:10:59 »
0

A to nic, posiadającego deko nowocześniejszy napęd, jeżdżącego (do uruchomienia) na średzkiej nie ma?
Swoją drogą to zdziwił by się Pan Naczelnik Pawlak jakby zamiast czajnika zaczął ciągać składy np. rumunem. Oczywiście mowa tu o zdziwieniu na plus poziomem banknotów w kasetce.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 203 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 05 Grudnia 2013, 19:23:40 »
0

W Środzie są tylko dwa Px48 i ta nieszczęsna Lidka która składu do Zaniemyśla z pasażerami nie pociągnie. Mi się nasuwa pytanie, czy Lxd2 nie jest za ciężki na tory w Środzie, będące w dość kiepskim stanie?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #25 : 05 Grudnia 2013, 19:37:32 »
+7

Na pewno L45H nie jest "za ciężka". Mało tego - układ "wybierających" wszelkie nierówności krótkich,niezależnych wózków, powoduje o wiele mniejsze naciski boczne na tor, zaś centralne podparcie pudła które ma możliwość wychyłu, oraz precyzyjniejsze osprężynowanie również sprzyjają zmniejszeniu nacisków dynamicznych w pionie.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2013, 20:32:13 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 05 Grudnia 2013, 19:51:26 »
-1

Cytuj
Swoją drogą to zdziwił by się Pan Naczelnik Pawlak jakby zamiast czajnika zaczął ciągać składy np. rumunem. Oczywiście mowa tu o zdziwieniu na plus poziomem banknotów w kasetce.

Może to będzie argument koronny aby zakupić Lxd2 i zapłacić raz może jeszcze raz za naprawę ewentualną, a nie co 6 lat ~300 000 zł (szczelam z kwotą)  Niezdecydowany
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #27 : 05 Grudnia 2013, 19:56:34 »
0

Mam jedną ładną, żółtą Lxd2 po NG
Do zabrania z okolic Constaty w Rumuni
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 05 Grudnia 2013, 19:58:11 »
0

A ile za nią chcesz??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #29 : 05 Grudnia 2013, 20:37:29 »
0

Na chwilę obecną Px48-1756 przechodzi na emeryturę z końcem maja 2014 roku, jutro natomiast poprowadzi ostatni w tym roku pociąg dla dzieci z okazji Mikołajek.

Podczas sesji rady powiatu z dnia 8 października br.  starosta zapytany o sezon 2014 powiedział m.in., (i tutaj cytat) że "najprawdopodobniej zostanie wypożyczona lokomotywa od operatora".

Nie jest tajemnicą, że sprawa naprawy parowozu rozbija się o grunty powiatu położone w pobliżu Środy, a które starostwo wystawiło na sprzedaż. Mianowicie środki ze sprzedaży w/w gruntów miały nie tylko obficie zasilić budżet, ale również być przeznaczone na sfinansowanie rewizji. Niestety, do tej pory nikt nie stanął do przetargu.  :/

Pozdrawiam AK

EDIT:

A czy można wiedzieć co to za grunty? ...

Grunty wraz z zabudową znajdują się w miejscowości Kijewo, są spuścizną po Gospodarstwie Szkolnym, prowadzonym niegdyś przez jedną ze średzkich szkół średnich.

Link do mapy: http://www.srodawlkp-powiat.pl/dir/grafika/wiadomosc/7686/kijewo_1.jpg
Link do III przetargu:  http://www.srodawlkp-powiat.pl/bip/przetargi/ogloszenia-o-przetargach.html?pid=4141

« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2013, 21:29:27 wysłane przez AK » Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #30 : 05 Grudnia 2013, 20:42:11 »
0

A czy można wiedzieć co to za grunty? Choćby na PW...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #31 : 05 Grudnia 2013, 20:45:52 »
0

Lxd2 jest do zabrania za 200 tys Euro od kooperanta i wykonawcy naprawy. Problem tylko w tym, że ona jest przekuta na 1000 mm i trzeba by zdobyć dwa wózki.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 05 Grudnia 2013, 20:55:26 »
+2

To około 840 tyś zł + transport + przekucie. Kasy by starczyło na 2-3 NG parowozu...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #33 : 08 Grudnia 2013, 01:03:09 »
0

Swoją drogą to zdziwił by się Pan Naczelnik Pawlak jakby zamiast czajnika zaczął ciągać składy np. rumunem. Oczywiście mowa tu o zdziwieniu na plus poziomem banknotów w kasetce.
Śmiem twierdzić, że przede wszystkim mógłby się zdziwić poziomem banknotów in minus w pewnym innym miejscu (ale to temat na prywatne dysputy)

Może to będzie argument koronny aby zakupić Lxd2 i zapłacić raz może jeszcze raz za naprawę ewentualną, a nie co 6 lat ~300 000 zł (szczelam z kwotą)  Niezdecydowany
Trochę "pszeszczeliłeś" - teraz szacowany koszt jest jaki jest ze względu na tę nieszczęsną skrzynię ogniową, a to musi zrobić firma, która wie jak i to umie. A potem - będzie się naprawiać tam, gdzie będzie najtaniej (tj. w Gnieźnie - bo o jakości u decydentów jak na razie się w Środzie nie mówi).

Lxd2 jest do zabrania za 200 tys Euro od kooperanta i wykonawcy naprawy. Problem tylko w tym, że ona jest przekuta na 1000 mm i trzeba by zdobyć dwa wózki.
Kompletnie nie ten target

Zasadniczo, zdobycie spalinówki jest jedynym wyjściem, by w 2014 roku ruszyły pociągi turystyczne. Mówiło się latem o kupnie jednej z Wls-ek z Taboru, ex Cukrownia Brześć Kujawski, potem jednak zaczęto myśleć o rumunie (na szczęście).

Co do ogólnej wartości użytkowej Lyd1, w Środzie ta lokomotywa nigdy się nie sprawdzała - ciężki profil zwłaszcza na podjeździe ze stacji Środa Wąsk. do Środy Miasta wyklucza zastosowanie lekkiej 3-osiowej lokomotywy przy takich składach jak standardowo na ŚKP kursują (tj. brankard, 2 klasy i 2 letniaki), zwłaszcza zważywszy na umiarkowany poziom utrzymania szlaku w kwestii jego odchwaszczenia, i dlatego praktycznie od zawsze Lyd1-210 służyła jako manewrówka, ewentualnie awaryjne zastępstwo na parowóz (i to bardzo ewentualne zastępstwo).

Obecnie beznadziejny stan tej lokomotywy wyklucza jakiekolwiek poważniejsze zastosowanie - ma mnóstwo wycieków, przepala olej w masowych ilościach stawiając zasłonę białego dymu, rozlatuje się jej przekładnia. W maju, gdy na rozpoczęciu sezonu parowóz zaniemógł (rura parowlotowa), "lojdka" miała problem z wtoczeniem się z jednym letniakiem na stację Środa Miasto, uprzednio jadąc z Kipy aż do przeładowni bez silnika. W zeszłym roku, gdy wysiadkę zrobiły oba inżektory, pociąg do Zaniemyśla po prostu został odwołany.
Jeśli do czegokolwiek Lyd1-210 miałaby się kwalifikować, to do kapitalnej naprawy głównej (a przecież takie pomysły też swego czasu były), której koszty idą w dziesiątki tysięcy złotych, co nie ma najmniejszego sensu.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
pleszewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 08 Grudnia 2013, 09:10:36 »
0

W pleszewie stoi lyd1-253  z silnikiem po NG w 2000 roku . Z tego co wiem ma mało moto godzin. Lokomotywa stoi i tak już bez skrzyni więc pewnie silnik z chęcią by odsprzedali.
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 19 Lutego 2014, 14:04:19 »
+1

Na stronie średzkiego starostwa pojawił się rozkład na 2014 rok:

http://www.srodawlkp-powiat.pl/index.php?rsl=1&&pid=11111462

Nic za to nie słychać o imprezie "pożegnalnej" peiksa, która ma/miała odbyć się w marcu.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #36 : 19 Lutego 2014, 14:07:59 »
+3

O, mamy rozwiązanie problemu parowozu: będą wiązary, będzie dymiący komin - Od 1 czerwca 2014 pociągi będą prowadzone przez lokomotywę LYd 2.

Ciekawe skąd maszyna będzie?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 19 Lutego 2014, 14:52:57 »
0

Fotka jest z Bieszczad.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #38 : 19 Lutego 2014, 19:47:09 »
0

Lokomotywa też.
Zapisane
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #39 : 20 Lutego 2014, 10:01:21 »
+2

Witam,

Nic za to nie słychać o imprezie "pożegnalnej" peiksa, która ma/miała odbyć się w marcu.
Najbliższa impreza retro jest planowana na 22 marca, szczegóły wkrótce.

O, mamy rozwiązanie problemu parowozu: będą wiązary, będzie dymiący komin - Od 1 czerwca 2014 pociągi będą prowadzone przez lokomotywę LYd 2.

Ciekawe skąd maszyna będzie?
Faktycznie nie udało się zgromadzić środków na naprawę parowozu, dlatego też prędko na ŚKP trakcji parowej nie uświadczymy.

Na stronie powiatu wkradł się chochlik, który podmienił literę "x" na "y" i do tego dopasowano zdjęcie. Cały czas była mowa o przytransportowaniu własności operatora jaką jest lokomotywa Lxd2 i tak też się stanie.

Pozdrawiam AK
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2014, 10:25:27 wysłane przez AK » Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!